13.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Mor als deu dies per causes naturals la cria de ximpanzé al Bioparc

La cria de ximpanzé nascuda a la vista del públic en Bioparc València ha mort als dies deu per causes naturals, segons ha informat el parc d'animals en un comunicat. L'equip tècnic del recinte ha "afavorit" que el "dolorós duel" tant per a la mare com para tot el grup "seguira el procés habitual d'aquesta espècie en la naturalesa". 

El ximpanzé va nàixer el passat 17 d'abril a la vista del públic en el grup reproductor de la subespècie Pa troglodytes verus que habita en Bioparc València. Per als progenitors, Moreno i Natalia, era el seu primer descendent i el primer naixement dins del grup. 

  

 

Segons el recinte, des de l'inici s'ha pogut observar un "comportament exemplar i totalment natural" pel que "gens semblava presagiar" la defunció de la cria, el passat 27 d'abril. Eixe dia els cuidadors van apreciar a primera hora del matí una "immobilitat anormal" en el ximpanzé, per la qual cosa van mantenir a la mare i cria "en observació" fins que finalment van corroborar la defunció. 

  

 

Últimes notícies

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.