Paguen 6.600 euros per sis monedes d’un cèntim

 

La moneda d’un cèntim és eixa moneda que en més d’una ocasió ens ha caigut a terra i no ens hem acatxat a arreplegar-la, o que hem rebutjat en el supermercat per a no quedar-nos amb ‘xatarra’ en la cartera. Doncs bé, açò és alguna cosa que segurament no hauríem fet si haguérem sabut que existeix una moneda d’estes característiques a la qual valoren amb 6.000 euros.

Es tracta d’un model erroni que va encunyar l’Institut Nacional de la Moneda d’Itàlia. Els fets es remunten al 2002, quan van posar en circulació un lot de monedes la grandària de les quals s’igualava a la de dos cèntims, encara que el gràfic que la caracteritzava era el mínim dels euros. Davant d’este problema, va aparèixer una solució veloç: convertir la moneda en un bé de col·leccionista.

La primera signatura a desenvolupar esta iniciativa va ser Bolaffi, que va aconseguir ajuntar fins a sis unitats amb estes característiques, les quals va posar a la venda en 2013. La resposta de la proposta va ser contundent, un col·leccionista no va dubtar a pagar 1.100 euros per cada moneda, un total de 6.600 euros en total, convertint-se en els cèntims més cars del món.

Últimes notícies

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.

L’aeroport de Castelló bat rècord al juliol amb quasi 50.000 passatgers

L’aeroport de Castelló ha tancat el juliol amb 49.250 passatgers, el millor registre mensual de la seua història, i encadena un creixement sostingut que fa preveure un nou rècord anual el 2026.

Més de 7.200 milions del Pla de Recuperació arriben ja a la Comunitat Valenciana

El Pla de Recuperació ha mobilitzat 7.208 milions d’euros a la Comunitat Valenciana fins al 30 de juny, amb 166.064 beneficiaris i inversions clau en ferrocarrils, ports, carreteres, indústria i transició verda.

Consell per a vore l’eclipsi del 12 d’agost sense fer-se mal als ulls

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de vore amb gafes certificades, comprades en canals oficials, i mantindre-les sempre posades durant l’observació.
FILMOTECA D'ESTIU