Els pares de Marta del Castillo, vetats com a acusació particular en el juí contra ‘El Cuco’

Ejemplo de shortcode con estilo
Els pares de Marta del Castillo es presenten com a acusació popular en el juí contra ‘El Cuco’ | Cedida   Els pares de Marta del Castillo, la jove assassinada l’any 2009 en Sevilla, no podran presentar-se com a acusació particular en el juí contra Francisco Javier García, més conegut com a ‘El Cuco’, i sa mare, […]
PAdres de Marta del Castillo

Els pares de Marta del Castillo es presenten com a acusació popular en el juí contra ‘El Cuco’ | Cedida

 

Els pares de Marta del Castillo, la jove assassinada l’any 2009 en Sevilla, no podran presentar-se com a acusació particular en el juí contra Francisco Javier García, més conegut com a ‘El Cuco’, i sa mare, Rosalía G.M. D’eixa manera ho ha decidit el magistrat del jutjat d’instrucció número 2 de la capital andalusa, Carlos Mahón, encarregat del processament dels dos per fals testimoni. Els fets delictius es remunten a l’any 2011, quan haurien realitzat unes declaracions enganyoses en relació a la mort de Marta. 

 

Ara bé, els progenitors de la jove assassinada sí que podran participar en el juí, però com a integrants de l’acusació popular. El jutge Carlos Mahón considera que «procedix no tindre a Antonio del Castillo i a Eva Casanueva com a acusació particular», acceptant d’esta manera la petició que va fer l’anterior defensa del ‘Cuco’, el lletrat Rafael Ramírez. Al mateix temps, el magistrat Mahón sí que els reconeix el dret a «exercir com a acusació popular sempre que interposen la corresponent querella», i havent abonat prèviament una fiança valorada en 300 euros. 

 

'El Cuco' y su madre, Rosalía García, procesados por falso testimonio

‘El Cuco’ i sa mare, Rosalía García, estan sent jutjats per fals testimoni en el cas de Marta del Castillo | València Diari

 

El magistrat considera que el principal perjudicat és l’Estat 

El jutge justifica la seua decisió al·legant que «no li falta raó» al ‘Cuco’ i a sa mare quan assenyalen que els pares de Marta del Castillo «no disposen de la condició de perjudicats pel delicte de fals testimoni que s’investiga», i, per això, no poden tindre més protagonisme en el procés. En eixe sentit, el magistrat recorda que no dir la veritat durant una declaració és un delicte, donada la importància del testimoni a l’hora de dictar una resolució judicial definitiva. 

 

En eixe sentit, assenyala que, si una declaració «induïx a l’error al jutge o tribunal davant del que es dona i és valorat com a verdader», pot acabar donant pas a una resolució «injusta». En definitiva, un testimoni enganyós acaba perjudicant, segons el magistrat, a l’«Administració de la Justícia, és a dir, a l’Estat», i no als pares de Marta del Castillo. De totes maneres, sí que entén que, en cas de quedar demostrat el delicte de fals testimoni, ells sí que han pogut «resultar indirectament perjudicats». 

 

La família de la jove assassinada recorrerà la decisió

Els pares de la jove assassinada es presentaran, per tant, com a acusació popular i la setmana que ve presentaran la corresponent querella, però també han avançat que recorreran la decisió. La defensa de la família, encapçalada per la lletrada Inmaculada Torres, ha explicat que el mateix magistrat Mahón reconeix que Antonio i Eva podrien haver resultat perjudicats.

Últimes notícies

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.

Cinc detinguts per tracta de persones i explotació laboral a Tarragona i Vinaròs

Cinc persones han sigut detingudes a Tarragona i Vinaròs per presumpta tracta amb finalitats d’explotació laboral i tràfic de drogues. La investigació va començar després de les denúncies de tres treballadors estrangers.

Un any després de la dimissió de Mazón, les víctimes mantenen les seues demandes

La Associació de Víctimes de la dana 29 d'Octubre de 2024 reclama veritat, justícia i reparació un any després de l’anunci de dimissió de Carlos Mazón. L’entitat demana aclarir els fets i obtindre resultats concrets en la reconstrucció.

El PP convida Pedro Sánchez a vindre a València en AVE

Fernando Pastor ha convidat Pedro Sánchez a visitar València este divendres en AVE i no en Falcon. També ha demanat que José Luis Rodríguez Zapatero participe en un míting.

Una destral de 7.000 anys és la peça més antiga del Museo de Elda

El Museo Arqueológico de Elda dedica la seua peça del trimestre a una destral neolítica trobada el 1967. L’objecte és el més antic de la seua col·lecció.

El funeral de Jesús de Miguel serà a Navahermosa

Jesús de Miguel serà acomiadat a Navahermosa quan el seu cos puga ser traslladat. El CD Tenerife ha convocat un homenatge i demana ajornar dos partits.

La collita de caqui afronta menys oferta i busca més reconeixement

La campanya de la DOP Kaki Ribera del Xúquer preveu menys fruita per les pluges i la pedra, però millors calibres i qualitat. El sector vol ampliar el reconeixement de la marca Persimon®.