Quatre persones detingudes per segrestar a dos xics i demanar 150.000 euros de rescat en Alacant

 

Quatre persones d’entre 25 i 35 anys han sigut detingudes pel presumpte segrest durant diferents dies de dos xics capturats en la província d’Alacant i retinguts en Fuengirola (Màlaga), pels que demanaven un rescat de 150.000 euros.

 

L’operació ha sigut dirigida pel jutjat alacantí d’Instrucció número 1 d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), i han participat guàrdies civils d’Alacant, Màlaga, Múrcia i la Unitat Central Operativa (UCO), de Madrid. A demés, a causa de la perillositat dels autors i a la gravetat dels fets ha sigut necessària l’actuació del Grup d’Acció Ràpida (GAR) i de la Unitat Especial d’Intervenció (UEI) per a assegurar una casa i efectuar les detencions.

 

Durant la captivitat, les víctimes a penes van rebre aliment i es van vore obligades a fer-se les seues necessitats damunt, a demés de ser agredides i amenaçades amb ser mutilades i, fins i tot, assassinades si no es feia efectiu el rescat. Per eixos fets, als quatre arrestats se’ls atribuïxen els delictes de segrest i pertinença a organització criminal.

 

Les víctimes havien sigut assaltades i introduïdes en un cotxe en l’autovia A7, entre Alacant i Múrcia, la nit del passat 30 de setembre. Els captors van posar immediatament rumb a la província de Màlaga i en el trajecte altre cotxe van eludir qualsevol control policial.

 

Van ser dos familiars les que van denunciar la desaparició

La veu d’alarma la van donar en la província d’Alacant la germana i la mare d’un dels segrestats, que van acudir a la Guàrdia Civil a la busca d’auxili després de conéixer que tenien al seu afí tancat en algun lloc desconegut i que, a canvi del seu alliberament, els exigien el pagament d’una exorbitant quantitat de diners, baix amenaça de mort.

 

Davant de la gravetat dels fets, es va activar un ampli dispositiu policial i la investigació va permetre situar als captors en una casa unifamiliar del nucli urbà de Fuengirola, a on finalment van ser alliberats els segrestats a causa de la pressió de la Guàrdia Civil.

 

Al principi es pensava que només hi havia un segrestat, però al llarg de l’operació es va descobrir que hi havia una altra persona capturada, encara que en este cas la seua família havia optat per pagar el rescat sense acudir als cossos policials.

 

En el registre es van intervindre els terminals telefònics empleats per a fer les telefonades a través de les que s’havien imposat les condicions econòmiques per a l’alliberament dels dos xics i també es van aprehendre els dos cotxes usats i diners en efectiu, entre altres efectes.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.