Cancel·lats temporalment tots els vols a La Palma a causa de la cendra en suspensió

 

La navegació aèria a la Palma està des de fa dos dies en alerta constant, ja que l’activitat més explosiva del volcà de Cumbre Vieja ha generat un núvol de cendra que amenaça l’operativitat dels aeroports.

L’empresa canària Binter ja ha avançat que cancel·la temporalment els vols amb La Palma a causa de la cendra en suspensió. La paralització es mantindrà fins que les condicions milloren i permeten volar garantint la seguretat. En aquest moment no és possible fer una previsió de quan es podran reprendre els vols.

 

La companyia espanyola explica en un comunicat que s’ha vist obligada a prendre esta decisió per causes de força major, que li porten a adaptar la seua operativa a la situació meteorològica canviant, amb la finalitat de preservar que els vols es realitzen garantint la seguretat.

Este núvol de cendra, que ja s’ha estés als cels de la zona mediterrània peninsular i podria arribar a Madeira i Cabo Verde amb els vents alisis si és abundant, pot produir problemes de visibilitat, danys en els motors i perills de lliscaments en el moment d’enlairament i aterratge, en el cas que la cendra s’acumule i amenace la seguretat de les pistes.

La companyia atén pels canals habituals les sol·licituds de canvis o reembossaments que pogueren rebre’s per part dels passatgers dels vols afectats per este canvi de programació.

L’aerolínia avalua l’evolució de la situació creada a la Palma i es manté en contacte amb les autoritats aeronàutiques, a l’espera de tindre confirmació que es compleixen totes les condicions de seguretat per a reprendre l’operativa ordinària.

«A causa de la situació excepcional i inèdita que s’està vivint, Binter anirà informant de qualsevol novetat o canvi que es poguera donar a través dels seus canals habituals», agrega el comunicat.

 

El trànsit aeri en color roig

 

Des d’ahir està en nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de la columna eruptiva de gasos i cendres del volcà de la Palma, encara que esta mesura no afectava fins ara l’espai aeri de l’arxipèlag.

De fet, Enaire, el dijous va operar un total de 730 vols d’entrada i eixida a Canàries i només es van registrar alguns retards en vols interinsulars a primera hora en l’aeroport de la Palma.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.