La Policia accedix a les clíniques iDental de la Comunitat Valenciana per recuperar els historials

El jutjat d’instrucció número 5 de l’Audiència Nacional (AN) ha ordenat l’obertura de les clíniques iDental a la Comunitat i en estos moments s’està produint una operació policial per recuperar els historials clínics dels afectats pel tancament de les mateixes, segons ha anunciat la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló.

  

La Conselleria està col·laborant amb l’actuacions i els inspectors de la mateixa seran els encarregats de custodiar els expedients que quedaran en mans de l’Administració, que classificarà, ordenarà i remetrà el historial clínic als pacients, que podran recollir-lo en punts que s’habilitaran en cadascuna de les províncies valencianes.

 

 

L’administració valenciana prepararà i classificarà la informació i els historials clínics dels pacients perquè els afectats puguen recollir-la en cadascuna de les províncies, sense haver de desplaçar-se fins a València; al mateix temps, es remetrà tota la informació a l’Audiència Nacional.

Demanen que els afectats no vagen a les clíniques

  

Barceló ha agraït als pacients la seua «paciència» durant una espera «angoixant», ha incitat a la calma i ha demanat que els usuaris no vagen a les clíniques on s’està desenvolupant l’operatiu policial. Així, ha assegurat que els pacients accediran als seus expedients «quan sigui possible».

 

En la mateixa línia que la consellera, ha demanat «a la gent que no vaja a les clíniques» i «deixe als operaris treballar», ja que «anar a la porta de les clíniques seria interrompre una labor que ha costat temps». «Anem a deixar-los treballar, que en poc de temps estaran (els historials clínics) a la disposició de les persones», ha insistit.

 

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.