Mor als deu dies per causes naturals la cria de ximpanzé al Bioparc

La cria de ximpanzé nascuda a la vista del públic en Bioparc València ha mort als dies deu per causes naturals, segons ha informat el parc d'animals en un comunicat. L'equip tècnic del recinte ha "afavorit" que el "dolorós duel" tant per a la mare com para tot el grup "seguira el procés habitual d'aquesta espècie en la naturalesa". 

El ximpanzé va nàixer el passat 17 d'abril a la vista del públic en el grup reproductor de la subespècie Pa troglodytes verus que habita en Bioparc València. Per als progenitors, Moreno i Natalia, era el seu primer descendent i el primer naixement dins del grup. 

  

 

Segons el recinte, des de l'inici s'ha pogut observar un "comportament exemplar i totalment natural" pel que "gens semblava presagiar" la defunció de la cria, el passat 27 d'abril. Eixe dia els cuidadors van apreciar a primera hora del matí una "immobilitat anormal" en el ximpanzé, per la qual cosa van mantenir a la mare i cria "en observació" fins que finalment van corroborar la defunció. 

  

 

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.