Mor als deu dies per causes naturals la cria de ximpanzé al Bioparc

La cria de ximpanzé nascuda a la vista del públic en Bioparc València ha mort als dies deu per causes naturals, segons ha informat el parc d'animals en un comunicat. L'equip tècnic del recinte ha "afavorit" que el "dolorós duel" tant per a la mare com para tot el grup "seguira el procés habitual d'aquesta espècie en la naturalesa". 

El ximpanzé va nàixer el passat 17 d'abril a la vista del públic en el grup reproductor de la subespècie Pa troglodytes verus que habita en Bioparc València. Per als progenitors, Moreno i Natalia, era el seu primer descendent i el primer naixement dins del grup. 

  

 

Segons el recinte, des de l'inici s'ha pogut observar un "comportament exemplar i totalment natural" pel que "gens semblava presagiar" la defunció de la cria, el passat 27 d'abril. Eixe dia els cuidadors van apreciar a primera hora del matí una "immobilitat anormal" en el ximpanzé, per la qual cosa van mantenir a la mare i cria "en observació" fins que finalment van corroborar la defunció. 

  

 

Últimes notícies

Isaac Nogués deixa el Valencia Basket després d’acordar la rescissió del contracte

El Valencia Basket ha confirmat l’acord amb l’escorta català Isaac Nogués per rescindir el seu contracte, un any després de la seua arribada al club taronja.

L’eixida de Léo Pétrot deixa l’Elx sense laterals esquerrans per a la pròxima temporada

L’adéu de Léo Pétrot i la no continuïtat d’Adrià Pedrosa deixen l’Elx CF sense cap lateral esquerre específic i obliguen el club a acudir al mercat d’estiu.

Catalá insistix que el candidat del PP a la Generalitat es decidirà més avant i es descarta per ara

María José Catalá assegura que serà la direcció nacional del PP qui designe el candidat a la Presidència de la Generalitat quan marque el calendari i insistix que el seu objectiu és revalidar l’alcaldia de València.

Primera nit tòrrida generalitzada a la Comunitat Valenciana per l’oratge cobert

La Comunitat Valenciana ha registrat la primera nit tòrrida de l’any, amb mínimes que no han baixat dels 25 graus en àmplies zones de la costa de València i del litoral d’Alacant.

Gairebé 1,2 milions de migrants demanen regularitzar-se, amb 167.000 sol·licituds a la Comunitat Valenciana

La regularització extraordinària de migrants a Espanya ha rebut 1.174.978 sol·licituds, de les quals 167.000 corresponen a la Comunitat Valenciana i més de 608.000 ja s'han admés a tràmit.

El Suprem dona la raó a un hipotecat valencià i anul·la una prima única de segur vinculada al préstec

El Tribunal Suprem ha declarat abusiva i no transparent una clàusula que obligava un client a finançar una prima única de segur de vida vinculada a una hipoteca del Banco Popular, en un cas jutjat a València.

L’atur baixa en 2.445 persones al juny a la Comunitat Valenciana i se situa en 281.651 inscrits

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana ha baixat en 2.445 persones al juny i suma 11.964 desocupats menys que fa un any. La província de València ha reduït 414 aturats i la afiliació a la Seguretat Social ha crescut en 12.374 persones.

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.