La jutgessa ordena el processament de ‘La Manada’ de Callosa d’En Sarrià

 

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 de la Vila Joiosa ha processat als quatre xics investigats per violar en grup a una xica en Callosa d’en Sarrià, en la Marina Baixa (Alacant), l’1 de gener de l’any passat, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La instructora considera els fets com un presumpte delicte d’agressió sexual comesa per cada processat. A demés, cada un d’ells seria cooperador necessari dels presumptes delictes comesos pels altres tres.

 

La jutgessa ha decidit mantindre la situació de presó provisional dels quatre processats i els ha requerit per a que cada un pague una fiança de 15.000 euros per a cobrir les possibles responsabilitats civils. Igualment, els ha citat per al pròxim 24 de juliol per videoconferència des dels centres penitenciaris a on es troben presos.

 

L’ordre de processament, notificada ahir a les parts i contra la que cap recurs de reforma, enumera els indicis racionals de criminalitat recaptats durant la instrucció de la causa.

 

Gravacions de l’agressió sexual «degradant, denigrant i ultrajant»

A demés de les manifestacions de la perjudicada i d’altres testimonis, existixen gravacions de la presumpta agressió sexual fetes pels mateixos acusats amb els seus telèfons mòbils d’«un caràcter degradant, denigrant i ultratjant», segons la jutgessa.

 

En elles s’aprecia que la víctima «no té cap control sobre si mateixa» i «no és capaç de moure’s o d’alçar si més no el cap», només emet alguna «queixa ofegada» i conseguix dir que no en diverses ocasions. D’altra banda, l’acte detalla que eixes gravacions mostren com els quatre acusats l’agredixen sexualment mentres parlen i s’escolta fins i tot algun riure.

  

Existixen també altres imàtgens a on s’observa a la perjudicada amb diversos dels investigats dins del vehicle des del que es van desplaçar des de Benidorm a Callosa d’en Sarrià, bevent un xopet que li donen i sent «dirigida» per ells en tot moment. «No hi ha dubtes de l’absoluta falta de control de la víctima sobre la seua mateixa persona», resumix la instructora.

 

Els mateixos familiars els van sorprendre i avisaren a la Policia

La presumpta agressió sexual es va produir en un baix o local propietat de la família d’un dels investigats. De fet, eixos mateixos familiars van sorprendre al grup en eixa situació i van avisar a la Policia.

 

Els agents de la Policia Local i de la Guàrdia Civil que van acudir al lloc dels fets van trobar a la xica nua de cintura cap avall i van comprovar que no era capaç d’alçar-se ni pràcticament d’articular paraula, segons arreplega l’acte.

Últimes notícies

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.