Rafael Amargo era el capitost d’una organització criminal que traficava amb drogues

 

El jutge d’Instrucció número 48 de Madrid ha conclòs la investigació penal contra el ballarí i coreògraf Rafael Amargo, contra la seua dona i dos dels seus socis en considerar que “hi ha suficients indicis” per a enjudiciar-los per un delicte contra la salut pública, en la seua modalitat de tràfic de drogues, i pertinença a grup criminal.

En un acte, l’instructor Juan Ramón Reig, acorda transformar les diligències contra Rafael G. H., Luciana D. M. B., Juan Eduardo S. B. i Manuel Ángel B. A. en un procediment abreujat per a iniciar els tràmits perquè el cas siga jutjat per l’Audiència Provincial de Madrid, segons informa Europa Press.

Rafael Amargo va ser detingut l’1 de desembre de 2020 en el marc de l’operació Codax. Al costat d’ell, va ser arrestada la parella de l’artista i l’assistent de producció de ‘Yerma’, Eduardo Santos.

Després de declarar davant el jutge i en contra de la petició del fiscal que ingressaren a la presó, van quedar en llibertat amb la imposició de mesures cautelars, amb la retirada del passaport, la prohibició d’eixir del territori nacional i l’obligació d’acudir cada 15 dies al jutjat. Amarg i els altres detinguts van negar els fets dels quals se’ls acusa.

El magistrat ha donat ara trasllat al Ministeri Públic i a les acusacions particulars personades a fi que en el termini de 10 dies formulen escrit d’acusació, sol·licitant l’obertura de judici o bé el sobreseïment de la causa.
Tot això, aclareix l’acte, sense perjudici “que puguen reclamar excepcionalment la pràctica de diligències complementàries que consideren imprescindibles per a formular l’acusació”.

 

Rafael Amargo, capitost de l’organització criminal

 

En l’acte, el magistrat instructor recull que els investigats en la causa “actuaven de comú acord en la recepció, preparació i distribució de substàncies estupefaents, especialment metamfetamina, a tercers”. I situa el desenvolupament de l’activitat “en l’habitatge que Rafael G.H. compartia amb Luciana D.M.B.”.

Relata la resolució com operaven els investigats a l’hora de vendre les substàncies estupefaents. Al domicili de Rafael i Luciana “els compradors accedien després de prémer el botó del porter automàtic corresponent o bé realitzar una trucada telefònica“.

“Després de breus minuts en el domicili, eixien de l’immoble portant la substància adquirida, que per la quantitat intervinguda en els supòsits en què van ser interceptats, excedia de la que pot considerar-se per a autoconsum”, agrega el text judicial. Apunta també que la distribució de substàncies estupefaents “es realitzava utilitzant ‘mules’, principalment a través de Manuel Ángel B. L”.

El magistrat assenyala, que “una vegada contactat amb el comprador, Jesús Rafael G.H. enviava a la ‘mula’ amb les substàncies estupefaents, bé caminant o bé emprant Ubers contractats pel comprador per a no deixar rastre”. Entregada la substància, la ‘mula’ tornava al domicili per a entregar els diners obtinguts.

En aqueixa activitat, participaven tots els investigats, cadascun amb diferents comeses, “un repartiment de funcions concertat i coordinat, en el qual Rafael G. H. exercia el rol de capitost de l’entramat, encarregant-se de la compra de quantitats de mitjana envergadura de substàncies estupefaents per a proveir al grup d’aquesta mercaderia il·lícita destinada al seu trànsit”.

En relació a Juan Eduardo S.B., l’acte aclareix que a més aportava, pel que sembla, els recursos econòmics per a adquirir substàncies il·lícites en quantitats més importants. L’acte dona compte de les quantitats intervingudes en l’entrada i registre dels diferents domicilis investigats, de les trucades telefòniques entre venedors i compradors, de les quantitats apreheses als compradors i del contingut de les substàncies, generalment metamfetamina, ketamina, MDMA i GBL.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.

Obres entre Puçol i Vila-real obliguen a Renfe a substituir 72 trens per autobusos este diumenge

Les obres d'Adif entre Puçol i Vila-real tallaran la circulació ferroviària des de la nit del dissabte fins al migdia del diumenge, i Renfe substituirà 72 trens per autobusos en Rodalia i Mitjana distància.

L’hostaleria de València eleva un 7,8% la seua facturació en les Falles 2026 i millora les previsions

Els bars i restaurants de València tanquen les Falles 2026 amb un increment mitjà de facturació del 7,78% respecte a 2025 i un balanç millor del que es preveu pel sector.