La jutgessa ordena el processament de ‘La Manada’ de Callosa d’En Sarrià

 

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 de la Vila Joiosa ha processat als quatre xics investigats per violar en grup a una xica en Callosa d’en Sarrià, en la Marina Baixa (Alacant), l’1 de gener de l’any passat, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La instructora considera els fets com un presumpte delicte d’agressió sexual comesa per cada processat. A demés, cada un d’ells seria cooperador necessari dels presumptes delictes comesos pels altres tres.

 

La jutgessa ha decidit mantindre la situació de presó provisional dels quatre processats i els ha requerit per a que cada un pague una fiança de 15.000 euros per a cobrir les possibles responsabilitats civils. Igualment, els ha citat per al pròxim 24 de juliol per videoconferència des dels centres penitenciaris a on es troben presos.

 

L’ordre de processament, notificada ahir a les parts i contra la que cap recurs de reforma, enumera els indicis racionals de criminalitat recaptats durant la instrucció de la causa.

 

Gravacions de l’agressió sexual «degradant, denigrant i ultrajant»

A demés de les manifestacions de la perjudicada i d’altres testimonis, existixen gravacions de la presumpta agressió sexual fetes pels mateixos acusats amb els seus telèfons mòbils d’«un caràcter degradant, denigrant i ultratjant», segons la jutgessa.

 

En elles s’aprecia que la víctima «no té cap control sobre si mateixa» i «no és capaç de moure’s o d’alçar si més no el cap», només emet alguna «queixa ofegada» i conseguix dir que no en diverses ocasions. D’altra banda, l’acte detalla que eixes gravacions mostren com els quatre acusats l’agredixen sexualment mentres parlen i s’escolta fins i tot algun riure.

  

Existixen també altres imàtgens a on s’observa a la perjudicada amb diversos dels investigats dins del vehicle des del que es van desplaçar des de Benidorm a Callosa d’en Sarrià, bevent un xopet que li donen i sent «dirigida» per ells en tot moment. «No hi ha dubtes de l’absoluta falta de control de la víctima sobre la seua mateixa persona», resumix la instructora.

 

Els mateixos familiars els van sorprendre i avisaren a la Policia

La presumpta agressió sexual es va produir en un baix o local propietat de la família d’un dels investigats. De fet, eixos mateixos familiars van sorprendre al grup en eixa situació i van avisar a la Policia.

 

Els agents de la Policia Local i de la Guàrdia Civil que van acudir al lloc dels fets van trobar a la xica nua de cintura cap avall i van comprovar que no era capaç d’alçar-se ni pràcticament d’articular paraula, segons arreplega l’acte.

Últimes notícies

Les plantilles de Lladró paren dues hores contra la no aplicació del conveni

Les plantilles de Lladró SA, Arte y Porcelanas SAU i Daisa han parat dues hores per protestar per la no aplicació del conveni en matèria salarial i el no pagament dels atrasos, després de setmanes de negociacions sense acord.

Kiko Martínez torna al ring amb un combat de striking a Elx davant Julián Londoño

L’ex campió del món del pes ploma Kiko Martínez debutarà en striking amb guantilles el 7 de novembre al pavelló Sara Marín i María Díez d’Elx, en una vetlada que reunirà unes 4.000 persones i inclourà combats de Muay Thai, K-1 i boxeig.

El PSPV acusa el Consell d’assumir una “segregació racial” en els pressupostos

El PSPV ha acusat el Govern valencià del PP d’introduir una segregació racial i discriminació per origen en el projecte de pressupostos de la Generalitat de 2026 mitjançant el concepte de prioritat nacional, i estudia totes les vies institucionals i judicials per frenar-lo.

El Valencia començarà la Lliga contra el Celta el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores

LaLiga ha confirmat que el Valencia debutarà en la segona jornada de LaLiga EA Sports 2025-2026, el dissabte 22 d’agost a Mestalla contra el Celta a les 19.30 hores, després de l’ajornament del partit inicial davant el Betis. Villarreal, Elche i Levante també tenen definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

El València debutarà en Lliga el 22 d’agost a Mestalla contra el Celta

LaLiga ha confirmat que el València s’estrenarà en la Lliga 2025-2026 el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores davant el Celta, després de l’ajornament del seu partit de la primera jornada contra el Betis. Villarreal, Elx i Llevant també tenen ja definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

Pau Navarro seguirà al Villarreal fins a 2031 després de renovar el seu contracte

El defensa de la Vilavella Pau Navarro ha ampliat el seu contracte amb el Villarreal CF fins a juny de 2031. El central, clau en la tercera plaça de LaLiga, suma 46 partits oficials amb el primer equip groguet.

Com s’organitzarà la seguretat per vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

El Govern central s’ha oferit a la Generalitat per reforçar la protecció civil i la seguretat ciutadana als nou punts clau d’observació de l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.