Sanitat corregix una ordre i no prohibirà incinerar als obesos mòrbids

La Conselleria de Sanitat ha rectificat l'esborrany del text normatiu pel qual té previst regular la cremació, encara en fase d'exposició pública, per eliminar la prohibició inicial que es poguera incinerar els cadàvers de persones amb obesitat mòrbida.

    

El text inicial recollia aquesta prohibició a l'apartat de condicions sanitàries per a la cremació, però posteriorment la Conselleria ha informat en un comunicat que la Direcció general de Salut Pública eliminarà l'apartat en el qual es recull aquesta prohibició.

  

La correcció s'ha realitzat després d'avançar el periòdic Levante-EMV que el motiu de la prohibició d'incinerar a les persones amb obesitat mòrbida era perquè es necessita una «quantitat molt elevada de combustible» i això sobrepassa el llindar de contaminació permès.

 

S'eliminarà l'article que prohibix l'incineració de persones mòrbides

  

El comunicat de Sanitat admet que la cremació de persones amb obesitat mórbida pot generar problemes tècnics i requerir necessitats especials en el procés (relacionades amb el volum de les instal·lacions i els sistemes d'avaluació de les emissions).

    

No obstant això, afegix que aquestes circumstàncies no concernixen a les condicions sanitàries exigibles a les instal·lacions ni suposen un risc diferenciat per a la salut pública en els termes que tracta l'ordre.

    

Per això, la directora general de Salut Pública, Ana María García, ha assenyalat que aquest article es modificarà conformement als objectius de l'ordre, que són establir les condicions per a la ubicació i funcionament dels forns crematoris amb la finalitat de protegir la salut de la població.

    

En particular, al costat d'altres millores del text que puguen derivar-se de la consulta pública, García ha assegurat que s'eliminarà del text de la futura ordre l'apartat on s'anuncia: «Es prohibix la cremació de persones amb obesitat mòrbida».

 

També regula la incineració dels cadàvers de persones que han rebut tractament contra el càncer

  

El projecte de normativa, publicat a la web de la Conselleria, prohibix la incineració dels cadàvers de les persones que hagen rebut tractament contra el càncer mitjançant inserció d'agulles radioactives.

  

Fonts sanitàries han informat que amb aquesta norma es pretén donar a conèixer als ciutadans i als titulars d'aquestes instal·lacions els condicions que han de complir, a fi de minimitzar en tant que siga possible el seu impacte en la salut.

   

Es tracta d'una ordre sanitària sustentada en el Reglament de pràctiques de policia sanitària mortuòria de la Comunitat, amb algunes definicions noves com els espais vulnerables, la població d'especial susceptibilitat, el reg sanitari i el quocient de perill HQ (quocient entre l'exposició a una substància i la dosi màxima admissible).

 

Prohibit cremar fèretres de plom o zinc

  

També contempla prohibir la cremació de fèretres de plom o zinc i assenyala que els cadàvers que siguen incinerats no hauran de vestir robes o complements que continguen elements metàl·lics, resines o plàstics.

    

Establix que els forns crematoris de nova construcció se situaran preferentment en sòls de classificació industrial i en 200 metres a la rodona no haurà d'haver nuclis poblacionals o espais vulnerables.

    

Com espais vulnerables contempla les zones de residència o d'activitat amb una permanència important de la població i que, per la seua proximitat al forn crematori, pot veure's afectada per les seues emissions. La població d'especial susceptibilitat són la infància, persones d'edat avançada, dones embarassades i persones que sofrixen malalties cròniques o de tipus respiratori.

 

Últimes notícies

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.