17.5 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Investiguen a set persones pel robatori de 632 tones de garrofa en el territori valencià

 

La Policia de la Generalitat ha intervingut un total de 632 tones de garrofa en una operació feta en les últimes setmanes contra l’apropiació indeguda i posterior comercialització de productes agrícoles, per la que s’investiga a set persones.

 

Segons ha detallat la Generalitat en un comunicat, esta campanya d’inspecció i control en magatzems s’ha posat en marxa a causa de l’increment de la producció de garrofa en agost i setembre, mesos de la recollida d’este producte enel territori valencià, i la seua comercialització irregular en alguns magatzems que «no tenen els permisos i llicències pertinents per a fer esta activitat comercial».

 

L’operació, efectuada per part de la Policia de la Generalitat en col·laboració amb els equips ROCA de la Guàrdia Civil i Policia Nacional, s’ha saldat amb set persones investigades per apropiació indeguda, falsificació de documents i robatori, algunes d’elles, localitzades a través de l’ús de drons, i amb la localització de quatre magatzems il·legals, 3 en València i 1 en Castelló, i huit amb greus irregularitats, dos en València, quatre en Alacant i dos en Castelló. 

 

Al marge de les 632 tones intervingudes de garrofa, s’ha comprovat la procedència d’altres 400 tones d’este producte i s’han intervingut també 1,8 tones d’ametla.

 

El preu de la garrofa s’ha quintuplicat en els últims anys a causa de les seues múltiples propietats alimentoses, farmacèutiques, culinàries i cosmètiques i les seues característiques energètiques, digestives, minerals, entre altres. La Comunitat Valenciana és la principal productora d’Espanya i la primera productora mundial d’este llegum «cada volta més cotitzada pels seus múltiples usos alimentosos, farmacèutics, culinaris i cosmètics».

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.