Sanitat corregix una ordre i no prohibirà incinerar als obesos mòrbids

La Conselleria de Sanitat ha rectificat l'esborrany del text normatiu pel qual té previst regular la cremació, encara en fase d'exposició pública, per eliminar la prohibició inicial que es poguera incinerar els cadàvers de persones amb obesitat mòrbida.

    

El text inicial recollia aquesta prohibició a l'apartat de condicions sanitàries per a la cremació, però posteriorment la Conselleria ha informat en un comunicat que la Direcció general de Salut Pública eliminarà l'apartat en el qual es recull aquesta prohibició.

  

La correcció s'ha realitzat després d'avançar el periòdic Levante-EMV que el motiu de la prohibició d'incinerar a les persones amb obesitat mòrbida era perquè es necessita una «quantitat molt elevada de combustible» i això sobrepassa el llindar de contaminació permès.

 

S'eliminarà l'article que prohibix l'incineració de persones mòrbides

  

El comunicat de Sanitat admet que la cremació de persones amb obesitat mórbida pot generar problemes tècnics i requerir necessitats especials en el procés (relacionades amb el volum de les instal·lacions i els sistemes d'avaluació de les emissions).

    

No obstant això, afegix que aquestes circumstàncies no concernixen a les condicions sanitàries exigibles a les instal·lacions ni suposen un risc diferenciat per a la salut pública en els termes que tracta l'ordre.

    

Per això, la directora general de Salut Pública, Ana María García, ha assenyalat que aquest article es modificarà conformement als objectius de l'ordre, que són establir les condicions per a la ubicació i funcionament dels forns crematoris amb la finalitat de protegir la salut de la població.

    

En particular, al costat d'altres millores del text que puguen derivar-se de la consulta pública, García ha assegurat que s'eliminarà del text de la futura ordre l'apartat on s'anuncia: «Es prohibix la cremació de persones amb obesitat mòrbida».

 

També regula la incineració dels cadàvers de persones que han rebut tractament contra el càncer

  

El projecte de normativa, publicat a la web de la Conselleria, prohibix la incineració dels cadàvers de les persones que hagen rebut tractament contra el càncer mitjançant inserció d'agulles radioactives.

  

Fonts sanitàries han informat que amb aquesta norma es pretén donar a conèixer als ciutadans i als titulars d'aquestes instal·lacions els condicions que han de complir, a fi de minimitzar en tant que siga possible el seu impacte en la salut.

   

Es tracta d'una ordre sanitària sustentada en el Reglament de pràctiques de policia sanitària mortuòria de la Comunitat, amb algunes definicions noves com els espais vulnerables, la població d'especial susceptibilitat, el reg sanitari i el quocient de perill HQ (quocient entre l'exposició a una substància i la dosi màxima admissible).

 

Prohibit cremar fèretres de plom o zinc

  

També contempla prohibir la cremació de fèretres de plom o zinc i assenyala que els cadàvers que siguen incinerats no hauran de vestir robes o complements que continguen elements metàl·lics, resines o plàstics.

    

Establix que els forns crematoris de nova construcció se situaran preferentment en sòls de classificació industrial i en 200 metres a la rodona no haurà d'haver nuclis poblacionals o espais vulnerables.

    

Com espais vulnerables contempla les zones de residència o d'activitat amb una permanència important de la població i que, per la seua proximitat al forn crematori, pot veure's afectada per les seues emissions. La població d'especial susceptibilitat són la infància, persones d'edat avançada, dones embarassades i persones que sofrixen malalties cròniques o de tipus respiratori.

 

Últimes notícies

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.