Mor Vangelis, el compositor de bandes sonores com les de ‘Carros de fuego’

El músic Vangelis, compositor grec de la banda sonora, guanyadora d’un Oscar, de la pel·lícula ‘Carros de fuego’ (1981), ha mort als 79 anys, segons ha informat l’Agència de Notícies d’Atenes.


Fent-se eco d’una nota remesa pels seus advocats, l’agència ha revelat que el cèlebre músic va morir el dimarts a la nit en un hospital parisenc, encara que no han donat detalls sobre la causa de la seua mort.

Nascut com Evangelos Odysseas Papathanassiou el 29 de març de 1943, els seus inicis musicals van ser igualment complexos: a la fi dels 60, amb tot just 25 anys complits, va liderar el grup de rock progressiu ‘Aphrodite’s Child‘ -en el qual cantava el seu cosí Demis Roussos-, i a partir de 1970 va iniciar també la seua carrera en solitari amb una idea al cap: escapar dels rigors formals del rock i buscar una llibertat compositiva que va voler aconseguir gràcies a la construcció del seu propi espai d’enregistrament -des de llavors, els Nemo Studios, a Londres, van ser el seu centre d’operacions- i la cerca d’un llenguatge instrumental que recuperara el llenguatge de la música clàssica per a un públic jove, decididament hippie i contracultural.

A més de ser autor de bandes sonores com les de ‘Blade Runner’ (1982) o 1492: ‘La Conquista del Paraíso’’ (1992), també va compondre l’himne del mundial de futbol de 2002.

En 1993 també va compondre la banda sonora de ‘Lunas de hiel‘ de Roman Polanski.

Precisament, el músic es trobava en un hospital de París i, encara que no han transcendit les causes de la mort, sí que se sap que s’estava en tractament per coronavirus.

A més de la seua aportació a l’electrònica, se l’ha reconegut com un virtuós del teclat. Va destacar per la introducció de sintetitzadors en la música d’una manera sensorial i per la seua especialitat per a crear música que acompanyara pel·lícules. Malgrat això, els seus inicis s’emmarquen en la creació de clàssics del rock en 1960.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.