Una metge equatoriana denuncia que va patir «maltractaments i discriminació» a l’Hospital de Vinaròs

Silvia Roxana Silvestre, metgessa equatoriana, ha presentat una demanda contra la Conselleria de Sanitat pel seu comiat mentre realitzava el MIR en la Unitat Docent de Castelló, el passat 30 de juny tal com publica 'Levante'. D'una banda, Sanitat manté com a causa del comiat «una avaluació negativa no recuperable». En canvi, la metgessa sosté que «eixa prova no té cap validesa legal i que els motius reals de la no renovació del seu contracte foren l'hostil ambient en el lloc de treball on va patir maltractaments, assetjament laboral, discriminació i racisme», assenyala.

El judici per esta demanda està previst per al pròxim dia 11 de desembre en el Jutjat Social número 4 de Castelló. L'advocat de la metgessa sol·licita que es declare nul el comiat per «vulneració del dret fonamental a la tutela judicial efectiva, de l'article 24 de Constitució i una indemnització per danys i perjudicis de 20.000 euros». La denunciant sosté que va començar el MIR en maig de 2014 amb un contracte per a especialitats en la Unitat Docent de Castelló, en l'Hospital de la Plana.

 

En el moment del comiat estava finalitzant el programa en l'Hospital de Vinaròs. Segons explica la metgessa, es va posar malalta per les nombroses agressions verbals i assetjament laboral. És per això, que va decidir presentar un escrit a Sanitat sol·licitant el canvi de centre però no li'l van acceptar. Finalment, en febrer de 2016 la traslladaren a l'Hospital Comarcal de Vinaròs. Tot i que l'ambient, segons conta, va millorar el coordinador de residents va oposar major resistència a la metgessa i enviava informes negatius al cap de la Unitat Docent.

El 3 de juliol Silvia va rebre una carta on se la informava del seu comiat. Però per a ella va ser una manera d’acabar amb la seua relació contractual i fer silenci a tots els maltractaments que havia patit.  

Últimes notícies

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.