Arriba la 6a pastera en dos dies a la costa valenciana

PASTERA

Les pasteres han arribat a Orihuela, Pilar de la Horadada, Altea i Alacant | Creu Roja Alacant

ACTUALITZAT 17.30 hores. Salvament Marítim ha interceptat en la vesprada d’este diumenge una pastera amb deu persones a bord, la quarta localitzada en les costes de la província d’Alacant durant esta jornada i la sisena del cap de setmana.

 

Després de detectar l’embarcació, Salvament Marítim ha procedit a traslladar a les persones que anaven a bord de la pastera al port d’Alacant, segons han explicat fonts de Creu Roja. Entre els migrants hi ha tres persones que possiblement són menors d’edat.

 

Altres tres pasteres han arribat este diumenge

Un total de tres pasteres, amb almenys 37 persones a bord, entre les que es troben set menors, han arribat durant este diumenge a les costes del Cap Roig d’Orihuela (Baix Segura) i Altea (Marina Baixa), en la província d’Alacant, segons han informat fonts de Creu Roja.

 

D’una banda, s’han interceptat dos pasteres de matinada en la zona de Cap Roig. Una embarcació de Salvament Marítim de Creu Roja amb base en Torrevieja ha remolcat una de les pasteres, amb 14 persones. L’embarcació ‘Mirfak’ s’ha encarregat de l’altra, a on anaven 15 persones. Fins a 29 migrants han hagut de ser atesos.

 

D’altra banda, ha arribat una tercera embarcació a Altea. Huit persones han rebut atenció en les dependències de la Guàrdia Civil de la localitat, tots ells hòmens majors d’edat i en bon estat de salut, segons les mateixes fonts.

 

25 persones van arribar dissabte

Amb l’arribada d’estes tres pasteres, són 61 els migrants que han desembarcat en les costes alacantines este cap de setmana. Durant la matinada de dissabte, una altra embarcació amb set persones a bord va arribar a la Platja Riu Sec, en el Pilar de la Horadada (Baix Segura). Els set migrants eren hòmens i van ser atesos per principi d’hipotèrmia, segons ha informat Creu Roja.

 

Cap a les 16 hores de dissabte, una altra pastera arribava al Cap de l’Horta, en la ciutat d’Alacant (l’Alacantí), amb unes 17 persones, tot i que van fugir només tocar terra. 13 hòmens van poder ser localitzats en bon estat de salut i seran retornats al seu país d’origen, segons ha informat la Policia Nacional. 

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cap de setmana de pluja en la Comunitat Valenciana, amb tempestes i neu des de 1.400 m

La pluja s'estén en tota la Comunitat, amb episodis localment forts i tempestes. La cota de neu se situa entre 1.400 i 1.600 metres, amb ambient fresc.

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.