Desarticulen una organització criminal dedicada al contraban de tabac en el Port de València

 

Els agents de la Policia Nacional i de Vigilància Duanera han desarticulat una organització criminal dedicada al contraban de tabac. Els contrabandistes introduïen el gènere en el nostre país ocult en contenidors que arribaven al Port comercial de València en vaixells internacionals de mercaderies. Com a principals investigats s’han detingut a un home i una dona establits en la localitat sevillana d’Utrera.

 

Els contenidors es descarregaven en el Port de València

La investigació va començar a mitjans de febrer quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’esta organització delictiva. Per això es va establir un dispositiu amb mesures de control i vigilància sobre els contenidors sospitosos que s’estaven descarregant en el Port de València.

  

De la mateixa manera, de les investigacions prèvies constatava que un dels detinguts era treballador de l’empresa la identitat de la que se suplantava, una empresa aliena a l’activitat delictiva però que s’encarregava del trasllat de mercaderies de forma internacional. Com era el seu negoci habitual, açò genera confiança i l’aparta de tota sospita.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Més de dos milions d’euros per el frau d’impostos

De les investigacions fetes s’esclaria la identitat dels responsables de l’organització contrabandista, el principal objectiu, de manera que a finals de maig es van obrir els contenidors controlats en el Port de València, trobant-se ocults dins més de 900.000 paquets de tabac sense declarar. El que suposa un frau d’impostos de més de dos milions d’euros.

 

La investigació ha entrar en una fase operativa amb l’entrada i registre en diferents cases de la localitat d’Utrera el passat 17 de juny, acabant amb la detenció de dos persones per delictes de contraban, falsedat documental i usurpació d’estat civil. De la mateixa forma, s’ha intervingut una gran quantitat de documentació, diners en metàl·lic i diferents dispositius electrònics. 

 

Les persones detingudes i les diligències policials han sigut presentades en un juí, a on s’ha concedit presó per a un dels resonsables. 

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU