Moren set persones al Regne Unit per coàguls després de vacunar-se amb AstraZeneca

 

Set persones han mort al Regne Unit a causa d’uns rars coàguls de sang després de rebre la vacuna de AstraZeneca contra la covid-19, segons va poder saber la BBC.

L’Agència Reguladora de Medicines i Cures per a la Salut (MHRA, en anglès) del Regne Unit va assenyalar ahir que van identificar 30 casos d’uns rars coàguls de sang entre els 18,1 milions de persones vacunades amb este preparat fins a finals de març.

Este organisme regulador va puntualitzar, no obstant això, que els riscos associats a estos coàguls són «molt xicotets» i que la població hauria d’acceptar la vacuna quan siga oferta per la Sanitat.
Dels 30 incidents, 22 corresponen a trombes cerebrals venosos (CVST, per les seues sigles en anglés) i vuit a altres problemes relacionats amb la coagulació de sang amb baixes plaquetes.
La cadena BBC afirma este dissabte que va poder saber dels reguladors que set d’estes persones vacunades han mort i que prossegueixen les recerques per a determinar si és el preparat de AstraZeneca el responsable de causar estes trombes.
Esta informació surt a la llum després que Alemanya decidís suspendre l’ús de AstraZeneca per a les persones menors de 60 anys davant el temor d’un possible vincle amb coàguls.
A més d’este preparat, el Regne Unit està vacunant amb el de Pfizer i més de 30 milions de persones ja han rebut almenys la primera de les dos dosis d’una d’estes vacunes.

 

Viròlegs desmenteixen les invencions sobre les vacunes

Segons expliquen experts les vacunes contra la Covid-19 no destrueixen els pulmons ni causen malalties autoimmunes, i així desmentixen les fabules que estan circulant en estos moments.

Així s’ha constatat en una verificació realitzada en el marc del projecte #Vacuna’t, que Maldita.es i Servimedia, amb el suport de Google Digital News Innovation, desenvolupen contra la desinformació sobre les vacunes del coronavirus.

Sembla que també s’ha demostrat que les vacunes tampoc produeixen malalties autoimmunes, com manté el citat cartell, que alerta de la possibilitat d’un «xoc anafilàctic». La catedràtica en Immunologia Àfrica González afirma que «no hi ha cap evidència que això passe» .

Quant a si les vacunes poden causar malalties autoimmunes, González apunta que este tipus de patologies «són molt variades i de causes gens clares, però totes tenen una base genètica i ambiental, una d’elles és les infeccions, però no les vacunes».

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.