Rafael Amargo era el capitost d’una organització criminal que traficava amb drogues

 

El jutge d’Instrucció número 48 de Madrid ha conclòs la investigació penal contra el ballarí i coreògraf Rafael Amargo, contra la seua dona i dos dels seus socis en considerar que «hi ha suficients indicis» per a enjudiciar-los per un delicte contra la salut pública, en la seua modalitat de tràfic de drogues, i pertinença a grup criminal.

En un acte, l’instructor Juan Ramón Reig, acorda transformar les diligències contra Rafael G. H., Luciana D. M. B., Juan Eduardo S. B. i Manuel Ángel B. A. en un procediment abreujat per a iniciar els tràmits perquè el cas siga jutjat per l’Audiència Provincial de Madrid, segons informa Europa Press.

Rafael Amargo va ser detingut l’1 de desembre de 2020 en el marc de l’operació Codax. Al costat d’ell, va ser arrestada la parella de l’artista i l’assistent de producció de ‘Yerma’, Eduardo Santos.

Després de declarar davant el jutge i en contra de la petició del fiscal que ingressaren a la presó, van quedar en llibertat amb la imposició de mesures cautelars, amb la retirada del passaport, la prohibició d’eixir del territori nacional i l’obligació d’acudir cada 15 dies al jutjat. Amarg i els altres detinguts van negar els fets dels quals se’ls acusa.

El magistrat ha donat ara trasllat al Ministeri Públic i a les acusacions particulars personades a fi que en el termini de 10 dies formulen escrit d’acusació, sol·licitant l’obertura de judici o bé el sobreseïment de la causa.
Tot això, aclareix l’acte, sense perjudici «que puguen reclamar excepcionalment la pràctica de diligències complementàries que consideren imprescindibles per a formular l’acusació».

 

Rafael Amargo, capitost de l’organització criminal

 

En l’acte, el magistrat instructor recull que els investigats en la causa «actuaven de comú acord en la recepció, preparació i distribució de substàncies estupefaents, especialment metamfetamina, a tercers». I situa el desenvolupament de l’activitat «en l’habitatge que Rafael G.H. compartia amb Luciana D.M.B.».

Relata la resolució com operaven els investigats a l’hora de vendre les substàncies estupefaents. Al domicili de Rafael i Luciana «els compradors accedien després de prémer el botó del porter automàtic corresponent o bé realitzar una trucada telefònica«.

«Després de breus minuts en el domicili, eixien de l’immoble portant la substància adquirida, que per la quantitat intervinguda en els supòsits en què van ser interceptats, excedia de la que pot considerar-se per a autoconsum», agrega el text judicial. Apunta també que la distribució de substàncies estupefaents «es realitzava utilitzant ‘mules’, principalment a través de Manuel Ángel B. L».

El magistrat assenyala, que «una vegada contactat amb el comprador, Jesús Rafael G.H. enviava a la ‘mula’ amb les substàncies estupefaents, bé caminant o bé emprant Ubers contractats pel comprador per a no deixar rastre». Entregada la substància, la ‘mula’ tornava al domicili per a entregar els diners obtinguts.

En aqueixa activitat, participaven tots els investigats, cadascun amb diferents comeses, «un repartiment de funcions concertat i coordinat, en el qual Rafael G. H. exercia el rol de capitost de l’entramat, encarregant-se de la compra de quantitats de mitjana envergadura de substàncies estupefaents per a proveir al grup d’aquesta mercaderia il·lícita destinada al seu trànsit».

En relació a Juan Eduardo S.B., l’acte aclareix que a més aportava, pel que sembla, els recursos econòmics per a adquirir substàncies il·lícites en quantitats més importants. L’acte dona compte de les quantitats intervingudes en l’entrada i registre dels diferents domicilis investigats, de les trucades telefòniques entre venedors i compradors, de les quantitats apreheses als compradors i del contingut de les substàncies, generalment metamfetamina, ketamina, MDMA i GBL.

Últimes notícies

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.