Quatre detinguts en ser sorpresos robant en un domicili a Xàtiva

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xativa a quatre homes d’entre 39 i 47 anys, d’origen georgià com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb força en domicili en grau de temptativa.

Els fets van succeir sobre dos quarts de dues del divendres, quan els agents que realitzaven labors de prevenció, van ser alertats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a una direcció en la localitat de Xativa, on pel que sembla un veí havia vist a diversos homes intentar entrar en un portal mitjançant una maniobra estranya.

Diversos policies es van dirigir immediatament al lloc on van localitzar a l’interior d’un edifici a un home que en veure als agents va emprendre la fugida fent cas omís a les indicacions d’aquests, sent interceptat a pocs metres, oferint una gran resistència, per la qual cosa va ser detingut en aquest instant.

Al mateix temps altres agents van localitzar a un home en els voltants de l’edifici en actitud vigilant, que en veure’ls es va introduir ràpidament en un vehicle en la posició del copilot, intentant donar-se a la fugida, sent interceptat per la patrulla i localitzant a dos homes en el seu interior.

Posteriorment, es va donar una batuda per l’edifici, localitzant diversos habitatges amb una substància viscosa impregnada a l’interior del barret fort del pany, sense que aconseguiren accedir a cap d’elles i en l’última planta,

van localitzar a un home agotzonat, el qual va intentar fugir per l’ascensor en veure als policies, sent interceptat i detingut. En l’escorcoll se li va localitzar un kit d’espanyaportes, vaselina i fleixos per a obertura de posades mitjançant el mètode de la relliscada.

Els detinguts, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU