11.6 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Sagunt prepara un dispositiu de seguretat per a les festes nadalenques

 

Este dimecres, 19 de desembre, s’ha celebrat una Junta Local de Seguretat, que ha comptat amb la presència del subdelegat del Govern a València, José Roberto González Cachorro, i ha servit «per a preparar, previnde, coordinar i valorar», segons ha explicat l’alcalde de Sagunt, Quico Fernández, que ha informat que el primer punt era la coordinació davant la campanya de Nadal, «que ve marcada per actes com el concert de Cap d’any, que se celebra en la plaça Major i el concert del Port de Sagunt i els mercats nadalencs. Estem en una alerta 4 i cal prendre mesures perquè la gent que acudisca a estos actes sàpia que les forces de seguretat, tant en l’àmbit local com de la Policia Nacional, o Guàrdia Civil, estan coordinades i col·laboren. Podem afirmar que Sagunt és una ciutat segura i els ciutadans poden tindre esta sensació». L’alcalde ha indicat que a Sagunt «els índex de delinqüència són molt baixos» i ha manifestat que és una situació que no té res a veure amb la d’altres municipis. Treballem perquè en els concerts de Cap d’any, amb una gran afluència de públic, no hi haja cap problema d’ordre públic, ni de seguretat».

A més, Fernández ha informat que en la reunió s’ha tractat, també, la violència de gènere que «desgraciadament encara té un gran protagonisme en l’actualitat». Així, ha esmentat el conveni de col·laboració que es va signar fa dos anys entre la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Policia Local per a abordar esta problemàtica. «Hui, hem modificat el conveni que teníem subscrit amb la subdelegació del govern i hem ampliat la nostra implicació. El nombre de denúncies ha augmentat fins a 150 aproximadament, la qual cosa demostra que estem funcionant bé perquè el fet que les dones víctimes de violència de gènere s’atrevixen a denunciar demostra que tenen confiança. El que suposa una prova palpable de la bona col·laboració i coordinació. El nostre lema és: “Cap dona sense protecció”. Les dones de la nostra ciutat s’han de sentir segures, han d’eixir tranquil·les al carrer i demanem que qualsevol incident que les afecte a elles o a algú del seu entorn siga denunciat».

L’alcalde ha declarat que a Sagunt hi ha «protecció i una dedicació molt especial per a eradicar la violència de gènere i per a ajudar aquelles dones víctimes de la violència de gènere». Hui mateix, ha manifestat, la subdelegació de govern ha atorgat a l’Ajuntament una ajuda de més de 28.000 euros perquè «puguem fer campanyes de formació i informació perquè les dones se senten segures».

Finalment, s’ha fet una anàlisi dels indicadors de seguretat i «podem dir que Sagunt és una ciutat segura, que hi ha hagut un descens gradual dels delictes greus i se situen en un nivell mínim, la qual cosa significa que està funcionant esta coordinació de les forces de seguretat. Per això hem demanat a la delegació del Govern, a través del subdelegat, que es doble la plantilla de la Policia Nacional com succeïx en altres municipis, com per exemple Gandia, perquè Sagunt experimenta una transformació molt important tant a nivell comercial com industrial».

En el cas de la Policia Local l’Ajuntament està fent un «esforç i augmentant gradualment la plantilla fins a arribar en els pròxims anys a 126 efectius, que seria la xifra de referència d’una ciutat que s’aproxima als 70.000 habitants. En esta legislatura hem augmentat en 14 efectius, fent un esforç econòmic important», ha comptat l’alcalde, que ha destacat també «la singularitat de Sagunt que disposa d’un Consell Agrari amb 23 efectius de la Guàrdia Rural que presten el seu servei en un terme municipal molt extens».

Últimes notícies

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.

Sense sequeres, moment de planificar l’aigua a Espanya, segons un expert

Les últimes borrasques han assegurat recursos per a almenys un any i, en algunes regions, per a dos. Jorge Olcina ha demanat aprofitar esta finestra per a acordar una política estatal de l'aigua.

Tres detinguts per traficar amb drogues des d’un pis de Benidorm i repartir-les en la zona anglesa

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a dos hòmens i una dona per vendre marihuana i cocaïna des de la seua vivenda. Distribuïen en la zona anglesa i usaven un patinet elèctric.

La UPV impulsa el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb IA gràcies a volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a la ressonància magnètica per a mesurar amb precisió estructures cerebrals vinculades a l'epilèpsia i donar suport a decisions clíniques.

Vent fort i pluges febles a l’interior de la Comunitat Valenciana este diumenge

La Comunitat Valenciana registrarà intervals nuvolosos, ruixats febles i vent del nord-oest amb ratxes molt fortes a l'interior; la cota de neu estarà en 1.200-1.400 m. El dilluns augmentaran els núvols i pujaran les màximes.

La UPV impulsa amb IA el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a l'anàlisi de ressonàncies per a oferir mètriques objectives i reproduïbles. Facilita diagnòstics més precisos i dona suport a la presa de decisions clíniques i la investigació.

3-1: la Real de Matarazzo evidencia la fragilitat de l’Elx

Sucic, Oyarzabal i Óskarsson van firmar el triomf de la Real davant un Elx que va començar millor però es va desunflar després de dos colps abans del descans. remire va ser decisiu.

Finalitza sense ferits l’atrinxerament d’un home en la seua vivenda de Teulada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha donat per acabat sense ferits l'atrinxerament d'un home en la seua vivenda de Teulada després de prop de cinc hores. El CICU ha mobilitzat un SAMU i un home ha sigut traslladat a l'Hospital de Dénia; s'instruiran diligències.