12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Investiguen a set persones pel robatori de 632 tones de garrofa en el territori valencià

 

La Policia de la Generalitat ha intervingut un total de 632 tones de garrofa en una operació feta en les últimes setmanes contra l’apropiació indeguda i posterior comercialització de productes agrícoles, per la que s’investiga a set persones.

 

Segons ha detallat la Generalitat en un comunicat, esta campanya d’inspecció i control en magatzems s’ha posat en marxa a causa de l’increment de la producció de garrofa en agost i setembre, mesos de la recollida d’este producte enel territori valencià, i la seua comercialització irregular en alguns magatzems que «no tenen els permisos i llicències pertinents per a fer esta activitat comercial».

 

L’operació, efectuada per part de la Policia de la Generalitat en col·laboració amb els equips ROCA de la Guàrdia Civil i Policia Nacional, s’ha saldat amb set persones investigades per apropiació indeguda, falsificació de documents i robatori, algunes d’elles, localitzades a través de l’ús de drons, i amb la localització de quatre magatzems il·legals, 3 en València i 1 en Castelló, i huit amb greus irregularitats, dos en València, quatre en Alacant i dos en Castelló. 

 

Al marge de les 632 tones intervingudes de garrofa, s’ha comprovat la procedència d’altres 400 tones d’este producte i s’han intervingut també 1,8 tones d’ametla.

 

El preu de la garrofa s’ha quintuplicat en els últims anys a causa de les seues múltiples propietats alimentoses, farmacèutiques, culinàries i cosmètiques i les seues característiques energètiques, digestives, minerals, entre altres. La Comunitat Valenciana és la principal productora d’Espanya i la primera productora mundial d’este llegum «cada volta més cotitzada pels seus múltiples usos alimentosos, farmacèutics, culinaris i cosmètics».

Últimes notícies

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.

València suspén les classes en 32 centres i en tres pedanies del sud per l’alerta taronja

L'Ajuntament ha suspés l'activitat docent este dilluns en 32 centres situats en zones inundables i a la Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo per l'alerta taronja. En El Saler i Pinedo els centres obriran sense docència.

L’episodi de pluges ha deixat 146,4 l/m² a La Font d’en Carròs i ha motivat tancaments preventius

L'episodi de pluges ha descarregat amb especial intensitat en el litoral de València, amb un màxim de 146,4 l/m² a La Font d'en Carròs. Diversos municipis han tancat instal·lacions i han suspés activitats a l'aire lliure de manera preventiva.