61 M/€ en pèrdues al camp ahir per la pedra a les províncies de València i Alacant

La Unió de Llauradors informa en una primera avaluació que les tempestes de pedra d’ahir han afectat a més de 6.500 hectàrees de cultiu a les províncies de València i Alacant, sobretot a les comarques de la Costera (Font de la Figuera) i la Vall d’Albaida (Fontanars) en la primera i en l’Alt Vinalopó (Villena, Beneixama i Camp de Mirra) en el cas de la segona.

També s’observen danys en les localitats de Montaverner i Alfarrasí a la Vall d’Albaida, el Comtat (Cocentaina i Muro) o l’Alcoià (Banyeres). Altres zones afectades són la comarca d’Utiel-Requena, fonamentalment en la localitat de Camporrobles.

El cultiu més afectat per la pedra caiguda ahir és el del raïm de vinificació amb el 35% dels danys, seguit per l’olivar amb el 29%, l’ametler amb el 21%, cereals amb el 13% i ja amb quantitats bastant més baixes la fruita d’estiu (cireres, albercocs, bresquilla, pruneres) o caqui.

A part d’aquests danys directes existeix preocupació perquè les pluges persistents impedeixen les tasques de recol·lecció d’algunes produccions i també les tasques agrícoles diàries en el camp.

Les pluges persistents, les gelades i, ara la pedra, deixen una elevada xifra de pèrdues en poc més de dos mesos que caldria compensar per part de les Administracions. La Unió ja va estimar la xifra de pèrdues per les pluges persistents i gelades en més de 61 milions d’euros i ara amb aquest nou episodi de tempestes amb pedra la suma quan concloga resultarà molt més elevada.

La Unió reclama una sèrie d’ajudes per a les persones afectades per tot aquest episodi d’adversitats climàtiques, primer pluges persistents, després gelades i ara pedra, com la concessió d’ajudes directes, el repartiment gratuït de producte fungicida cicatritzant, reduccions fiscals, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, la bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, l’establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

La pujada dels costos de producció que pateixen els productors obliga al fet que les diferents Administracions donen complida resposta a tots aquests sinistres climatològics que es venen arrossegant.

Últimes notícies

Rehabilitar un os triat per a l’alliberament marca després com es comporta al bosc

Un estudi amb ossos orfes rehabilitats en sis països europeus mostra que el tipus de rehabilitació influïx en com es mouen i en la seua actitud davant espais humanitzats quan tornen a la natura.

El Nou Mestalla entra en una fase clau amb l’itzat de la coberta

El Nou Mestalla ha iniciat l’itzat coordinat de l’estructura principal de la futura coberta, una maniobra complexa amb tecnologia d’elevació sincronitzada que marcarà la configuració definitiva de l’estadi.

Tres dels cinc detinguts per tràfic de droga a gran escala ingressen en presó

La Policia Nacional ha desarticulat un grup criminal que distribuïa cocaïna i haixix des del camp de Gibraltar i ha detingut cinc persones, tres ja en presó provisional.

Consternació a Alzira per la mort d’una xiqueta de 11 anys en caure-li un pilar a casa

Una xiqueta de 11 anys ha mort a Alzira en caure-li un pilar en una vivenda de la Vall de la Casella. El seu germà de 9 anys continua ingressat a l’Hospital La Fe amb diversos traumatismes.

Catorze detinguts a Torrevieja per una xarxa de venda de droga

La Guàrdia Civil ha desarticulat a Torrevieja una organització dedicada a la venda i distribució de droga, amb catorze detinguts i quatre domicilis escorcollats.

El Consell aprovarà la pròxima setmana la pujada salarial del professorat públic

El Consell té previst donar llum verda en el pròxim ple a la primera pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat de l’educació pública no universitària. El president Juanfran Pérez Llorca ha remarcat a Polop que el Govern valencià complix així els compromisos adquirits.

El PSPV-PSOE reclama disculpes a Mompó per dir-li a Morant ‘lameculos de Sánchez’

El PSPV-PSOE ha demanat a Vicent Mompó, president de la Diputació de València, que es disculpe per haver qualificat Diana Morant de ‘lameculos de Sánchez’ en un missatge en xarxes socials, unes paraules que els socialistes consideren masclistes i agressives.

Mompó carrega contra Morant i la titla de lameculos de Sánchez per la gestió de la DANA

Vicent Mompó ha atacat durament Diana Morant en xarxes socials i l'ha anomenada lameculos de Sánchez després que ella criticara la gestió de la Diputació de València durant la DANA de 2024.