Mor als deu dies per causes naturals la cria de ximpanzé al Bioparc

La cria de ximpanzé nascuda a la vista del públic en Bioparc València ha mort als dies deu per causes naturals, segons ha informat el parc d'animals en un comunicat. L'equip tècnic del recinte ha "afavorit" que el "dolorós duel" tant per a la mare com para tot el grup "seguira el procés habitual d'aquesta espècie en la naturalesa". 

El ximpanzé va nàixer el passat 17 d'abril a la vista del públic en el grup reproductor de la subespècie Pa troglodytes verus que habita en Bioparc València. Per als progenitors, Moreno i Natalia, era el seu primer descendent i el primer naixement dins del grup. 

  

 

Segons el recinte, des de l'inici s'ha pogut observar un "comportament exemplar i totalment natural" pel que "gens semblava presagiar" la defunció de la cria, el passat 27 d'abril. Eixe dia els cuidadors van apreciar a primera hora del matí una "immobilitat anormal" en el ximpanzé, per la qual cosa van mantenir a la mare i cria "en observació" fins que finalment van corroborar la defunció. 

  

 

Últimes notícies

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.

Cullera tanca parcs i revisa danys després de la forta tempesta amb ratxes huracanades

Cullera ha tancat parcs i zones verdes i està avaluant danys després de la forta tempesta de dijous, amb ratxes de vent que han superat els 130 km/h a la Ribera.

Deting a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit de França per tràfic de droga

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit buscat per França per transportar grans quantitats de droga entre els dos països. L’Audiència Nacional ha ordenat presó provisional mentres es tramita la seua entrega.

Mor ofegada una persona que havia entrat a la mar de nit a Benicarló

Una persona ha mort a Benicarló després d’entrar a la mar de nit amb un grup, segons el Consorci Provincial de Bombers. Els servicis d’emergència han localitzat el cos a la costa, però no han pogut reanimar-la.

Avís groc per pluges intenses esta vesprada al litoral nord de Castelló

Aemet ha activat hui divendres l’avís groc al litoral nord de Castelló per pluges intenses que poden deixar fins a 30 l/m2 en una hora i 60 l/m2 en 12 hores, amb tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats al nord interior de la Comunitat Valenciana

Este divendres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles a l’interior nord, que de vesprada podrien arribar a la costa amb tronades localment fortes. L’oratge continuarà inestable dissabte, sobretot al terç nord, tant en terra com a la mar.

Els mitjans aeris reforcen l’extinció de l’incendi forestal entre Gàtova i Sogorb

Els mitjans aeris s’han incorporat de matinada a les tasques d’extinció de l’incendi declarat dijous entre Gàtova i Sogorb per la caiguda d’un raig, que manté la situació 1 del PEIF i ha obligat a tallar la CV-25 entre Altura i Olocau.