Mor un home que va menjar un tubercle verinós conegut com a ‘nap del diable’

Va ocórrer el mes de desembre passat. Una dona va alertar a l’Ajuntament de Bergondo (la Corunya) que portava diversos dies sense veure al seu veí, i sense obtindre resposta quan tocava a la seua porta.

El Consistori va comunicar els fets al jutjat i, encara que inicialment el succés de la seua defunció va passar inadvertit, aquesta setmana els habitants de la zona s’han sorprés en conéixer que aquest resident colombià havia mort per enverinament.

Va ingerir Oenenathe SPP, un tubercle verinós conegut com a ‘nap del diable‘ i per això, el Jutjat de Primera Instància de Betanzos va remetre aquest dilluns un escrit a l’Ajuntament de Bergondo per a alertar als veïns que eviten provar-lo.

Es tracta d’una espècie molt corrent a Galícia, té un aspecte similar a un api i es troba en les zones humides que se situen per davall dels 1.000 metres d’altitud. La seua olor i sabor són agradables, semblances als del julivert, per això es produeixen, a vegades, els enverinaments. És atractiu.

El que la seua ingesta produeix són una sèrie d’estats epilèptics amb convulsions que afecten directament el cervell. La neurotoxina que contínua bloqueja les ordres del cervell i acaba provocant una fallada respiratòria.

Molts gallecs coneixen de l’existència i del caràcter verinós d’aquest tubercle. Possiblement, el fet de ser natural de Colòmbia va portar a aquest home a ingerir-lo per desconeixement.

Alerten no consumir aquest tubercle

Aquesta mort ha portat al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Betanzos a desaconsellar el consum d’aquest producte.

El Jutjat va enviar aquest dilluns un escrit a l’Ajuntament de Bergondo perquè alerte als veïns de la necessitat d’evitar la ingesta del tubercle Oenanthe SPP (X 49 CIE 10), conegut com a ‘nap del diable’, per la recent defunció d’aquesta persona, segons informen fonts municipals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.