Desarticulen una organització criminal dedicada al contraban de tabac en el Port de València

 

Els agents de la Policia Nacional i de Vigilància Duanera han desarticulat una organització criminal dedicada al contraban de tabac. Els contrabandistes introduïen el gènere en el nostre país ocult en contenidors que arribaven al Port comercial de València en vaixells internacionals de mercaderies. Com a principals investigats s’han detingut a un home i una dona establits en la localitat sevillana d’Utrera.

 

Els contenidors es descarregaven en el Port de València

La investigació va començar a mitjans de febrer quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’esta organització delictiva. Per això es va establir un dispositiu amb mesures de control i vigilància sobre els contenidors sospitosos que s’estaven descarregant en el Port de València.

  

De la mateixa manera, de les investigacions prèvies constatava que un dels detinguts era treballador de l’empresa la identitat de la que se suplantava, una empresa aliena a l’activitat delictiva però que s’encarregava del trasllat de mercaderies de forma internacional. Com era el seu negoci habitual, açò genera confiança i l’aparta de tota sospita.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Més de dos milions d’euros per el frau d’impostos

De les investigacions fetes s’esclaria la identitat dels responsables de l’organització contrabandista, el principal objectiu, de manera que a finals de maig es van obrir els contenidors controlats en el Port de València, trobant-se ocults dins més de 900.000 paquets de tabac sense declarar. El que suposa un frau d’impostos de més de dos milions d’euros.

 

La investigació ha entrar en una fase operativa amb l’entrada i registre en diferents cases de la localitat d’Utrera el passat 17 de juny, acabant amb la detenció de dos persones per delictes de contraban, falsedat documental i usurpació d’estat civil. De la mateixa forma, s’ha intervingut una gran quantitat de documentació, diners en metàl·lic i diferents dispositius electrònics. 

 

Les persones detingudes i les diligències policials han sigut presentades en un juí, a on s’ha concedit presó per a un dels resonsables. 

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.