61 M/€ en pèrdues al camp ahir per la pedra a les províncies de València i Alacant

La Unió de Llauradors informa en una primera avaluació que les tempestes de pedra d’ahir han afectat a més de 6.500 hectàrees de cultiu a les províncies de València i Alacant, sobretot a les comarques de la Costera (Font de la Figuera) i la Vall d’Albaida (Fontanars) en la primera i en l’Alt Vinalopó (Villena, Beneixama i Camp de Mirra) en el cas de la segona.

També s’observen danys en les localitats de Montaverner i Alfarrasí a la Vall d’Albaida, el Comtat (Cocentaina i Muro) o l’Alcoià (Banyeres). Altres zones afectades són la comarca d’Utiel-Requena, fonamentalment en la localitat de Camporrobles.

El cultiu més afectat per la pedra caiguda ahir és el del raïm de vinificació amb el 35% dels danys, seguit per l’olivar amb el 29%, l’ametler amb el 21%, cereals amb el 13% i ja amb quantitats bastant més baixes la fruita d’estiu (cireres, albercocs, bresquilla, pruneres) o caqui.

A part d’aquests danys directes existeix preocupació perquè les pluges persistents impedeixen les tasques de recol·lecció d’algunes produccions i també les tasques agrícoles diàries en el camp.

Les pluges persistents, les gelades i, ara la pedra, deixen una elevada xifra de pèrdues en poc més de dos mesos que caldria compensar per part de les Administracions. La Unió ja va estimar la xifra de pèrdues per les pluges persistents i gelades en més de 61 milions d’euros i ara amb aquest nou episodi de tempestes amb pedra la suma quan concloga resultarà molt més elevada.

La Unió reclama una sèrie d’ajudes per a les persones afectades per tot aquest episodi d’adversitats climàtiques, primer pluges persistents, després gelades i ara pedra, com la concessió d’ajudes directes, el repartiment gratuït de producte fungicida cicatritzant, reduccions fiscals, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, la bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, l’establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

La pujada dels costos de producció que pateixen els productors obliga al fet que les diferents Administracions donen complida resposta a tots aquests sinistres climatològics que es venen arrossegant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.