Mor Jason Dupasquier, el pilot suís de 19 anys per l’accident de Mugello

L’organització del mundial de motociclisme ha confirmat la defunció este matí del pilot suís Jason Dupasquier, que ahir va sofrir una greu caiguda en el circuit italià de Mugello. El pilot suís de Moto3 de 19 anys va sofrir un brutal accident en el circuit de Mugello on es disputa el Gran Premi d’Itàlia. 30 minuts van estar els serveis mèdics atenent-li en l’asfalt, abans que fos evacuat en helicòpter a l’hospital de Florència. El seu diagnòstic era greu.

Dupasquier va ser operat durant anit a l’hospital Careggi (Florència) després del greu accident i fonts mèdiques han explicat a l’agència francesa AFP que Dupasquier “ha estat sotmès durant la nit a una cirurgia toràcica a causa d’una lesió vascular. Té lesions cerebrals greus i roman en vigilància intensiva”.

<

>

Sasaki no va poder evitar envestir-li

En l’accident, a més del pilot de KTM es van veure implicats el japonès Ayumu Sasaki (KTM) i l’espanyol Jeremy Alcoba (Honda). Era l’últim instant de la segona classificació quan el suís es va anar al sòl en la corba 9 del traçat italià: Sasaki no va poder evitar envestir la moto del pilot suís quan va acabar rodant pels sòls sobre l’asfalt.

El responsable mèdic de la Federació Internacional de Motociclisme (FIM), l’italià Giancarlo di Filippo, va informar que l’estat del pilot suís Jason Dupasquier, que va sofrir un accident aquest dissabte en els entrenaments del Gran Premi d’Itàlia, és “molt greu”.

“Ha estat traslladat a l’hospital de manera hemodinámicamente estable i esperarem rebre més informació de l’hospital, si bé de moment sabem que està en un estat molt greu”, indicava Di Filippo.

El sofriment de ‘paddock’

L’accident de Dupasquier va deixar sense parla a tot el ‘paddock’ del Mundial, els companys sols demanaven que Dupasquier es recuperara prompte i es que un accident així commou a tot el món. El mateix Fabio Quartararo (Yamaha), que va aconseguir una ‘pole’ espectacular de MotoGP, va voler dedicar-li el seu èxit a Dupasquier “pensant, sobretot, que es millore i que tire endavant, perquè és l’única cosa que ens interessa ara mateix”. L’opinió del ‘Diable’ va ser compartida per tots els seus companys de graella.

Dupasquier

Un jove Suís Jason Dupasquier (KTM), va debutar, l’any passat, en el Mundial de Moto3, en el GP de Catar i que, en Muguello, suma la seua carrera núm. 21, ha mort en l’hospital Careggi, de Florència, a conseqüència de les ferides sofertes en una caiguda impressionant soferta en l’últim segon, en l‘última volta, de la qualificació de la petita categoria d’ahir, en Mugello, durant el Gran Premi de iTalia.

Últimes notícies

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.

Sergi Cardona reivindica l’ambició del Vila-real davant una temporada històrica

Sergi Cardona destaca que el Vila-real té a la seua mà firmar una temporada històrica, amb la plaça de Champions encarrilada i la tercera posició a l'abast. El lateral demana ambició màxima en el tram final de Lliga i enaltix la irrupció del jove Pau Navarro.

Detingut en l’A-31 un conductor sense carnet que portava una arma elèctrica artesanal i va donar positiu en drogues

La Guàrdia Civil arresta en l'A-31 a un conductor alacantí de 32 anys que circulava sense carnet, sota els efectes de les drogues i amb una arma elèctrica artesanal prohibida en el vehicle.

Un informe alerta que l’empadronament i l’admissió frenen l’accés a la sanitat en la Comunitat

Un informe de Medicos del Món Comunitat Valenciana identifica l'empadronament i els filtres en admision com les principals barreres d'accés a la sanitat per a les persones mes vulnerabilizadas a València i Alacant.

Carlos Espí busca un rècord històric amb el Llevant en encadenar cinc jornades marcant

Carlos Espí arriba a Anoeta amb sis gols en les últimes quatre jornades i aspira a encadenar cinc partits seguits marcant, una cosa inèdita en la història del Llevant en Primera Divisió.

Marcelino firma ple de victòries davant el Girona en Montilivi

Marcelino García Toral suma quatre victòries en quatre visites de lliga a Montilivi, totes per marcadors ajustats, dirigint a València i Vila-real enfront del Girona.