13.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Preocupació en Rafelguaraf per una onada d’incendis

 

Alarma en Rafelguaraf, en la comarca de la Ribera (València), per una sisena d’incendis en la localitat en un mes i mig. En l’última setmana s’han produït dos incendis en dos camps abandonats que tot apunta a que han sigut intencionats, com ha afirmat l’alcaldessa de la localitat, Rafaela Aliaga.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el primer de la setmana es va produir cap a les cinc de la matinada de dimarts, quan un llaurador que anava al camp va vore les flames i va saltar l’alarma, perquè el foc s’estengué pel Barranc de Cabot, encara que va poder ser controlat pels bombers. El segon, va ser dimecres pel matí.

 

«Pràcticament totes les setmanes des de què s’alçà el confinament estem tenint algun i sempre comencen en un camp abandonat», afirma Aliaga, tot i que destaca que «per sort, de moment no ha passat res, però estem molt preocupats perquè quan arriba l’estiu solem tindre molts incendis».

 

I és que Rafelguaraf és considerat un municipi d’alt risc, ja que el 36,5% de la seua superfície és terra forestal. Per això, des de l’Ajuntament, a través de l’empresa Medi XXI, han elaborat un Pla de Prevenció d’Incendis Forestals. Un document exigit per la llei per a municipis amb hectàrees forestals d’alt risc com és el cas de Rafelguaraf.

Últimes notícies

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.

Pérez Llorca trasllada el suport del Consell a la candidatura del belenismo com a Patrimoni de la UNESCO

El Consell ha recolzat la candidatura del belenismo a la Llista Representativa de la UNESCO i ha animat a visitar els pesebres de la Comunitat. La Generalitat està elaborant l'expedient al costat del Govern, Itàlia i 14 comunitats, amb presentació prevista al març.

El València Basket reunix més de 500 aficionats en el seu entrenament nadalenc obert

L'equip masculí va obrir les portes de l'Alqueria del Basket i va reunir 500 seguidors, amb un altre centenar a l'espera. López-Arostegui va completar quasi tota la sessió i podria tornar davant Morabanc Andorra.

L’IVAM proposa un Nadal amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa

L'IVAM reunix estes festes una agenda amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa, al costat de col·lectives i permanents. Horari especial el 31 i tancaments l'1 i 6 de gener

Cinc persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Quart de Poblet

Cinc persones han sigut rescatades d'un edifici de Quart de Poblet després de declarar-se un incendi en una vivenda de la primera planta. També s'ha posat fora de perill a un gos.

El València tornarà als entrenaments este dissabte després de l’aturada nadalenca

L'equip reprendrà el treball el dissabte a les 17.00 després d'una setmana de descans, amb la permanència com a prioritat i un gener clau en Lliga i Copa.

Detingut a València per vendre droga oculta en un rellotge intel·ligent

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 39 anys quan venia droga al carrer. Ocultava dosi en el compartiment d'auriculars d'un rellotge intel·ligent i portava cocaïna i tusi.

Immobilitzen 112 quilos de gamba roja per captura i emmagatzematge il·legals a Santa Pola

El Seprona ha immobilitzat 112,33 quilos de gamba roja en un magatzem no autoritzat de Santa Pola i ha denunciat al responsable. Els expedients s'han remés a l'Administració autonòmica, Salut Pública i l'Ajuntament.