Quatre persones detingudes per segrestar a dos xics i demanar 150.000 euros de rescat en Alacant

 

Quatre persones d’entre 25 i 35 anys han sigut detingudes pel presumpte segrest durant diferents dies de dos xics capturats en la província d’Alacant i retinguts en Fuengirola (Màlaga), pels que demanaven un rescat de 150.000 euros.

 

L’operació ha sigut dirigida pel jutjat alacantí d’Instrucció número 1 d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), i han participat guàrdies civils d’Alacant, Màlaga, Múrcia i la Unitat Central Operativa (UCO), de Madrid. A demés, a causa de la perillositat dels autors i a la gravetat dels fets ha sigut necessària l’actuació del Grup d’Acció Ràpida (GAR) i de la Unitat Especial d’Intervenció (UEI) per a assegurar una casa i efectuar les detencions.

 

Durant la captivitat, les víctimes a penes van rebre aliment i es van vore obligades a fer-se les seues necessitats damunt, a demés de ser agredides i amenaçades amb ser mutilades i, fins i tot, assassinades si no es feia efectiu el rescat. Per eixos fets, als quatre arrestats se’ls atribuïxen els delictes de segrest i pertinença a organització criminal.

 

Les víctimes havien sigut assaltades i introduïdes en un cotxe en l’autovia A7, entre Alacant i Múrcia, la nit del passat 30 de setembre. Els captors van posar immediatament rumb a la província de Màlaga i en el trajecte altre cotxe van eludir qualsevol control policial.

 

Van ser dos familiars les que van denunciar la desaparició

La veu d’alarma la van donar en la província d’Alacant la germana i la mare d’un dels segrestats, que van acudir a la Guàrdia Civil a la busca d’auxili després de conéixer que tenien al seu afí tancat en algun lloc desconegut i que, a canvi del seu alliberament, els exigien el pagament d’una exorbitant quantitat de diners, baix amenaça de mort.

 

Davant de la gravetat dels fets, es va activar un ampli dispositiu policial i la investigació va permetre situar als captors en una casa unifamiliar del nucli urbà de Fuengirola, a on finalment van ser alliberats els segrestats a causa de la pressió de la Guàrdia Civil.

 

Al principi es pensava que només hi havia un segrestat, però al llarg de l’operació es va descobrir que hi havia una altra persona capturada, encara que en este cas la seua família havia optat per pagar el rescat sense acudir als cossos policials.

 

En el registre es van intervindre els terminals telefònics empleats per a fer les telefonades a través de les que s’havien imposat les condicions econòmiques per a l’alliberament dels dos xics i també es van aprehendre els dos cotxes usats i diners en efectiu, entre altres efectes.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.