Investiguen a set persones pel robatori de 632 tones de garrofa en el territori valencià

 

La Policia de la Generalitat ha intervingut un total de 632 tones de garrofa en una operació feta en les últimes setmanes contra l’apropiació indeguda i posterior comercialització de productes agrícoles, per la que s’investiga a set persones.

 

Segons ha detallat la Generalitat en un comunicat, esta campanya d’inspecció i control en magatzems s’ha posat en marxa a causa de l’increment de la producció de garrofa en agost i setembre, mesos de la recollida d’este producte enel territori valencià, i la seua comercialització irregular en alguns magatzems que «no tenen els permisos i llicències pertinents per a fer esta activitat comercial».

 

L’operació, efectuada per part de la Policia de la Generalitat en col·laboració amb els equips ROCA de la Guàrdia Civil i Policia Nacional, s’ha saldat amb set persones investigades per apropiació indeguda, falsificació de documents i robatori, algunes d’elles, localitzades a través de l’ús de drons, i amb la localització de quatre magatzems il·legals, 3 en València i 1 en Castelló, i huit amb greus irregularitats, dos en València, quatre en Alacant i dos en Castelló. 

 

Al marge de les 632 tones intervingudes de garrofa, s’ha comprovat la procedència d’altres 400 tones d’este producte i s’han intervingut també 1,8 tones d’ametla.

 

El preu de la garrofa s’ha quintuplicat en els últims anys a causa de les seues múltiples propietats alimentoses, farmacèutiques, culinàries i cosmètiques i les seues característiques energètiques, digestives, minerals, entre altres. La Comunitat Valenciana és la principal productora d’Espanya i la primera productora mundial d’este llegum «cada volta més cotitzada pels seus múltiples usos alimentosos, farmacèutics, culinaris i cosmètics».

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.