Preocupació en Rafelguaraf per una onada d’incendis

 

Alarma en Rafelguaraf, en la comarca de la Ribera (València), per una sisena d’incendis en la localitat en un mes i mig. En l’última setmana s’han produït dos incendis en dos camps abandonats que tot apunta a que han sigut intencionats, com ha afirmat l’alcaldessa de la localitat, Rafaela Aliaga.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el primer de la setmana es va produir cap a les cinc de la matinada de dimarts, quan un llaurador que anava al camp va vore les flames i va saltar l’alarma, perquè el foc s’estengué pel Barranc de Cabot, encara que va poder ser controlat pels bombers. El segon, va ser dimecres pel matí.

 

«Pràcticament totes les setmanes des de què s’alçà el confinament estem tenint algun i sempre comencen en un camp abandonat», afirma Aliaga, tot i que destaca que «per sort, de moment no ha passat res, però estem molt preocupats perquè quan arriba l’estiu solem tindre molts incendis».

 

I és que Rafelguaraf és considerat un municipi d’alt risc, ja que el 36,5% de la seua superfície és terra forestal. Per això, des de l’Ajuntament, a través de l’empresa Medi XXI, han elaborat un Pla de Prevenció d’Incendis Forestals. Un document exigit per la llei per a municipis amb hectàrees forestals d’alt risc com és el cas de Rafelguaraf.

Últimes notícies

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.