Rafael Amargo era el capitost d’una organització criminal que traficava amb drogues

 

El jutge d’Instrucció número 48 de Madrid ha conclòs la investigació penal contra el ballarí i coreògraf Rafael Amargo, contra la seua dona i dos dels seus socis en considerar que “hi ha suficients indicis” per a enjudiciar-los per un delicte contra la salut pública, en la seua modalitat de tràfic de drogues, i pertinença a grup criminal.

En un acte, l’instructor Juan Ramón Reig, acorda transformar les diligències contra Rafael G. H., Luciana D. M. B., Juan Eduardo S. B. i Manuel Ángel B. A. en un procediment abreujat per a iniciar els tràmits perquè el cas siga jutjat per l’Audiència Provincial de Madrid, segons informa Europa Press.

Rafael Amargo va ser detingut l’1 de desembre de 2020 en el marc de l’operació Codax. Al costat d’ell, va ser arrestada la parella de l’artista i l’assistent de producció de ‘Yerma’, Eduardo Santos.

Després de declarar davant el jutge i en contra de la petició del fiscal que ingressaren a la presó, van quedar en llibertat amb la imposició de mesures cautelars, amb la retirada del passaport, la prohibició d’eixir del territori nacional i l’obligació d’acudir cada 15 dies al jutjat. Amarg i els altres detinguts van negar els fets dels quals se’ls acusa.

El magistrat ha donat ara trasllat al Ministeri Públic i a les acusacions particulars personades a fi que en el termini de 10 dies formulen escrit d’acusació, sol·licitant l’obertura de judici o bé el sobreseïment de la causa.
Tot això, aclareix l’acte, sense perjudici “que puguen reclamar excepcionalment la pràctica de diligències complementàries que consideren imprescindibles per a formular l’acusació”.

 

Rafael Amargo, capitost de l’organització criminal

 

En l’acte, el magistrat instructor recull que els investigats en la causa “actuaven de comú acord en la recepció, preparació i distribució de substàncies estupefaents, especialment metamfetamina, a tercers”. I situa el desenvolupament de l’activitat “en l’habitatge que Rafael G.H. compartia amb Luciana D.M.B.”.

Relata la resolució com operaven els investigats a l’hora de vendre les substàncies estupefaents. Al domicili de Rafael i Luciana “els compradors accedien després de prémer el botó del porter automàtic corresponent o bé realitzar una trucada telefònica“.

“Després de breus minuts en el domicili, eixien de l’immoble portant la substància adquirida, que per la quantitat intervinguda en els supòsits en què van ser interceptats, excedia de la que pot considerar-se per a autoconsum”, agrega el text judicial. Apunta també que la distribució de substàncies estupefaents “es realitzava utilitzant ‘mules’, principalment a través de Manuel Ángel B. L”.

El magistrat assenyala, que “una vegada contactat amb el comprador, Jesús Rafael G.H. enviava a la ‘mula’ amb les substàncies estupefaents, bé caminant o bé emprant Ubers contractats pel comprador per a no deixar rastre”. Entregada la substància, la ‘mula’ tornava al domicili per a entregar els diners obtinguts.

En aqueixa activitat, participaven tots els investigats, cadascun amb diferents comeses, “un repartiment de funcions concertat i coordinat, en el qual Rafael G. H. exercia el rol de capitost de l’entramat, encarregant-se de la compra de quantitats de mitjana envergadura de substàncies estupefaents per a proveir al grup d’aquesta mercaderia il·lícita destinada al seu trànsit”.

En relació a Juan Eduardo S.B., l’acte aclareix que a més aportava, pel que sembla, els recursos econòmics per a adquirir substàncies il·lícites en quantitats més importants. L’acte dona compte de les quantitats intervingudes en l’entrada i registre dels diferents domicilis investigats, de les trucades telefòniques entre venedors i compradors, de les quantitats apreheses als compradors i del contingut de les substàncies, generalment metamfetamina, ketamina, MDMA i GBL.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.