14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Presó per demolir una casa que havien de desallotjar en l’Alfàs del Pi

Imatge d'arxiu d'un edifici en construcció

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha confirmat una sentència del Jutjat penal número 3 de Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), que condemna a un any i tres mesos de presó per un delicte de danys a una parella que va demolir la casa familiar en la que vivia, situada en la localitat de l’Alfàs del Pi, en la mateixa comarca, i que havia de desallotjar per una ordre judicial.

 

Cada un dels condemnats haurà de pagar també una multa de 1.800 euros i indemnitzar conjuntament amb més de 184.000 euros als propietaris de la vivenda, que són els pares i la germana de l’home acusat, pels desperfectes causats.

 

Van contractar a una empresa per a demolir la casa

Segons el relat de fets provats, l’home i la dona havien sigut condemnats a desallotjar la parcel·la i la casa a on estava residint. No obstant això, el 8 de novembre de 2016, abans del llançament, van contractar a una empresa que va demolir l’edificació.  Eixe enderrocament va originar desperfectes per un valor pròxim als 168.000 euros.

 

En el seu recurs d’apel·lació contra la sentència del Jutjat penal, els condemnats van negar haver tingut res a vore amb la demolició. No obstant això, l’Audiència explica en la seua resolució que, després de la pràctica de les proves, «s’evidencia que la demolició es va dur a terme en presència dels acusats» i que va ser ell «qui la va sol·licitar a l’empresa d’enderrocaments i qui va presentar la sol·licitud en l’Ajuntament».

 

L’home també sostenia que la casa era de la seua propietat, però la Sala considera provat que pertany als pares i establix, a demés, que el fet de què els acusats hagueren fet millores en la construcció «no els legitima per a procedir a la seua destrucció».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs