Rebuig a la presó de Villena a l’atac que va patir la sotsdirectora de Seguretat

 

El secretari general d’Institucions Penitenciàries, Àngel Luis Ortiz, I la subdelegada de Govern a Alacant, Araceli Poblador, S’han sumat a la concentració dels treballadors del Centre Penitenciari Alacant II.

Esta concentració en la qual s’ha guardat un minut de silenci, també s’ha realitzat a nivell nacional, i ha estat en repulsa per l’atac que va patir la sotsdirectora de Seguretat de centre, dilluns passat, a la porta de casa seua.

«De manera voluntària, la immensa majoria dels centres han volgut expressar el seu suport a esta companya que va patir l’agressió», ha explicat Ortiz. «És aventurat treure conclusions, sobretot quan no tenim informació sobre qui van ser els agressors», afegeix.

Pel que fa a l’incident a l’interior de la presó, en què tres funcionaris-penitenciaris van haver de reduir i immobilitzar a un intern, Àngel Luis Ortiz ha avançat que s’ha fet una investigació.

Gràcies a les declaracions i les imatges gravades, «es transformarà en un expedient disciplinari«, assegura.

Estes tres funcionar-segueixen de baixa per les lesions que van patir. L’intern, però, es troba bé i ha estat traslladat a una presó de la Comunitat de Madrid. Este intern, però, s’ha pogut saber que es trobava dins d’un programa aplicat a persones amb problemes de salut mental.

Este expedient disciplinari, segons Ortiz, es realitzarà amb la garantia que està condicionat pel procediment judicial que se segueix en el Jutjat de Villena. Així, es determinarà com va ser l’actuació: «Tot això ho haurà de dir el jutge», Afirma.

D’altra banda, «no hi ha constància d’amenaces a director de la presó», confirma el secretari general d’Institucions Penitenciàries. Per això, les úniques amenaces van ser les rebudes per la subdirectora, a través d’un nombre desconegut i de què s’intenta trobar vincles.

En esta concentració, bé és cert, no ha assistit la quantitat de funcionaris que s’esperaven. Ortiz troba una explicació: «No poden abandonar el servei. Hi ha persones dins que no poden eixir, però jo estic segur que hagueren estat, perquè són professionals íntegres», respon.

La subdelegada de Govern, Araceli Poblador, ha tornat a condemnar l’agressió i ha fet especial èmfasi que «s’han posat tots els mitjans perquè este atac s’aclarisca el més prompte possible». A més, la subdelegada ha aclarit que no pot donar informació sobre la investigació que està en marxa.

En la jornada de hui, per tant, mitjançant estes concentracions, s’ha deixat clara la defensa de la bona feina de les i els professionals penitenciaris, que no abaixaran els braços fins a fer justícia.
 

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU