Mor un home que va menjar un tubercle verinós conegut com a ‘nap del diable’

Va ocórrer el mes de desembre passat. Una dona va alertar a l’Ajuntament de Bergondo (la Corunya) que portava diversos dies sense veure al seu veí, i sense obtindre resposta quan tocava a la seua porta.

El Consistori va comunicar els fets al jutjat i, encara que inicialment el succés de la seua defunció va passar inadvertit, aquesta setmana els habitants de la zona s’han sorprés en conéixer que aquest resident colombià havia mort per enverinament.

Va ingerir Oenenathe SPP, un tubercle verinós conegut com a ‘nap del diable‘ i per això, el Jutjat de Primera Instància de Betanzos va remetre aquest dilluns un escrit a l’Ajuntament de Bergondo per a alertar als veïns que eviten provar-lo.

Es tracta d’una espècie molt corrent a Galícia, té un aspecte similar a un api i es troba en les zones humides que se situen per davall dels 1.000 metres d’altitud. La seua olor i sabor són agradables, semblances als del julivert, per això es produeixen, a vegades, els enverinaments. És atractiu.

El que la seua ingesta produeix són una sèrie d’estats epilèptics amb convulsions que afecten directament el cervell. La neurotoxina que contínua bloqueja les ordres del cervell i acaba provocant una fallada respiratòria.

Molts gallecs coneixen de l’existència i del caràcter verinós d’aquest tubercle. Possiblement, el fet de ser natural de Colòmbia va portar a aquest home a ingerir-lo per desconeixement.

Alerten no consumir aquest tubercle

Aquesta mort ha portat al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Betanzos a desaconsellar el consum d’aquest producte.

El Jutjat va enviar aquest dilluns un escrit a l’Ajuntament de Bergondo perquè alerte als veïns de la necessitat d’evitar la ingesta del tubercle Oenanthe SPP (X 49 CIE 10), conegut com a ‘nap del diable’, per la recent defunció d’aquesta persona, segons informen fonts municipals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.