Moren set persones al Regne Unit per coàguls després de vacunar-se amb AstraZeneca

 

Set persones han mort al Regne Unit a causa d’uns rars coàguls de sang després de rebre la vacuna de AstraZeneca contra la covid-19, segons va poder saber la BBC.

L’Agència Reguladora de Medicines i Cures per a la Salut (MHRA, en anglès) del Regne Unit va assenyalar ahir que van identificar 30 casos d’uns rars coàguls de sang entre els 18,1 milions de persones vacunades amb este preparat fins a finals de març.

Este organisme regulador va puntualitzar, no obstant això, que els riscos associats a estos coàguls són «molt xicotets» i que la població hauria d’acceptar la vacuna quan siga oferta per la Sanitat.
Dels 30 incidents, 22 corresponen a trombes cerebrals venosos (CVST, per les seues sigles en anglés) i vuit a altres problemes relacionats amb la coagulació de sang amb baixes plaquetes.
La cadena BBC afirma este dissabte que va poder saber dels reguladors que set d’estes persones vacunades han mort i que prossegueixen les recerques per a determinar si és el preparat de AstraZeneca el responsable de causar estes trombes.
Esta informació surt a la llum després que Alemanya decidís suspendre l’ús de AstraZeneca per a les persones menors de 60 anys davant el temor d’un possible vincle amb coàguls.
A més d’este preparat, el Regne Unit està vacunant amb el de Pfizer i més de 30 milions de persones ja han rebut almenys la primera de les dos dosis d’una d’estes vacunes.

 

Viròlegs desmenteixen les invencions sobre les vacunes

Segons expliquen experts les vacunes contra la Covid-19 no destrueixen els pulmons ni causen malalties autoimmunes, i així desmentixen les fabules que estan circulant en estos moments.

Així s’ha constatat en una verificació realitzada en el marc del projecte #Vacuna’t, que Maldita.es i Servimedia, amb el suport de Google Digital News Innovation, desenvolupen contra la desinformació sobre les vacunes del coronavirus.

Sembla que també s’ha demostrat que les vacunes tampoc produeixen malalties autoimmunes, com manté el citat cartell, que alerta de la possibilitat d’un «xoc anafilàctic». La catedràtica en Immunologia Àfrica González afirma que «no hi ha cap evidència que això passe» .

Quant a si les vacunes poden causar malalties autoimmunes, González apunta que este tipus de patologies «són molt variades i de causes gens clares, però totes tenen una base genètica i ambiental, una d’elles és les infeccions, però no les vacunes».

Últimes notícies

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.

Detinguts quatre operaris per imprudència greu després d’un incendi en uns baixos a València

La Policia Nacional ha detingut quatre operaris per un presumpte delicte d’imprudència greu després d’un incendi en uns baixos als carrers Picayo 23 i 25 de Benicalap, que ha obligat a desallotjar uns 80 veïns sense causar ferits.

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.