18 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Sagunt prepara un dispositiu de seguretat per a les festes nadalenques

 

Este dimecres, 19 de desembre, s’ha celebrat una Junta Local de Seguretat, que ha comptat amb la presència del subdelegat del Govern a València, José Roberto González Cachorro, i ha servit «per a preparar, previnde, coordinar i valorar», segons ha explicat l’alcalde de Sagunt, Quico Fernández, que ha informat que el primer punt era la coordinació davant la campanya de Nadal, «que ve marcada per actes com el concert de Cap d’any, que se celebra en la plaça Major i el concert del Port de Sagunt i els mercats nadalencs. Estem en una alerta 4 i cal prendre mesures perquè la gent que acudisca a estos actes sàpia que les forces de seguretat, tant en l’àmbit local com de la Policia Nacional, o Guàrdia Civil, estan coordinades i col·laboren. Podem afirmar que Sagunt és una ciutat segura i els ciutadans poden tindre esta sensació». L’alcalde ha indicat que a Sagunt «els índex de delinqüència són molt baixos» i ha manifestat que és una situació que no té res a veure amb la d’altres municipis. Treballem perquè en els concerts de Cap d’any, amb una gran afluència de públic, no hi haja cap problema d’ordre públic, ni de seguretat».

A més, Fernández ha informat que en la reunió s’ha tractat, també, la violència de gènere que «desgraciadament encara té un gran protagonisme en l’actualitat». Així, ha esmentat el conveni de col·laboració que es va signar fa dos anys entre la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Policia Local per a abordar esta problemàtica. «Hui, hem modificat el conveni que teníem subscrit amb la subdelegació del govern i hem ampliat la nostra implicació. El nombre de denúncies ha augmentat fins a 150 aproximadament, la qual cosa demostra que estem funcionant bé perquè el fet que les dones víctimes de violència de gènere s’atrevixen a denunciar demostra que tenen confiança. El que suposa una prova palpable de la bona col·laboració i coordinació. El nostre lema és: “Cap dona sense protecció”. Les dones de la nostra ciutat s’han de sentir segures, han d’eixir tranquil·les al carrer i demanem que qualsevol incident que les afecte a elles o a algú del seu entorn siga denunciat».

L’alcalde ha declarat que a Sagunt hi ha «protecció i una dedicació molt especial per a eradicar la violència de gènere i per a ajudar aquelles dones víctimes de la violència de gènere». Hui mateix, ha manifestat, la subdelegació de govern ha atorgat a l’Ajuntament una ajuda de més de 28.000 euros perquè «puguem fer campanyes de formació i informació perquè les dones se senten segures».

Finalment, s’ha fet una anàlisi dels indicadors de seguretat i «podem dir que Sagunt és una ciutat segura, que hi ha hagut un descens gradual dels delictes greus i se situen en un nivell mínim, la qual cosa significa que està funcionant esta coordinació de les forces de seguretat. Per això hem demanat a la delegació del Govern, a través del subdelegat, que es doble la plantilla de la Policia Nacional com succeïx en altres municipis, com per exemple Gandia, perquè Sagunt experimenta una transformació molt important tant a nivell comercial com industrial».

En el cas de la Policia Local l’Ajuntament està fent un «esforç i augmentant gradualment la plantilla fins a arribar en els pròxims anys a 126 efectius, que seria la xifra de referència d’una ciutat que s’aproxima als 70.000 habitants. En esta legislatura hem augmentat en 14 efectius, fent un esforç econòmic important», ha comptat l’alcalde, que ha destacat també «la singularitat de Sagunt que disposa d’un Consell Agrari amb 23 efectius de la Guàrdia Rural que presten el seu servei en un terme municipal molt extens».

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.