Mor un home que va menjar un tubercle verinós conegut com a ‘nap del diable’

Va ocórrer el mes de desembre passat. Una dona va alertar a l’Ajuntament de Bergondo (la Corunya) que portava diversos dies sense veure al seu veí, i sense obtindre resposta quan tocava a la seua porta.

El Consistori va comunicar els fets al jutjat i, encara que inicialment el succés de la seua defunció va passar inadvertit, aquesta setmana els habitants de la zona s’han sorprés en conéixer que aquest resident colombià havia mort per enverinament.

Va ingerir Oenenathe SPP, un tubercle verinós conegut com a ‘nap del diable‘ i per això, el Jutjat de Primera Instància de Betanzos va remetre aquest dilluns un escrit a l’Ajuntament de Bergondo per a alertar als veïns que eviten provar-lo.

Es tracta d’una espècie molt corrent a Galícia, té un aspecte similar a un api i es troba en les zones humides que se situen per davall dels 1.000 metres d’altitud. La seua olor i sabor són agradables, semblances als del julivert, per això es produeixen, a vegades, els enverinaments. És atractiu.

El que la seua ingesta produeix són una sèrie d’estats epilèptics amb convulsions que afecten directament el cervell. La neurotoxina que contínua bloqueja les ordres del cervell i acaba provocant una fallada respiratòria.

Molts gallecs coneixen de l’existència i del caràcter verinós d’aquest tubercle. Possiblement, el fet de ser natural de Colòmbia va portar a aquest home a ingerir-lo per desconeixement.

Alerten no consumir aquest tubercle

Aquesta mort ha portat al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Betanzos a desaconsellar el consum d’aquest producte.

El Jutjat va enviar aquest dilluns un escrit a l’Ajuntament de Bergondo perquè alerte als veïns de la necessitat d’evitar la ingesta del tubercle Oenanthe SPP (X 49 CIE 10), conegut com a ‘nap del diable’, per la recent defunció d’aquesta persona, segons informen fonts municipals.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.