Multen una parella per okupar un pis a Elda

Un home i una dona han sigut multats a 270 euros cadascun per ocupar de manera il·legal un pis a Elda, al Vinalopó Mitjà. Així ho ha imposat la secció primera de l'Audiència Provincial d'Alacant que amb esta sentència confirma una anterior del jutjat de Primera Instància i Instrucció 3 de la citada localitat que declarava a la parella autora d'un delicte lleu d'usurpació de la vivenda. Segons sembla els acusats van accedir a l'habitatge del carrer La Reina de la localitat d'Elda abans d'octubre de 2016 i estan ara obligats a abandonar-lo en un termini màxim de trenta dies. La sentència del jutjat d'Elda va ser comunicada als serveis socials municipals per a que proporcionaren a la parella les mesures pertinents de protecció social.

  

 

 

Per la seua banda, la defensa va recórrer en l'apel·lació davant l'Audiència d'Alacant dient que la vivenda ocupada es trobava en un estat d'abandonament i en condicions no aptes per a la seua habitabilitat. La legislació exclou del delicte d'usurpació de vivenda aquelles que es troben en un «estat ruïnós», però el tribunal no creu que este supost puga aplicar-se al present cas. Com a atenuant o eximent del delicte, els acusats han recorregut al·legant que es troben en estat de necessitat, cosa que l'Audiència també ha descartat. Segons la resolució «exigix més que la simple al·legació de qui ho invoca per molta sensibilitat que es tinga cap a la difícil situació laboral i econòmica actual». L'home i la dona desallotjats hauran de pagar 270 euros com a multa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts

Morant ha exigit que Carlos Mazón no seguisca ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts després de la investigació per la DANA i les contradiccions sobre el seu parador. Ha demanat al PP que l'aparte i ha suggerit eleccions si encara creen tindre legitimitat.

Morant acusa el PP de ser el problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat el PP de ser el principal obstacle per a resoldre la vivenda en la Comunitat Valenciana. Ha denunciat canvis en la VPO, el bloqueig de la Llei de Vivenda i ha demanat la dimissió de Luis Barcala.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat en Les Corts

Diana Morant ha reclamat que Carlos Mazón deixe el seu escó i ha demanat al PP que l'a part de la vida política després de les últimes novetats del cas per la DANA.

Manifestació a València reclama millores laborals i menys burocràcia per al professorat

La marxa ha recorregut el centre de València per a exigir menys burocràcia, baixar ràtios i millores salarials, a més de més plantilla i més valencià. Els sindicats pressionen a la Conselleria amb un calendari de mobilitzacions i una vaga convocada per al 31 de març.