Mor una dona de 50 anys en ennuegar-se amb l’embolcall d’una magdalena

Una dona de 50 anys, usuària del Centre d’Atenció a Persones amb Discapacitat Psíquica (CAMP) Santa Faç, a Alacant, ha mort per ennuegar-se, presumptament, amb l’embolcall d’una magdalena, segons ha confirmat la direcció del centre i la Conselleria d’Igualtat.

La defunció es va produir a mitjan mes de maig, segons els informes. La víctima, segons expliquen des de l’associació de pares, residia de manera permanent al CAMP Santa Faç i patia una discapacitat mental profunda.

Segons els ha traslladat la direcció, durant el desdejuni la dona s’hauria amagat una valenciana amb l’embolcall a l’interior de la seua roba. Després del desdejuni va ser al lavabo, ja que el fet de semblar sí que tenia mobilitat física, i allí es va menjar d’amagat la magdalena amb l’embolcall, la qual cosa li va provocar l’asfíxia.

Treballadors del centre la van trobar mig ofegada en el sòl del lavabo i des de la Conselleria d’Igualtat assenyalen que es va intentar reanimar-la per diverses vies, fent les maniobres de ressuscitació i amb un desfibril·lador, no obstant això, no es va poder fer res per salvar la seua vida.

Des del departament d’Aitana Más afigen que el forense va determinar que la causa de la mort havia sigut accidental.

L’associació de pares es planteja interposar una denúncia pels fets, ja que consideren que hi ha hagut una negligència en les tasques de vigilància dels usuaris. Pel que sembla, el centre ha rebut queixes prèviament.

Molts usuaris han denunciat irregularitats i falta de personal, problemes que segueixen patents. Des del departament d’Igualtat asseguren que s’enviarà una inspecció al centre perquè avalue les condicions. També s’estudiarà el transport per als residents.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.