Desarticulen una organització criminal dedicada al contraban de tabac en el Port de València

 

Els agents de la Policia Nacional i de Vigilància Duanera han desarticulat una organització criminal dedicada al contraban de tabac. Els contrabandistes introduïen el gènere en el nostre país ocult en contenidors que arribaven al Port comercial de València en vaixells internacionals de mercaderies. Com a principals investigats s’han detingut a un home i una dona establits en la localitat sevillana d’Utrera.

 

Els contenidors es descarregaven en el Port de València

La investigació va començar a mitjans de febrer quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’esta organització delictiva. Per això es va establir un dispositiu amb mesures de control i vigilància sobre els contenidors sospitosos que s’estaven descarregant en el Port de València.

  

De la mateixa manera, de les investigacions prèvies constatava que un dels detinguts era treballador de l’empresa la identitat de la que se suplantava, una empresa aliena a l’activitat delictiva però que s’encarregava del trasllat de mercaderies de forma internacional. Com era el seu negoci habitual, açò genera confiança i l’aparta de tota sospita.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Més de dos milions d’euros per el frau d’impostos

De les investigacions fetes s’esclaria la identitat dels responsables de l’organització contrabandista, el principal objectiu, de manera que a finals de maig es van obrir els contenidors controlats en el Port de València, trobant-se ocults dins més de 900.000 paquets de tabac sense declarar. El que suposa un frau d’impostos de més de dos milions d’euros.

 

La investigació ha entrar en una fase operativa amb l’entrada i registre en diferents cases de la localitat d’Utrera el passat 17 de juny, acabant amb la detenció de dos persones per delictes de contraban, falsedat documental i usurpació d’estat civil. De la mateixa forma, s’ha intervingut una gran quantitat de documentació, diners en metàl·lic i diferents dispositius electrònics. 

 

Les persones detingudes i les diligències policials han sigut presentades en un juí, a on s’ha concedit presó per a un dels resonsables. 

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.