20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Presó per demolir una casa que havien de desallotjar en l’Alfàs del Pi

Imatge d'arxiu d'un edifici en construcció

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha confirmat una sentència del Jutjat penal número 3 de Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), que condemna a un any i tres mesos de presó per un delicte de danys a una parella que va demolir la casa familiar en la que vivia, situada en la localitat de l’Alfàs del Pi, en la mateixa comarca, i que havia de desallotjar per una ordre judicial.

 

Cada un dels condemnats haurà de pagar també una multa de 1.800 euros i indemnitzar conjuntament amb més de 184.000 euros als propietaris de la vivenda, que són els pares i la germana de l’home acusat, pels desperfectes causats.

 

Van contractar a una empresa per a demolir la casa

Segons el relat de fets provats, l’home i la dona havien sigut condemnats a desallotjar la parcel·la i la casa a on estava residint. No obstant això, el 8 de novembre de 2016, abans del llançament, van contractar a una empresa que va demolir l’edificació.  Eixe enderrocament va originar desperfectes per un valor pròxim als 168.000 euros.

 

En el seu recurs d’apel·lació contra la sentència del Jutjat penal, els condemnats van negar haver tingut res a vore amb la demolició. No obstant això, l’Audiència explica en la seua resolució que, després de la pràctica de les proves, «s’evidencia que la demolició es va dur a terme en presència dels acusats» i que va ser ell «qui la va sol·licitar a l’empresa d’enderrocaments i qui va presentar la sol·licitud en l’Ajuntament».

 

L’home també sostenia que la casa era de la seua propietat, però la Sala considera provat que pertany als pares i establix, a demés, que el fet de què els acusats hagueren fet millores en la construcció «no els legitima per a procedir a la seua destrucció».

Últimes notícies

MClan, La Fúmiga i El Diluvi lideren el Maror Festival a la Vila Joiosa al juny

La tercera edició del Maror Festival se celebrarà el 26 i 27 de juny a la platja de la Antoneta, a la Vila Joiosa, amb MClan, La Fúmiga i El Diluvi al capdavant. El cartell suma bandes de pop i rock, DJs i una zona gastronòmica; les entrades ja estan disponibles en marorfest.com.

Sanitat diagnostica 66 casos de mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha diagnosticat 66 dones afectades per mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana. L'actualització del protocol i noves ferramentes reforcen la prevenció i el seguiment.

El Suprem obliga a Ábalos i Koldo a comparéixer en persona en l’audiència preliminar del cas Koldo

El Suprem ha rebutjat que José Luis Ábalos i Koldo García seguisquen per videoconferència l'audiència preliminar del dia 12 i els obliga a acudir en persona. La providència arriba després de revisar els seus escrits i informes mèdics i antecedix a l'acte que obrirà la via al juí, previsiblement a l'abril.

Urtasun defén que les llibreries són espais de dinamització i ciutadania crítica

El ministre de Cultura ha reivindicat en el XXVII Congrés de Llibreries el paper de les llibreries com a nodes comunitaris que fomenten pensament lliure. La trobada aborda bibliodiversidad, novetats de Todostuslibros.com i el debat sobre l'IVA cultural.

Morant advertix que cap oligarca tecnològic està per damunt de la sobirania d’un poble

La ministra Diana Morant ha defés que cap empresa, tampoc els anomenats oligarques tecnològics, pot situar-se per damunt de les lleis i la sobirania. Ha respost així al missatge de Pável Dúrov després de l'anunci de restringir l'accés de menors de 16 a les xarxes socials.

22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

L'Audiència Provincial ha condemnat a un home a 22 anys i mig de presó per assassinar a la seua parella amb almenys 18 punyalades a Alcoi en 2022. El jurat popular va apreciar traïdoria, acarnissament i agreujants de parentiu i discriminació per raó de gènere.

El Govern recorrerà la llei valenciana d’acompanyament per retallar drets LGTBI

Igualtat ha anunciat que presentarà un recurs contra la llei d'acompanyament del Consell per considerar que limita drets del col·lectiu LGTBI i ho farà abans que acabe febrer.

La ministra d’Igualtat sosté que el masclisme és transversal i que cap entitat és immune

Ana Redondo ha defés que el masclisme és transversal i que el decisiu és com es reacciona. Ha reivindicat la resposta immediata del PSOE en el cas Salazar, ha marcat diferències amb el PP i ha optat per la prudència davant la sentència del TJUE.