9.1 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Sanitat corregix una ordre i no prohibirà incinerar als obesos mòrbids

La Conselleria de Sanitat ha rectificat l'esborrany del text normatiu pel qual té previst regular la cremació, encara en fase d'exposició pública, per eliminar la prohibició inicial que es poguera incinerar els cadàvers de persones amb obesitat mòrbida.

    

El text inicial recollia aquesta prohibició a l'apartat de condicions sanitàries per a la cremació, però posteriorment la Conselleria ha informat en un comunicat que la Direcció general de Salut Pública eliminarà l'apartat en el qual es recull aquesta prohibició.

  

La correcció s'ha realitzat després d'avançar el periòdic Levante-EMV que el motiu de la prohibició d'incinerar a les persones amb obesitat mòrbida era perquè es necessita una «quantitat molt elevada de combustible» i això sobrepassa el llindar de contaminació permès.

 

S'eliminarà l'article que prohibix l'incineració de persones mòrbides

  

El comunicat de Sanitat admet que la cremació de persones amb obesitat mórbida pot generar problemes tècnics i requerir necessitats especials en el procés (relacionades amb el volum de les instal·lacions i els sistemes d'avaluació de les emissions).

    

No obstant això, afegix que aquestes circumstàncies no concernixen a les condicions sanitàries exigibles a les instal·lacions ni suposen un risc diferenciat per a la salut pública en els termes que tracta l'ordre.

    

Per això, la directora general de Salut Pública, Ana María García, ha assenyalat que aquest article es modificarà conformement als objectius de l'ordre, que són establir les condicions per a la ubicació i funcionament dels forns crematoris amb la finalitat de protegir la salut de la població.

    

En particular, al costat d'altres millores del text que puguen derivar-se de la consulta pública, García ha assegurat que s'eliminarà del text de la futura ordre l'apartat on s'anuncia: «Es prohibix la cremació de persones amb obesitat mòrbida».

 

També regula la incineració dels cadàvers de persones que han rebut tractament contra el càncer

  

El projecte de normativa, publicat a la web de la Conselleria, prohibix la incineració dels cadàvers de les persones que hagen rebut tractament contra el càncer mitjançant inserció d'agulles radioactives.

  

Fonts sanitàries han informat que amb aquesta norma es pretén donar a conèixer als ciutadans i als titulars d'aquestes instal·lacions els condicions que han de complir, a fi de minimitzar en tant que siga possible el seu impacte en la salut.

   

Es tracta d'una ordre sanitària sustentada en el Reglament de pràctiques de policia sanitària mortuòria de la Comunitat, amb algunes definicions noves com els espais vulnerables, la població d'especial susceptibilitat, el reg sanitari i el quocient de perill HQ (quocient entre l'exposició a una substància i la dosi màxima admissible).

 

Prohibit cremar fèretres de plom o zinc

  

També contempla prohibir la cremació de fèretres de plom o zinc i assenyala que els cadàvers que siguen incinerats no hauran de vestir robes o complements que continguen elements metàl·lics, resines o plàstics.

    

Establix que els forns crematoris de nova construcció se situaran preferentment en sòls de classificació industrial i en 200 metres a la rodona no haurà d'haver nuclis poblacionals o espais vulnerables.

    

Com espais vulnerables contempla les zones de residència o d'activitat amb una permanència important de la població i que, per la seua proximitat al forn crematori, pot veure's afectada per les seues emissions. La població d'especial susceptibilitat són la infància, persones d'edat avançada, dones embarassades i persones que sofrixen malalties cròniques o de tipus respiratori.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.