S’investiga a dos veïns de Carlet per maltractar dos cavalls al barranc d’Alfarp

 

Continua la investigació de la Guàrdia Civil sobre la troballa de cavalls morts en un barranc del riu Magre. Ara ha estretat el cercle d’investigació i se centra en dos homes que podrien estar darrere d’aquest maltractament animal. La Guàrdia Civil de Llombai i el Seprona de València van iniciar este estiu l’operació ‘Ecuus’ després de l’aparició en el barranc i en l’Azud d’Alfarp, a la Ribera Alta de diversos cavalls morts, els quals presentaven signes evidents d’haver sigut maltractats.

La majoria d’equins no tenien xip identificatiu, bé perquè no se’ls va incorporar al principi o perquè els havien extret amb l’objectiu d’evitar la seua localització dels amos. Les gestions de la Guàrdia Civil de Llombai van poder identificar a un dels amos d’un dels cavalls morts. Van esbrinar que el cavall va ser venut fraudulentament en diverses ocasions a diferents propietaris de localitats de València i Castelló, fins a arribar finalment a dos veïns de Carlet. Estos dos homes es dedicaven a realitzar compravenda de cavalls sense fer els registres oficials, evitant el pagament d’impostos corresponents per les transaccions realitzades, és a dir, de manera fraudulenta.

Segons sembla, l’obtenció dels equins d’aquesta manera suposava per als seus propietaris, en el cas que emmalaltiren greument o moriren, una despesa de 300 i 400 euros, el cost de l’arreplegada i la incineració d’un cavall no registrat i per tant no assegurat. Les diligències instruïdes van ser entregades a la Fiscalia del Medi Ambient de València, segons va informar ahir la mateixa Guàrdia Civil.

El primer acte d’aquest tipus registrat va ser en juliol, quan es van trobar tres cossos. Després en agost se’n van sumar cinc, i l’any anterior també va ocórrer amb altres quatre cadàvers de cavalls. Els pobres animals van ser llançats a un barrant en un abocador il·legal al costat del Magre. Un dels cinc cavalls que es van localitzar en agost es trobaven a meitat de la pendent. Cadascun d’ells tenia un estat de descomposició diferent, o siga que cadascú havia sigut llançat en moments diferents. Els que portaven més temps es torbaven al fons i es confonien amb la resta de deixalles de l’abocador il·legal. L’ajuntament va ser qui va posar una denúncia davant el Seprona per a que s’obrira una investigació al considerar que existia un delicte mediambiental.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.