Multen una parella per okupar un pis a Elda

Un home i una dona han sigut multats a 270 euros cadascun per ocupar de manera il·legal un pis a Elda, al Vinalopó Mitjà. Així ho ha imposat la secció primera de l'Audiència Provincial d'Alacant que amb esta sentència confirma una anterior del jutjat de Primera Instància i Instrucció 3 de la citada localitat que declarava a la parella autora d'un delicte lleu d'usurpació de la vivenda. Segons sembla els acusats van accedir a l'habitatge del carrer La Reina de la localitat d'Elda abans d'octubre de 2016 i estan ara obligats a abandonar-lo en un termini màxim de trenta dies. La sentència del jutjat d'Elda va ser comunicada als serveis socials municipals per a que proporcionaren a la parella les mesures pertinents de protecció social.

  

 

 

Per la seua banda, la defensa va recórrer en l'apel·lació davant l'Audiència d'Alacant dient que la vivenda ocupada es trobava en un estat d'abandonament i en condicions no aptes per a la seua habitabilitat. La legislació exclou del delicte d'usurpació de vivenda aquelles que es troben en un «estat ruïnós», però el tribunal no creu que este supost puga aplicar-se al present cas. Com a atenuant o eximent del delicte, els acusats han recorregut al·legant que es troben en estat de necessitat, cosa que l'Audiència també ha descartat. Segons la resolució «exigix més que la simple al·legació de qui ho invoca per molta sensibilitat que es tinga cap a la difícil situació laboral i econòmica actual». L'home i la dona desallotjats hauran de pagar 270 euros com a multa.

Últimes notícies

Detinguts a Dolores i Rojales amb quasi 30 quilos de cocaïna, armes i cotxes amb caletas

La Policia Nacional ha detingut a Dolores i Rojales a dos hòmens acusats de distribuir cocaïna i ha intervingut quasi 30 quilos de droga, armes, diners en efectiu i vehicles amb caletas.

L’excap d’informatius d’À Punt defén que la ràdio va salvar vides durant la dana

L'excap d'informatius d'À Punt sosté davant el jutge que moltes persones van ser rescatades gràcies a les seues anomenades a la ràdio pública i critica la falta de compareixences oficials durant la dana.

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.