La jutgessa ordena el processament de ‘La Manada’ de Callosa d’En Sarrià

 

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 de la Vila Joiosa ha processat als quatre xics investigats per violar en grup a una xica en Callosa d’en Sarrià, en la Marina Baixa (Alacant), l’1 de gener de l’any passat, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La instructora considera els fets com un presumpte delicte d’agressió sexual comesa per cada processat. A demés, cada un d’ells seria cooperador necessari dels presumptes delictes comesos pels altres tres.

 

La jutgessa ha decidit mantindre la situació de presó provisional dels quatre processats i els ha requerit per a que cada un pague una fiança de 15.000 euros per a cobrir les possibles responsabilitats civils. Igualment, els ha citat per al pròxim 24 de juliol per videoconferència des dels centres penitenciaris a on es troben presos.

 

L’ordre de processament, notificada ahir a les parts i contra la que cap recurs de reforma, enumera els indicis racionals de criminalitat recaptats durant la instrucció de la causa.

 

Gravacions de l’agressió sexual «degradant, denigrant i ultrajant»

A demés de les manifestacions de la perjudicada i d’altres testimonis, existixen gravacions de la presumpta agressió sexual fetes pels mateixos acusats amb els seus telèfons mòbils d’«un caràcter degradant, denigrant i ultratjant», segons la jutgessa.

 

En elles s’aprecia que la víctima «no té cap control sobre si mateixa» i «no és capaç de moure’s o d’alçar si més no el cap», només emet alguna «queixa ofegada» i conseguix dir que no en diverses ocasions. D’altra banda, l’acte detalla que eixes gravacions mostren com els quatre acusats l’agredixen sexualment mentres parlen i s’escolta fins i tot algun riure.

  

Existixen també altres imàtgens a on s’observa a la perjudicada amb diversos dels investigats dins del vehicle des del que es van desplaçar des de Benidorm a Callosa d’en Sarrià, bevent un xopet que li donen i sent «dirigida» per ells en tot moment. «No hi ha dubtes de l’absoluta falta de control de la víctima sobre la seua mateixa persona», resumix la instructora.

 

Els mateixos familiars els van sorprendre i avisaren a la Policia

La presumpta agressió sexual es va produir en un baix o local propietat de la família d’un dels investigats. De fet, eixos mateixos familiars van sorprendre al grup en eixa situació i van avisar a la Policia.

 

Els agents de la Policia Local i de la Guàrdia Civil que van acudir al lloc dels fets van trobar a la xica nua de cintura cap avall i van comprovar que no era capaç d’alçar-se ni pràcticament d’articular paraula, segons arreplega l’acte.

Últimes notícies

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.