11.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Cancel·lats temporalment tots els vols a La Palma a causa de la cendra en suspensió

 

La navegació aèria a la Palma està des de fa dos dies en alerta constant, ja que l’activitat més explosiva del volcà de Cumbre Vieja ha generat un núvol de cendra que amenaça l’operativitat dels aeroports.

L’empresa canària Binter ja ha avançat que cancel·la temporalment els vols amb La Palma a causa de la cendra en suspensió. La paralització es mantindrà fins que les condicions milloren i permeten volar garantint la seguretat. En aquest moment no és possible fer una previsió de quan es podran reprendre els vols.

 

La companyia espanyola explica en un comunicat que s’ha vist obligada a prendre esta decisió per causes de força major, que li porten a adaptar la seua operativa a la situació meteorològica canviant, amb la finalitat de preservar que els vols es realitzen garantint la seguretat.

Este núvol de cendra, que ja s’ha estés als cels de la zona mediterrània peninsular i podria arribar a Madeira i Cabo Verde amb els vents alisis si és abundant, pot produir problemes de visibilitat, danys en els motors i perills de lliscaments en el moment d’enlairament i aterratge, en el cas que la cendra s’acumule i amenace la seguretat de les pistes.

La companyia atén pels canals habituals les sol·licituds de canvis o reembossaments que pogueren rebre’s per part dels passatgers dels vols afectats per este canvi de programació.

L’aerolínia avalua l’evolució de la situació creada a la Palma i es manté en contacte amb les autoritats aeronàutiques, a l’espera de tindre confirmació que es compleixen totes les condicions de seguretat per a reprendre l’operativa ordinària.

“A causa de la situació excepcional i inèdita que s’està vivint, Binter anirà informant de qualsevol novetat o canvi que es poguera donar a través dels seus canals habituals”, agrega el comunicat.

 

El trànsit aeri en color roig

 

Des d’ahir està en nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de la columna eruptiva de gasos i cendres del volcà de la Palma, encara que esta mesura no afectava fins ara l’espai aeri de l’arxipèlag.

De fet, Enaire, el dijous va operar un total de 730 vols d’entrada i eixida a Canàries i només es van registrar alguns retards en vols interinsulars a primera hora en l’aeroport de la Palma.

Últimes notícies

Pérez Llorca entra en els jutjats de Catarroja pel garatge i evita declaracions

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja pel garatge i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, assistida el mateix dia en el mateix centre, roman en l'UCI del Clínic de València.

Pérez Llorca entra pel garatge en els jutjats de Catarroja i guarda silencie

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja per l'aparcament i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, atesa eixe mateix dia en el mateix centre, continua ingressada.

El jutge cita el 27 a Ábalos i a Koldo per a decidir si els manté en llibertat

El magistrat ha convocat a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García a una vista el 27 de novembre per a revisar les seues mesures cautelars en el cas Koldo. La Fiscalia i les acusacions populars han demanat el canvi de situació i estes últimes ja avancen que reclamaran presó.

L’amo del Ventorro fixa l’horari: Mazón va arribar abans de les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00

En la seua declaració com a testimoni, el propietari del Ventorro ha assegurat que Carlos Mazón va arribar entre les 14.15 i les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00 el dia de la DANA. Ha indicat que el president va acudir sense escorta i va menjar en un reservat de la primera planta, no completament tancat, i que recorda l'hora perquè el personal es va anar sobre les 18.10 i ell va revisar factures

Els metges que investiguen oferixen millor assistència clínica, segons experts

Un fòrum en el Col·legi de Metges d'Alacant ha destacat que l'activitat investigadora millora els resultats en consulta i ha anunciat noves ajudes i beques.

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.