PACMA va advertir de la presència de menors en festejos taurins abans de la cornada a un xiquet a Puçol

«Anàvem advertint que enguany els festejos taurins estaven especialment plens de xiquets i ningú donava la cara per a assumir responsabilitats. Ara menys». Són les declaracions del Partit Animalista PACMA després de la notícia de la cornada greu rebuda per un xiquet de 12 anys  aquesta  matinada en les festes de Puçol, a València.

PACMA critica que en els mitjans s’haja responsabilitzat al menor per «mentir amb la seua edat»: «hem llegit en diverses ocasions que pràcticament la culpa és del xiquet per dir que tenia 16 anys quan realment tenia 12, la qual cosa és de vergonya, per a començar perquè amb 12 anys un xiquet a penes té consciència de les conseqüències dels seus actes, i en segon lloc perquè les explicacions cal demanar-li-les a la seguretat de l’esdeveniment. Es diu que el xiquet va mentir, a qui? qui va voler creure que tenia 16 anys i no li va demanar cap document per a acreditar-lo? era suficient la seguretat contractada per l’Ajuntament?»

Fa uns dies PACMA alertava que, en les festes de Sant Joan de Còria, a Càceres, s’estava executant il·legalment d’un tret al cap als bous en presència de menors. Asseguren que no es tracta de «fets puntuals», sinó molt habituals tots els estius. «Els pobles estan plens de xiquets de vacances i els seus pares els porten a veure els tancaments i els festejos». En alguns pobles, com Benavente, a Zamora, fins i tot participen activament subjectant les cordes, tal com ha documentat la formació política animalista fa algunes setmanes.

El mes d’abril, PACMA va demanar la cancel·lació de la Fira de Caça d’Illana per incorporar un tancament per a xiquets en el seu programa.

Els tancaments i altres festejos amb animals espantats i estressats comporten un perill implícit. Des de PACMA asseguren que l’auge d’aquests esdeveniments es relaciona amb l’ambient d’excessos que té lloc al seu voltant. «Es forma un còctel d’adrenalina, perill i drogues que resulta cridaner per als més ingenus». Mantenen que els Ajuntaments són totalment conscients de la mena d’oci que estan fomentant, però que «anteposen els ingressos que els repercuteixen les festes abans que la seguretat i educació dels seus veïns».

El Partit Animalista ha comunicat que lamenta el succés ocorregut amb el menor i que desitja una ràpida recuperació, i recorda que, per motius com aquest, la tauromàquia i tot el seu món relatiu han de deixar de subvencionar-se i desaparéixer al nostre país.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.