El Rei trasllada el condol a la família del guàrdia civil mort en Jerez

Este dissabte s’ha celebrat el Dia de les Forces Armades, ocasió en la qual el Rei Felip VI ha traslladat el condol a la família d’Agustín Cárdenas, el guàrdia civil de Jerez atropellat per un cotxe que fugia dels agents a Jerez, i ha recordat el seu «màxim servei« en la defensa de la seguretat de tots els espanyols.

El Rei ha traslladat el seu condol a la família

El Rei d’Espanya ha traslladat el seu condol a la família i el seu record «pel seu màxim servei a tots els espanyols en la defensa de la seua seguretat», segons ha informat la Casa Reial.

El succés s’ha produït al voltant de les 3.00 hores quan els ocupants d’un Renault Megane, el conductor de 22 anys i el copilot de 17, fugien de la Guàrdia Civil a més de 180 quilòmetres per hora en l’autovia A-381, que uneix Jerez i Els Barris.

El conducte del vehicle, de 22 anys i que ha donat positiu en consum de cocaïna, estava fugint dels agents, per la qual cosa es van disposar controls per a interceptar-los i en el primer d’ells, situat en una carretera comarcal de doble sentit, el cotxe escapolit va evitar el xoc amb el vehicle de la Guàrdia Civil impactant contra l’agent mort.

Després de l’atropellament mortal, el cotxe es va estavellar de manera frontal contra un altre vehicle, que els seus tres ocupants van resultar ferits lleus.

Poc després van ser detinguts per efectius de la Policia Local de Jerez i traslladats als calabossos de la Comandància de la Guàrdia Civil a Cadis, on han començat a instruir-se les diligències.

Mor atropellat un guàrdia civil per un cotxe donat a la fugida a Jerez

La Guàrdia Civil ha confirmat este dissabte al matí la defunció «en acte de servei» de l’agent Agustín Cárdenas, mentre realitzava un servei de seguretat ciutadana en l’entrada a la localitat de Jerez.

Els ocupants d’un Renault Megane, conductor de 22 anys i copilot de 17, ho atropellaven mortalment quan fugien de la Guàrdia Civil a més de 180 quilòmetres hora per la A-381. 

El conductor de 22 anys, ha donat positiu en cocaïna.

Després de l’atropellament mortal, s’han estavellat de manera frontal contra un altre vehicle, que els seus tres ocupants van resultar ferits lleus.

Finalment els dos joves han estat detinguts i traslladats a calabossos de la Guàrdia Civil de Cadis per a la instrucció de les diligències.

<

>
El Guàrdia Civil mort tenia 52 anys, era natural i veí de Jerez deixa vídua, una filla i tres néts.

La capella ardent s’ha instal·lat en al Cabildo Vell.

<

>

 

Últimes notícies

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.