Rescaten a una banyista que es va precipitar des de 2 metres en la cala Ambolo de Xàbia

 

Aquest diumenge, al voltant de les 13.30 hores, els serveis d’emergència van haver de rescatar en la cala Ambolo de Xàbia a una dona de 56 anys que va patir un accident després d’esvarar-se des d’uns 2 metres d’altura i va acabar perdent el coneixement després de colpejar-se el cap en els cudols.

 

Immediatament, Creu Roja va iniciar un complex rescat. Els socorristes es van desplaçar fins al lloc dels fets amb l’embarcació que té base en la cala Granadella. La víctima presentava una hemorràgia al cap i una possible fractura de costelles. L’equip mèdic va immobilitzar a la dona i la van col·locar en el tauler de rescat en una posició adequada perquè poguera respirar, ja que a conseqüència del colp en les costelles, la dona no podia respirar amb normalitat.

 

Fins al lloc dels fets va acudir al rescat l’embarcació des de Granadella per a una primera avaluació fins a l’arribada de vehicle de rescat que accedeix per terra. Creu Roja va indicar que s’ha tractat d’un rescat molt complex, tant per l’orografia de l’entorn com per la situació de la dona.

El servei d’emergències va rastrejar la zona per a poder evacuar-la amb seguretat en un punt on les ones no trencaren amb violència. Afortunadament, van poder pujar a la víctima a l’embarcació de rescat i la van portar fins a la Granadella, on una ambulància la va traslladar, cap a les 15.15 hores, a l’hospital de Dénia. A hores d’ara es desconeix l’estat de salut de la dona ferida.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.