Recuperada una àmfora romana en les costes de la Ribera Baixa

Que les costes de la Ribera amaguen un tresor arqueològic subaqüàtic és una realitat que cada nova troballa s'obstina a confirmar. Aquesta vegada ha sigut l'aparició d'una àmfora grecoitàlica la que ha vingut a corroborar l'enorme activitat de navegació que es produïa en la zona i de la qual el fons marí és encara testimoni.

    

Fa dos dies José Puig, director del Centre de Bussege Dofí de Cullera, va trobar la peça enfront de les costes dels Palmeres a Sueca, qui ho va posar en coneixement del servei arqueològic municipal i del Centre d'Arqueologia Subaqüàtica de la Comunitat Valenciana.

 

La Generalitat va donar el permís d'extracció

  

El seu bon estat de conservació i l'emplaçament en la superfície del fons feien presagiar que correguera perill d'espoliació pel que la Generalitat va expedir ahir un permís d'extracció.

    

El centre de referència de la zona, el Museu Arqueològic de Cullera, ha sigut l'encarregat de dirigir l'operació al costat del Club de Busseig Dofí de la localitat, en virtut del conveni de col·laboració amb el servei d'arqueologia subaqüàtica de la Generalitat. L'extracció ha sigut complicada, han explicat. «Hem patit bastant, hi ha hagut un moment en què ens hem quedat justs d'oxigen, però finalment l'hem tret a la superfície», comentava Óscar Pellicer.

 

Els experts estimen que l'àmfora transportava vi de Sicília

 

L'estat de conservació de la peça és «excel·lent», valora l'arqueòleg municipal de Cullera, Kike Gandia. L'àmfora està pràcticament sencera i solament li falta una ansa. Els primers indicis fan pensar que es tracta d'una peça del segle II abans de Crist, d'origen grecoitàlic de l'època de la República. Gandia ha detallat que no és l'única peça que es troba en el lloc. Als voltants també s'han apreciat restes ceràmiques. L'expert estima que l'àmfora transportava vi de Sicília.

  

Serà el Museu Arqueològic Municipal de Cullera l'encarregat d'aplicar el procés d'adaptació de la peça per a conservar-la i, posteriorment, exposar-la al públic per a la seua admiració i coneixement.

    

La regidora de Patrimoni Històric i Museus, Amparo Jover Colubi, ha anunciat que una vegada la peça estiga en condicions es realitzarà una presentació pública conjunta amb Sueca.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.