El Rei trasllada el condol a la família del guàrdia civil mort en Jerez

Este dissabte s’ha celebrat el Dia de les Forces Armades, ocasió en la qual el Rei Felip VI ha traslladat el condol a la família d’Agustín Cárdenas, el guàrdia civil de Jerez atropellat per un cotxe que fugia dels agents a Jerez, i ha recordat el seu «màxim servei« en la defensa de la seguretat de tots els espanyols.

El Rei ha traslladat el seu condol a la família

El Rei d’Espanya ha traslladat el seu condol a la família i el seu record «pel seu màxim servei a tots els espanyols en la defensa de la seua seguretat», segons ha informat la Casa Reial.

El succés s’ha produït al voltant de les 3.00 hores quan els ocupants d’un Renault Megane, el conductor de 22 anys i el copilot de 17, fugien de la Guàrdia Civil a més de 180 quilòmetres per hora en l’autovia A-381, que uneix Jerez i Els Barris.

El conducte del vehicle, de 22 anys i que ha donat positiu en consum de cocaïna, estava fugint dels agents, per la qual cosa es van disposar controls per a interceptar-los i en el primer d’ells, situat en una carretera comarcal de doble sentit, el cotxe escapolit va evitar el xoc amb el vehicle de la Guàrdia Civil impactant contra l’agent mort.

Després de l’atropellament mortal, el cotxe es va estavellar de manera frontal contra un altre vehicle, que els seus tres ocupants van resultar ferits lleus.

Poc després van ser detinguts per efectius de la Policia Local de Jerez i traslladats als calabossos de la Comandància de la Guàrdia Civil a Cadis, on han començat a instruir-se les diligències.

Mor atropellat un guàrdia civil per un cotxe donat a la fugida a Jerez

La Guàrdia Civil ha confirmat este dissabte al matí la defunció «en acte de servei» de l’agent Agustín Cárdenas, mentre realitzava un servei de seguretat ciutadana en l’entrada a la localitat de Jerez.

Els ocupants d’un Renault Megane, conductor de 22 anys i copilot de 17, ho atropellaven mortalment quan fugien de la Guàrdia Civil a més de 180 quilòmetres hora per la A-381. 

El conductor de 22 anys, ha donat positiu en cocaïna.

Després de l’atropellament mortal, s’han estavellat de manera frontal contra un altre vehicle, que els seus tres ocupants van resultar ferits lleus.

Finalment els dos joves han estat detinguts i traslladats a calabossos de la Guàrdia Civil de Cadis per a la instrucció de les diligències.

<

>
El Guàrdia Civil mort tenia 52 anys, era natural i veí de Jerez deixa vídua, una filla i tres néts.

La capella ardent s’ha instal·lat en al Cabildo Vell.

<

>

 

Últimes notícies

El PSPV alerta d’un augment del 325 % en ecografies derivades a la sanitat privada

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha denunciat que el Consell ha incrementat un 325 % les ecografies derivades a centres privats entre 2022 i 2025. La diputada acusa el PP de desviar recursos de la sanitat pública a la privada mentre continuen creixent les llistes d’espera.

Dani Raba s’estrena com a golejador amb el Valencia en Lliga any i mig després

Dani Raba ha marcat el seu primer gol amb el Valencia CF en l’empat a El Sardinero contra el Racing, el seu primer en Lliga en any i mig. El tant, al minut 2, és també el més matiner del club en els últims anys.

El València vol fer bo a Mestalla el punt d’El Sardinero

José Luis Gayà i Dani Raba coincidixen que el València ha de fer bo el punt sumat davant el Racing amb dos triomfs seguits a Mestalla contra Athletic i Villarreal.

Una planta nova ret el seu nom a l’agent mediambiental Cristina Gallardo

El CIEF ha descrit dos novetats botàniques a la Comunitat Valenciana: el nou híbrid 'Teucrium cristinae', dedicat a l’agent mediambiental Cristina Gallardo, i l’espècie endèmica 'Limonium novovalentinum', localitzada al centre-sud de la província de València.

El Villarreal C es dispara en el lideratge del grup VI de Tercera Federació

El Villarreal C ha consolidat el lideratge del grup VI de Tercera Federació després de golejar el Buñol en la sisena jornada, marcada també per la primera victòria del Torrellano i diversos empats ajustats.

Les fibres reciclades i naturals confirmen el seu potencial contra el soroll als edificis

Un estudi de la UPV ha demostrat que materials acústics fets amb fibres reciclades i naturals mantenen gran part de les seues prestacions després de més de setze anys d’envelliment, i es consoliden com una alternativa sostenible per a millorar el confort sonor dels edificis.

Salven cinc treballadors i 3.300 porcs en un incendi en una granja de Benaguasil

Cinc treballadors i uns 3.300 porcs han sigut rescatats sans i estalvis d’una explotació porcina de Benaguasil després d’un incendi que va generar una gran columna de fum però sense causar danys personals ni la mort d’animals.

Ford Almussafes obri una nova etapa en el seu 50 aniversari amb l’aliança amb Geely

La fàbrica de Ford a Almussafes complix 50 anys mentre tanca una aliança amb Geely que garantix cinc models en producció i augura més faena i estabilitat per a la plantilla a partir de 2028.