PACMA va advertir de la presència de menors en festejos taurins abans de la cornada a un xiquet a Puçol

«Anàvem advertint que enguany els festejos taurins estaven especialment plens de xiquets i ningú donava la cara per a assumir responsabilitats. Ara menys». Són les declaracions del Partit Animalista PACMA després de la notícia de la cornada greu rebuda per un xiquet de 12 anys  aquesta  matinada en les festes de Puçol, a València.

PACMA critica que en els mitjans s’haja responsabilitzat al menor per «mentir amb la seua edat»: «hem llegit en diverses ocasions que pràcticament la culpa és del xiquet per dir que tenia 16 anys quan realment tenia 12, la qual cosa és de vergonya, per a començar perquè amb 12 anys un xiquet a penes té consciència de les conseqüències dels seus actes, i en segon lloc perquè les explicacions cal demanar-li-les a la seguretat de l’esdeveniment. Es diu que el xiquet va mentir, a qui? qui va voler creure que tenia 16 anys i no li va demanar cap document per a acreditar-lo? era suficient la seguretat contractada per l’Ajuntament?»

Fa uns dies PACMA alertava que, en les festes de Sant Joan de Còria, a Càceres, s’estava executant il·legalment d’un tret al cap als bous en presència de menors. Asseguren que no es tracta de «fets puntuals», sinó molt habituals tots els estius. «Els pobles estan plens de xiquets de vacances i els seus pares els porten a veure els tancaments i els festejos». En alguns pobles, com Benavente, a Zamora, fins i tot participen activament subjectant les cordes, tal com ha documentat la formació política animalista fa algunes setmanes.

El mes d’abril, PACMA va demanar la cancel·lació de la Fira de Caça d’Illana per incorporar un tancament per a xiquets en el seu programa.

Els tancaments i altres festejos amb animals espantats i estressats comporten un perill implícit. Des de PACMA asseguren que l’auge d’aquests esdeveniments es relaciona amb l’ambient d’excessos que té lloc al seu voltant. «Es forma un còctel d’adrenalina, perill i drogues que resulta cridaner per als més ingenus». Mantenen que els Ajuntaments són totalment conscients de la mena d’oci que estan fomentant, però que «anteposen els ingressos que els repercuteixen les festes abans que la seguretat i educació dels seus veïns».

El Partit Animalista ha comunicat que lamenta el succés ocorregut amb el menor i que desitja una ràpida recuperació, i recorda que, per motius com aquest, la tauromàquia i tot el seu món relatiu han de deixar de subvencionar-se i desaparéixer al nostre país.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.