Macrooperació mundial: Recuperen més de 1.000 vehicles sostrets i detenen a 230 persones

Agents de la Policia Nacional han participat en una operació que, coordinada per INTERPOL i en la qual han intervingut autoritats policials pertanyents a 77 països, han sigut recuperats més de 1.000 vehicles sostrets i 230 persones detingudes a escala mundial.

A Espanya, els agents han arrestat a 86 persones i han intervingut 191 vehicles a Algesires, Alacant, La Jonquera, Madrid i Màlaga. El valor aproximat dels vehicles recuperats -que van ser sostrets en tan sols dos setmanes- ascendeix a més de 35 milions d’euros; així mateix, la investigació ha permés intervindre nombrosa documentació i 480.000 cigarrets robats.

Les perquisicions es van iniciar gràcies a les inspeccions realitzades pels agents en els llocs fronterers, concessionaris de compravenda de vehicles, desballestaments i tallers. En aquest sentit, van detectar un important nombre de vehicles sostrets, així com gran quantitat de peces preparades per a ser venudes en el mercat negre. Això va derivar en noves investigacions sobre organitzacions criminals que operaven a escala mundial.

L’operació ha sigut secundada per INTERPOL -acarant en les seues bases de dades internacionals la informació recollida sobre el terreny relativa a vehicles i propietaris, i col·laborant en l’intercanvi, anàlisi i actuació d’aquesta informació- i per FRONTEX, principalment en els ports d’Algesires i Alacant.

Tràfic il·lícit de vehicles per a finançar altres fets delictius

Els vehicles sostrets, sovint, són objecte de tràfic il·lícit amb la finalitat de finançar i cometre altres delictes com ara el tràfic de drogues o d’armes, el tràfic de persones o la corrupció.

Per aquest motiu, INTERPOL està analitzant la informació recopilada durant la investigació per a determinar els possibles vincles amb altres àmbits delictius.

No obstant això, les gestions practicades fins al moment han permés imputar als arrestats la presumpta comissió de nombrosos fets delictius, entre ells pertinença a grup criminal, sostracció de vehicles, apropiació indeguda, falsificació de documents i encobriment.

La macrooperació realitzada a nivell mundial, en la qual han participat cossos policials de 77 països, ha finalitzat amb la detenció de 230 persones de diferents nacionalitats, acreditant que huit d’elles es dedicaven al tràfic de persones.

A més, s’han recuperat 1.185 vehicles –cotxes, camions i motocicletes- sostrets en tan sols dos setmanes, el valor aproximat de les quals ascendeix a més de 35 milions d’euros. També s’ha intervingut nombrosa documentació falsificada i 480.000 cigarrets robats.

191 vehicles recuperats i 86 persones detingudes a Espanya

Durant l’operació, els agents han realitzat a Espanya nombrosos controls en els ports d’Alacant i Algesires (Cadis), així com en els passos fronterers de La Jonquera (Girona) i Tuy (Pontevedra). A conseqüència d’aquests controls, la Policia Nacional ha identificat 900 vehicles i a 620 persones.

D’altra banda, els agents també han realitzat inspeccions per tot el territori nacional en concessionaris de compravenda de vehicles, tallers de reparació i naus industrials utilitzades per al seu especejament.

Fruit de totes les gestions policials practicades, els agents han intervingut al nostre país 191 vehicles, i han arrestat a 86 persones a Algesires (9), Alacant (24), La Jonquera (1), Madrid (45) i Màlaga.

Últimes notícies

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.