S’investiga a dos veïns de Carlet per maltractar dos cavalls al barranc d’Alfarp

 

Continua la investigació de la Guàrdia Civil sobre la troballa de cavalls morts en un barranc del riu Magre. Ara ha estretat el cercle d’investigació i se centra en dos homes que podrien estar darrere d’aquest maltractament animal. La Guàrdia Civil de Llombai i el Seprona de València van iniciar este estiu l’operació ‘Ecuus’ després de l’aparició en el barranc i en l’Azud d’Alfarp, a la Ribera Alta de diversos cavalls morts, els quals presentaven signes evidents d’haver sigut maltractats.

La majoria d’equins no tenien xip identificatiu, bé perquè no se’ls va incorporar al principi o perquè els havien extret amb l’objectiu d’evitar la seua localització dels amos. Les gestions de la Guàrdia Civil de Llombai van poder identificar a un dels amos d’un dels cavalls morts. Van esbrinar que el cavall va ser venut fraudulentament en diverses ocasions a diferents propietaris de localitats de València i Castelló, fins a arribar finalment a dos veïns de Carlet. Estos dos homes es dedicaven a realitzar compravenda de cavalls sense fer els registres oficials, evitant el pagament d’impostos corresponents per les transaccions realitzades, és a dir, de manera fraudulenta.

Segons sembla, l’obtenció dels equins d’aquesta manera suposava per als seus propietaris, en el cas que emmalaltiren greument o moriren, una despesa de 300 i 400 euros, el cost de l’arreplegada i la incineració d’un cavall no registrat i per tant no assegurat. Les diligències instruïdes van ser entregades a la Fiscalia del Medi Ambient de València, segons va informar ahir la mateixa Guàrdia Civil.

El primer acte d’aquest tipus registrat va ser en juliol, quan es van trobar tres cossos. Després en agost se’n van sumar cinc, i l’any anterior també va ocórrer amb altres quatre cadàvers de cavalls. Els pobres animals van ser llançats a un barrant en un abocador il·legal al costat del Magre. Un dels cinc cavalls que es van localitzar en agost es trobaven a meitat de la pendent. Cadascun d’ells tenia un estat de descomposició diferent, o siga que cadascú havia sigut llançat en moments diferents. Els que portaven més temps es torbaven al fons i es confonien amb la resta de deixalles de l’abocador il·legal. L’ajuntament va ser qui va posar una denúncia davant el Seprona per a que s’obrira una investigació al considerar que existia un delicte mediambiental.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.