Quatre persones detingudes per segrestar a dos xics i demanar 150.000 euros de rescat en Alacant

 

Quatre persones d’entre 25 i 35 anys han sigut detingudes pel presumpte segrest durant diferents dies de dos xics capturats en la província d’Alacant i retinguts en Fuengirola (Màlaga), pels que demanaven un rescat de 150.000 euros.

 

L’operació ha sigut dirigida pel jutjat alacantí d’Instrucció número 1 d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), i han participat guàrdies civils d’Alacant, Màlaga, Múrcia i la Unitat Central Operativa (UCO), de Madrid. A demés, a causa de la perillositat dels autors i a la gravetat dels fets ha sigut necessària l’actuació del Grup d’Acció Ràpida (GAR) i de la Unitat Especial d’Intervenció (UEI) per a assegurar una casa i efectuar les detencions.

 

Durant la captivitat, les víctimes a penes van rebre aliment i es van vore obligades a fer-se les seues necessitats damunt, a demés de ser agredides i amenaçades amb ser mutilades i, fins i tot, assassinades si no es feia efectiu el rescat. Per eixos fets, als quatre arrestats se’ls atribuïxen els delictes de segrest i pertinença a organització criminal.

 

Les víctimes havien sigut assaltades i introduïdes en un cotxe en l’autovia A7, entre Alacant i Múrcia, la nit del passat 30 de setembre. Els captors van posar immediatament rumb a la província de Màlaga i en el trajecte altre cotxe van eludir qualsevol control policial.

 

Van ser dos familiars les que van denunciar la desaparició

La veu d’alarma la van donar en la província d’Alacant la germana i la mare d’un dels segrestats, que van acudir a la Guàrdia Civil a la busca d’auxili després de conéixer que tenien al seu afí tancat en algun lloc desconegut i que, a canvi del seu alliberament, els exigien el pagament d’una exorbitant quantitat de diners, baix amenaça de mort.

 

Davant de la gravetat dels fets, es va activar un ampli dispositiu policial i la investigació va permetre situar als captors en una casa unifamiliar del nucli urbà de Fuengirola, a on finalment van ser alliberats els segrestats a causa de la pressió de la Guàrdia Civil.

 

Al principi es pensava que només hi havia un segrestat, però al llarg de l’operació es va descobrir que hi havia una altra persona capturada, encara que en este cas la seua família havia optat per pagar el rescat sense acudir als cossos policials.

 

En el registre es van intervindre els terminals telefònics empleats per a fer les telefonades a través de les que s’havien imposat les condicions econòmiques per a l’alliberament dels dos xics i també es van aprehendre els dos cotxes usats i diners en efectiu, entre altres efectes.

Últimes notícies

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.