10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Rebuig a la presó de Villena a l’atac que va patir la sotsdirectora de Seguretat

 

El secretari general d’Institucions Penitenciàries, Àngel Luis Ortiz, I la subdelegada de Govern a Alacant, Araceli Poblador, S’han sumat a la concentració dels treballadors del Centre Penitenciari Alacant II.

Esta concentració en la qual s’ha guardat un minut de silenci, també s’ha realitzat a nivell nacional, i ha estat en repulsa per l’atac que va patir la sotsdirectora de Seguretat de centre, dilluns passat, a la porta de casa seua.

“De manera voluntària, la immensa majoria dels centres han volgut expressar el seu suport a esta companya que va patir l’agressió”, ha explicat Ortiz. “És aventurat treure conclusions, sobretot quan no tenim informació sobre qui van ser els agressors”, afegeix.

Pel que fa a l’incident a l’interior de la presó, en què tres funcionaris-penitenciaris van haver de reduir i immobilitzar a un intern, Àngel Luis Ortiz ha avançat que s’ha fet una investigació.

Gràcies a les declaracions i les imatges gravades, “es transformarà en un expedient disciplinari“, assegura.

Estes tres funcionar-segueixen de baixa per les lesions que van patir. L’intern, però, es troba bé i ha estat traslladat a una presó de la Comunitat de Madrid. Este intern, però, s’ha pogut saber que es trobava dins d’un programa aplicat a persones amb problemes de salut mental.

Este expedient disciplinari, segons Ortiz, es realitzarà amb la garantia que està condicionat pel procediment judicial que se segueix en el Jutjat de Villena. Així, es determinarà com va ser l’actuació: “Tot això ho haurà de dir el jutge”, Afirma.

D’altra banda, “no hi ha constància d’amenaces a director de la presó”, confirma el secretari general d’Institucions Penitenciàries. Per això, les úniques amenaces van ser les rebudes per la subdirectora, a través d’un nombre desconegut i de què s’intenta trobar vincles.

En esta concentració, bé és cert, no ha assistit la quantitat de funcionaris que s’esperaven. Ortiz troba una explicació: “No poden abandonar el servei. Hi ha persones dins que no poden eixir, però jo estic segur que hagueren estat, perquè són professionals íntegres”, respon.

La subdelegada de Govern, Araceli Poblador, ha tornat a condemnar l’agressió i ha fet especial èmfasi que “s’han posat tots els mitjans perquè este atac s’aclarisca el més prompte possible”. A més, la subdelegada ha aclarit que no pot donar informació sobre la investigació que està en marxa.

En la jornada de hui, per tant, mitjançant estes concentracions, s’ha deixat clara la defensa de la bona feina de les i els professionals penitenciaris, que no abaixaran els braços fins a fer justícia.
 

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.