Mor un treballador en caure-li damunt la càrrega d’un camió d’adob en Sagunt

 

Este matí de dilluns, cap a les 09.30 hores, s’ha produït un greu accident laboral en el polígon industrial del Camí del Mar de la localitat de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), en el que un home de 63 anys ha mort en caure-li damunt la càrrega d’adob d’un camió.

 

El Centre d’Informació i Coordinació de la Generalitat Valenciana (CICU) ha mobilitzat fins al lloc dels fets a una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) i, una volta allí, el seu equip mèdic ha fet les maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada a la víctima.

 

No obstant això, i a pesar dels diferents intents per salvar la vida del treballador, els servicis sanitaris del SAMU no han pogut fer res i han confirmat la mort de l’home. Ara, serà l’autòpsia qui determine les causes de la mort.

 

Accidents laborals durant el 2021

Entre els mesos de gener i febrer del 2021 en el territori valencià es van registrar un total de 42.509 accidents amb baixa en jornada de treball, amb una disminució de 10.276 casos en relació amb el mateix període de l’any anterior i que representa una reducció del 19,5%.

 

Pel que fa als sectors, la distribució del total dels accidents és la següent: el sector agrari amb 3.427 casos  representa un 8,1%, la indústria amb 9.837 casos representa un 23,1%, la construcció amb 6.646 casos  representa un 15,6% i els serveis amb 22.599 casos representa un 53,2%.

 

Els accidents mortals van ser 53 casos, amb una disminució de 17 casos que representa una reducció del
24,3%.
L’índex d’incidència dels accidents mortals va ser de 2,9 casos per cada cent mil treballadors exposats,
amb una reducció del 22,5%.

 

Dels 53 casos registrats, 19, és a dir, el 35,8% dels casos, van ser patologies no traumàtiques (accidents cardiovasculars), 6 casos, és a dir, l’11,3% van ser accidents associats al trànsit i la resta, és a dir, 28 casos, van ser accidents traumàtics i representen el 52,8%.

 

Quant als accidents greus van ser registrats 361 casos, amb una disminució de 78 casos que representa una reducció del 17,8%. L’índex d’incidència dels accidents greus va ser de 19,7 casos per cada cent mil treballadors exposats, amb una reducció del 15,8%.

Últimes notícies

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.