Rebuig a la presó de Villena a l’atac que va patir la sotsdirectora de Seguretat

 

El secretari general d’Institucions Penitenciàries, Àngel Luis Ortiz, I la subdelegada de Govern a Alacant, Araceli Poblador, S’han sumat a la concentració dels treballadors del Centre Penitenciari Alacant II.

Esta concentració en la qual s’ha guardat un minut de silenci, també s’ha realitzat a nivell nacional, i ha estat en repulsa per l’atac que va patir la sotsdirectora de Seguretat de centre, dilluns passat, a la porta de casa seua.

«De manera voluntària, la immensa majoria dels centres han volgut expressar el seu suport a esta companya que va patir l’agressió», ha explicat Ortiz. «És aventurat treure conclusions, sobretot quan no tenim informació sobre qui van ser els agressors», afegeix.

Pel que fa a l’incident a l’interior de la presó, en què tres funcionaris-penitenciaris van haver de reduir i immobilitzar a un intern, Àngel Luis Ortiz ha avançat que s’ha fet una investigació.

Gràcies a les declaracions i les imatges gravades, «es transformarà en un expedient disciplinari«, assegura.

Estes tres funcionar-segueixen de baixa per les lesions que van patir. L’intern, però, es troba bé i ha estat traslladat a una presó de la Comunitat de Madrid. Este intern, però, s’ha pogut saber que es trobava dins d’un programa aplicat a persones amb problemes de salut mental.

Este expedient disciplinari, segons Ortiz, es realitzarà amb la garantia que està condicionat pel procediment judicial que se segueix en el Jutjat de Villena. Així, es determinarà com va ser l’actuació: «Tot això ho haurà de dir el jutge», Afirma.

D’altra banda, «no hi ha constància d’amenaces a director de la presó», confirma el secretari general d’Institucions Penitenciàries. Per això, les úniques amenaces van ser les rebudes per la subdirectora, a través d’un nombre desconegut i de què s’intenta trobar vincles.

En esta concentració, bé és cert, no ha assistit la quantitat de funcionaris que s’esperaven. Ortiz troba una explicació: «No poden abandonar el servei. Hi ha persones dins que no poden eixir, però jo estic segur que hagueren estat, perquè són professionals íntegres», respon.

La subdelegada de Govern, Araceli Poblador, ha tornat a condemnar l’agressió i ha fet especial èmfasi que «s’han posat tots els mitjans perquè este atac s’aclarisca el més prompte possible». A més, la subdelegada ha aclarit que no pot donar informació sobre la investigació que està en marxa.

En la jornada de hui, per tant, mitjançant estes concentracions, s’ha deixat clara la defensa de la bona feina de les i els professionals penitenciaris, que no abaixaran els braços fins a fer justícia.
 

Últimes notícies

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.

Carlos Romero confia a gaudir al màxim amb el seu perfil ofensiu al Villarreal

El lateral del Villarreal Carlos Romero ha celebrat el seu debut oficial després de dos anys cedit a l’Espanyol i ha assegurat que el seu perfil ofensiu encaixa amb l’estil de l’equip. El jugador ha valorat també la reacció del conjunt groguet en el camp del Racing de Santander, on ha remuntat un 2-0 en contra fins a empatar.

El Medusa de Cullera arreplega 185.000 assistents i posa data a l’edició del 2027

La dotzena edició del Festival Medusa de Cullera ha congregat prop de 185.000 persones, ha superat les previsions i ha confirmat ja les dates de la 13a edició, que se celebrarà del 12 al 16 d’agost de 2027.