Desarticulen una organització criminal dedicada al contraban de tabac en el Port de València

 

Els agents de la Policia Nacional i de Vigilància Duanera han desarticulat una organització criminal dedicada al contraban de tabac. Els contrabandistes introduïen el gènere en el nostre país ocult en contenidors que arribaven al Port comercial de València en vaixells internacionals de mercaderies. Com a principals investigats s’han detingut a un home i una dona establits en la localitat sevillana d’Utrera.

 

Els contenidors es descarregaven en el Port de València

La investigació va començar a mitjans de febrer quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’esta organització delictiva. Per això es va establir un dispositiu amb mesures de control i vigilància sobre els contenidors sospitosos que s’estaven descarregant en el Port de València.

  

De la mateixa manera, de les investigacions prèvies constatava que un dels detinguts era treballador de l’empresa la identitat de la que se suplantava, una empresa aliena a l’activitat delictiva però que s’encarregava del trasllat de mercaderies de forma internacional. Com era el seu negoci habitual, açò genera confiança i l’aparta de tota sospita.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Més de dos milions d’euros per el frau d’impostos

De les investigacions fetes s’esclaria la identitat dels responsables de l’organització contrabandista, el principal objectiu, de manera que a finals de maig es van obrir els contenidors controlats en el Port de València, trobant-se ocults dins més de 900.000 paquets de tabac sense declarar. El que suposa un frau d’impostos de més de dos milions d’euros.

 

La investigació ha entrar en una fase operativa amb l’entrada i registre en diferents cases de la localitat d’Utrera el passat 17 de juny, acabant amb la detenció de dos persones per delictes de contraban, falsedat documental i usurpació d’estat civil. De la mateixa forma, s’ha intervingut una gran quantitat de documentació, diners en metàl·lic i diferents dispositius electrònics. 

 

Les persones detingudes i les diligències policials han sigut presentades en un juí, a on s’ha concedit presó per a un dels resonsables. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.