El pare d’Ekai, el jove basc que es va suïcidar, assegura que ho va fer per «més circumstàncies», no només per ser transsexual

Ekai en una entrevista a 'La Sexta' hace un tiempo

Ekai en una entrevista a ‘La Sexta’ fa temps | La Sexta

 

Fa justament una setmana, Ekai, un adolescent transsexual de 15 anys, veí d’Ondarroa, a Biscaia, es va suïcidar després d’estar molts anys lluitant per poder ser com realment se sentia, un jove. Ekai va néixer sent una xica però no era com ell se sentia, motiu pel qual va decidir fer este canvi. La seua història ha eixit a la llum després de la seua mort.

 

El pare d’Ekai ha volgut explicar el veritable motiu pel qual el seu fill suposadament es va acabar suïcidant, En este sentit, ha explicat en una entrevista al mitjà ‘El Correo’ que no posar fi a la seua vida pel fet de ser transsexual, sinó «per més circumstàncies».

No el rebutjaven per ser transsexual

El pare han explicat que Ekai tenia problemes anímics, però no s’imaginaven que podria acabar suïcidant-se, «i molt menys per este motiu», ha apuntat. «Estava il·lusionat amb anar a l’institut de Durango i després a la Universitat, a fer Imatge i So. Fa un parell de mesos es va comprar una càmera i feia fotos i les treballava amb l’ordinador», explica.

El pare ha volgut aclarir que Ekai «no s’ha suïcidat per ser transsexual. Ha estat per un cúmul de circumstàncies». Tot el món va acceptar que ell fora i se sentirà així. Però el que feia patir i «trasbalsat» era el fet de no poder fer-se encara el tractament hormonal.

 

Ekai, el niño transexual que se ha suicidado, junto ha su padre

Ekai al costat del seu pare | Atresmedia

 

 

Un tractament hormonal que mai arribava

«Feia un any que estava esperant que l’hospital de Cruces li posés un tractament hormonal, però de moment només havia aconseguit consultes amb psicòlegs i psiquiatres», explica. «La transsexualitat no és una malaltia mental; cal despatologizar-la», afegeix.

 

El Servei Basc de Salut autoritza els tractaments hormonals a partir dels 16 anys. Ekai en tenia 15, però al pròxim octubre ja els haguera complert: «Tres, quatre mesos en esta edat és un món. Ell ho passava malament. No suportava tindre la regla, veure el pit. Cal escurçar els terminis i hormonar a demanda. Qui millor que ell per saber el que volia? ¿Per què tant psiquiatre i tant psicòleg?», explica el seu pare.

«Ekai estarà sempre amb nosaltres»

A més, el seu pare també ha explicat com estan passant per aquesta tràgica situació tota la família. «Com una muntanya russa. A moments bé i altres vegades… La tornada a la rutina, al treball, és el millor», assegura. Sobre la seua altra filla, germana d’Ekai, diu que encara ho està assumint.

 

«L’altre dia, vam enterrar les cendres d’Ekai a un terreny, al costat de les dels seus dos avis. I la nena hi va ser. Vam voler que fos així perquè visualitzarà que el seu cos ja no segueix entre nosaltres, però ell sí. Ekai estarà sempre amb nosaltres. La nostra filla tindrà moments roïns, però ens té a nosaltres per donar-li suport», afegeix el pare.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els danys en el camp es disparen: 250% més d’hectàrees sinistrades en dos mesos

El tren de borrasques de l'inici de 2026 ha deixat 120.876 hectàrees sinistrades i eleva les indemnitzacions previstes a 83,16 milions. L'impacte es concentra a Andalusia i Extremadura, amb efectes també en la Comunitat Valenciana i Murcia.

Marissa Lynn, la fallera major nord-americana de Els Somnis: ‘Les Falles se senten i era ara o mai’

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio, és la fallera major de Els Somnis de València i defén que les Falles se senten. Assumix el càrrec 'ara o mai' i el compartix amb els seus fills, protagonistes infantils de la comissió.

Les vivendes turístiques de València pengen el cartell de complet en el cap de setmana prefalles

Les vivendes d'ús turístic aconseguixen el 100% d'ocupació a València durant el cap de setmana previ a les Falles. Entre setmana la previsió baixa al 71%.

La UPV inaugura un museu permanent amb les escenes guanyadores de La Ciència als Falles

La UPV ha inaugurat una seu permanent del museu Ciència i Falles en el poal morat de la Ciutat Politècnica de la Innovació, amb ninots i escenes premiades de 2024 i 2025. La mostra creixerà amb cada edició del concurs i reforça el pont entre divulgació científica i tradició fallera.

Les vivendes turístiques de València aconseguixen el 100% d’ocupació en el cap de setmana prefalles

Les 4.786 vivendes d'ús turístic de València estan completes el divendres, dissabte i diumenge previs a Falles; entre setmana l'ocupació baixa al 71%.

Un monstre rosa de 4 metres visibilitza la soledat en una falla experimental

La comissió Mestre Bellver-Mariano Ribera plantarà enguany Monstruosa soledat, un gran monstre rosa i amable per fora que deixa veure un interior trist. L'obra, de Pepitagrilla, convida a abraçar-ho i a deixar missatges per a acompanyar la seua soledat.

Marissa, fallera major nord-americana de Els Somnis: les Falles se senten i era ara o mai

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio i veïna de València, és la fallera major de la comissió Els Somnis. Defén que les Falles se senten i decidix viure-les en família.

Detenen a Alacant a un home i a una dona amb orde d’expulsió després d’eixir de presó

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a dos persones amb sanció governativa d'expulsió després de complir les seues condemnes; l'home va ser escortat i expulsat. La dona havia complit prop de 20 anys per tràfic de drogues i els dos tenen prohibida l'entrada durant cinc anys