Els pares de Marta del Castillo, vetats com a acusació particular en el juí contra ‘El Cuco’

PAdres de Marta del Castillo

Els pares de Marta del Castillo es presenten com a acusació popular en el juí contra ‘El Cuco’ | Cedida

 

Els pares de Marta del Castillo, la jove assassinada l’any 2009 en Sevilla, no podran presentar-se com a acusació particular en el juí contra Francisco Javier García, més conegut com a ‘El Cuco’, i sa mare, Rosalía G.M. D’eixa manera ho ha decidit el magistrat del jutjat d’instrucció número 2 de la capital andalusa, Carlos Mahón, encarregat del processament dels dos per fals testimoni. Els fets delictius es remunten a l’any 2011, quan haurien realitzat unes declaracions enganyoses en relació a la mort de Marta. 

 

Ara bé, els progenitors de la jove assassinada sí que podran participar en el juí, però com a integrants de l’acusació popular. El jutge Carlos Mahón considera que «procedix no tindre a Antonio del Castillo i a Eva Casanueva com a acusació particular», acceptant d’esta manera la petició que va fer l’anterior defensa del ‘Cuco’, el lletrat Rafael Ramírez. Al mateix temps, el magistrat Mahón sí que els reconeix el dret a «exercir com a acusació popular sempre que interposen la corresponent querella», i havent abonat prèviament una fiança valorada en 300 euros. 

 

'El Cuco' y su madre, Rosalía García, procesados por falso testimonio

‘El Cuco’ i sa mare, Rosalía García, estan sent jutjats per fals testimoni en el cas de Marta del Castillo | València Diari

 

El magistrat considera que el principal perjudicat és l’Estat 

El jutge justifica la seua decisió al·legant que «no li falta raó» al ‘Cuco’ i a sa mare quan assenyalen que els pares de Marta del Castillo «no disposen de la condició de perjudicats pel delicte de fals testimoni que s’investiga», i, per això, no poden tindre més protagonisme en el procés. En eixe sentit, el magistrat recorda que no dir la veritat durant una declaració és un delicte, donada la importància del testimoni a l’hora de dictar una resolució judicial definitiva. 

 

En eixe sentit, assenyala que, si una declaració «induïx a l’error al jutge o tribunal davant del que es dona i és valorat com a verdader», pot acabar donant pas a una resolució «injusta». En definitiva, un testimoni enganyós acaba perjudicant, segons el magistrat, a l’«Administració de la Justícia, és a dir, a l’Estat», i no als pares de Marta del Castillo. De totes maneres, sí que entén que, en cas de quedar demostrat el delicte de fals testimoni, ells sí que han pogut «resultar indirectament perjudicats». 

 

La família de la jove assassinada recorrerà la decisió

Els pares de la jove assassinada es presentaran, per tant, com a acusació popular i la setmana que ve presentaran la corresponent querella, però també han avançat que recorreran la decisió. La defensa de la família, encapçalada per la lletrada Inmaculada Torres, ha explicat que el mateix magistrat Mahón reconeix que Antonio i Eva podrien haver resultat perjudicats.

Últimes notícies

CSIF reclama un protocol contra plagues d’insectes al departament de salut de Llíria

CSIF ha demanat per escrit a la direcció del departament de salut Arnau-Llíria un protocol unificat per a actuar davant plagues d’insectes en tots els seus centres, inclòs el complex Mislata-Quart, per a protegir pacients i professionals.

Refuercen trens i mesures especials en carreteres i ports per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Transportes ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost, amb més trens, il·luminació en carreteres, controls en ports i avisos sobre l’ús de drons.

Un bebé de 19 dies amb atròfia muscular espinal rep amb èxit teràpia gènica a La Fe

L’Hospital La Fe de València ha tractat amb èxit amb teràpia gènica un bebé de 19 dies amb atròfia muscular espinal, detectada gràcies a la prova del taló dins del nou programa de cribatge neonatal de la Comunitat Valenciana.

La Unió alerta que 140 pobles es queden sense ajudes per a camins rurals

Només 50 municipis de la Comunitat Valenciana reben ajudes de la Conselleria d'Agricultura per a camins rurals, mentre 140 queden fora per falta de pressupost, segons ha denunciat La Unió.

El PSPV exigix al Consell que retire de manera definitiva la reforma de la llei Trans

El PSPV ha demanat al Consell que retire de forma definitiva la reforma de la llei Trans valenciana després que el Tribunal Constitucional haja mantingut la suspensió cautelar de diversos preceptes per possible perjudici greu a menors trans.

L’ocupació turística puja un 4,3 % fins a juny i suma 268.949 afiliats a la Comunitat

L’afiliació a la Seguretat Social en activitats turístiques ha crescut un 4,3 % a la Comunitat Valenciana fins a juny, amb 268.949 assalariats, en un context d’augment generalitzat de l’ocupació turística a Espanya.

Avis groc per fortes tempestes al nord de Castelló i calor extrema a València i Alacant

Aemet ha activat per a divendres i dissabte l’avís groc per tempestes intenses a l’interior de Castelló i nord de València, i per temperatures de fins a 38 graus a punts de València i Alacant.

Troben una patera buida entre la cala del Tío Ximo i Punta Cavall a Benidorm

La Policia Local de Benidorm ha localitzat a primera hora del matí una patera a la deriva entre la cala del Tío Ximo i Punta Cavall, sense rastre dels ocupants. Els agents han inspeccionat la zona i no descarten que apareguen altres embarcacions en les pròximes hores.
FILMOTECA D'ESTIU