Cancel·lats temporalment tots els vols a La Palma a causa de la cendra en suspensió

 

La navegació aèria a la Palma està des de fa dos dies en alerta constant, ja que l’activitat més explosiva del volcà de Cumbre Vieja ha generat un núvol de cendra que amenaça l’operativitat dels aeroports.

L’empresa canària Binter ja ha avançat que cancel·la temporalment els vols amb La Palma a causa de la cendra en suspensió. La paralització es mantindrà fins que les condicions milloren i permeten volar garantint la seguretat. En aquest moment no és possible fer una previsió de quan es podran reprendre els vols.

 

La companyia espanyola explica en un comunicat que s’ha vist obligada a prendre esta decisió per causes de força major, que li porten a adaptar la seua operativa a la situació meteorològica canviant, amb la finalitat de preservar que els vols es realitzen garantint la seguretat.

Este núvol de cendra, que ja s’ha estés als cels de la zona mediterrània peninsular i podria arribar a Madeira i Cabo Verde amb els vents alisis si és abundant, pot produir problemes de visibilitat, danys en els motors i perills de lliscaments en el moment d’enlairament i aterratge, en el cas que la cendra s’acumule i amenace la seguretat de les pistes.

La companyia atén pels canals habituals les sol·licituds de canvis o reembossaments que pogueren rebre’s per part dels passatgers dels vols afectats per este canvi de programació.

L’aerolínia avalua l’evolució de la situació creada a la Palma i es manté en contacte amb les autoritats aeronàutiques, a l’espera de tindre confirmació que es compleixen totes les condicions de seguretat per a reprendre l’operativa ordinària.

“A causa de la situació excepcional i inèdita que s’està vivint, Binter anirà informant de qualsevol novetat o canvi que es poguera donar a través dels seus canals habituals”, agrega el comunicat.

 

El trànsit aeri en color roig

 

Des d’ahir està en nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de la columna eruptiva de gasos i cendres del volcà de la Palma, encara que esta mesura no afectava fins ara l’espai aeri de l’arxipèlag.

De fet, Enaire, el dijous va operar un total de 730 vols d’entrada i eixida a Canàries i només es van registrar alguns retards en vols interinsulars a primera hora en l’aeroport de la Palma.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.