Rebuig a la presó de Villena a l’atac que va patir la sotsdirectora de Seguretat

 

El secretari general d’Institucions Penitenciàries, Àngel Luis Ortiz, I la subdelegada de Govern a Alacant, Araceli Poblador, S’han sumat a la concentració dels treballadors del Centre Penitenciari Alacant II.

Esta concentració en la qual s’ha guardat un minut de silenci, també s’ha realitzat a nivell nacional, i ha estat en repulsa per l’atac que va patir la sotsdirectora de Seguretat de centre, dilluns passat, a la porta de casa seua.

“De manera voluntària, la immensa majoria dels centres han volgut expressar el seu suport a esta companya que va patir l’agressió”, ha explicat Ortiz. “És aventurat treure conclusions, sobretot quan no tenim informació sobre qui van ser els agressors”, afegeix.

Pel que fa a l’incident a l’interior de la presó, en què tres funcionaris-penitenciaris van haver de reduir i immobilitzar a un intern, Àngel Luis Ortiz ha avançat que s’ha fet una investigació.

Gràcies a les declaracions i les imatges gravades, “es transformarà en un expedient disciplinari“, assegura.

Estes tres funcionar-segueixen de baixa per les lesions que van patir. L’intern, però, es troba bé i ha estat traslladat a una presó de la Comunitat de Madrid. Este intern, però, s’ha pogut saber que es trobava dins d’un programa aplicat a persones amb problemes de salut mental.

Este expedient disciplinari, segons Ortiz, es realitzarà amb la garantia que està condicionat pel procediment judicial que se segueix en el Jutjat de Villena. Així, es determinarà com va ser l’actuació: “Tot això ho haurà de dir el jutge”, Afirma.

D’altra banda, “no hi ha constància d’amenaces a director de la presó”, confirma el secretari general d’Institucions Penitenciàries. Per això, les úniques amenaces van ser les rebudes per la subdirectora, a través d’un nombre desconegut i de què s’intenta trobar vincles.

En esta concentració, bé és cert, no ha assistit la quantitat de funcionaris que s’esperaven. Ortiz troba una explicació: “No poden abandonar el servei. Hi ha persones dins que no poden eixir, però jo estic segur que hagueren estat, perquè són professionals íntegres”, respon.

La subdelegada de Govern, Araceli Poblador, ha tornat a condemnar l’agressió i ha fet especial èmfasi que “s’han posat tots els mitjans perquè este atac s’aclarisca el més prompte possible”. A més, la subdelegada ha aclarit que no pot donar informació sobre la investigació que està en marxa.

En la jornada de hui, per tant, mitjançant estes concentracions, s’ha deixat clara la defensa de la bona feina de les i els professionals penitenciaris, que no abaixaran els braços fins a fer justícia.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.