Cancel·lats temporalment tots els vols a La Palma a causa de la cendra en suspensió

 

La navegació aèria a la Palma està des de fa dos dies en alerta constant, ja que l’activitat més explosiva del volcà de Cumbre Vieja ha generat un núvol de cendra que amenaça l’operativitat dels aeroports.

L’empresa canària Binter ja ha avançat que cancel·la temporalment els vols amb La Palma a causa de la cendra en suspensió. La paralització es mantindrà fins que les condicions milloren i permeten volar garantint la seguretat. En aquest moment no és possible fer una previsió de quan es podran reprendre els vols.

 

La companyia espanyola explica en un comunicat que s’ha vist obligada a prendre esta decisió per causes de força major, que li porten a adaptar la seua operativa a la situació meteorològica canviant, amb la finalitat de preservar que els vols es realitzen garantint la seguretat.

Este núvol de cendra, que ja s’ha estés als cels de la zona mediterrània peninsular i podria arribar a Madeira i Cabo Verde amb els vents alisis si és abundant, pot produir problemes de visibilitat, danys en els motors i perills de lliscaments en el moment d’enlairament i aterratge, en el cas que la cendra s’acumule i amenace la seguretat de les pistes.

La companyia atén pels canals habituals les sol·licituds de canvis o reembossaments que pogueren rebre’s per part dels passatgers dels vols afectats per este canvi de programació.

L’aerolínia avalua l’evolució de la situació creada a la Palma i es manté en contacte amb les autoritats aeronàutiques, a l’espera de tindre confirmació que es compleixen totes les condicions de seguretat per a reprendre l’operativa ordinària.

“A causa de la situació excepcional i inèdita que s’està vivint, Binter anirà informant de qualsevol novetat o canvi que es poguera donar a través dels seus canals habituals”, agrega el comunicat.

 

El trànsit aeri en color roig

 

Des d’ahir està en nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de la columna eruptiva de gasos i cendres del volcà de la Palma, encara que esta mesura no afectava fins ara l’espai aeri de l’arxipèlag.

De fet, Enaire, el dijous va operar un total de 730 vols d’entrada i eixida a Canàries i només es van registrar alguns retards en vols interinsulars a primera hora en l’aeroport de la Palma.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.