7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Rebuig a la presó de Villena a l’atac que va patir la sotsdirectora de Seguretat

 

El secretari general d’Institucions Penitenciàries, Àngel Luis Ortiz, I la subdelegada de Govern a Alacant, Araceli Poblador, S’han sumat a la concentració dels treballadors del Centre Penitenciari Alacant II.

Esta concentració en la qual s’ha guardat un minut de silenci, també s’ha realitzat a nivell nacional, i ha estat en repulsa per l’atac que va patir la sotsdirectora de Seguretat de centre, dilluns passat, a la porta de casa seua.

“De manera voluntària, la immensa majoria dels centres han volgut expressar el seu suport a esta companya que va patir l’agressió”, ha explicat Ortiz. “És aventurat treure conclusions, sobretot quan no tenim informació sobre qui van ser els agressors”, afegeix.

Pel que fa a l’incident a l’interior de la presó, en què tres funcionaris-penitenciaris van haver de reduir i immobilitzar a un intern, Àngel Luis Ortiz ha avançat que s’ha fet una investigació.

Gràcies a les declaracions i les imatges gravades, “es transformarà en un expedient disciplinari“, assegura.

Estes tres funcionar-segueixen de baixa per les lesions que van patir. L’intern, però, es troba bé i ha estat traslladat a una presó de la Comunitat de Madrid. Este intern, però, s’ha pogut saber que es trobava dins d’un programa aplicat a persones amb problemes de salut mental.

Este expedient disciplinari, segons Ortiz, es realitzarà amb la garantia que està condicionat pel procediment judicial que se segueix en el Jutjat de Villena. Així, es determinarà com va ser l’actuació: “Tot això ho haurà de dir el jutge”, Afirma.

D’altra banda, “no hi ha constància d’amenaces a director de la presó”, confirma el secretari general d’Institucions Penitenciàries. Per això, les úniques amenaces van ser les rebudes per la subdirectora, a través d’un nombre desconegut i de què s’intenta trobar vincles.

En esta concentració, bé és cert, no ha assistit la quantitat de funcionaris que s’esperaven. Ortiz troba una explicació: “No poden abandonar el servei. Hi ha persones dins que no poden eixir, però jo estic segur que hagueren estat, perquè són professionals íntegres”, respon.

La subdelegada de Govern, Araceli Poblador, ha tornat a condemnar l’agressió i ha fet especial èmfasi que “s’han posat tots els mitjans perquè este atac s’aclarisca el més prompte possible”. A més, la subdelegada ha aclarit que no pot donar informació sobre la investigació que està en marxa.

En la jornada de hui, per tant, mitjançant estes concentracions, s’ha deixat clara la defensa de la bona feina de les i els professionals penitenciaris, que no abaixaran els braços fins a fer justícia.
 

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.