Mor Vangelis, el compositor de bandes sonores com les de ‘Carros de fuego’

El músic Vangelis, compositor grec de la banda sonora, guanyadora d’un Oscar, de la pel·lícula ‘Carros de fuego’ (1981), ha mort als 79 anys, segons ha informat l’Agència de Notícies d’Atenes.


Fent-se eco d’una nota remesa pels seus advocats, l’agència ha revelat que el cèlebre músic va morir el dimarts a la nit en un hospital parisenc, encara que no han donat detalls sobre la causa de la seua mort.

Nascut com Evangelos Odysseas Papathanassiou el 29 de març de 1943, els seus inicis musicals van ser igualment complexos: a la fi dels 60, amb tot just 25 anys complits, va liderar el grup de rock progressiu ‘Aphrodite’s Child‘ -en el qual cantava el seu cosí Demis Roussos-, i a partir de 1970 va iniciar també la seua carrera en solitari amb una idea al cap: escapar dels rigors formals del rock i buscar una llibertat compositiva que va voler aconseguir gràcies a la construcció del seu propi espai d’enregistrament -des de llavors, els Nemo Studios, a Londres, van ser el seu centre d’operacions- i la cerca d’un llenguatge instrumental que recuperara el llenguatge de la música clàssica per a un públic jove, decididament hippie i contracultural.

A més de ser autor de bandes sonores com les de ‘Blade Runner’ (1982) o 1492: ‘La Conquista del Paraíso’’ (1992), també va compondre l’himne del mundial de futbol de 2002.

En 1993 també va compondre la banda sonora de ‘Lunas de hiel‘ de Roman Polanski.

Precisament, el músic es trobava en un hospital de París i, encara que no han transcendit les causes de la mort, sí que se sap que s’estava en tractament per coronavirus.

A més de la seua aportació a l’electrònica, se l’ha reconegut com un virtuós del teclat. Va destacar per la introducció de sintetitzadors en la música d’una manera sensorial i per la seua especialitat per a crear música que acompanyara pel·lícules. Malgrat això, els seus inicis s’emmarquen en la creació de clàssics del rock en 1960.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tellado resta importància al congrés del PPCV i prioritza la gestió de la DANA

El secretari general del PP ha assegurat que el partit està centrat en governar i a atendre els efectes de la DANA, i que el congrés del PPCV no és una prioritat per a la ciutadania.

Tellado refreda el debat sobre el congrés del PPCV i posa el focus a governar

Miguel Tellado ha sostingut que el PP està centrat en governar i a atendre els problemes derivats de la DANA. Ha restat importància al calendari del congrés del PPCV.

PSPV i Compromís exigixen a Massó explicacions per un assessor que treballaria per a Vox a Múrcia

PSPV i Compromís han demanat a la presidenta de Les Corts, Plans Massó, que aclarisca la situació d'un assessor contractat que, segons s'ha publicat, operaria per a Vox a Múrcia. Presidència ha defés que el treballador assessora en comunicació.

La Policia busca a l’autor dels trets que han matat a un home a Alacant

La Policia Nacional continua la busca del responsable dels tirs que anit van posar fi a la vida d'un home de 59 anys en el barri del Pla. La investigació continua oberta i no es descarta una bala perduda en un tiroteig pròxim.

Dos detinguts a Torrevieja amb un cotxe robat al Regne Unit i un ferit en intentar fugir

Dos lituans de 32 i 36 anys han sigut detinguts a Torrevieja a bord d'un vehicle d'alta gamma robat al Regne Unit. El copilot, amb una orde europea de detenció, va resultar ferit en intentar escapar.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb VIPA 6×6 i control antidrons

La Policia Nacional desplega un operatiu especial per a les Falles 2026 amb reforços i tecnologia per a vigilar aglomeracions i neutralitzar drons. El pla suma 6.000 efectius entre forces estatals i Policia Local.

La Generalitat posarà llançadores d’Albal a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat reforçarà Metrobús i posarà en marxa llançadores entre Albal, Torrent Avinguda i La Torre per a connectar als viatgers de Rodalia durant les mascletaes. El servici cobrirà la franja en la qual els trens només arribaran fins a Albal, amb eixides aproximades de 13.10 a 14.40.

València demana concretar les mesures per a portar C-1 i C-2 de Rodalia a l’Estació del Nord

València s'ha mostrat disposada a estudiar que les línies C-1 i C-2 de Rodalia arriben a l'Estació del Nord, però ha exigit mesures concretes i un informe del CNP. El Consistori ha recordat els 105 atesos de l'any passat i ha demanat reunions tècniques encara no celebrades.