La jutgessa ordena el processament de ‘La Manada’ de Callosa d’En Sarrià

 

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 de la Vila Joiosa ha processat als quatre xics investigats per violar en grup a una xica en Callosa d’en Sarrià, en la Marina Baixa (Alacant), l’1 de gener de l’any passat, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La instructora considera els fets com un presumpte delicte d’agressió sexual comesa per cada processat. A demés, cada un d’ells seria cooperador necessari dels presumptes delictes comesos pels altres tres.

 

La jutgessa ha decidit mantindre la situació de presó provisional dels quatre processats i els ha requerit per a que cada un pague una fiança de 15.000 euros per a cobrir les possibles responsabilitats civils. Igualment, els ha citat per al pròxim 24 de juliol per videoconferència des dels centres penitenciaris a on es troben presos.

 

L’ordre de processament, notificada ahir a les parts i contra la que cap recurs de reforma, enumera els indicis racionals de criminalitat recaptats durant la instrucció de la causa.

 

Gravacions de l’agressió sexual «degradant, denigrant i ultrajant»

A demés de les manifestacions de la perjudicada i d’altres testimonis, existixen gravacions de la presumpta agressió sexual fetes pels mateixos acusats amb els seus telèfons mòbils d’«un caràcter degradant, denigrant i ultratjant», segons la jutgessa.

 

En elles s’aprecia que la víctima «no té cap control sobre si mateixa» i «no és capaç de moure’s o d’alçar si més no el cap», només emet alguna «queixa ofegada» i conseguix dir que no en diverses ocasions. D’altra banda, l’acte detalla que eixes gravacions mostren com els quatre acusats l’agredixen sexualment mentres parlen i s’escolta fins i tot algun riure.

  

Existixen també altres imàtgens a on s’observa a la perjudicada amb diversos dels investigats dins del vehicle des del que es van desplaçar des de Benidorm a Callosa d’en Sarrià, bevent un xopet que li donen i sent «dirigida» per ells en tot moment. «No hi ha dubtes de l’absoluta falta de control de la víctima sobre la seua mateixa persona», resumix la instructora.

 

Els mateixos familiars els van sorprendre i avisaren a la Policia

La presumpta agressió sexual es va produir en un baix o local propietat de la família d’un dels investigats. De fet, eixos mateixos familiars van sorprendre al grup en eixa situació i van avisar a la Policia.

 

Els agents de la Policia Local i de la Guàrdia Civil que van acudir al lloc dels fets van trobar a la xica nua de cintura cap avall i van comprovar que no era capaç d’alçar-se ni pràcticament d’articular paraula, segons arreplega l’acte.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.