Arriba la 6a pastera en dos dies a la costa valenciana

PASTERA

Les pasteres han arribat a Orihuela, Pilar de la Horadada, Altea i Alacant | Creu Roja Alacant

ACTUALITZAT 17.30 hores. Salvament Marítim ha interceptat en la vesprada d’este diumenge una pastera amb deu persones a bord, la quarta localitzada en les costes de la província d’Alacant durant esta jornada i la sisena del cap de setmana.

 

Després de detectar l’embarcació, Salvament Marítim ha procedit a traslladar a les persones que anaven a bord de la pastera al port d’Alacant, segons han explicat fonts de Creu Roja. Entre els migrants hi ha tres persones que possiblement són menors d’edat.

 

Altres tres pasteres han arribat este diumenge

Un total de tres pasteres, amb almenys 37 persones a bord, entre les que es troben set menors, han arribat durant este diumenge a les costes del Cap Roig d’Orihuela (Baix Segura) i Altea (Marina Baixa), en la província d’Alacant, segons han informat fonts de Creu Roja.

 

D’una banda, s’han interceptat dos pasteres de matinada en la zona de Cap Roig. Una embarcació de Salvament Marítim de Creu Roja amb base en Torrevieja ha remolcat una de les pasteres, amb 14 persones. L’embarcació ‘Mirfak’ s’ha encarregat de l’altra, a on anaven 15 persones. Fins a 29 migrants han hagut de ser atesos.

 

D’altra banda, ha arribat una tercera embarcació a Altea. Huit persones han rebut atenció en les dependències de la Guàrdia Civil de la localitat, tots ells hòmens majors d’edat i en bon estat de salut, segons les mateixes fonts.

 

25 persones van arribar dissabte

Amb l’arribada d’estes tres pasteres, són 61 els migrants que han desembarcat en les costes alacantines este cap de setmana. Durant la matinada de dissabte, una altra embarcació amb set persones a bord va arribar a la Platja Riu Sec, en el Pilar de la Horadada (Baix Segura). Els set migrants eren hòmens i van ser atesos per principi d’hipotèrmia, segons ha informat Creu Roja.

 

Cap a les 16 hores de dissabte, una altra pastera arribava al Cap de l’Horta, en la ciutat d’Alacant (l’Alacantí), amb unes 17 persones, tot i que van fugir només tocar terra. 13 hòmens van poder ser localitzats en bon estat de salut i seran retornats al seu país d’origen, segons ha informat la Policia Nacional. 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.