16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Paguen 6.600 euros per sis monedes d’un cèntim

 

La moneda d’un cèntim és eixa moneda que en més d’una ocasió ens ha caigut a terra i no ens hem acatxat a arreplegar-la, o que hem rebutjat en el supermercat per a no quedar-nos amb ‘xatarra’ en la cartera. Doncs bé, açò és alguna cosa que segurament no hauríem fet si haguérem sabut que existeix una moneda d’estes característiques a la qual valoren amb 6.000 euros.

Es tracta d’un model erroni que va encunyar l’Institut Nacional de la Moneda d’Itàlia. Els fets es remunten al 2002, quan van posar en circulació un lot de monedes la grandària de les quals s’igualava a la de dos cèntims, encara que el gràfic que la caracteritzava era el mínim dels euros. Davant d’este problema, va aparèixer una solució veloç: convertir la moneda en un bé de col·leccionista.

La primera signatura a desenvolupar esta iniciativa va ser Bolaffi, que va aconseguir ajuntar fins a sis unitats amb estes característiques, les quals va posar a la venda en 2013. La resposta de la proposta va ser contundent, un col·leccionista no va dubtar a pagar 1.100 euros per cada moneda, un total de 6.600 euros en total, convertint-se en els cèntims més cars del món.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per vent de fins a 80 km/h i mar adversa en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per vent de l'oest en zones de l'interior i litoral de Castelló, València i Alacant, amb ratxes de fins a 80 km/h i fenòmens costaners a Alacant.

Els termòmetres han marcat 18é a Pego i han fregat 17é a València a primera hora

Pego ha registrat 18é de matinada i València ha fregat els 17é a primera hora d'este dimarts. El vent de l'oest bufarà moderat a fort, amb ratxes molt fortes a l'interior.

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.