Presó per demolir una casa que havien de desallotjar en l’Alfàs del Pi

Imatge d'arxiu d'un edifici en construcció

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha confirmat una sentència del Jutjat penal número 3 de Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), que condemna a un any i tres mesos de presó per un delicte de danys a una parella que va demolir la casa familiar en la que vivia, situada en la localitat de l’Alfàs del Pi, en la mateixa comarca, i que havia de desallotjar per una ordre judicial.

 

Cada un dels condemnats haurà de pagar també una multa de 1.800 euros i indemnitzar conjuntament amb més de 184.000 euros als propietaris de la vivenda, que són els pares i la germana de l’home acusat, pels desperfectes causats.

 

Van contractar a una empresa per a demolir la casa

Segons el relat de fets provats, l’home i la dona havien sigut condemnats a desallotjar la parcel·la i la casa a on estava residint. No obstant això, el 8 de novembre de 2016, abans del llançament, van contractar a una empresa que va demolir l’edificació.  Eixe enderrocament va originar desperfectes per un valor pròxim als 168.000 euros.

 

En el seu recurs d’apel·lació contra la sentència del Jutjat penal, els condemnats van negar haver tingut res a vore amb la demolició. No obstant això, l’Audiència explica en la seua resolució que, després de la pràctica de les proves, «s’evidencia que la demolició es va dur a terme en presència dels acusats» i que va ser ell «qui la va sol·licitar a l’empresa d’enderrocaments i qui va presentar la sol·licitud en l’Ajuntament».

 

L’home també sostenia que la casa era de la seua propietat, però la Sala considera provat que pertany als pares i establix, a demés, que el fet de què els acusats hagueren fet millores en la construcció «no els legitima per a procedir a la seua destrucció».

Últimes notícies

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.