Preocupació en Rafelguaraf per una onada d’incendis

 

Alarma en Rafelguaraf, en la comarca de la Ribera (València), per una sisena d’incendis en la localitat en un mes i mig. En l’última setmana s’han produït dos incendis en dos camps abandonats que tot apunta a que han sigut intencionats, com ha afirmat l’alcaldessa de la localitat, Rafaela Aliaga.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el primer de la setmana es va produir cap a les cinc de la matinada de dimarts, quan un llaurador que anava al camp va vore les flames i va saltar l’alarma, perquè el foc s’estengué pel Barranc de Cabot, encara que va poder ser controlat pels bombers. El segon, va ser dimecres pel matí.

 

«Pràcticament totes les setmanes des de què s’alçà el confinament estem tenint algun i sempre comencen en un camp abandonat», afirma Aliaga, tot i que destaca que «per sort, de moment no ha passat res, però estem molt preocupats perquè quan arriba l’estiu solem tindre molts incendis».

 

I és que Rafelguaraf és considerat un municipi d’alt risc, ja que el 36,5% de la seua superfície és terra forestal. Per això, des de l’Ajuntament, a través de l’empresa Medi XXI, han elaborat un Pla de Prevenció d’Incendis Forestals. Un document exigit per la llei per a municipis amb hectàrees forestals d’alt risc com és el cas de Rafelguaraf.

Últimes notícies

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.

Sarabia apel·la a controlar tots els detalls davant el Girona per a amarrar la permanència

Eder Sarabia reclama màxima concentració davant el Girona en un dol directe per la permanència i assegura que l'Elx arriba amb confiança després del seu triomf davant el Getafe.

Marcelino s’acomiada del Vila-real després d’una etapa en la qual diu haver sigut molt feliç

Marcelino García Toral dirigirà davant l'Atlètic de Madrid el seu últim partit com a entrenador del Vila-real i afirma que marxa satisfet, agraït i sense haver tancat encara el seu pròxim destí.

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.

València destinarà 58 milions al vell llit del Túria en els pròxims cinc anys

L'Ajuntament de València invertirà 58 milions d'euros en el vell llit del riu Túria en cinc anys, combinant obres de millora amb una gestió i manteniment integral del gran jardí urbà.

La Generalitat afronta la fase final de Salvem els Fotos per a rescatar 800.000 imatges danyades per la dana

La Generalitat reforça la fase final de Salvem els Fotos, projecte de la Universitat de València que busca recuperar 800.000 fotografies i 6.552 objectes danyats per la dana mitjançant un protocol pioner.

Quatre persones investigades per robar 25.000 euros a una dona fent-se passar pel seu banc

La Guàrdia Civil investiga a quatre persones de la província de Cadis per una estafa telemàtica a una dona de València a la qual li van sostraure més de 25.000 euros després de fer-se passar per personal de seguretat del seu banc.

Ricardo Llorca critica l’endarreriment del minimalisme a Espanya i presenta el seu Ofici de Caminantes

El compositor Ricardo Llorca presentarà a Madrid la gravació del seu oratori Ofici de Caminantes, inspirat en el camí de Sant Jaume, i lamenta el menyspreu al minimalisme a Espanya, que considera estancat des de fa dècades.