Investiguen a set persones pel robatori de 632 tones de garrofa en el territori valencià

 

La Policia de la Generalitat ha intervingut un total de 632 tones de garrofa en una operació feta en les últimes setmanes contra l’apropiació indeguda i posterior comercialització de productes agrícoles, per la que s’investiga a set persones.

 

Segons ha detallat la Generalitat en un comunicat, esta campanya d’inspecció i control en magatzems s’ha posat en marxa a causa de l’increment de la producció de garrofa en agost i setembre, mesos de la recollida d’este producte enel territori valencià, i la seua comercialització irregular en alguns magatzems que «no tenen els permisos i llicències pertinents per a fer esta activitat comercial».

 

L’operació, efectuada per part de la Policia de la Generalitat en col·laboració amb els equips ROCA de la Guàrdia Civil i Policia Nacional, s’ha saldat amb set persones investigades per apropiació indeguda, falsificació de documents i robatori, algunes d’elles, localitzades a través de l’ús de drons, i amb la localització de quatre magatzems il·legals, 3 en València i 1 en Castelló, i huit amb greus irregularitats, dos en València, quatre en Alacant i dos en Castelló. 

 

Al marge de les 632 tones intervingudes de garrofa, s’ha comprovat la procedència d’altres 400 tones d’este producte i s’han intervingut també 1,8 tones d’ametla.

 

El preu de la garrofa s’ha quintuplicat en els últims anys a causa de les seues múltiples propietats alimentoses, farmacèutiques, culinàries i cosmètiques i les seues característiques energètiques, digestives, minerals, entre altres. La Comunitat Valenciana és la principal productora d’Espanya i la primera productora mundial d’este llegum «cada volta més cotitzada pels seus múltiples usos alimentosos, farmacèutics, culinaris i cosmètics».

Últimes notícies

Diversos vehicles cremats en l’incendi d’un garatge esta matinada a Xixona

Un incendi en un garatge amb 51 vehicles aparcats a Xixona ha cremat diversos cotxes esta matinada. No s’han registrat ferits i els bombers han donat per finalitzada la intervenció cap a les 7.30 hores.

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i vent fluix

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures, especialment en l’interior de València, i vent fluix variable que girarà a est i sud-est.

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.