19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

El Rei trasllada el condol a la família del guàrdia civil mort en Jerez

Este dissabte s’ha celebrat el Dia de les Forces Armades, ocasió en la qual el Rei Felip VI ha traslladat el condol a la família d’Agustín Cárdenas, el guàrdia civil de Jerez atropellat per un cotxe que fugia dels agents a Jerez, i ha recordat el seu “màxim servei en la defensa de la seguretat de tots els espanyols.

El Rei ha traslladat el seu condol a la família

El Rei d’Espanya ha traslladat el seu condol a la família i el seu record “pel seu màxim servei a tots els espanyols en la defensa de la seua seguretat”, segons ha informat la Casa Reial.

El succés s’ha produït al voltant de les 3.00 hores quan els ocupants d’un Renault Megane, el conductor de 22 anys i el copilot de 17, fugien de la Guàrdia Civil a més de 180 quilòmetres per hora en l’autovia A-381, que uneix Jerez i Els Barris.

El conducte del vehicle, de 22 anys i que ha donat positiu en consum de cocaïna, estava fugint dels agents, per la qual cosa es van disposar controls per a interceptar-los i en el primer d’ells, situat en una carretera comarcal de doble sentit, el cotxe escapolit va evitar el xoc amb el vehicle de la Guàrdia Civil impactant contra l’agent mort.

Després de l’atropellament mortal, el cotxe es va estavellar de manera frontal contra un altre vehicle, que els seus tres ocupants van resultar ferits lleus.

Poc després van ser detinguts per efectius de la Policia Local de Jerez i traslladats als calabossos de la Comandància de la Guàrdia Civil a Cadis, on han començat a instruir-se les diligències.

Mor atropellat un guàrdia civil per un cotxe donat a la fugida a Jerez

La Guàrdia Civil ha confirmat este dissabte al matí la defunció “en acte de servei” de l’agent Agustín Cárdenas, mentre realitzava un servei de seguretat ciutadana en l’entrada a la localitat de Jerez.

Els ocupants d’un Renault Megane, conductor de 22 anys i copilot de 17, ho atropellaven mortalment quan fugien de la Guàrdia Civil a més de 180 quilòmetres hora per la A-381. 

El conductor de 22 anys, ha donat positiu en cocaïna.

Després de l’atropellament mortal, s’han estavellat de manera frontal contra un altre vehicle, que els seus tres ocupants van resultar ferits lleus.

Finalment els dos joves han estat detinguts i traslladats a calabossos de la Guàrdia Civil de Cadis per a la instrucció de les diligències.

<

>
El Guàrdia Civil mort tenia 52 anys, era natural i veí de Jerez deixa vídua, una filla i tres néts.

La capella ardent s’ha instal·lat en al Cabildo Vell.

<

>

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut un home després d’apunyalar mortalment a un veí a Benimàmet (València)

La Policia Nacional ha arrestat a un home de 35 anys com a presumpte autor de l'apunyalament mortal d'un veí de 59 a Benimàmet. Un avís al 112 ha mobilitzat a Policia Nacional i Local.

Bernal i de Jong avancen al Barcelona al descans (2-0)

El Barcelona venç 2-0 al Llevant al descans en el Spotify Camp Nou gràcies als gols de Marc Bernal i Frenkie de Jong. Amb este marcador recuperaria el lideratge.

Sindicats de SGISE demanen que els bombers forestals no siguen caps de turc de la dana

Els sindicats de SGISE han demanat que no es criminalitze als bombers forestals per la dana de 2024 i han recolzat a huit agents citats com a testimonis. Reclamen suport jurídic, psicològic i reconeixement, i criden a distingir entre tasques de camp i decisions estratègiques.

Bernal i Cancel·le arranquen com a titulars en el Barça; Pedri i Rashford, a la banqueta

El Barça introduïx dos novetats en l'onze davant el Llevant: Marc Bernal i Joao Cancel·le seran titulars. Pedri i Marcus Rashford reben l'alta però comencen en la banqueta.

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.