Macrooperació mundial: Recuperen més de 1.000 vehicles sostrets i detenen a 230 persones

Agents de la Policia Nacional han participat en una operació que, coordinada per INTERPOL i en la qual han intervingut autoritats policials pertanyents a 77 països, han sigut recuperats més de 1.000 vehicles sostrets i 230 persones detingudes a escala mundial.

A Espanya, els agents han arrestat a 86 persones i han intervingut 191 vehicles a Algesires, Alacant, La Jonquera, Madrid i Màlaga. El valor aproximat dels vehicles recuperats -que van ser sostrets en tan sols dos setmanes- ascendeix a més de 35 milions d’euros; així mateix, la investigació ha permés intervindre nombrosa documentació i 480.000 cigarrets robats.

Les perquisicions es van iniciar gràcies a les inspeccions realitzades pels agents en els llocs fronterers, concessionaris de compravenda de vehicles, desballestaments i tallers. En aquest sentit, van detectar un important nombre de vehicles sostrets, així com gran quantitat de peces preparades per a ser venudes en el mercat negre. Això va derivar en noves investigacions sobre organitzacions criminals que operaven a escala mundial.

L’operació ha sigut secundada per INTERPOL -acarant en les seues bases de dades internacionals la informació recollida sobre el terreny relativa a vehicles i propietaris, i col·laborant en l’intercanvi, anàlisi i actuació d’aquesta informació- i per FRONTEX, principalment en els ports d’Algesires i Alacant.

Tràfic il·lícit de vehicles per a finançar altres fets delictius

Els vehicles sostrets, sovint, són objecte de tràfic il·lícit amb la finalitat de finançar i cometre altres delictes com ara el tràfic de drogues o d’armes, el tràfic de persones o la corrupció.

Per aquest motiu, INTERPOL està analitzant la informació recopilada durant la investigació per a determinar els possibles vincles amb altres àmbits delictius.

No obstant això, les gestions practicades fins al moment han permés imputar als arrestats la presumpta comissió de nombrosos fets delictius, entre ells pertinença a grup criminal, sostracció de vehicles, apropiació indeguda, falsificació de documents i encobriment.

La macrooperació realitzada a nivell mundial, en la qual han participat cossos policials de 77 països, ha finalitzat amb la detenció de 230 persones de diferents nacionalitats, acreditant que huit d’elles es dedicaven al tràfic de persones.

A més, s’han recuperat 1.185 vehicles –cotxes, camions i motocicletes- sostrets en tan sols dos setmanes, el valor aproximat de les quals ascendeix a més de 35 milions d’euros. També s’ha intervingut nombrosa documentació falsificada i 480.000 cigarrets robats.

191 vehicles recuperats i 86 persones detingudes a Espanya

Durant l’operació, els agents han realitzat a Espanya nombrosos controls en els ports d’Alacant i Algesires (Cadis), així com en els passos fronterers de La Jonquera (Girona) i Tuy (Pontevedra). A conseqüència d’aquests controls, la Policia Nacional ha identificat 900 vehicles i a 620 persones.

D’altra banda, els agents també han realitzat inspeccions per tot el territori nacional en concessionaris de compravenda de vehicles, tallers de reparació i naus industrials utilitzades per al seu especejament.

Fruit de totes les gestions policials practicades, els agents han intervingut al nostre país 191 vehicles, i han arrestat a 86 persones a Algesires (9), Alacant (24), La Jonquera (1), Madrid (45) i Màlaga.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.