14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Quatre persones detingudes per segrestar a dos xics i demanar 150.000 euros de rescat en Alacant

 

Quatre persones d’entre 25 i 35 anys han sigut detingudes pel presumpte segrest durant diferents dies de dos xics capturats en la província d’Alacant i retinguts en Fuengirola (Màlaga), pels que demanaven un rescat de 150.000 euros.

 

L’operació ha sigut dirigida pel jutjat alacantí d’Instrucció número 1 d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), i han participat guàrdies civils d’Alacant, Màlaga, Múrcia i la Unitat Central Operativa (UCO), de Madrid. A demés, a causa de la perillositat dels autors i a la gravetat dels fets ha sigut necessària l’actuació del Grup d’Acció Ràpida (GAR) i de la Unitat Especial d’Intervenció (UEI) per a assegurar una casa i efectuar les detencions.

 

Durant la captivitat, les víctimes a penes van rebre aliment i es van vore obligades a fer-se les seues necessitats damunt, a demés de ser agredides i amenaçades amb ser mutilades i, fins i tot, assassinades si no es feia efectiu el rescat. Per eixos fets, als quatre arrestats se’ls atribuïxen els delictes de segrest i pertinença a organització criminal.

 

Les víctimes havien sigut assaltades i introduïdes en un cotxe en l’autovia A7, entre Alacant i Múrcia, la nit del passat 30 de setembre. Els captors van posar immediatament rumb a la província de Màlaga i en el trajecte altre cotxe van eludir qualsevol control policial.

 

Van ser dos familiars les que van denunciar la desaparició

La veu d’alarma la van donar en la província d’Alacant la germana i la mare d’un dels segrestats, que van acudir a la Guàrdia Civil a la busca d’auxili després de conéixer que tenien al seu afí tancat en algun lloc desconegut i que, a canvi del seu alliberament, els exigien el pagament d’una exorbitant quantitat de diners, baix amenaça de mort.

 

Davant de la gravetat dels fets, es va activar un ampli dispositiu policial i la investigació va permetre situar als captors en una casa unifamiliar del nucli urbà de Fuengirola, a on finalment van ser alliberats els segrestats a causa de la pressió de la Guàrdia Civil.

 

Al principi es pensava que només hi havia un segrestat, però al llarg de l’operació es va descobrir que hi havia una altra persona capturada, encara que en este cas la seua família havia optat per pagar el rescat sense acudir als cossos policials.

 

En el registre es van intervindre els terminals telefònics empleats per a fer les telefonades a través de les que s’havien imposat les condicions econòmiques per a l’alliberament dels dos xics i també es van aprehendre els dos cotxes usats i diners en efectiu, entre altres efectes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.