61 M/€ en pèrdues al camp ahir per la pedra a les províncies de València i Alacant

La Unió de Llauradors informa en una primera avaluació que les tempestes de pedra d’ahir han afectat a més de 6.500 hectàrees de cultiu a les províncies de València i Alacant, sobretot a les comarques de la Costera (Font de la Figuera) i la Vall d’Albaida (Fontanars) en la primera i en l’Alt Vinalopó (Villena, Beneixama i Camp de Mirra) en el cas de la segona.

També s’observen danys en les localitats de Montaverner i Alfarrasí a la Vall d’Albaida, el Comtat (Cocentaina i Muro) o l’Alcoià (Banyeres). Altres zones afectades són la comarca d’Utiel-Requena, fonamentalment en la localitat de Camporrobles.

El cultiu més afectat per la pedra caiguda ahir és el del raïm de vinificació amb el 35% dels danys, seguit per l’olivar amb el 29%, l’ametler amb el 21%, cereals amb el 13% i ja amb quantitats bastant més baixes la fruita d’estiu (cireres, albercocs, bresquilla, pruneres) o caqui.

A part d’aquests danys directes existeix preocupació perquè les pluges persistents impedeixen les tasques de recol·lecció d’algunes produccions i també les tasques agrícoles diàries en el camp.

Les pluges persistents, les gelades i, ara la pedra, deixen una elevada xifra de pèrdues en poc més de dos mesos que caldria compensar per part de les Administracions. La Unió ja va estimar la xifra de pèrdues per les pluges persistents i gelades en més de 61 milions d’euros i ara amb aquest nou episodi de tempestes amb pedra la suma quan concloga resultarà molt més elevada.

La Unió reclama una sèrie d’ajudes per a les persones afectades per tot aquest episodi d’adversitats climàtiques, primer pluges persistents, després gelades i ara pedra, com la concessió d’ajudes directes, el repartiment gratuït de producte fungicida cicatritzant, reduccions fiscals, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, la bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, l’establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

La pujada dels costos de producció que pateixen els productors obliga al fet que les diferents Administracions donen complida resposta a tots aquests sinistres climatològics que es venen arrossegant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.