PACMA va advertir de la presència de menors en festejos taurins abans de la cornada a un xiquet a Puçol

«Anàvem advertint que enguany els festejos taurins estaven especialment plens de xiquets i ningú donava la cara per a assumir responsabilitats. Ara menys». Són les declaracions del Partit Animalista PACMA després de la notícia de la cornada greu rebuda per un xiquet de 12 anys  aquesta  matinada en les festes de Puçol, a València.

PACMA critica que en els mitjans s’haja responsabilitzat al menor per «mentir amb la seua edat»: «hem llegit en diverses ocasions que pràcticament la culpa és del xiquet per dir que tenia 16 anys quan realment tenia 12, la qual cosa és de vergonya, per a començar perquè amb 12 anys un xiquet a penes té consciència de les conseqüències dels seus actes, i en segon lloc perquè les explicacions cal demanar-li-les a la seguretat de l’esdeveniment. Es diu que el xiquet va mentir, a qui? qui va voler creure que tenia 16 anys i no li va demanar cap document per a acreditar-lo? era suficient la seguretat contractada per l’Ajuntament?»

Fa uns dies PACMA alertava que, en les festes de Sant Joan de Còria, a Càceres, s’estava executant il·legalment d’un tret al cap als bous en presència de menors. Asseguren que no es tracta de «fets puntuals», sinó molt habituals tots els estius. «Els pobles estan plens de xiquets de vacances i els seus pares els porten a veure els tancaments i els festejos». En alguns pobles, com Benavente, a Zamora, fins i tot participen activament subjectant les cordes, tal com ha documentat la formació política animalista fa algunes setmanes.

El mes d’abril, PACMA va demanar la cancel·lació de la Fira de Caça d’Illana per incorporar un tancament per a xiquets en el seu programa.

Els tancaments i altres festejos amb animals espantats i estressats comporten un perill implícit. Des de PACMA asseguren que l’auge d’aquests esdeveniments es relaciona amb l’ambient d’excessos que té lloc al seu voltant. «Es forma un còctel d’adrenalina, perill i drogues que resulta cridaner per als més ingenus». Mantenen que els Ajuntaments són totalment conscients de la mena d’oci que estan fomentant, però que «anteposen els ingressos que els repercuteixen les festes abans que la seguretat i educació dels seus veïns».

El Partit Animalista ha comunicat que lamenta el succés ocorregut amb el menor i que desitja una ràpida recuperació, i recorda que, per motius com aquest, la tauromàquia i tot el seu món relatiu han de deixar de subvencionar-se i desaparéixer al nostre país.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.