Investiguen a set persones pel robatori de 632 tones de garrofa en el territori valencià

 

La Policia de la Generalitat ha intervingut un total de 632 tones de garrofa en una operació feta en les últimes setmanes contra l’apropiació indeguda i posterior comercialització de productes agrícoles, per la que s’investiga a set persones.

 

Segons ha detallat la Generalitat en un comunicat, esta campanya d’inspecció i control en magatzems s’ha posat en marxa a causa de l’increment de la producció de garrofa en agost i setembre, mesos de la recollida d’este producte enel territori valencià, i la seua comercialització irregular en alguns magatzems que «no tenen els permisos i llicències pertinents per a fer esta activitat comercial».

 

L’operació, efectuada per part de la Policia de la Generalitat en col·laboració amb els equips ROCA de la Guàrdia Civil i Policia Nacional, s’ha saldat amb set persones investigades per apropiació indeguda, falsificació de documents i robatori, algunes d’elles, localitzades a través de l’ús de drons, i amb la localització de quatre magatzems il·legals, 3 en València i 1 en Castelló, i huit amb greus irregularitats, dos en València, quatre en Alacant i dos en Castelló. 

 

Al marge de les 632 tones intervingudes de garrofa, s’ha comprovat la procedència d’altres 400 tones d’este producte i s’han intervingut també 1,8 tones d’ametla.

 

El preu de la garrofa s’ha quintuplicat en els últims anys a causa de les seues múltiples propietats alimentoses, farmacèutiques, culinàries i cosmètiques i les seues característiques energètiques, digestives, minerals, entre altres. La Comunitat Valenciana és la principal productora d’Espanya i la primera productora mundial d’este llegum «cada volta més cotitzada pels seus múltiples usos alimentosos, farmacèutics, culinaris i cosmètics».

Últimes notícies

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.

Arranca agost a la Comunitat Valenciana amb tronades, granís i molta calor a l’interior de València

El primer dia d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb ruixats i tronades localment fortes en el nord de Castelló, sud de València i Alacant, i amb temperatures màximes molt altes a l’interior valencià.

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.
FILMOTECA D'ESTIU