11 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Els pares de Marta del Castillo, vetats com a acusació particular en el juí contra ‘El Cuco’

PAdres de Marta del Castillo

Els pares de Marta del Castillo es presenten com a acusació popular en el juí contra ‘El Cuco’ | Cedida

 

Els pares de Marta del Castillo, la jove assassinada l’any 2009 en Sevilla, no podran presentar-se com a acusació particular en el juí contra Francisco Javier García, més conegut com a ‘El Cuco’, i sa mare, Rosalía G.M. D’eixa manera ho ha decidit el magistrat del jutjat d’instrucció número 2 de la capital andalusa, Carlos Mahón, encarregat del processament dels dos per fals testimoni. Els fets delictius es remunten a l’any 2011, quan haurien realitzat unes declaracions enganyoses en relació a la mort de Marta. 

 

Ara bé, els progenitors de la jove assassinada sí que podran participar en el juí, però com a integrants de l’acusació popular. El jutge Carlos Mahón considera que «procedix no tindre a Antonio del Castillo i a Eva Casanueva com a acusació particular», acceptant d’esta manera la petició que va fer l’anterior defensa del ‘Cuco’, el lletrat Rafael Ramírez. Al mateix temps, el magistrat Mahón sí que els reconeix el dret a «exercir com a acusació popular sempre que interposen la corresponent querella», i havent abonat prèviament una fiança valorada en 300 euros. 

 

'El Cuco' y su madre, Rosalía García, procesados por falso testimonio

‘El Cuco’ i sa mare, Rosalía García, estan sent jutjats per fals testimoni en el cas de Marta del Castillo | València Diari

 

El magistrat considera que el principal perjudicat és l’Estat 

El jutge justifica la seua decisió al·legant que «no li falta raó» al ‘Cuco’ i a sa mare quan assenyalen que els pares de Marta del Castillo «no disposen de la condició de perjudicats pel delicte de fals testimoni que s’investiga», i, per això, no poden tindre més protagonisme en el procés. En eixe sentit, el magistrat recorda que no dir la veritat durant una declaració és un delicte, donada la importància del testimoni a l’hora de dictar una resolució judicial definitiva. 

 

En eixe sentit, assenyala que, si una declaració «induïx a l’error al jutge o tribunal davant del que es dona i és valorat com a verdader», pot acabar donant pas a una resolució «injusta». En definitiva, un testimoni enganyós acaba perjudicant, segons el magistrat, a l’«Administració de la Justícia, és a dir, a l’Estat», i no als pares de Marta del Castillo. De totes maneres, sí que entén que, en cas de quedar demostrat el delicte de fals testimoni, ells sí que han pogut «resultar indirectament perjudicats». 

 

La família de la jove assassinada recorrerà la decisió

Els pares de la jove assassinada es presentaran, per tant, com a acusació popular i la setmana que ve presentaran la corresponent querella, però també han avançat que recorreran la decisió. La defensa de la família, encapçalada per la lletrada Inmaculada Torres, ha explicat que el mateix magistrat Mahón reconeix que Antonio i Eva podrien haver resultat perjudicats.

Últimes notícies

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.