Arriba la 6a pastera en dos dies a la costa valenciana

PASTERA

Les pasteres han arribat a Orihuela, Pilar de la Horadada, Altea i Alacant | Creu Roja Alacant

ACTUALITZAT 17.30 hores. Salvament Marítim ha interceptat en la vesprada d’este diumenge una pastera amb deu persones a bord, la quarta localitzada en les costes de la província d’Alacant durant esta jornada i la sisena del cap de setmana.

 

Després de detectar l’embarcació, Salvament Marítim ha procedit a traslladar a les persones que anaven a bord de la pastera al port d’Alacant, segons han explicat fonts de Creu Roja. Entre els migrants hi ha tres persones que possiblement són menors d’edat.

 

Altres tres pasteres han arribat este diumenge

Un total de tres pasteres, amb almenys 37 persones a bord, entre les que es troben set menors, han arribat durant este diumenge a les costes del Cap Roig d’Orihuela (Baix Segura) i Altea (Marina Baixa), en la província d’Alacant, segons han informat fonts de Creu Roja.

 

D’una banda, s’han interceptat dos pasteres de matinada en la zona de Cap Roig. Una embarcació de Salvament Marítim de Creu Roja amb base en Torrevieja ha remolcat una de les pasteres, amb 14 persones. L’embarcació ‘Mirfak’ s’ha encarregat de l’altra, a on anaven 15 persones. Fins a 29 migrants han hagut de ser atesos.

 

D’altra banda, ha arribat una tercera embarcació a Altea. Huit persones han rebut atenció en les dependències de la Guàrdia Civil de la localitat, tots ells hòmens majors d’edat i en bon estat de salut, segons les mateixes fonts.

 

25 persones van arribar dissabte

Amb l’arribada d’estes tres pasteres, són 61 els migrants que han desembarcat en les costes alacantines este cap de setmana. Durant la matinada de dissabte, una altra embarcació amb set persones a bord va arribar a la Platja Riu Sec, en el Pilar de la Horadada (Baix Segura). Els set migrants eren hòmens i van ser atesos per principi d’hipotèrmia, segons ha informat Creu Roja.

 

Cap a les 16 hores de dissabte, una altra pastera arribava al Cap de l’Horta, en la ciutat d’Alacant (l’Alacantí), amb unes 17 persones, tot i que van fugir només tocar terra. 13 hòmens van poder ser localitzats en bon estat de salut i seran retornats al seu país d’origen, segons ha informat la Policia Nacional. 

 

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.