13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Multen una parella per okupar un pis a Elda

Un home i una dona han sigut multats a 270 euros cadascun per ocupar de manera il·legal un pis a Elda, al Vinalopó Mitjà. Així ho ha imposat la secció primera de l'Audiència Provincial d'Alacant que amb esta sentència confirma una anterior del jutjat de Primera Instància i Instrucció 3 de la citada localitat que declarava a la parella autora d'un delicte lleu d'usurpació de la vivenda. Segons sembla els acusats van accedir a l'habitatge del carrer La Reina de la localitat d'Elda abans d'octubre de 2016 i estan ara obligats a abandonar-lo en un termini màxim de trenta dies. La sentència del jutjat d'Elda va ser comunicada als serveis socials municipals per a que proporcionaren a la parella les mesures pertinents de protecció social.

  

 

 

Per la seua banda, la defensa va recórrer en l'apel·lació davant l'Audiència d'Alacant dient que la vivenda ocupada es trobava en un estat d'abandonament i en condicions no aptes per a la seua habitabilitat. La legislació exclou del delicte d'usurpació de vivenda aquelles que es troben en un «estat ruïnós», però el tribunal no creu que este supost puga aplicar-se al present cas. Com a atenuant o eximent del delicte, els acusats han recorregut al·legant que es troben en estat de necessitat, cosa que l'Audiència també ha descartat. Segons la resolució «exigix més que la simple al·legació de qui ho invoca per molta sensibilitat que es tinga cap a la difícil situació laboral i econòmica actual». L'home i la dona desallotjats hauran de pagar 270 euros com a multa.

Últimes notícies

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.

Brabec assesta un colp definitiu i recupera el lideratge; Schareina s’aferma tercer

Ricky Brabec es va imposar en l'etapa 12 i va recuperar el lideratge del Dakar mancant una jornada. Tosha Schareina va ser tercer en l'etapa i va amarrar la tercera plaça general.

Marcelino veu en el Betis un examen per a reafirmar la candidatura del Vila-real a la Champions

El tècnic del Vila-real va assegurar que guanyar al Betis suposaria un altre colp sobre la taula i consolidaria la baralla per la Lliga de Campions davant un rival directe.

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.