Presó per demolir una casa que havien de desallotjar en l’Alfàs del Pi

Imatge d'arxiu d'un edifici en construcció

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha confirmat una sentència del Jutjat penal número 3 de Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), que condemna a un any i tres mesos de presó per un delicte de danys a una parella que va demolir la casa familiar en la que vivia, situada en la localitat de l’Alfàs del Pi, en la mateixa comarca, i que havia de desallotjar per una ordre judicial.

 

Cada un dels condemnats haurà de pagar també una multa de 1.800 euros i indemnitzar conjuntament amb més de 184.000 euros als propietaris de la vivenda, que són els pares i la germana de l’home acusat, pels desperfectes causats.

 

Van contractar a una empresa per a demolir la casa

Segons el relat de fets provats, l’home i la dona havien sigut condemnats a desallotjar la parcel·la i la casa a on estava residint. No obstant això, el 8 de novembre de 2016, abans del llançament, van contractar a una empresa que va demolir l’edificació.  Eixe enderrocament va originar desperfectes per un valor pròxim als 168.000 euros.

 

En el seu recurs d’apel·lació contra la sentència del Jutjat penal, els condemnats van negar haver tingut res a vore amb la demolició. No obstant això, l’Audiència explica en la seua resolució que, després de la pràctica de les proves, «s’evidencia que la demolició es va dur a terme en presència dels acusats» i que va ser ell «qui la va sol·licitar a l’empresa d’enderrocaments i qui va presentar la sol·licitud en l’Ajuntament».

 

L’home també sostenia que la casa era de la seua propietat, però la Sala considera provat que pertany als pares i establix, a demés, que el fet de què els acusats hagueren fet millores en la construcció «no els legitima per a procedir a la seua destrucció».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El SOM Festival Castelló confirma a Iván Ferreiro per a l’1 d’agost

El festival confirma l'actuació d'Iván Ferreiro l'1 d'agost dins del seu cicle estiuenc. És la segona confirmació després de Sergio Dalma.

Renúncia a l’acta el regidor d’Altea de Compromís denunciat per bufetejar a la seua parella

Rafael Ramón Mompó ha renunciat este dimarts a la seua acta després de ser detingut el diumenge per bufetejar a la seua parella i causar-li lesions lleus. L'alcalde ha acceptat la dimissió i el govern local ha expressat una condemna rotunda de la violència contra les dones.

Rècord de cries i restauració d’aiguamolls impulsen el futur de la rosseta

L'espècie més amenaçada d'Europa mostra un horitzó 'esperançador' després de la recuperació d'aiguamolls mediterranis i el rècord recent de parelles i cries. El projecte LIFE ha restaurat 3.600 hectàrees i alliberat més de 3.700 exemplars, encara que el risc d'extinció persistix.

Bragarnik admet que l’Elx ‘camina perdut’ i demana no donar-ho per mort

Christian Bragarnik ha publicat un missatge en Instagram en el qual admet la mala ratxa de l'Elx i reclama unió. L'equip va entrar en descens després d'onze jornades sense guanyar en 2026 i busca reaccionar davant el Mallorca a casa.

Les obres del pont de la A-7 a Paterna podrien durar entre 6 i 12 mesos

Les reparacions del pont de la A-7 a Paterna, danyat per l'incendi d'un camió, podrien estendre's de sis mesos a un any. Es mantenen corts de carril i es preveuen retencions.

Dos anys de presó per agredir de forma continuada a la filla menor d’una amiga a Xixona

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home de 47 anys a dos anys de presó per agressió sexual continuada a la filla menor d'una amiga a Xixona. Va admetre els fets i haurà d'allunyar-se 10 anys, complir 5 de llibertat vigilada i indemnitzar a la víctima.

Detingut a Algemesí per violència masclista després d’agredir a una dona davant els seus dos fills menors

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a un home de 34 anys per un presumpte delicte de violència masclista després d'agredir a una dona de 25 en presència dels seus dos fills menors. L'alerta al 112 i la col·laboració veïnal van facilitar la seua localització en la via pública malgrat la seua fugida.

Amparito, el WhatsApp amb IA per a gaudir les Falles en tots els idiomes europeus

Amparito és un assistent per WhatsApp que guia les Falles de València amb IA, en qualsevol idioma europeu. Informa d'actes, monuments i plans per a gaudir la festa.