Macrooperació mundial: Recuperen més de 1.000 vehicles sostrets i detenen a 230 persones

Agents de la Policia Nacional han participat en una operació que, coordinada per INTERPOL i en la qual han intervingut autoritats policials pertanyents a 77 països, han sigut recuperats més de 1.000 vehicles sostrets i 230 persones detingudes a escala mundial.

A Espanya, els agents han arrestat a 86 persones i han intervingut 191 vehicles a Algesires, Alacant, La Jonquera, Madrid i Màlaga. El valor aproximat dels vehicles recuperats -que van ser sostrets en tan sols dos setmanes- ascendeix a més de 35 milions d’euros; així mateix, la investigació ha permés intervindre nombrosa documentació i 480.000 cigarrets robats.

Les perquisicions es van iniciar gràcies a les inspeccions realitzades pels agents en els llocs fronterers, concessionaris de compravenda de vehicles, desballestaments i tallers. En aquest sentit, van detectar un important nombre de vehicles sostrets, així com gran quantitat de peces preparades per a ser venudes en el mercat negre. Això va derivar en noves investigacions sobre organitzacions criminals que operaven a escala mundial.

L’operació ha sigut secundada per INTERPOL -acarant en les seues bases de dades internacionals la informació recollida sobre el terreny relativa a vehicles i propietaris, i col·laborant en l’intercanvi, anàlisi i actuació d’aquesta informació- i per FRONTEX, principalment en els ports d’Algesires i Alacant.

Tràfic il·lícit de vehicles per a finançar altres fets delictius

Els vehicles sostrets, sovint, són objecte de tràfic il·lícit amb la finalitat de finançar i cometre altres delictes com ara el tràfic de drogues o d’armes, el tràfic de persones o la corrupció.

Per aquest motiu, INTERPOL està analitzant la informació recopilada durant la investigació per a determinar els possibles vincles amb altres àmbits delictius.

No obstant això, les gestions practicades fins al moment han permés imputar als arrestats la presumpta comissió de nombrosos fets delictius, entre ells pertinença a grup criminal, sostracció de vehicles, apropiació indeguda, falsificació de documents i encobriment.

La macrooperació realitzada a nivell mundial, en la qual han participat cossos policials de 77 països, ha finalitzat amb la detenció de 230 persones de diferents nacionalitats, acreditant que huit d’elles es dedicaven al tràfic de persones.

A més, s’han recuperat 1.185 vehicles –cotxes, camions i motocicletes- sostrets en tan sols dos setmanes, el valor aproximat de les quals ascendeix a més de 35 milions d’euros. També s’ha intervingut nombrosa documentació falsificada i 480.000 cigarrets robats.

191 vehicles recuperats i 86 persones detingudes a Espanya

Durant l’operació, els agents han realitzat a Espanya nombrosos controls en els ports d’Alacant i Algesires (Cadis), així com en els passos fronterers de La Jonquera (Girona) i Tuy (Pontevedra). A conseqüència d’aquests controls, la Policia Nacional ha identificat 900 vehicles i a 620 persones.

D’altra banda, els agents també han realitzat inspeccions per tot el territori nacional en concessionaris de compravenda de vehicles, tallers de reparació i naus industrials utilitzades per al seu especejament.

Fruit de totes les gestions policials practicades, els agents han intervingut al nostre país 191 vehicles, i han arrestat a 86 persones a Algesires (9), Alacant (24), La Jonquera (1), Madrid (45) i Màlaga.

Últimes notícies

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.
FILMOTECA D'ESTIU