El Rei trasllada el condol a la família del guàrdia civil mort en Jerez

Este dissabte s’ha celebrat el Dia de les Forces Armades, ocasió en la qual el Rei Felip VI ha traslladat el condol a la família d’Agustín Cárdenas, el guàrdia civil de Jerez atropellat per un cotxe que fugia dels agents a Jerez, i ha recordat el seu “màxim servei en la defensa de la seguretat de tots els espanyols.

El Rei ha traslladat el seu condol a la família

El Rei d’Espanya ha traslladat el seu condol a la família i el seu record “pel seu màxim servei a tots els espanyols en la defensa de la seua seguretat”, segons ha informat la Casa Reial.

El succés s’ha produït al voltant de les 3.00 hores quan els ocupants d’un Renault Megane, el conductor de 22 anys i el copilot de 17, fugien de la Guàrdia Civil a més de 180 quilòmetres per hora en l’autovia A-381, que uneix Jerez i Els Barris.

El conducte del vehicle, de 22 anys i que ha donat positiu en consum de cocaïna, estava fugint dels agents, per la qual cosa es van disposar controls per a interceptar-los i en el primer d’ells, situat en una carretera comarcal de doble sentit, el cotxe escapolit va evitar el xoc amb el vehicle de la Guàrdia Civil impactant contra l’agent mort.

Després de l’atropellament mortal, el cotxe es va estavellar de manera frontal contra un altre vehicle, que els seus tres ocupants van resultar ferits lleus.

Poc després van ser detinguts per efectius de la Policia Local de Jerez i traslladats als calabossos de la Comandància de la Guàrdia Civil a Cadis, on han començat a instruir-se les diligències.

Mor atropellat un guàrdia civil per un cotxe donat a la fugida a Jerez

La Guàrdia Civil ha confirmat este dissabte al matí la defunció “en acte de servei” de l’agent Agustín Cárdenas, mentre realitzava un servei de seguretat ciutadana en l’entrada a la localitat de Jerez.

Els ocupants d’un Renault Megane, conductor de 22 anys i copilot de 17, ho atropellaven mortalment quan fugien de la Guàrdia Civil a més de 180 quilòmetres hora per la A-381. 

El conductor de 22 anys, ha donat positiu en cocaïna.

Després de l’atropellament mortal, s’han estavellat de manera frontal contra un altre vehicle, que els seus tres ocupants van resultar ferits lleus.

Finalment els dos joves han estat detinguts i traslladats a calabossos de la Guàrdia Civil de Cadis per a la instrucció de les diligències.

<

>
El Guàrdia Civil mort tenia 52 anys, era natural i veí de Jerez deixa vídua, una filla i tres néts.

La capella ardent s’ha instal·lat en al Cabildo Vell.

<

>

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.