16.2 C
València
Diumenge, 11 maig, 2025

Arriba la 6a pastera en dos dies a la costa valenciana

PASTERA

Les pasteres han arribat a Orihuela, Pilar de la Horadada, Altea i Alacant | Creu Roja Alacant

ACTUALITZAT 17.30 hores. Salvament Marítim ha interceptat en la vesprada d’este diumenge una pastera amb deu persones a bord, la quarta localitzada en les costes de la província d’Alacant durant esta jornada i la sisena del cap de setmana.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Després de detectar l’embarcació, Salvament Marítim ha procedit a traslladar a les persones que anaven a bord de la pastera al port d’Alacant, segons han explicat fonts de Creu Roja. Entre els migrants hi ha tres persones que possiblement són menors d’edat.

 

Altres tres pasteres han arribat este diumenge

Un total de tres pasteres, amb almenys 37 persones a bord, entre les que es troben set menors, han arribat durant este diumenge a les costes del Cap Roig d’Orihuela (Baix Segura) i Altea (Marina Baixa), en la província d’Alacant, segons han informat fonts de Creu Roja.

 

D’una banda, s’han interceptat dos pasteres de matinada en la zona de Cap Roig. Una embarcació de Salvament Marítim de Creu Roja amb base en Torrevieja ha remolcat una de les pasteres, amb 14 persones. L’embarcació ‘Mirfak’ s’ha encarregat de l’altra, a on anaven 15 persones. Fins a 29 migrants han hagut de ser atesos.

 

D’altra banda, ha arribat una tercera embarcació a Altea. Huit persones han rebut atenció en les dependències de la Guàrdia Civil de la localitat, tots ells hòmens majors d’edat i en bon estat de salut, segons les mateixes fonts.

 

25 persones van arribar dissabte

Amb l’arribada d’estes tres pasteres, són 61 els migrants que han desembarcat en les costes alacantines este cap de setmana. Durant la matinada de dissabte, una altra embarcació amb set persones a bord va arribar a la Platja Riu Sec, en el Pilar de la Horadada (Baix Segura). Els set migrants eren hòmens i van ser atesos per principi d’hipotèrmia, segons ha informat Creu Roja.

 

Cap a les 16 hores de dissabte, una altra pastera arribava al Cap de l’Horta, en la ciutat d’Alacant (l’Alacantí), amb unes 17 persones, tot i que van fugir només tocar terra. 13 hòmens van poder ser localitzats en bon estat de salut i seran retornats al seu país d’origen, segons ha informat la Policia Nacional. 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Experts en meteorologia insten a millorar la planificació urbanística, la prevenció i l’alerta primerenca

Núñez sobre el dia de la DANA: “La responsabilitat de gestionar l’emergència, en este cas, és de la Generalitat”

Una escriptora valenciana relata la clandestinitat: ‘Un abortament: 8.000 pessetes’

Les tècniques rudimentàries d’interrupció de l’embaràs en la València del franquisme, per a les dones que no podien viatjar a l’estranger

La telefonia i les entitats financeres deslliguen la indignació ciutadana en les reclamacions a Consum

Els transports ocupen el tercer lloc de les queixes en la Memòria de Consum 2024 de la Generalitat

Alerta taronja a l’interior de València per tempestes amb pedra i groga a la resta de la Comunitat

La previsió d’Aemet anuncia tempestes i ruixats forts de vesprada a la Comunitat Valenciana

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.

Trump proposa incrementar impostos als més rics per finançar mesures fiscals

El president dels EUA, Donald Trump, planteja una pujada d'impostos per als més rics amb l'objectiu de finançar un nou paquet fiscal que inclou rebaixes per a les classes mitjanes i baixes.

Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

Compromís ha presentat al·legacions contra el Pla Especial de Protecció de Sant Miquel dels Reis, denunciant l'impacte de les grans empreses immobiliàries i demanant un mínim del 30% per a habitatge públic.