Recuperada una àmfora romana en les costes de la Ribera Baixa

Que les costes de la Ribera amaguen un tresor arqueològic subaqüàtic és una realitat que cada nova troballa s'obstina a confirmar. Aquesta vegada ha sigut l'aparició d'una àmfora grecoitàlica la que ha vingut a corroborar l'enorme activitat de navegació que es produïa en la zona i de la qual el fons marí és encara testimoni.

    

Fa dos dies José Puig, director del Centre de Bussege Dofí de Cullera, va trobar la peça enfront de les costes dels Palmeres a Sueca, qui ho va posar en coneixement del servei arqueològic municipal i del Centre d'Arqueologia Subaqüàtica de la Comunitat Valenciana.

 

La Generalitat va donar el permís d'extracció

  

El seu bon estat de conservació i l'emplaçament en la superfície del fons feien presagiar que correguera perill d'espoliació pel que la Generalitat va expedir ahir un permís d'extracció.

    

El centre de referència de la zona, el Museu Arqueològic de Cullera, ha sigut l'encarregat de dirigir l'operació al costat del Club de Busseig Dofí de la localitat, en virtut del conveni de col·laboració amb el servei d'arqueologia subaqüàtica de la Generalitat. L'extracció ha sigut complicada, han explicat. «Hem patit bastant, hi ha hagut un moment en què ens hem quedat justs d'oxigen, però finalment l'hem tret a la superfície», comentava Óscar Pellicer.

 

Els experts estimen que l'àmfora transportava vi de Sicília

 

L'estat de conservació de la peça és «excel·lent», valora l'arqueòleg municipal de Cullera, Kike Gandia. L'àmfora està pràcticament sencera i solament li falta una ansa. Els primers indicis fan pensar que es tracta d'una peça del segle II abans de Crist, d'origen grecoitàlic de l'època de la República. Gandia ha detallat que no és l'única peça que es troba en el lloc. Als voltants també s'han apreciat restes ceràmiques. L'expert estima que l'àmfora transportava vi de Sicília.

  

Serà el Museu Arqueològic Municipal de Cullera l'encarregat d'aplicar el procés d'adaptació de la peça per a conservar-la i, posteriorment, exposar-la al públic per a la seua admiració i coneixement.

    

La regidora de Patrimoni Històric i Museus, Amparo Jover Colubi, ha anunciat que una vegada la peça estiga en condicions es realitzarà una presentació pública conjunta amb Sueca.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.