Preocupació en Rafelguaraf per una onada d’incendis

 

Alarma en Rafelguaraf, en la comarca de la Ribera (València), per una sisena d’incendis en la localitat en un mes i mig. En l’última setmana s’han produït dos incendis en dos camps abandonats que tot apunta a que han sigut intencionats, com ha afirmat l’alcaldessa de la localitat, Rafaela Aliaga.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el primer de la setmana es va produir cap a les cinc de la matinada de dimarts, quan un llaurador que anava al camp va vore les flames i va saltar l’alarma, perquè el foc s’estengué pel Barranc de Cabot, encara que va poder ser controlat pels bombers. El segon, va ser dimecres pel matí.

 

«Pràcticament totes les setmanes des de què s’alçà el confinament estem tenint algun i sempre comencen en un camp abandonat», afirma Aliaga, tot i que destaca que «per sort, de moment no ha passat res, però estem molt preocupats perquè quan arriba l’estiu solem tindre molts incendis».

 

I és que Rafelguaraf és considerat un municipi d’alt risc, ja que el 36,5% de la seua superfície és terra forestal. Per això, des de l’Ajuntament, a través de l’empresa Medi XXI, han elaborat un Pla de Prevenció d’Incendis Forestals. Un document exigit per la llei per a municipis amb hectàrees forestals d’alt risc com és el cas de Rafelguaraf.

Últimes notícies

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.

Desallotgen 80 veïns per un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap de València, ha obligat a desallotjar 80 veïns de dos blocs per la gran quantitat de fum, sense causar ferits. La Policia investiga si el foc ha sigut intencionat, coincidint amb un desnonament judicial previst per a este dijous al matí.