Macrooperació mundial: Recuperen més de 1.000 vehicles sostrets i detenen a 230 persones

Agents de la Policia Nacional han participat en una operació que, coordinada per INTERPOL i en la qual han intervingut autoritats policials pertanyents a 77 països, han sigut recuperats més de 1.000 vehicles sostrets i 230 persones detingudes a escala mundial.

A Espanya, els agents han arrestat a 86 persones i han intervingut 191 vehicles a Algesires, Alacant, La Jonquera, Madrid i Màlaga. El valor aproximat dels vehicles recuperats -que van ser sostrets en tan sols dos setmanes- ascendeix a més de 35 milions d’euros; així mateix, la investigació ha permés intervindre nombrosa documentació i 480.000 cigarrets robats.

Les perquisicions es van iniciar gràcies a les inspeccions realitzades pels agents en els llocs fronterers, concessionaris de compravenda de vehicles, desballestaments i tallers. En aquest sentit, van detectar un important nombre de vehicles sostrets, així com gran quantitat de peces preparades per a ser venudes en el mercat negre. Això va derivar en noves investigacions sobre organitzacions criminals que operaven a escala mundial.

L’operació ha sigut secundada per INTERPOL -acarant en les seues bases de dades internacionals la informació recollida sobre el terreny relativa a vehicles i propietaris, i col·laborant en l’intercanvi, anàlisi i actuació d’aquesta informació- i per FRONTEX, principalment en els ports d’Algesires i Alacant.

Tràfic il·lícit de vehicles per a finançar altres fets delictius

Els vehicles sostrets, sovint, són objecte de tràfic il·lícit amb la finalitat de finançar i cometre altres delictes com ara el tràfic de drogues o d’armes, el tràfic de persones o la corrupció.

Per aquest motiu, INTERPOL està analitzant la informació recopilada durant la investigació per a determinar els possibles vincles amb altres àmbits delictius.

No obstant això, les gestions practicades fins al moment han permés imputar als arrestats la presumpta comissió de nombrosos fets delictius, entre ells pertinença a grup criminal, sostracció de vehicles, apropiació indeguda, falsificació de documents i encobriment.

La macrooperació realitzada a nivell mundial, en la qual han participat cossos policials de 77 països, ha finalitzat amb la detenció de 230 persones de diferents nacionalitats, acreditant que huit d’elles es dedicaven al tràfic de persones.

A més, s’han recuperat 1.185 vehicles –cotxes, camions i motocicletes- sostrets en tan sols dos setmanes, el valor aproximat de les quals ascendeix a més de 35 milions d’euros. També s’ha intervingut nombrosa documentació falsificada i 480.000 cigarrets robats.

191 vehicles recuperats i 86 persones detingudes a Espanya

Durant l’operació, els agents han realitzat a Espanya nombrosos controls en els ports d’Alacant i Algesires (Cadis), així com en els passos fronterers de La Jonquera (Girona) i Tuy (Pontevedra). A conseqüència d’aquests controls, la Policia Nacional ha identificat 900 vehicles i a 620 persones.

D’altra banda, els agents també han realitzat inspeccions per tot el territori nacional en concessionaris de compravenda de vehicles, tallers de reparació i naus industrials utilitzades per al seu especejament.

Fruit de totes les gestions policials practicades, els agents han intervingut al nostre país 191 vehicles, i han arrestat a 86 persones a Algesires (9), Alacant (24), La Jonquera (1), Madrid (45) i Màlaga.

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.