Els pares de Marta del Castillo, vetats com a acusació particular en el juí contra ‘El Cuco’

PAdres de Marta del Castillo

Els pares de Marta del Castillo es presenten com a acusació popular en el juí contra ‘El Cuco’ | Cedida

 

Els pares de Marta del Castillo, la jove assassinada l’any 2009 en Sevilla, no podran presentar-se com a acusació particular en el juí contra Francisco Javier García, més conegut com a ‘El Cuco’, i sa mare, Rosalía G.M. D’eixa manera ho ha decidit el magistrat del jutjat d’instrucció número 2 de la capital andalusa, Carlos Mahón, encarregat del processament dels dos per fals testimoni. Els fets delictius es remunten a l’any 2011, quan haurien realitzat unes declaracions enganyoses en relació a la mort de Marta. 

 

Ara bé, els progenitors de la jove assassinada sí que podran participar en el juí, però com a integrants de l’acusació popular. El jutge Carlos Mahón considera que «procedix no tindre a Antonio del Castillo i a Eva Casanueva com a acusació particular», acceptant d’esta manera la petició que va fer l’anterior defensa del ‘Cuco’, el lletrat Rafael Ramírez. Al mateix temps, el magistrat Mahón sí que els reconeix el dret a «exercir com a acusació popular sempre que interposen la corresponent querella», i havent abonat prèviament una fiança valorada en 300 euros. 

 

'El Cuco' y su madre, Rosalía García, procesados por falso testimonio

‘El Cuco’ i sa mare, Rosalía García, estan sent jutjats per fals testimoni en el cas de Marta del Castillo | València Diari

 

El magistrat considera que el principal perjudicat és l’Estat 

El jutge justifica la seua decisió al·legant que «no li falta raó» al ‘Cuco’ i a sa mare quan assenyalen que els pares de Marta del Castillo «no disposen de la condició de perjudicats pel delicte de fals testimoni que s’investiga», i, per això, no poden tindre més protagonisme en el procés. En eixe sentit, el magistrat recorda que no dir la veritat durant una declaració és un delicte, donada la importància del testimoni a l’hora de dictar una resolució judicial definitiva. 

 

En eixe sentit, assenyala que, si una declaració «induïx a l’error al jutge o tribunal davant del que es dona i és valorat com a verdader», pot acabar donant pas a una resolució «injusta». En definitiva, un testimoni enganyós acaba perjudicant, segons el magistrat, a l’«Administració de la Justícia, és a dir, a l’Estat», i no als pares de Marta del Castillo. De totes maneres, sí que entén que, en cas de quedar demostrat el delicte de fals testimoni, ells sí que han pogut «resultar indirectament perjudicats». 

 

La família de la jove assassinada recorrerà la decisió

Els pares de la jove assassinada es presentaran, per tant, com a acusació popular i la setmana que ve presentaran la corresponent querella, però també han avançat que recorreran la decisió. La defensa de la família, encapçalada per la lletrada Inmaculada Torres, ha explicat que el mateix magistrat Mahón reconeix que Antonio i Eva podrien haver resultat perjudicats.

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.