Anuncios

Mor Vangelis, el compositor de bandes sonores com les de ‘Carros de fuego’

El músic Vangelis, compositor grec de la banda sonora, guanyadora d’un Oscar, de la pel·lícula ‘Carros de fuego’ (1981), ha mort als 79 anys, segons ha informat l’Agència de Notícies d’Atenes.


Fent-se eco d’una nota remesa pels seus advocats, l’agència ha revelat que el cèlebre músic va morir el dimarts a la nit en un hospital parisenc, encara que no han donat detalls sobre la causa de la seua mort.

Anuncios

Nascut com Evangelos Odysseas Papathanassiou el 29 de març de 1943, els seus inicis musicals van ser igualment complexos: a la fi dels 60, amb tot just 25 anys complits, va liderar el grup de rock progressiu ‘Aphrodite’s Child‘ -en el qual cantava el seu cosí Demis Roussos-, i a partir de 1970 va iniciar també la seua carrera en solitari amb una idea al cap: escapar dels rigors formals del rock i buscar una llibertat compositiva que va voler aconseguir gràcies a la construcció del seu propi espai d’enregistrament -des de llavors, els Nemo Studios, a Londres, van ser el seu centre d’operacions- i la cerca d’un llenguatge instrumental que recuperara el llenguatge de la música clàssica per a un públic jove, decididament hippie i contracultural.

A més de ser autor de bandes sonores com les de ‘Blade Runner’ (1982) o 1492: ‘La Conquista del Paraíso’’ (1992), també va compondre l’himne del mundial de futbol de 2002.

En 1993 també va compondre la banda sonora de ‘Lunas de hiel‘ de Roman Polanski.

Precisament, el músic es trobava en un hospital de París i, encara que no han transcendit les causes de la mort, sí que se sap que s’estava en tractament per coronavirus.

A més de la seua aportació a l’electrònica, se l’ha reconegut com un virtuós del teclat. Va destacar per la introducció de sintetitzadors en la música d’una manera sensorial i per la seua especialitat per a crear música que acompanyara pel·lícules. Malgrat això, els seus inicis s’emmarquen en la creació de clàssics del rock en 1960.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios