10.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Sagunt prepara un dispositiu de seguretat per a les festes nadalenques

 

Este dimecres, 19 de desembre, s’ha celebrat una Junta Local de Seguretat, que ha comptat amb la presència del subdelegat del Govern a València, José Roberto González Cachorro, i ha servit «per a preparar, previnde, coordinar i valorar», segons ha explicat l’alcalde de Sagunt, Quico Fernández, que ha informat que el primer punt era la coordinació davant la campanya de Nadal, «que ve marcada per actes com el concert de Cap d’any, que se celebra en la plaça Major i el concert del Port de Sagunt i els mercats nadalencs. Estem en una alerta 4 i cal prendre mesures perquè la gent que acudisca a estos actes sàpia que les forces de seguretat, tant en l’àmbit local com de la Policia Nacional, o Guàrdia Civil, estan coordinades i col·laboren. Podem afirmar que Sagunt és una ciutat segura i els ciutadans poden tindre esta sensació». L’alcalde ha indicat que a Sagunt «els índex de delinqüència són molt baixos» i ha manifestat que és una situació que no té res a veure amb la d’altres municipis. Treballem perquè en els concerts de Cap d’any, amb una gran afluència de públic, no hi haja cap problema d’ordre públic, ni de seguretat».

A més, Fernández ha informat que en la reunió s’ha tractat, també, la violència de gènere que «desgraciadament encara té un gran protagonisme en l’actualitat». Així, ha esmentat el conveni de col·laboració que es va signar fa dos anys entre la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Policia Local per a abordar esta problemàtica. «Hui, hem modificat el conveni que teníem subscrit amb la subdelegació del govern i hem ampliat la nostra implicació. El nombre de denúncies ha augmentat fins a 150 aproximadament, la qual cosa demostra que estem funcionant bé perquè el fet que les dones víctimes de violència de gènere s’atrevixen a denunciar demostra que tenen confiança. El que suposa una prova palpable de la bona col·laboració i coordinació. El nostre lema és: “Cap dona sense protecció”. Les dones de la nostra ciutat s’han de sentir segures, han d’eixir tranquil·les al carrer i demanem que qualsevol incident que les afecte a elles o a algú del seu entorn siga denunciat».

L’alcalde ha declarat que a Sagunt hi ha «protecció i una dedicació molt especial per a eradicar la violència de gènere i per a ajudar aquelles dones víctimes de la violència de gènere». Hui mateix, ha manifestat, la subdelegació de govern ha atorgat a l’Ajuntament una ajuda de més de 28.000 euros perquè «puguem fer campanyes de formació i informació perquè les dones se senten segures».

Finalment, s’ha fet una anàlisi dels indicadors de seguretat i «podem dir que Sagunt és una ciutat segura, que hi ha hagut un descens gradual dels delictes greus i se situen en un nivell mínim, la qual cosa significa que està funcionant esta coordinació de les forces de seguretat. Per això hem demanat a la delegació del Govern, a través del subdelegat, que es doble la plantilla de la Policia Nacional com succeïx en altres municipis, com per exemple Gandia, perquè Sagunt experimenta una transformació molt important tant a nivell comercial com industrial».

En el cas de la Policia Local l’Ajuntament està fent un «esforç i augmentant gradualment la plantilla fins a arribar en els pròxims anys a 126 efectius, que seria la xifra de referència d’una ciutat que s’aproxima als 70.000 habitants. En esta legislatura hem augmentat en 14 efectius, fent un esforç econòmic important», ha comptat l’alcalde, que ha destacat també «la singularitat de Sagunt que disposa d’un Consell Agrari amb 23 efectius de la Guàrdia Rural que presten el seu servei en un terme municipal molt extens».

Últimes notícies

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló després d’un desallotjament preventiu

La Policia Local investiga diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló que van obligar a desallotjar un edifici. No va haver-hi ferits i la zona es va estabilitzar.

Primer dia de vaga ferroviària per la seguretat amb centenars de trens cancel·lats

Tres jornades de 24 hores reclamen un canvi estructural en la seguretat després dels sinistres de Adamuz i Gelida. Servicis mínims i cancel·lacions en tota la xarxa

El vent no amaina a l’inici de la setmana en la Comunitat Valenciana: pugen les màximes i el cel continua nuvolós

La Comunitat arranca la setmana amb ratxes molt fortes d'oest a l'interior al final del dia. Les màximes pugen i tornen les pluges febles en el terç nord.

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat anit en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detinguts i Homicidis s'ha fet càrrec de la investigació.

Molt més que una obra: la Generalitat es bolca amb la reconstrucció

La Generalitat Valenciana ha desplegat un ampli conjunt d’actuacions...

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat la nit del diumenge en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detencions ara com ara.

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán