Multen una parella per okupar un pis a Elda

Un home i una dona han sigut multats a 270 euros cadascun per ocupar de manera il·legal un pis a Elda, al Vinalopó Mitjà. Així ho ha imposat la secció primera de l'Audiència Provincial d'Alacant que amb esta sentència confirma una anterior del jutjat de Primera Instància i Instrucció 3 de la citada localitat que declarava a la parella autora d'un delicte lleu d'usurpació de la vivenda. Segons sembla els acusats van accedir a l'habitatge del carrer La Reina de la localitat d'Elda abans d'octubre de 2016 i estan ara obligats a abandonar-lo en un termini màxim de trenta dies. La sentència del jutjat d'Elda va ser comunicada als serveis socials municipals per a que proporcionaren a la parella les mesures pertinents de protecció social.

  

 

 

Per la seua banda, la defensa va recórrer en l'apel·lació davant l'Audiència d'Alacant dient que la vivenda ocupada es trobava en un estat d'abandonament i en condicions no aptes per a la seua habitabilitat. La legislació exclou del delicte d'usurpació de vivenda aquelles que es troben en un «estat ruïnós», però el tribunal no creu que este supost puga aplicar-se al present cas. Com a atenuant o eximent del delicte, els acusats han recorregut al·legant que es troben en estat de necessitat, cosa que l'Audiència també ha descartat. Segons la resolució «exigix més que la simple al·legació de qui ho invoca per molta sensibilitat que es tinga cap a la difícil situació laboral i econòmica actual». L'home i la dona desallotjats hauran de pagar 270 euros com a multa.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.