Mor una dona de 50 anys en ennuegar-se amb l’embolcall d’una magdalena

Una dona de 50 anys, usuària del Centre d’Atenció a Persones amb Discapacitat Psíquica (CAMP) Santa Faç, a Alacant, ha mort per ennuegar-se, presumptament, amb l’embolcall d’una magdalena, segons ha confirmat la direcció del centre i la Conselleria d’Igualtat.

La defunció es va produir a mitjan mes de maig, segons els informes. La víctima, segons expliquen des de l’associació de pares, residia de manera permanent al CAMP Santa Faç i patia una discapacitat mental profunda.

Segons els ha traslladat la direcció, durant el desdejuni la dona s’hauria amagat una valenciana amb l’embolcall a l’interior de la seua roba. Després del desdejuni va ser al lavabo, ja que el fet de semblar sí que tenia mobilitat física, i allí es va menjar d’amagat la magdalena amb l’embolcall, la qual cosa li va provocar l’asfíxia.

Treballadors del centre la van trobar mig ofegada en el sòl del lavabo i des de la Conselleria d’Igualtat assenyalen que es va intentar reanimar-la per diverses vies, fent les maniobres de ressuscitació i amb un desfibril·lador, no obstant això, no es va poder fer res per salvar la seua vida.

Des del departament d’Aitana Más afigen que el forense va determinar que la causa de la mort havia sigut accidental.

L’associació de pares es planteja interposar una denúncia pels fets, ja que consideren que hi ha hagut una negligència en les tasques de vigilància dels usuaris. Pel que sembla, el centre ha rebut queixes prèviament.

Molts usuaris han denunciat irregularitats i falta de personal, problemes que segueixen patents. Des del departament d’Igualtat asseguren que s’enviarà una inspecció al centre perquè avalue les condicions. També s’estudiarà el transport per als residents.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.