Mastodon
28.2 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

El pare de Yéremi Vargas acumula ja tres denúncies per suposats abusos

Juan Francisco Vargas, pare de Yéremi desaparegut fa 14 anys, acumula ja tres denúncies per suposats abusos sexuals. A la de la seua pròpia filla, la primera presentada, i la d’una altra menor de 12 anys, filla d’una exparella, es va sumar eixe mateix dia la de la germana de la segona víctima, una jove major d’edat.

Dimarts passat els agents de la UFAM (Unitat d’Atenció a la Família i la Dona) de la Policia es van traslladar des de Las Palmas fins a Port del Rosari (Fuerteventura) on la menor i la seua mare acabaven de denunciar uns tocaments ocorreguts a la fi de 2020 quan Juan Francisco vivia amb elles en eixa localitat després de mudar-se a l’illa per a passar el confinament.

Durant l’entrevista de diverses hores que van mantindre amb l’adolescent, la germana major, al punt ja de l’ocorregut, va relatar que a ella el nóvio de la seua mare li «havia tocat el cul» en una ocasió. Els agents li van explicar que eixa conducta està tipificada com a abús sexual, li van llegir els seus drets com a víctima i a continuació la xica va interposar una denúncia diferent de la de la seua germana xicoteta.

La Policia la va remetre al jutjat de guàrdia. El pare de Yéremi va ser detingut de nou el dijous arran de les noves denúncies.

El divendres Juan Francisco compareixia davant l’autoritat judicial per a respondre per la segona denúncia, però s’acollia al seu dret a no declarar.

Ahir, Juan Francisco Vargas acudia als jutjats de Sant Bartolomé de Tirajana per a signar davant l’autoritat judicial. Es tracta d’una de les mesures imposada per la jutgessa divendres passat, que va decretar la seua llibertat provisional després de prendre-li declaració amb motiu de l’acusació d’una menor, filla d’una de les seues exparelles, que assegura que va abusar sexualment d’ella. L’acusat ha de comparéixer cada dilluns des de hui. A més, té prohibit acostar-se a la xiqueta i eixir de l’illa de Gran Canària i li ha sigut retirat el passaport.

Juan Francisco va arribar als jutjats en un vehicle conduït per una altra persona i en un intent de passar desapercebut davant els mitjans de comunicació allí congregats, s’ha baixat del cotxe abans d’arribar a les dependències i ha tractat d’ocultar-se. Vestit amb camisa blanca i vaquers i amb una màscara fosca, Vargas ha esquivat les preguntes dels periodistes, a penes ha respost amb alguns monosíl·labs a les preguntes sobre la seua innocència.

En menys de deu minuts tornava a eixir, buscant el vehicle en el qual havia arribat. Els periodistes tornaven a insistir, qüestionant-li a més sobre la possible reobertura del cas sobre la desaparició del seu fill Yeremi, preguntes a les quals no ha volgut respondre. “Eres innocent? Negues els fets?”. Juan Francisco s’ha limitat a afirmar amb el cap.

El pare de Yéremi Vargas podria enfrontar-se a una tercera denúncia per part d’una menor, segons ha informat la periodista Cruz Morcillo. “Em confirmen que la germana major ha denunciat que “una vegada li va tocar el cul”, explica, “seria un presumpte delicte d’abusos, sí que està denunciat i ara ella és major d’edat”, acaba indicant la periodista.

 

La reobertura del cas de Yéremi Vargas

 

Francisco Vargas tampoc ha volgut realitzar declaracions sobre la possible reobertura del cas de la desaparició del seu fill Yéremi Vargas.

Esta doble detenció es produeix just quan la família de Yéremi vol reabir el cas per a tractar de donar amb el cos. Anaven a haver-la presentat abans del confinament, però es va haver de paralitzar per la pandèmia, ja que llavors l’activitat en els jutjats es va detindre.

Últimes notícies

Agost va ser molt càlid i sec en la Comunitat amb una onada de calor històrica de fins a 45,5 °C

Agost de 2025 va ser molt càlid i sec en la Comunitat Valenciana, amb una onada de calor del 3 al 18 que va deixar 45,5 °C i la setmana del 12 al 18 com la més càlida registrada. La pluja acumulada va ser de 13 l/m², un 43% menys que la mitjana 1991-2020, amb forts contrastos per tempestes locals.

El València Basket sospesa no vendre entrades davant el Hapoel per a prioritzar la seguretat

El club estudia repetir la mesura aplicada en semifinals d'Eurocopa davant l'equip israelià i manté contactes amb Eurolliga i Delegació del Govern. La decisió encara no està presa i la prioritat és protegir aficionats i jugadors

Els aeroports espanyols tancaran 2025 amb rècord i més de 320 milions de passatgers

Espanya preveu superar els 320 milions de passatgers en 2025, un 3,5% més que en 2024, i encadenar un nou màxim històric en la xarxa d'Aena. L'anunci arriba en un acte sobre inversions 2027-2031 i consolida la recuperació després de la pandèmia

Aena dispararà les seues inversions en aeroports espanyols fins a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena destinarà 12.888 milions a la seua xarxa a Espanya durant 2027-2031, més del triple que en el quinquenni previ. El Govern el definix com la major inversió en dècades.

Sánchez anuncia 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant entre 2027 i 2031

El president del Govern anuncia una inversió de 1.000 milions per a l'aeroport d'Alacant entre 2027 i 2031, orientada a modernització i augment de capacitat.

Aena dispararà les seues inversions en aeroports espanyols fins a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena preveu elevar la inversió en la seua xarxa espanyola fins a 12.888 milions en el període 2027-2031. El pla apunta a modernització, capacitat i millor experiència de l'usuari.

Una acusació demana que la jutgessa de la DANA requerisca a À Punt el vídeo del Cecopi del 29-O

Ciutadans, com a acusació popular, sol·licita que el jutjat requerisca a À Punt tot el vídeo i àudio en brut del Cecopi del 29-O i dies posteriors. La petició arriba després de l'oferiment de la cadena, condicionat a un requeriment judicial, i la denúncia per la filtració del material.

Alacant lidera l’augment de passatgers a l’agost amb un 10% interanual

Espanya va rebre 11,7 milions de passatgers internacionals a l'agost, un 5,4% més. Alacant va ser l'aeroport amb el major avanç relatiu del mes, amb un 10%.