16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Macrooperació mundial: Recuperen més de 1.000 vehicles sostrets i detenen a 230 persones

Agents de la Policia Nacional han participat en una operació que, coordinada per INTERPOL i en la qual han intervingut autoritats policials pertanyents a 77 països, han sigut recuperats més de 1.000 vehicles sostrets i 230 persones detingudes a escala mundial.

A Espanya, els agents han arrestat a 86 persones i han intervingut 191 vehicles a Algesires, Alacant, La Jonquera, Madrid i Màlaga. El valor aproximat dels vehicles recuperats -que van ser sostrets en tan sols dos setmanes- ascendeix a més de 35 milions d’euros; així mateix, la investigació ha permés intervindre nombrosa documentació i 480.000 cigarrets robats.

Les perquisicions es van iniciar gràcies a les inspeccions realitzades pels agents en els llocs fronterers, concessionaris de compravenda de vehicles, desballestaments i tallers. En aquest sentit, van detectar un important nombre de vehicles sostrets, així com gran quantitat de peces preparades per a ser venudes en el mercat negre. Això va derivar en noves investigacions sobre organitzacions criminals que operaven a escala mundial.

L’operació ha sigut secundada per INTERPOL -acarant en les seues bases de dades internacionals la informació recollida sobre el terreny relativa a vehicles i propietaris, i col·laborant en l’intercanvi, anàlisi i actuació d’aquesta informació- i per FRONTEX, principalment en els ports d’Algesires i Alacant.

Tràfic il·lícit de vehicles per a finançar altres fets delictius

Els vehicles sostrets, sovint, són objecte de tràfic il·lícit amb la finalitat de finançar i cometre altres delictes com ara el tràfic de drogues o d’armes, el tràfic de persones o la corrupció.

Per aquest motiu, INTERPOL està analitzant la informació recopilada durant la investigació per a determinar els possibles vincles amb altres àmbits delictius.

No obstant això, les gestions practicades fins al moment han permés imputar als arrestats la presumpta comissió de nombrosos fets delictius, entre ells pertinença a grup criminal, sostracció de vehicles, apropiació indeguda, falsificació de documents i encobriment.

La macrooperació realitzada a nivell mundial, en la qual han participat cossos policials de 77 països, ha finalitzat amb la detenció de 230 persones de diferents nacionalitats, acreditant que huit d’elles es dedicaven al tràfic de persones.

A més, s’han recuperat 1.185 vehicles –cotxes, camions i motocicletes- sostrets en tan sols dos setmanes, el valor aproximat de les quals ascendeix a més de 35 milions d’euros. També s’ha intervingut nombrosa documentació falsificada i 480.000 cigarrets robats.

191 vehicles recuperats i 86 persones detingudes a Espanya

Durant l’operació, els agents han realitzat a Espanya nombrosos controls en els ports d’Alacant i Algesires (Cadis), així com en els passos fronterers de La Jonquera (Girona) i Tuy (Pontevedra). A conseqüència d’aquests controls, la Policia Nacional ha identificat 900 vehicles i a 620 persones.

D’altra banda, els agents també han realitzat inspeccions per tot el territori nacional en concessionaris de compravenda de vehicles, tallers de reparació i naus industrials utilitzades per al seu especejament.

Fruit de totes les gestions policials practicades, els agents han intervingut al nostre país 191 vehicles, i han arrestat a 86 persones a Algesires (9), Alacant (24), La Jonquera (1), Madrid (45) i Màlaga.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.