19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Cancel·lats temporalment tots els vols a La Palma a causa de la cendra en suspensió

 

La navegació aèria a la Palma està des de fa dos dies en alerta constant, ja que l’activitat més explosiva del volcà de Cumbre Vieja ha generat un núvol de cendra que amenaça l’operativitat dels aeroports.

L’empresa canària Binter ja ha avançat que cancel·la temporalment els vols amb La Palma a causa de la cendra en suspensió. La paralització es mantindrà fins que les condicions milloren i permeten volar garantint la seguretat. En aquest moment no és possible fer una previsió de quan es podran reprendre els vols.

 

La companyia espanyola explica en un comunicat que s’ha vist obligada a prendre esta decisió per causes de força major, que li porten a adaptar la seua operativa a la situació meteorològica canviant, amb la finalitat de preservar que els vols es realitzen garantint la seguretat.

Este núvol de cendra, que ja s’ha estés als cels de la zona mediterrània peninsular i podria arribar a Madeira i Cabo Verde amb els vents alisis si és abundant, pot produir problemes de visibilitat, danys en els motors i perills de lliscaments en el moment d’enlairament i aterratge, en el cas que la cendra s’acumule i amenace la seguretat de les pistes.

La companyia atén pels canals habituals les sol·licituds de canvis o reembossaments que pogueren rebre’s per part dels passatgers dels vols afectats per este canvi de programació.

L’aerolínia avalua l’evolució de la situació creada a la Palma i es manté en contacte amb les autoritats aeronàutiques, a l’espera de tindre confirmació que es compleixen totes les condicions de seguretat per a reprendre l’operativa ordinària.

“A causa de la situació excepcional i inèdita que s’està vivint, Binter anirà informant de qualsevol novetat o canvi que es poguera donar a través dels seus canals habituals”, agrega el comunicat.

 

El trànsit aeri en color roig

 

Des d’ahir està en nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de la columna eruptiva de gasos i cendres del volcà de la Palma, encara que esta mesura no afectava fins ara l’espai aeri de l’arxipèlag.

De fet, Enaire, el dijous va operar un total de 730 vols d’entrada i eixida a Canàries i només es van registrar alguns retards en vols interinsulars a primera hora en l’aeroport de la Palma.

Últimes notícies

El València fitxa el central Justin de Haas i ho incorporarà a l’estiu

El València ha fitxat el central neerlandés Justin de Haas i ha fixat la seua incorporació per a l'estiu. El club treballa en un altre reforç avançat, segons la seua adreça esportiva.

Urtasun: la democràcia espanyola no cedix davant amenaces de tecno-oligarques

El ministre de Cultura ha reivindicat que les institucions triades marquen les regles i ha advertit que no permetrà ingerències de tecno-oligarques. Les seues paraules arriben després de les crítiques de Pável Dúrov i Elon Musk per l'anunci de restringir les xarxes socials a menors de 16 anys.

Urtasun supedita la col·laboració del Ministeri als detalls de l’acord per les obres de Sorolla

Urtasun ha dit que esperaran a conéixer els detalls de l'acord per a l'arribada a València d'obres de Sorolla de la Hispanic Society abans de concretar si el Ministeri col·laborarà. També ha valorat la recuperació policial de 'La Camusa'.

El Govern recorrerà la llei valenciana d’acompanyament en considerar que retalla drets LGTBI

El Govern ha anunciat que recorrerà la llei valenciana d'acompanyament per considerar que retalla drets LGTBI. El recurs es presentarà abans que acabe febrer.

Abaten al senglar colat en el metre de València després de quasi tres hores de persecució

Un senglar que s'ha internat en els túnels del metre de València ha sigut abatut després de quasi tres hores de busca. L1 i L2 han registrat retards temporals.

Països Baixos remunta 3-4 i amarga el debut d’Espanya en la Pro League de València

Espanya es va avançar 2-0 amb eficàcia a pilota parada, però Països Baixos va voltejar després del descans. Un gol anul·lat i una miqueta tardà van deixar el 3-4 definitiu.

La borrasca Leonardo complica l’aeroport de Màlaga amb desviaments i cancel·lacions

La borrasca Leonardo està complicant el trànsit aeri a Andalusia: s'han desviat tres arribades a Màlaga i s'han cancel·lat enllaços amb Berlín i Madrid. S'esperen retards per vent creuat i ajustos de seguretat.

Compromís exigix al Consell que indemnitze ja a les víctimes de la dana

Compromís ha registrat una proposta en Les Corts perquè el Consell indemnitze de manera immediata a les famílies afectades per la dana. El grup acusa l'Executiu autonòmic d'inacció i de criticar a l'Estat mentres no paga.