Paguen 6.600 euros per sis monedes d’un cèntim

 

La moneda d’un cèntim és eixa moneda que en més d’una ocasió ens ha caigut a terra i no ens hem acatxat a arreplegar-la, o que hem rebutjat en el supermercat per a no quedar-nos amb ‘xatarra’ en la cartera. Doncs bé, açò és alguna cosa que segurament no hauríem fet si haguérem sabut que existeix una moneda d’estes característiques a la qual valoren amb 6.000 euros.

Es tracta d’un model erroni que va encunyar l’Institut Nacional de la Moneda d’Itàlia. Els fets es remunten al 2002, quan van posar en circulació un lot de monedes la grandària de les quals s’igualava a la de dos cèntims, encara que el gràfic que la caracteritzava era el mínim dels euros. Davant d’este problema, va aparèixer una solució veloç: convertir la moneda en un bé de col·leccionista.

La primera signatura a desenvolupar esta iniciativa va ser Bolaffi, que va aconseguir ajuntar fins a sis unitats amb estes característiques, les quals va posar a la venda en 2013. La resposta de la proposta va ser contundent, un col·leccionista no va dubtar a pagar 1.100 euros per cada moneda, un total de 6.600 euros en total, convertint-se en els cèntims més cars del món.

Últimes notícies

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.