Anuncios

61 M/€ en pèrdues al camp ahir per la pedra a les províncies de València i Alacant

La Unió de Llauradors informa en una primera avaluació que les tempestes de pedra d’ahir han afectat a més de 6.500 hectàrees de cultiu a les províncies de València i Alacant, sobretot a les comarques de la Costera (Font de la Figuera) i la Vall d’Albaida (Fontanars) en la primera i en l’Alt Vinalopó (Villena, Beneixama i Camp de Mirra) en el cas de la segona.

També s’observen danys en les localitats de Montaverner i Alfarrasí a la Vall d’Albaida, el Comtat (Cocentaina i Muro) o l’Alcoià (Banyeres). Altres zones afectades són la comarca d’Utiel-Requena, fonamentalment en la localitat de Camporrobles.

El cultiu més afectat per la pedra caiguda ahir és el del raïm de vinificació amb el 35% dels danys, seguit per l’olivar amb el 29%, l’ametler amb el 21%, cereals amb el 13% i ja amb quantitats bastant més baixes la fruita d’estiu (cireres, albercocs, bresquilla, pruneres) o caqui.

A part d’aquests danys directes existeix preocupació perquè les pluges persistents impedeixen les tasques de recol·lecció d’algunes produccions i també les tasques agrícoles diàries en el camp.

Les pluges persistents, les gelades i, ara la pedra, deixen una elevada xifra de pèrdues en poc més de dos mesos que caldria compensar per part de les Administracions. La Unió ja va estimar la xifra de pèrdues per les pluges persistents i gelades en més de 61 milions d’euros i ara amb aquest nou episodi de tempestes amb pedra la suma quan concloga resultarà molt més elevada.

La Unió reclama una sèrie d’ajudes per a les persones afectades per tot aquest episodi d’adversitats climàtiques, primer pluges persistents, després gelades i ara pedra, com la concessió d’ajudes directes, el repartiment gratuït de producte fungicida cicatritzant, reduccions fiscals, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, la bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, l’establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

La pujada dels costos de producció que pateixen els productors obliga al fet que les diferents Administracions donen complida resposta a tots aquests sinistres climatològics que es venen arrossegant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Alacant mou fitxa per a mantindre l’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'Ajuntament d'Alacant ha iniciat les negociacions perquè The Ocean Race continue eixint des del seu port després de 2027, secundat per la Generalitat i la Diputació, i reforçant la seua aposta per la innovació i la sostenibilitat marina.

Morant acusa el Consell d’ocultar dades sobre derivacions sanitàries a la privada

Diana Morant critica la falta de transparència del Consell sobre els diners destinats a derivar pacients a la sanitat privada i sosté que eixos recursos millorarien la sanitat pública.

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.