Quatre detinguts pels delictes de detenció il·legal, extorsió i robatori amb violència

 

La Guàrdia Civil de Sueca i Cullera inicie l’operació “AFELINO” que va culminar amb la detenció de 4 homes, 2 de nacionalitat romanesa i 2 de nacionalitat espanyola, d’edats compreses entre els 17 a 23 anys pels delictes de detenció il·legal, extorsió i robatori amb violència.

La investigació va començar a la fi del mes de juny, quan un home de 28 anys va denunciar, en la Guàrdia Civil de Sueca, que havia sigut raptat i torturat sol·licitant-li grans quantitats de diners.

Els presumptes autors van emmanillar i van emmordassar a la víctima i ho van introduir en el maleter d’un cotxe, que posteriorment va ser traslladat a una zona aïllada, on va ser sotmés a tortures i maltractaments mitjançant un bat de beisbol i una arma de descàrregues elèctriques a fi d’intimidar-li.

Posteriorment, la mata va ser alliberada i els agressors li van donar el termini de dos setmanes per a abonar-los 50.000 euros, amenaçant-li que si no prendrien represàlies contra la seua família.

Després de les perquisicions realitzades, per part dels agents, es va poder determinar que els autors, que es feien passar per una organització criminal internacional, sotmetien a la víctima a una pressió extrema. Estos subjectes insistien mitjançant extorsions, coaccions i amenaces de mort dirigides tant a ell, com als seus familiars amb la intenció de condicionar-li al fet que reunira els diners que li és requerit.

Finalment, fruit dels esbrinaments realitzats per part de les agents, i després de diversos serveis establits es va aconseguir obtindre informació rellevant per a l’operació que va culminar en la localitat de Sueca i el Perelló, amb la detenció dels 4 homes, 2 de nacionalitat espanyola i 2 de nacionalitat romanesa, d’edats compreses entre 17 i 23 anys, per delictes de detenció il·legal, extorsió i robatori amb violència.

Gràcies a esta operació per part dels Equips de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Sueca i Cullera, s’ha aconseguit acabar amb este grup i evitar que continuaren extorquint i coaccionant a més ciutadans.

Les diligències i els detinguts han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 10 de València.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.