Mor Vangelis, el compositor de bandes sonores com les de ‘Carros de fuego’

El músic Vangelis, compositor grec de la banda sonora, guanyadora d’un Oscar, de la pel·lícula ‘Carros de fuego’ (1981), ha mort als 79 anys, segons ha informat l’Agència de Notícies d’Atenes.


Fent-se eco d’una nota remesa pels seus advocats, l’agència ha revelat que el cèlebre músic va morir el dimarts a la nit en un hospital parisenc, encara que no han donat detalls sobre la causa de la seua mort.

Nascut com Evangelos Odysseas Papathanassiou el 29 de març de 1943, els seus inicis musicals van ser igualment complexos: a la fi dels 60, amb tot just 25 anys complits, va liderar el grup de rock progressiu ‘Aphrodite’s Child‘ -en el qual cantava el seu cosí Demis Roussos-, i a partir de 1970 va iniciar també la seua carrera en solitari amb una idea al cap: escapar dels rigors formals del rock i buscar una llibertat compositiva que va voler aconseguir gràcies a la construcció del seu propi espai d’enregistrament -des de llavors, els Nemo Studios, a Londres, van ser el seu centre d’operacions- i la cerca d’un llenguatge instrumental que recuperara el llenguatge de la música clàssica per a un públic jove, decididament hippie i contracultural.

A més de ser autor de bandes sonores com les de ‘Blade Runner’ (1982) o 1492: ‘La Conquista del Paraíso’’ (1992), també va compondre l’himne del mundial de futbol de 2002.

En 1993 també va compondre la banda sonora de ‘Lunas de hiel‘ de Roman Polanski.

Precisament, el músic es trobava en un hospital de París i, encara que no han transcendit les causes de la mort, sí que se sap que s’estava en tractament per coronavirus.

A més de la seua aportació a l’electrònica, se l’ha reconegut com un virtuós del teclat. Va destacar per la introducció de sintetitzadors en la música d’una manera sensorial i per la seua especialitat per a crear música que acompanyara pel·lícules. Malgrat això, els seus inicis s’emmarquen en la creació de clàssics del rock en 1960.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.