El pare d’Ekai, el jove basc que es va suïcidar, assegura que ho va fer per «més circumstàncies», no només per ser transsexual

Ekai en una entrevista a 'La Sexta' hace un tiempo

Ekai en una entrevista a ‘La Sexta’ fa temps | La Sexta

 

Fa justament una setmana, Ekai, un adolescent transsexual de 15 anys, veí d’Ondarroa, a Biscaia, es va suïcidar després d’estar molts anys lluitant per poder ser com realment se sentia, un jove. Ekai va néixer sent una xica però no era com ell se sentia, motiu pel qual va decidir fer este canvi. La seua història ha eixit a la llum després de la seua mort.

 

El pare d’Ekai ha volgut explicar el veritable motiu pel qual el seu fill suposadament es va acabar suïcidant, En este sentit, ha explicat en una entrevista al mitjà ‘El Correo’ que no posar fi a la seua vida pel fet de ser transsexual, sinó «per més circumstàncies».

No el rebutjaven per ser transsexual

El pare han explicat que Ekai tenia problemes anímics, però no s’imaginaven que podria acabar suïcidant-se, «i molt menys per este motiu», ha apuntat. «Estava il·lusionat amb anar a l’institut de Durango i després a la Universitat, a fer Imatge i So. Fa un parell de mesos es va comprar una càmera i feia fotos i les treballava amb l’ordinador», explica.

El pare ha volgut aclarir que Ekai «no s’ha suïcidat per ser transsexual. Ha estat per un cúmul de circumstàncies». Tot el món va acceptar que ell fora i se sentirà així. Però el que feia patir i «trasbalsat» era el fet de no poder fer-se encara el tractament hormonal.

 

Ekai, el niño transexual que se ha suicidado, junto ha su padre

Ekai al costat del seu pare | Atresmedia

 

 

Un tractament hormonal que mai arribava

«Feia un any que estava esperant que l’hospital de Cruces li posés un tractament hormonal, però de moment només havia aconseguit consultes amb psicòlegs i psiquiatres», explica. «La transsexualitat no és una malaltia mental; cal despatologizar-la», afegeix.

 

El Servei Basc de Salut autoritza els tractaments hormonals a partir dels 16 anys. Ekai en tenia 15, però al pròxim octubre ja els haguera complert: «Tres, quatre mesos en esta edat és un món. Ell ho passava malament. No suportava tindre la regla, veure el pit. Cal escurçar els terminis i hormonar a demanda. Qui millor que ell per saber el que volia? ¿Per què tant psiquiatre i tant psicòleg?», explica el seu pare.

«Ekai estarà sempre amb nosaltres»

A més, el seu pare també ha explicat com estan passant per aquesta tràgica situació tota la família. «Com una muntanya russa. A moments bé i altres vegades… La tornada a la rutina, al treball, és el millor», assegura. Sobre la seua altra filla, germana d’Ekai, diu que encara ho està assumint.

 

«L’altre dia, vam enterrar les cendres d’Ekai a un terreny, al costat de les dels seus dos avis. I la nena hi va ser. Vam voler que fos així perquè visualitzarà que el seu cos ja no segueix entre nosaltres, però ell sí. Ekai estarà sempre amb nosaltres. La nostra filla tindrà moments roïns, però ens té a nosaltres per donar-li suport», afegeix el pare.

Últimes notícies

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.