12 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Els pares de Marta del Castillo, vetats com a acusació particular en el juí contra ‘El Cuco’

PAdres de Marta del Castillo

Els pares de Marta del Castillo es presenten com a acusació popular en el juí contra ‘El Cuco’ | Cedida

 

Els pares de Marta del Castillo, la jove assassinada l’any 2009 en Sevilla, no podran presentar-se com a acusació particular en el juí contra Francisco Javier García, més conegut com a ‘El Cuco’, i sa mare, Rosalía G.M. D’eixa manera ho ha decidit el magistrat del jutjat d’instrucció número 2 de la capital andalusa, Carlos Mahón, encarregat del processament dels dos per fals testimoni. Els fets delictius es remunten a l’any 2011, quan haurien realitzat unes declaracions enganyoses en relació a la mort de Marta. 

 

Ara bé, els progenitors de la jove assassinada sí que podran participar en el juí, però com a integrants de l’acusació popular. El jutge Carlos Mahón considera que «procedix no tindre a Antonio del Castillo i a Eva Casanueva com a acusació particular», acceptant d’esta manera la petició que va fer l’anterior defensa del ‘Cuco’, el lletrat Rafael Ramírez. Al mateix temps, el magistrat Mahón sí que els reconeix el dret a «exercir com a acusació popular sempre que interposen la corresponent querella», i havent abonat prèviament una fiança valorada en 300 euros. 

 

'El Cuco' y su madre, Rosalía García, procesados por falso testimonio

‘El Cuco’ i sa mare, Rosalía García, estan sent jutjats per fals testimoni en el cas de Marta del Castillo | València Diari

 

El magistrat considera que el principal perjudicat és l’Estat 

El jutge justifica la seua decisió al·legant que «no li falta raó» al ‘Cuco’ i a sa mare quan assenyalen que els pares de Marta del Castillo «no disposen de la condició de perjudicats pel delicte de fals testimoni que s’investiga», i, per això, no poden tindre més protagonisme en el procés. En eixe sentit, el magistrat recorda que no dir la veritat durant una declaració és un delicte, donada la importància del testimoni a l’hora de dictar una resolució judicial definitiva. 

 

En eixe sentit, assenyala que, si una declaració «induïx a l’error al jutge o tribunal davant del que es dona i és valorat com a verdader», pot acabar donant pas a una resolució «injusta». En definitiva, un testimoni enganyós acaba perjudicant, segons el magistrat, a l’«Administració de la Justícia, és a dir, a l’Estat», i no als pares de Marta del Castillo. De totes maneres, sí que entén que, en cas de quedar demostrat el delicte de fals testimoni, ells sí que han pogut «resultar indirectament perjudicats». 

 

La família de la jove assassinada recorrerà la decisió

Els pares de la jove assassinada es presentaran, per tant, com a acusació popular i la setmana que ve presentaran la corresponent querella, però també han avançat que recorreran la decisió. La defensa de la família, encapçalada per la lletrada Inmaculada Torres, ha explicat que el mateix magistrat Mahón reconeix que Antonio i Eva podrien haver resultat perjudicats.

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.