Rafael Amargo era el capitost d’una organització criminal que traficava amb drogues

 

El jutge d’Instrucció número 48 de Madrid ha conclòs la investigació penal contra el ballarí i coreògraf Rafael Amargo, contra la seua dona i dos dels seus socis en considerar que «hi ha suficients indicis» per a enjudiciar-los per un delicte contra la salut pública, en la seua modalitat de tràfic de drogues, i pertinença a grup criminal.

En un acte, l’instructor Juan Ramón Reig, acorda transformar les diligències contra Rafael G. H., Luciana D. M. B., Juan Eduardo S. B. i Manuel Ángel B. A. en un procediment abreujat per a iniciar els tràmits perquè el cas siga jutjat per l’Audiència Provincial de Madrid, segons informa Europa Press.

Rafael Amargo va ser detingut l’1 de desembre de 2020 en el marc de l’operació Codax. Al costat d’ell, va ser arrestada la parella de l’artista i l’assistent de producció de ‘Yerma’, Eduardo Santos.

Després de declarar davant el jutge i en contra de la petició del fiscal que ingressaren a la presó, van quedar en llibertat amb la imposició de mesures cautelars, amb la retirada del passaport, la prohibició d’eixir del territori nacional i l’obligació d’acudir cada 15 dies al jutjat. Amarg i els altres detinguts van negar els fets dels quals se’ls acusa.

El magistrat ha donat ara trasllat al Ministeri Públic i a les acusacions particulars personades a fi que en el termini de 10 dies formulen escrit d’acusació, sol·licitant l’obertura de judici o bé el sobreseïment de la causa.
Tot això, aclareix l’acte, sense perjudici «que puguen reclamar excepcionalment la pràctica de diligències complementàries que consideren imprescindibles per a formular l’acusació».

 

Rafael Amargo, capitost de l’organització criminal

 

En l’acte, el magistrat instructor recull que els investigats en la causa «actuaven de comú acord en la recepció, preparació i distribució de substàncies estupefaents, especialment metamfetamina, a tercers». I situa el desenvolupament de l’activitat «en l’habitatge que Rafael G.H. compartia amb Luciana D.M.B.».

Relata la resolució com operaven els investigats a l’hora de vendre les substàncies estupefaents. Al domicili de Rafael i Luciana «els compradors accedien després de prémer el botó del porter automàtic corresponent o bé realitzar una trucada telefònica«.

«Després de breus minuts en el domicili, eixien de l’immoble portant la substància adquirida, que per la quantitat intervinguda en els supòsits en què van ser interceptats, excedia de la que pot considerar-se per a autoconsum», agrega el text judicial. Apunta també que la distribució de substàncies estupefaents «es realitzava utilitzant ‘mules’, principalment a través de Manuel Ángel B. L».

El magistrat assenyala, que «una vegada contactat amb el comprador, Jesús Rafael G.H. enviava a la ‘mula’ amb les substàncies estupefaents, bé caminant o bé emprant Ubers contractats pel comprador per a no deixar rastre». Entregada la substància, la ‘mula’ tornava al domicili per a entregar els diners obtinguts.

En aqueixa activitat, participaven tots els investigats, cadascun amb diferents comeses, «un repartiment de funcions concertat i coordinat, en el qual Rafael G. H. exercia el rol de capitost de l’entramat, encarregant-se de la compra de quantitats de mitjana envergadura de substàncies estupefaents per a proveir al grup d’aquesta mercaderia il·lícita destinada al seu trànsit».

En relació a Juan Eduardo S.B., l’acte aclareix que a més aportava, pel que sembla, els recursos econòmics per a adquirir substàncies il·lícites en quantitats més importants. L’acte dona compte de les quantitats intervingudes en l’entrada i registre dels diferents domicilis investigats, de les trucades telefòniques entre venedors i compradors, de les quantitats apreheses als compradors i del contingut de les substàncies, generalment metamfetamina, ketamina, MDMA i GBL.

Últimes notícies

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.