15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Mor Jason Dupasquier, el pilot suís de 19 anys per l’accident de Mugello

L’organització del mundial de motociclisme ha confirmat la defunció este matí del pilot suís Jason Dupasquier, que ahir va sofrir una greu caiguda en el circuit italià de Mugello. El pilot suís de Moto3 de 19 anys va sofrir un brutal accident en el circuit de Mugello on es disputa el Gran Premi d’Itàlia. 30 minuts van estar els serveis mèdics atenent-li en l’asfalt, abans que fos evacuat en helicòpter a l’hospital de Florència. El seu diagnòstic era greu.

Dupasquier va ser operat durant anit a l’hospital Careggi (Florència) després del greu accident i fonts mèdiques han explicat a l’agència francesa AFP que Dupasquier “ha estat sotmès durant la nit a una cirurgia toràcica a causa d’una lesió vascular. Té lesions cerebrals greus i roman en vigilància intensiva”.

<

>

Sasaki no va poder evitar envestir-li

En l’accident, a més del pilot de KTM es van veure implicats el japonès Ayumu Sasaki (KTM) i l’espanyol Jeremy Alcoba (Honda). Era l’últim instant de la segona classificació quan el suís es va anar al sòl en la corba 9 del traçat italià: Sasaki no va poder evitar envestir la moto del pilot suís quan va acabar rodant pels sòls sobre l’asfalt.

El responsable mèdic de la Federació Internacional de Motociclisme (FIM), l’italià Giancarlo di Filippo, va informar que l’estat del pilot suís Jason Dupasquier, que va sofrir un accident aquest dissabte en els entrenaments del Gran Premi d’Itàlia, és “molt greu”.

“Ha estat traslladat a l’hospital de manera hemodinámicamente estable i esperarem rebre més informació de l’hospital, si bé de moment sabem que està en un estat molt greu”, indicava Di Filippo.

El sofriment de ‘paddock’

L’accident de Dupasquier va deixar sense parla a tot el ‘paddock’ del Mundial, els companys sols demanaven que Dupasquier es recuperara prompte i es que un accident així commou a tot el món. El mateix Fabio Quartararo (Yamaha), que va aconseguir una ‘pole’ espectacular de MotoGP, va voler dedicar-li el seu èxit a Dupasquier “pensant, sobretot, que es millore i que tire endavant, perquè és l’única cosa que ens interessa ara mateix”. L’opinió del ‘Diable’ va ser compartida per tots els seus companys de graella.

Dupasquier

Un jove Suís Jason Dupasquier (KTM), va debutar, l’any passat, en el Mundial de Moto3, en el GP de Catar i que, en Muguello, suma la seua carrera núm. 21, ha mort en l’hospital Careggi, de Florència, a conseqüència de les ferides sofertes en una caiguda impressionant soferta en l’últim segon, en l‘última volta, de la qualificació de la petita categoria d’ahir, en Mugello, durant el Gran Premi de iTalia.

Últimes notícies

Robles exigix a Feijóo que demane disculpes per dir que l’UME no va estar en la DANA de València

La ministra de Defensa ha reclamat a Feijóo una rectificació pública per qüestionar l'actuació de la UME durant la DANA a València. Ha sostingut que la unitat va actuar des del primer moment i que el líder del PP ho sabia.

Casa Mediterrani fixa com a repte per a 2026 l’entrada de Síria en el seu Consell Diplomàtic

Casa Mediterrani s'ha proposat incorporar a Síria al seu Consell Diplomàtic en 2026 i reactivar les reunions de l'òrgan després de dos anys d'aturada. L'entitat prepara a més una cimera internacional a Alacant, definix sis eixos per a 2026 i consolida el seu creixement digital.

El preu de la tòfona a Castelló es desploma un 75% i encén les alarmes del sector

El preu en origen ha caigut d'uns 500 €/kg a 125-150 €/kg, molt lluny dels 1.000-1.500 €/kg d'altres campanyes. El sector l'atribuïx a l'excés d'oferta, la menor demanda i l'impacte d'una plaga, i reclama mesures.

El nou finançament autonòmic aportarà quasi 21.000 milions més a les comunitats en 2027

Hisenda ha xifrat en 20.975 milions l'augment de recursos en 2027 per a les comunitats de règim comú. El total ascendiria a 224.507 milions, un 47% més que en 2023.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Les autoritats van posar fi a quinze jornades de rastreig sense resultats després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. La família va agrair l'esforç dels equips.

Marcelino advertix d’un Alabés dinàmic, solidari i intens que juga bé

Marcelino va analitzar a l'Esportiu Alabés, al qual va definir com a dinàmic, solidari i intens, i va avisar d'un partit exigent per al Vila-real. El tècnic va valorar el moment de l'equip, la possible alta de Partey i va elogiar a Parell després dels seus 250 partits.

De València a Barcelona: la cirurgia que va retornar mobilitat a Darío i aferma a Vall d’Hebron i Germans Trias com CSUR

Sanitat reconeix a Vall d'Hebron (pediatria) i Germans Trias (adults) com a centres de referència per a cirurgia de trastorns del moviment. El cas de Darío il·lustra l'impacte d'estes intervencions quan els fàrmacs no funcionen.

Detingut per robar més de 30 metres de cablejat de l’enllumenat públic a València

La Policia Local ha arrestat a un home de 34 anys després de ser interceptat amb més de 30 metres de cable de coure i ferramentes. El tram afectat va quedar sense llum, amb risc per a vianants i trànsit.