Recuperada una àmfora romana en les costes de la Ribera Baixa

Que les costes de la Ribera amaguen un tresor arqueològic subaqüàtic és una realitat que cada nova troballa s'obstina a confirmar. Aquesta vegada ha sigut l'aparició d'una àmfora grecoitàlica la que ha vingut a corroborar l'enorme activitat de navegació que es produïa en la zona i de la qual el fons marí és encara testimoni.

    

Fa dos dies José Puig, director del Centre de Bussege Dofí de Cullera, va trobar la peça enfront de les costes dels Palmeres a Sueca, qui ho va posar en coneixement del servei arqueològic municipal i del Centre d'Arqueologia Subaqüàtica de la Comunitat Valenciana.

 

La Generalitat va donar el permís d'extracció

  

El seu bon estat de conservació i l'emplaçament en la superfície del fons feien presagiar que correguera perill d'espoliació pel que la Generalitat va expedir ahir un permís d'extracció.

    

El centre de referència de la zona, el Museu Arqueològic de Cullera, ha sigut l'encarregat de dirigir l'operació al costat del Club de Busseig Dofí de la localitat, en virtut del conveni de col·laboració amb el servei d'arqueologia subaqüàtica de la Generalitat. L'extracció ha sigut complicada, han explicat. «Hem patit bastant, hi ha hagut un moment en què ens hem quedat justs d'oxigen, però finalment l'hem tret a la superfície», comentava Óscar Pellicer.

 

Els experts estimen que l'àmfora transportava vi de Sicília

 

L'estat de conservació de la peça és «excel·lent», valora l'arqueòleg municipal de Cullera, Kike Gandia. L'àmfora està pràcticament sencera i solament li falta una ansa. Els primers indicis fan pensar que es tracta d'una peça del segle II abans de Crist, d'origen grecoitàlic de l'època de la República. Gandia ha detallat que no és l'única peça que es troba en el lloc. Als voltants també s'han apreciat restes ceràmiques. L'expert estima que l'àmfora transportava vi de Sicília.

  

Serà el Museu Arqueològic Municipal de Cullera l'encarregat d'aplicar el procés d'adaptació de la peça per a conservar-la i, posteriorment, exposar-la al públic per a la seua admiració i coneixement.

    

La regidora de Patrimoni Històric i Museus, Amparo Jover Colubi, ha anunciat que una vegada la peça estiga en condicions es realitzarà una presentació pública conjunta amb Sueca.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.