Sanitat corregix una ordre i no prohibirà incinerar als obesos mòrbids

La Conselleria de Sanitat ha rectificat l'esborrany del text normatiu pel qual té previst regular la cremació, encara en fase d'exposició pública, per eliminar la prohibició inicial que es poguera incinerar els cadàvers de persones amb obesitat mòrbida.

    

El text inicial recollia aquesta prohibició a l'apartat de condicions sanitàries per a la cremació, però posteriorment la Conselleria ha informat en un comunicat que la Direcció general de Salut Pública eliminarà l'apartat en el qual es recull aquesta prohibició.

  

La correcció s'ha realitzat després d'avançar el periòdic Levante-EMV que el motiu de la prohibició d'incinerar a les persones amb obesitat mòrbida era perquè es necessita una «quantitat molt elevada de combustible» i això sobrepassa el llindar de contaminació permès.

 

S'eliminarà l'article que prohibix l'incineració de persones mòrbides

  

El comunicat de Sanitat admet que la cremació de persones amb obesitat mórbida pot generar problemes tècnics i requerir necessitats especials en el procés (relacionades amb el volum de les instal·lacions i els sistemes d'avaluació de les emissions).

    

No obstant això, afegix que aquestes circumstàncies no concernixen a les condicions sanitàries exigibles a les instal·lacions ni suposen un risc diferenciat per a la salut pública en els termes que tracta l'ordre.

    

Per això, la directora general de Salut Pública, Ana María García, ha assenyalat que aquest article es modificarà conformement als objectius de l'ordre, que són establir les condicions per a la ubicació i funcionament dels forns crematoris amb la finalitat de protegir la salut de la població.

    

En particular, al costat d'altres millores del text que puguen derivar-se de la consulta pública, García ha assegurat que s'eliminarà del text de la futura ordre l'apartat on s'anuncia: «Es prohibix la cremació de persones amb obesitat mòrbida».

 

També regula la incineració dels cadàvers de persones que han rebut tractament contra el càncer

  

El projecte de normativa, publicat a la web de la Conselleria, prohibix la incineració dels cadàvers de les persones que hagen rebut tractament contra el càncer mitjançant inserció d'agulles radioactives.

  

Fonts sanitàries han informat que amb aquesta norma es pretén donar a conèixer als ciutadans i als titulars d'aquestes instal·lacions els condicions que han de complir, a fi de minimitzar en tant que siga possible el seu impacte en la salut.

   

Es tracta d'una ordre sanitària sustentada en el Reglament de pràctiques de policia sanitària mortuòria de la Comunitat, amb algunes definicions noves com els espais vulnerables, la població d'especial susceptibilitat, el reg sanitari i el quocient de perill HQ (quocient entre l'exposició a una substància i la dosi màxima admissible).

 

Prohibit cremar fèretres de plom o zinc

  

També contempla prohibir la cremació de fèretres de plom o zinc i assenyala que els cadàvers que siguen incinerats no hauran de vestir robes o complements que continguen elements metàl·lics, resines o plàstics.

    

Establix que els forns crematoris de nova construcció se situaran preferentment en sòls de classificació industrial i en 200 metres a la rodona no haurà d'haver nuclis poblacionals o espais vulnerables.

    

Com espais vulnerables contempla les zones de residència o d'activitat amb una permanència important de la població i que, per la seua proximitat al forn crematori, pot veure's afectada per les seues emissions. La població d'especial susceptibilitat són la infància, persones d'edat avançada, dones embarassades i persones que sofrixen malalties cròniques o de tipus respiratori.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.