PACMA va advertir de la presència de menors en festejos taurins abans de la cornada a un xiquet a Puçol

«Anàvem advertint que enguany els festejos taurins estaven especialment plens de xiquets i ningú donava la cara per a assumir responsabilitats. Ara menys». Són les declaracions del Partit Animalista PACMA després de la notícia de la cornada greu rebuda per un xiquet de 12 anys  aquesta  matinada en les festes de Puçol, a València.

PACMA critica que en els mitjans s’haja responsabilitzat al menor per «mentir amb la seua edat»: «hem llegit en diverses ocasions que pràcticament la culpa és del xiquet per dir que tenia 16 anys quan realment tenia 12, la qual cosa és de vergonya, per a començar perquè amb 12 anys un xiquet a penes té consciència de les conseqüències dels seus actes, i en segon lloc perquè les explicacions cal demanar-li-les a la seguretat de l’esdeveniment. Es diu que el xiquet va mentir, a qui? qui va voler creure que tenia 16 anys i no li va demanar cap document per a acreditar-lo? era suficient la seguretat contractada per l’Ajuntament?»

Fa uns dies PACMA alertava que, en les festes de Sant Joan de Còria, a Càceres, s’estava executant il·legalment d’un tret al cap als bous en presència de menors. Asseguren que no es tracta de «fets puntuals», sinó molt habituals tots els estius. «Els pobles estan plens de xiquets de vacances i els seus pares els porten a veure els tancaments i els festejos». En alguns pobles, com Benavente, a Zamora, fins i tot participen activament subjectant les cordes, tal com ha documentat la formació política animalista fa algunes setmanes.

El mes d’abril, PACMA va demanar la cancel·lació de la Fira de Caça d’Illana per incorporar un tancament per a xiquets en el seu programa.

Els tancaments i altres festejos amb animals espantats i estressats comporten un perill implícit. Des de PACMA asseguren que l’auge d’aquests esdeveniments es relaciona amb l’ambient d’excessos que té lloc al seu voltant. «Es forma un còctel d’adrenalina, perill i drogues que resulta cridaner per als més ingenus». Mantenen que els Ajuntaments són totalment conscients de la mena d’oci que estan fomentant, però que «anteposen els ingressos que els repercuteixen les festes abans que la seguretat i educació dels seus veïns».

El Partit Animalista ha comunicat que lamenta el succés ocorregut amb el menor i que desitja una ràpida recuperació, i recorda que, per motius com aquest, la tauromàquia i tot el seu món relatiu han de deixar de subvencionar-se i desaparéixer al nostre país.

Últimes notícies

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.