Presó per demolir una casa que havien de desallotjar en l’Alfàs del Pi

Imatge d'arxiu d'un edifici en construcció

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha confirmat una sentència del Jutjat penal número 3 de Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), que condemna a un any i tres mesos de presó per un delicte de danys a una parella que va demolir la casa familiar en la que vivia, situada en la localitat de l’Alfàs del Pi, en la mateixa comarca, i que havia de desallotjar per una ordre judicial.

 

Cada un dels condemnats haurà de pagar també una multa de 1.800 euros i indemnitzar conjuntament amb més de 184.000 euros als propietaris de la vivenda, que són els pares i la germana de l’home acusat, pels desperfectes causats.

 

Van contractar a una empresa per a demolir la casa

Segons el relat de fets provats, l’home i la dona havien sigut condemnats a desallotjar la parcel·la i la casa a on estava residint. No obstant això, el 8 de novembre de 2016, abans del llançament, van contractar a una empresa que va demolir l’edificació.  Eixe enderrocament va originar desperfectes per un valor pròxim als 168.000 euros.

 

En el seu recurs d’apel·lació contra la sentència del Jutjat penal, els condemnats van negar haver tingut res a vore amb la demolició. No obstant això, l’Audiència explica en la seua resolució que, després de la pràctica de les proves, «s’evidencia que la demolició es va dur a terme en presència dels acusats» i que va ser ell «qui la va sol·licitar a l’empresa d’enderrocaments i qui va presentar la sol·licitud en l’Ajuntament».

 

L’home també sostenia que la casa era de la seua propietat, però la Sala considera provat que pertany als pares i establix, a demés, que el fet de què els acusats hagueren fet millores en la construcció «no els legitima per a procedir a la seua destrucció».

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.