Moren set persones al Regne Unit per coàguls després de vacunar-se amb AstraZeneca

 

Set persones han mort al Regne Unit a causa d’uns rars coàguls de sang després de rebre la vacuna de AstraZeneca contra la covid-19, segons va poder saber la BBC.

L’Agència Reguladora de Medicines i Cures per a la Salut (MHRA, en anglès) del Regne Unit va assenyalar ahir que van identificar 30 casos d’uns rars coàguls de sang entre els 18,1 milions de persones vacunades amb este preparat fins a finals de març.

Este organisme regulador va puntualitzar, no obstant això, que els riscos associats a estos coàguls són “molt xicotets” i que la població hauria d’acceptar la vacuna quan siga oferta per la Sanitat.
Dels 30 incidents, 22 corresponen a trombes cerebrals venosos (CVST, per les seues sigles en anglés) i vuit a altres problemes relacionats amb la coagulació de sang amb baixes plaquetes.
La cadena BBC afirma este dissabte que va poder saber dels reguladors que set d’estes persones vacunades han mort i que prossegueixen les recerques per a determinar si és el preparat de AstraZeneca el responsable de causar estes trombes.
Esta informació surt a la llum després que Alemanya decidís suspendre l’ús de AstraZeneca per a les persones menors de 60 anys davant el temor d’un possible vincle amb coàguls.
A més d’este preparat, el Regne Unit està vacunant amb el de Pfizer i més de 30 milions de persones ja han rebut almenys la primera de les dos dosis d’una d’estes vacunes.

 

Viròlegs desmenteixen les invencions sobre les vacunes

Segons expliquen experts les vacunes contra la Covid-19 no destrueixen els pulmons ni causen malalties autoimmunes, i així desmentixen les fabules que estan circulant en estos moments.

Així s’ha constatat en una verificació realitzada en el marc del projecte #Vacuna’t, que Maldita.es i Servimedia, amb el suport de Google Digital News Innovation, desenvolupen contra la desinformació sobre les vacunes del coronavirus.

Sembla que també s’ha demostrat que les vacunes tampoc produeixen malalties autoimmunes, com manté el citat cartell, que alerta de la possibilitat d’un “xoc anafilàctic”. La catedràtica en Immunologia Àfrica González afirma que “no hi ha cap evidència que això passe” .

Quant a si les vacunes poden causar malalties autoimmunes, González apunta que este tipus de patologies “són molt variades i de causes gens clares, però totes tenen una base genètica i ambiental, una d’elles és les infeccions, però no les vacunes”.

Anuncios

Últimes notícies

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.

Les víctimes de la dana carreguen contra el tancament de la comissió de Les Corts

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 mostren la seua indignació pel tancament de la comissió d'investigació de Les Corts, que donen per fracassada i purament partidista.

El festival Davanteres torna a València al maig amb un programa que creua arts i talents

El festival Davanteres celebrarà a València, del 22 al 31 de maig, la seua quarta edició amb un programa que unix literatura, música, cinema i pensament en diversos espais culturals de la ciutat.