PACMA va advertir de la presència de menors en festejos taurins abans de la cornada a un xiquet a Puçol

«Anàvem advertint que enguany els festejos taurins estaven especialment plens de xiquets i ningú donava la cara per a assumir responsabilitats. Ara menys». Són les declaracions del Partit Animalista PACMA després de la notícia de la cornada greu rebuda per un xiquet de 12 anys  aquesta  matinada en les festes de Puçol, a València.

PACMA critica que en els mitjans s’haja responsabilitzat al menor per «mentir amb la seua edat»: «hem llegit en diverses ocasions que pràcticament la culpa és del xiquet per dir que tenia 16 anys quan realment tenia 12, la qual cosa és de vergonya, per a començar perquè amb 12 anys un xiquet a penes té consciència de les conseqüències dels seus actes, i en segon lloc perquè les explicacions cal demanar-li-les a la seguretat de l’esdeveniment. Es diu que el xiquet va mentir, a qui? qui va voler creure que tenia 16 anys i no li va demanar cap document per a acreditar-lo? era suficient la seguretat contractada per l’Ajuntament?»

Fa uns dies PACMA alertava que, en les festes de Sant Joan de Còria, a Càceres, s’estava executant il·legalment d’un tret al cap als bous en presència de menors. Asseguren que no es tracta de «fets puntuals», sinó molt habituals tots els estius. «Els pobles estan plens de xiquets de vacances i els seus pares els porten a veure els tancaments i els festejos». En alguns pobles, com Benavente, a Zamora, fins i tot participen activament subjectant les cordes, tal com ha documentat la formació política animalista fa algunes setmanes.

El mes d’abril, PACMA va demanar la cancel·lació de la Fira de Caça d’Illana per incorporar un tancament per a xiquets en el seu programa.

Els tancaments i altres festejos amb animals espantats i estressats comporten un perill implícit. Des de PACMA asseguren que l’auge d’aquests esdeveniments es relaciona amb l’ambient d’excessos que té lloc al seu voltant. «Es forma un còctel d’adrenalina, perill i drogues que resulta cridaner per als més ingenus». Mantenen que els Ajuntaments són totalment conscients de la mena d’oci que estan fomentant, però que «anteposen els ingressos que els repercuteixen les festes abans que la seguretat i educació dels seus veïns».

El Partit Animalista ha comunicat que lamenta el succés ocorregut amb el menor i que desitja una ràpida recuperació, i recorda que, per motius com aquest, la tauromàquia i tot el seu món relatiu han de deixar de subvencionar-se i desaparéixer al nostre país.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.