Quatre persones detingudes per segrestar a dos xics i demanar 150.000 euros de rescat en Alacant

 

Quatre persones d’entre 25 i 35 anys han sigut detingudes pel presumpte segrest durant diferents dies de dos xics capturats en la província d’Alacant i retinguts en Fuengirola (Màlaga), pels que demanaven un rescat de 150.000 euros.

 

L’operació ha sigut dirigida pel jutjat alacantí d’Instrucció número 1 d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), i han participat guàrdies civils d’Alacant, Màlaga, Múrcia i la Unitat Central Operativa (UCO), de Madrid. A demés, a causa de la perillositat dels autors i a la gravetat dels fets ha sigut necessària l’actuació del Grup d’Acció Ràpida (GAR) i de la Unitat Especial d’Intervenció (UEI) per a assegurar una casa i efectuar les detencions.

 

Durant la captivitat, les víctimes a penes van rebre aliment i es van vore obligades a fer-se les seues necessitats damunt, a demés de ser agredides i amenaçades amb ser mutilades i, fins i tot, assassinades si no es feia efectiu el rescat. Per eixos fets, als quatre arrestats se’ls atribuïxen els delictes de segrest i pertinença a organització criminal.

 

Les víctimes havien sigut assaltades i introduïdes en un cotxe en l’autovia A7, entre Alacant i Múrcia, la nit del passat 30 de setembre. Els captors van posar immediatament rumb a la província de Màlaga i en el trajecte altre cotxe van eludir qualsevol control policial.

 

Van ser dos familiars les que van denunciar la desaparició

La veu d’alarma la van donar en la província d’Alacant la germana i la mare d’un dels segrestats, que van acudir a la Guàrdia Civil a la busca d’auxili després de conéixer que tenien al seu afí tancat en algun lloc desconegut i que, a canvi del seu alliberament, els exigien el pagament d’una exorbitant quantitat de diners, baix amenaça de mort.

 

Davant de la gravetat dels fets, es va activar un ampli dispositiu policial i la investigació va permetre situar als captors en una casa unifamiliar del nucli urbà de Fuengirola, a on finalment van ser alliberats els segrestats a causa de la pressió de la Guàrdia Civil.

 

Al principi es pensava que només hi havia un segrestat, però al llarg de l’operació es va descobrir que hi havia una altra persona capturada, encara que en este cas la seua família havia optat per pagar el rescat sense acudir als cossos policials.

 

En el registre es van intervindre els terminals telefònics empleats per a fer les telefonades a través de les que s’havien imposat les condicions econòmiques per a l’alliberament dels dos xics i també es van aprehendre els dos cotxes usats i diners en efectiu, entre altres efectes.

Últimes notícies

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.