El pare d’Ekai, el jove basc que es va suïcidar, assegura que ho va fer per «més circumstàncies», no només per ser transsexual

Ekai en una entrevista a 'La Sexta' hace un tiempo

Ekai en una entrevista a ‘La Sexta’ fa temps | La Sexta

 

Fa justament una setmana, Ekai, un adolescent transsexual de 15 anys, veí d’Ondarroa, a Biscaia, es va suïcidar després d’estar molts anys lluitant per poder ser com realment se sentia, un jove. Ekai va néixer sent una xica però no era com ell se sentia, motiu pel qual va decidir fer este canvi. La seua història ha eixit a la llum després de la seua mort.

 

El pare d’Ekai ha volgut explicar el veritable motiu pel qual el seu fill suposadament es va acabar suïcidant, En este sentit, ha explicat en una entrevista al mitjà ‘El Correo’ que no posar fi a la seua vida pel fet de ser transsexual, sinó «per més circumstàncies».

No el rebutjaven per ser transsexual

El pare han explicat que Ekai tenia problemes anímics, però no s’imaginaven que podria acabar suïcidant-se, «i molt menys per este motiu», ha apuntat. «Estava il·lusionat amb anar a l’institut de Durango i després a la Universitat, a fer Imatge i So. Fa un parell de mesos es va comprar una càmera i feia fotos i les treballava amb l’ordinador», explica.

El pare ha volgut aclarir que Ekai «no s’ha suïcidat per ser transsexual. Ha estat per un cúmul de circumstàncies». Tot el món va acceptar que ell fora i se sentirà així. Però el que feia patir i «trasbalsat» era el fet de no poder fer-se encara el tractament hormonal.

 

Ekai, el niño transexual que se ha suicidado, junto ha su padre

Ekai al costat del seu pare | Atresmedia

 

 

Un tractament hormonal que mai arribava

«Feia un any que estava esperant que l’hospital de Cruces li posés un tractament hormonal, però de moment només havia aconseguit consultes amb psicòlegs i psiquiatres», explica. «La transsexualitat no és una malaltia mental; cal despatologizar-la», afegeix.

 

El Servei Basc de Salut autoritza els tractaments hormonals a partir dels 16 anys. Ekai en tenia 15, però al pròxim octubre ja els haguera complert: «Tres, quatre mesos en esta edat és un món. Ell ho passava malament. No suportava tindre la regla, veure el pit. Cal escurçar els terminis i hormonar a demanda. Qui millor que ell per saber el que volia? ¿Per què tant psiquiatre i tant psicòleg?», explica el seu pare.

«Ekai estarà sempre amb nosaltres»

A més, el seu pare també ha explicat com estan passant per aquesta tràgica situació tota la família. «Com una muntanya russa. A moments bé i altres vegades… La tornada a la rutina, al treball, és el millor», assegura. Sobre la seua altra filla, germana d’Ekai, diu que encara ho està assumint.

 

«L’altre dia, vam enterrar les cendres d’Ekai a un terreny, al costat de les dels seus dos avis. I la nena hi va ser. Vam voler que fos així perquè visualitzarà que el seu cos ja no segueix entre nosaltres, però ell sí. Ekai estarà sempre amb nosaltres. La nostra filla tindrà moments roïns, però ens té a nosaltres per donar-li suport», afegeix el pare.

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.