Atenen a quatre menors intoxicats amb monòxid de carboni a causa d’un escalfador de gas en València

 

Quatre xiquets han hagut de ser atesos este dijous en intoxicar-se per monòxid de carboni procedent, pel que pareix, d’un escalfador de gas en una casa de València, segons han indicat fonts del cos de bombers local.

 

El 112 ha rebut a última hora de la vesprada un avís que alertava d’una intoxicació per monòxid de carboni amb quatre persones afectades. Segons ha indicat el Centre d’Emergències en les seues xarxes socials, fins al lloc s’ha desplaçat la Policia de la Generalitat, dos vehicles de bombers locals, un SAMU i un SVB.

 

Fonts del cos municipal han precisat que dins de la casa, situada en el carrer de Paco Pierrà, han trobat a quatre menors que s’han sentit marejats i desconeixien la causa. En concret, es tracta de tres xiquetes de 4, 14 i 15 anys i un xiquet de 8 anys.

 

Els efectius desplaçats al lloc han detectat nivells alts de monòxid de carboni que procedien de l’escalfador de gas de la cuina. En estar la casa tancada, s’havia acumulat molt de gas dins. Davant esta situació, han sol·licitat assistència sanitària. Els menors es trobaven en bon estat i estaven acompanyats, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.