Mor Vangelis, el compositor de bandes sonores com les de ‘Carros de fuego’

El músic Vangelis, compositor grec de la banda sonora, guanyadora d’un Oscar, de la pel·lícula ‘Carros de fuego’ (1981), ha mort als 79 anys, segons ha informat l’Agència de Notícies d’Atenes.


Fent-se eco d’una nota remesa pels seus advocats, l’agència ha revelat que el cèlebre músic va morir el dimarts a la nit en un hospital parisenc, encara que no han donat detalls sobre la causa de la seua mort.

Nascut com Evangelos Odysseas Papathanassiou el 29 de març de 1943, els seus inicis musicals van ser igualment complexos: a la fi dels 60, amb tot just 25 anys complits, va liderar el grup de rock progressiu ‘Aphrodite’s Child‘ -en el qual cantava el seu cosí Demis Roussos-, i a partir de 1970 va iniciar també la seua carrera en solitari amb una idea al cap: escapar dels rigors formals del rock i buscar una llibertat compositiva que va voler aconseguir gràcies a la construcció del seu propi espai d’enregistrament -des de llavors, els Nemo Studios, a Londres, van ser el seu centre d’operacions- i la cerca d’un llenguatge instrumental que recuperara el llenguatge de la música clàssica per a un públic jove, decididament hippie i contracultural.

A més de ser autor de bandes sonores com les de ‘Blade Runner’ (1982) o 1492: ‘La Conquista del Paraíso’’ (1992), també va compondre l’himne del mundial de futbol de 2002.

En 1993 també va compondre la banda sonora de ‘Lunas de hiel‘ de Roman Polanski.

Precisament, el músic es trobava en un hospital de París i, encara que no han transcendit les causes de la mort, sí que se sap que s’estava en tractament per coronavirus.

A més de la seua aportació a l’electrònica, se l’ha reconegut com un virtuós del teclat. Va destacar per la introducció de sintetitzadors en la música d’una manera sensorial i per la seua especialitat per a crear música que acompanyara pel·lícules. Malgrat això, els seus inicis s’emmarquen en la creació de clàssics del rock en 1960.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.