Una metge equatoriana denuncia que va patir «maltractaments i discriminació» a l’Hospital de Vinaròs

Silvia Roxana Silvestre, metgessa equatoriana, ha presentat una demanda contra la Conselleria de Sanitat pel seu comiat mentre realitzava el MIR en la Unitat Docent de Castelló, el passat 30 de juny tal com publica 'Levante'. D'una banda, Sanitat manté com a causa del comiat «una avaluació negativa no recuperable». En canvi, la metgessa sosté que «eixa prova no té cap validesa legal i que els motius reals de la no renovació del seu contracte foren l'hostil ambient en el lloc de treball on va patir maltractaments, assetjament laboral, discriminació i racisme», assenyala.

El judici per esta demanda està previst per al pròxim dia 11 de desembre en el Jutjat Social número 4 de Castelló. L'advocat de la metgessa sol·licita que es declare nul el comiat per «vulneració del dret fonamental a la tutela judicial efectiva, de l'article 24 de Constitució i una indemnització per danys i perjudicis de 20.000 euros». La denunciant sosté que va començar el MIR en maig de 2014 amb un contracte per a especialitats en la Unitat Docent de Castelló, en l'Hospital de la Plana.

 

En el moment del comiat estava finalitzant el programa en l'Hospital de Vinaròs. Segons explica la metgessa, es va posar malalta per les nombroses agressions verbals i assetjament laboral. És per això, que va decidir presentar un escrit a Sanitat sol·licitant el canvi de centre però no li'l van acceptar. Finalment, en febrer de 2016 la traslladaren a l'Hospital Comarcal de Vinaròs. Tot i que l'ambient, segons conta, va millorar el coordinador de residents va oposar major resistència a la metgessa i enviava informes negatius al cap de la Unitat Docent.

El 3 de juliol Silvia va rebre una carta on se la informava del seu comiat. Però per a ella va ser una manera d’acabar amb la seua relació contractual i fer silenci a tots els maltractaments que havia patit.  

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.