12 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Preocupació en Rafelguaraf per una onada d’incendis

 

Alarma en Rafelguaraf, en la comarca de la Ribera (València), per una sisena d’incendis en la localitat en un mes i mig. En l’última setmana s’han produït dos incendis en dos camps abandonats que tot apunta a que han sigut intencionats, com ha afirmat l’alcaldessa de la localitat, Rafaela Aliaga.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el primer de la setmana es va produir cap a les cinc de la matinada de dimarts, quan un llaurador que anava al camp va vore les flames i va saltar l’alarma, perquè el foc s’estengué pel Barranc de Cabot, encara que va poder ser controlat pels bombers. El segon, va ser dimecres pel matí.

 

«Pràcticament totes les setmanes des de què s’alçà el confinament estem tenint algun i sempre comencen en un camp abandonat», afirma Aliaga, tot i que destaca que «per sort, de moment no ha passat res, però estem molt preocupats perquè quan arriba l’estiu solem tindre molts incendis».

 

I és que Rafelguaraf és considerat un municipi d’alt risc, ja que el 36,5% de la seua superfície és terra forestal. Per això, des de l’Ajuntament, a través de l’empresa Medi XXI, han elaborat un Pla de Prevenció d’Incendis Forestals. Un document exigit per la llei per a municipis amb hectàrees forestals d’alt risc com és el cas de Rafelguaraf.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.