Detinguda Noelia de Mingo per apunyalar a dos dones en un supermercat i una farmàcia

Noelia de Mingo ha sigut detinguda al Molar (a 39 quilòmetres al nord de la capital) per apunyalar a almenys dos persones per l’esquena, en l’avinguda d’Espanya de la localitat. Ha patit un brot psicòtic, probablement per haver deixat la medicació que la mantenia estabilitzada de l’esquizofrènia paranoide que pateix.

L’agressió múltiple s’ha produït al voltant de les 12 hores en el comerç MaxCoop Unide, situat en l’avinguda d’Espanya número 41. Allí ha apunyalat a la caixera, una dona de 46 anys, que presentava una ferida d’arma blanca en l’hemitòrax esquerre.

Després de ser estabilitzada pels sanitaris del Summa112, ha sigut traslladada en ambulància a l’Hospital 12 d’Octubre de Madrid.

De Mingo es va dirigir després a una farmàcia contigua, on ha ferit, a l’altura de la clavícula, a l’empleada d’esta farmàcia, una dona 53 anys, que tenia diverses ferides incises de caràcter moderat. Després de ser estabilitzada, ha sigut evacuada a l’hospital de La Paz.

Essencial la intervenció de dos policies locals

 

Dos policies locals del Molar han aconseguit desarmar i detindre a l’autora, que s’ha quedat parada diversos minuts en un carrer amb el ganivet a la mà, davant l’estupor i la por de molts veïns, que s’han tancat a les cases i comerços de la zona.

L’arrestada ha sigut dirigida a dependències del Lloc del Molar i l’arma ha sigut localitzada i pendent de la seua recollida per personal especialista de Policia Judicial.

Noelia de Mingo, la metgessa que va assassinar a tres persones en la Fundació Jiménez Díaz en 2003
Noelia de Mingo va ser condemnada anteriorment per assassinar l’abril de 2003, amb un ganivet de grans dimensions, a tres persones en la Fundació Jiménez Díaz de Madrid. Una d’elles, una companya del centre sanitari.

Va eixir de la presó en tercer grau en 2017 sota control de la família malgrat haver sigut condemnada a 25 anys en una presó psiquiàtrica.

Ja en 2011, De Mingo va començar a gaudir d’eixides terapèutiques fins que en 2017 l’Audiència Provincial de Madrid va acordar substituir el règim d’internament per un tractament ambulatori amb custòdia familiar, concretament de la seua mare octogenària, que vivia al Molar, d’on són oriündes.

La secció 16 de l’Audiència de Madrid va entendre fa quatre anys que l’afectada «no constitueix en estos moments, i després de més de 10 anys d’internament, un perill per als altres ni per a si mateixa» sobre la base dels informes psiquiàtrics i psicològics.

Va donar resposta així a la petició que li va formular el jutjat de vigilància penitenciària que atenia el cas i a la vista de la coincidència absoluta dels informes emesos per tots els professionals que han tingut contacte amb l’afectada.

Finalment, Noelia de Mingo va quedar en llibertat, però sota la custòdia de la seua mare, octogenària, i rebia tractament ambulatori.

Durant els 10 anys d’internament i ser diagnosticada d’una esquizofrènia paranoide, l’anàlisi de la interna establia que ha mantingut una “estabilitat sense cap recaiguda”.

Al seu torn, apreciaven que és conscient de la seua malaltia, ha acceptat el tractament i que la medicació no li generava cap efecte secundari.

També exposava que Noelia de Mingo havia realitzat una estratègia de reincorporació social progressiva, amb eixides de permisos de 15 i 60 dies, sent l’últim gaudit per un període de 90 dies.

 

Noelia de Mingo pateix esquizofrènia paranoide crònica

 

Tots ells van establir que Noelia de Mingo pateix esquizofrènia paranoide crònica, que no té cura, però «es manté estable i no ha tornat a presentar des del seu internament episodis de descompensació».

També van determinar que és «plenament conscient» de la seua malaltia (element absolutament essencial en esta mena de patiment) i «reconeix perfectament els símptomes que pogueren fer-li veure que pot empitjorar».

Els especialistes també van assenyalar de manera unànime que s’havia adaptat sense contratemps al centre psiquiàtric penitenciari i posseeix una «clara consciència» del mal ocasionat.

També van determinar que continuara controlada pel psiquiatre de l’Hospital Infanta Sofía de San Sebastián de los Reyes, qui donaria compte de la seua evolució a la Secció 16 de l’Audiència Provincial de Madrid.

El mateix professional hauria de donar compte al tribunal de qualsevol símptoma o element de descompensació que s’aprecie en l’afectada, sobre la qual podrà adoptar les mesures terapèutiques d’urgència que foren precises.

Com a última mesura de control, el tribunal va estipular que cada tres mesos la Clínica Mèdic Forense de Madrid informara de l’evolució de la pacient.

«La clau, segons el parer d’este tribunal, per a fer compatible eixe equilibri entre necessitat terapèutica de la resposta estatal i seguretat, està en el control, en el seguiment puntual i raonable de la persona afectada per la mesura», van exposar els tres magistrats en aquella resolució.

Últimes notícies

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.