Recuperada una àmfora romana en les costes de la Ribera Baixa

Que les costes de la Ribera amaguen un tresor arqueològic subaqüàtic és una realitat que cada nova troballa s'obstina a confirmar. Aquesta vegada ha sigut l'aparició d'una àmfora grecoitàlica la que ha vingut a corroborar l'enorme activitat de navegació que es produïa en la zona i de la qual el fons marí és encara testimoni.

    

Fa dos dies José Puig, director del Centre de Bussege Dofí de Cullera, va trobar la peça enfront de les costes dels Palmeres a Sueca, qui ho va posar en coneixement del servei arqueològic municipal i del Centre d'Arqueologia Subaqüàtica de la Comunitat Valenciana.

 

La Generalitat va donar el permís d'extracció

  

El seu bon estat de conservació i l'emplaçament en la superfície del fons feien presagiar que correguera perill d'espoliació pel que la Generalitat va expedir ahir un permís d'extracció.

    

El centre de referència de la zona, el Museu Arqueològic de Cullera, ha sigut l'encarregat de dirigir l'operació al costat del Club de Busseig Dofí de la localitat, en virtut del conveni de col·laboració amb el servei d'arqueologia subaqüàtica de la Generalitat. L'extracció ha sigut complicada, han explicat. «Hem patit bastant, hi ha hagut un moment en què ens hem quedat justs d'oxigen, però finalment l'hem tret a la superfície», comentava Óscar Pellicer.

 

Els experts estimen que l'àmfora transportava vi de Sicília

 

L'estat de conservació de la peça és «excel·lent», valora l'arqueòleg municipal de Cullera, Kike Gandia. L'àmfora està pràcticament sencera i solament li falta una ansa. Els primers indicis fan pensar que es tracta d'una peça del segle II abans de Crist, d'origen grecoitàlic de l'època de la República. Gandia ha detallat que no és l'única peça que es troba en el lloc. Als voltants també s'han apreciat restes ceràmiques. L'expert estima que l'àmfora transportava vi de Sicília.

  

Serà el Museu Arqueològic Municipal de Cullera l'encarregat d'aplicar el procés d'adaptació de la peça per a conservar-la i, posteriorment, exposar-la al públic per a la seua admiració i coneixement.

    

La regidora de Patrimoni Històric i Museus, Amparo Jover Colubi, ha anunciat que una vegada la peça estiga en condicions es realitzarà una presentació pública conjunta amb Sueca.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un comandament de la UME situa a la consellera al comandament del Cecopi i apunta al fet que Mazón no va prendre decisions el...

El comandant Manuel Párraga ha declarat que en el Cecopi 'manava la consellera' Salomé Pradas i que Mazón no va assumir decisions; va detallar el debat de l'avís a la població.

La CEV demana normalitat a les empreses que comercien amb els EUA davant les amenaces de Trump

La patronal valenciana ha instat a mantindre la calma i seguir amb normalitat les operacions amb els Estats Units. Ha apel·lat al paraigua de la UE i a accelerar un acord comercial.

L’entrenador del València Basket júnior: ‘Escoltàvem explosions però no véiem res’

El València Basket júnior va tornar a Espanya després de quatre dies bloquejat a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El seu tècnic va relatar que van sentir explosions i van seguir protocols.

El Suprem fixa el 7 d’abril el juí a Ábalos i Koldo i cita a més de 75 testimonis

El Tribunal Suprem ha assenyalat el 7 d'abril per a la vista oral contra José Luis Ábalos, Koldo García i Víctor de Aldama pels contractes de màscares. Desestima les qüestions prèvies, admet més de 75 testimonis i rebutja citar a Pedro Sánchez, però sí a Francina Armengol i Ángel Víctor Torres.

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.