Multen una parella per okupar un pis a Elda

Un home i una dona han sigut multats a 270 euros cadascun per ocupar de manera il·legal un pis a Elda, al Vinalopó Mitjà. Així ho ha imposat la secció primera de l'Audiència Provincial d'Alacant que amb esta sentència confirma una anterior del jutjat de Primera Instància i Instrucció 3 de la citada localitat que declarava a la parella autora d'un delicte lleu d'usurpació de la vivenda. Segons sembla els acusats van accedir a l'habitatge del carrer La Reina de la localitat d'Elda abans d'octubre de 2016 i estan ara obligats a abandonar-lo en un termini màxim de trenta dies. La sentència del jutjat d'Elda va ser comunicada als serveis socials municipals per a que proporcionaren a la parella les mesures pertinents de protecció social.

  

 

 

Per la seua banda, la defensa va recórrer en l'apel·lació davant l'Audiència d'Alacant dient que la vivenda ocupada es trobava en un estat d'abandonament i en condicions no aptes per a la seua habitabilitat. La legislació exclou del delicte d'usurpació de vivenda aquelles que es troben en un «estat ruïnós», però el tribunal no creu que este supost puga aplicar-se al present cas. Com a atenuant o eximent del delicte, els acusats han recorregut al·legant que es troben en estat de necessitat, cosa que l'Audiència també ha descartat. Segons la resolució «exigix més que la simple al·legació de qui ho invoca per molta sensibilitat que es tinga cap a la difícil situació laboral i econòmica actual». L'home i la dona desallotjats hauran de pagar 270 euros com a multa.

Últimes notícies

L’Audiència de Castelló absol Fernando Roig en el cas de factures falses de l’estadi de la Ceràmica

L’Audiència Provincial de Castelló ha absolt Fernando Roig i dos consellers del Villarreal CF dels delictes de falsedat pels quals havien sigut condemnats en juliol de 2024, en una causa sobre facturació falsa en les obres de l’estadi entre 2004 i 2005. El tribunal conclou que no queda provat que conegueren la trama ni que el club es beneficiara fiscalment.

Sant Agustí sera una plaça més verda i amb més ombra abans de l’estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la primera fase de la reurbanització de la plaça de Sant Agustí, que eliminarà el trànsit de pas, ampliarà l’espai per als vianants i sumarà arbrat i zones d’ombra abans del pròxim estiu.

Mompó i Catalá reclamen unitat i rapidesa per a reobrir el Teatre Principal de València

Vicent Mompó i María José Catalá aposten per deixar de costat els personalismes, coordinar institucions i implicar l’Ajuntament en la rehabilitació del Teatre Principal de València, tancat per motius de seguretat i amb una obra prevista d’uns 50 milions.

El Consell Valencià de la Joventut reclama que la vivenda centre el debat de política general

El Consell Valencià de la Joventut ha engegat la campanya 'Parlem de Joventut' per situar la vivenda, l’emancipació i l’ocupació juvenil com a eixos del debat de política general de Les Corts.

La Generalitat exigix que el tauleller entre en el nou decret anticrisi estatal

La consellera Marián Cano reclama al Govern central que incloga el sector tauleller en el nou decret anticrisi amb mesures específiques per a les indústries gasointensives, davant l’encariment del gas per la guerra a Orient Mitjà.

Quatre tortugues bobes tornen a la mar al Carabassí després de créixer a l’Oceanogràfic

Quatre tortugues bobes nascudes el 2025 han sigut alliberades a la platja del Carabassí, a Elx, després de passar més d’un any creixent sota cures especialitzades a la Fundació Oceanogràfic de València, dins del programa de conservació ‘Head Starting’. L’alliberament ha servit també per conscienciar escolars i veïnat sobre com actuar davant rastres, nius o exemplars amb problemes.

Cristhian Mosquera aprofita un paró i es torna a entrenar a Paterna

El defensa de l Arsenal i exjugador del Valencia Cristhian Mosquera s ha exercitat en la Ciutat Esportiva de Paterna durant un paró, mantenint el vincle amb el club on es va formar.

El València Basket debuta en l’Eurolliga en la pista del nou Besiktas

El València Basket, molt renovat després d’un estiu ple d’eixides importants, inicia este divendres l’Eurolliga a la pista del Besiktas, debutant en la competició després de substituir l’AS Mónaco.