Moren set persones al Regne Unit per coàguls després de vacunar-se amb AstraZeneca

 

Set persones han mort al Regne Unit a causa d’uns rars coàguls de sang després de rebre la vacuna de AstraZeneca contra la covid-19, segons va poder saber la BBC.

L’Agència Reguladora de Medicines i Cures per a la Salut (MHRA, en anglès) del Regne Unit va assenyalar ahir que van identificar 30 casos d’uns rars coàguls de sang entre els 18,1 milions de persones vacunades amb este preparat fins a finals de març.

Este organisme regulador va puntualitzar, no obstant això, que els riscos associats a estos coàguls són «molt xicotets» i que la població hauria d’acceptar la vacuna quan siga oferta per la Sanitat.
Dels 30 incidents, 22 corresponen a trombes cerebrals venosos (CVST, per les seues sigles en anglés) i vuit a altres problemes relacionats amb la coagulació de sang amb baixes plaquetes.
La cadena BBC afirma este dissabte que va poder saber dels reguladors que set d’estes persones vacunades han mort i que prossegueixen les recerques per a determinar si és el preparat de AstraZeneca el responsable de causar estes trombes.
Esta informació surt a la llum després que Alemanya decidís suspendre l’ús de AstraZeneca per a les persones menors de 60 anys davant el temor d’un possible vincle amb coàguls.
A més d’este preparat, el Regne Unit està vacunant amb el de Pfizer i més de 30 milions de persones ja han rebut almenys la primera de les dos dosis d’una d’estes vacunes.

 

Viròlegs desmenteixen les invencions sobre les vacunes

Segons expliquen experts les vacunes contra la Covid-19 no destrueixen els pulmons ni causen malalties autoimmunes, i així desmentixen les fabules que estan circulant en estos moments.

Així s’ha constatat en una verificació realitzada en el marc del projecte #Vacuna’t, que Maldita.es i Servimedia, amb el suport de Google Digital News Innovation, desenvolupen contra la desinformació sobre les vacunes del coronavirus.

Sembla que també s’ha demostrat que les vacunes tampoc produeixen malalties autoimmunes, com manté el citat cartell, que alerta de la possibilitat d’un «xoc anafilàctic». La catedràtica en Immunologia Àfrica González afirma que «no hi ha cap evidència que això passe» .

Quant a si les vacunes poden causar malalties autoimmunes, González apunta que este tipus de patologies «són molt variades i de causes gens clares, però totes tenen una base genètica i ambiental, una d’elles és les infeccions, però no les vacunes».

Últimes notícies

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.