S’investiga a dos veïns de Carlet per maltractar dos cavalls al barranc d’Alfarp

 

Continua la investigació de la Guàrdia Civil sobre la troballa de cavalls morts en un barranc del riu Magre. Ara ha estretat el cercle d’investigació i se centra en dos homes que podrien estar darrere d’aquest maltractament animal. La Guàrdia Civil de Llombai i el Seprona de València van iniciar este estiu l’operació ‘Ecuus’ després de l’aparició en el barranc i en l’Azud d’Alfarp, a la Ribera Alta de diversos cavalls morts, els quals presentaven signes evidents d’haver sigut maltractats.

La majoria d’equins no tenien xip identificatiu, bé perquè no se’ls va incorporar al principi o perquè els havien extret amb l’objectiu d’evitar la seua localització dels amos. Les gestions de la Guàrdia Civil de Llombai van poder identificar a un dels amos d’un dels cavalls morts. Van esbrinar que el cavall va ser venut fraudulentament en diverses ocasions a diferents propietaris de localitats de València i Castelló, fins a arribar finalment a dos veïns de Carlet. Estos dos homes es dedicaven a realitzar compravenda de cavalls sense fer els registres oficials, evitant el pagament d’impostos corresponents per les transaccions realitzades, és a dir, de manera fraudulenta.

Segons sembla, l’obtenció dels equins d’aquesta manera suposava per als seus propietaris, en el cas que emmalaltiren greument o moriren, una despesa de 300 i 400 euros, el cost de l’arreplegada i la incineració d’un cavall no registrat i per tant no assegurat. Les diligències instruïdes van ser entregades a la Fiscalia del Medi Ambient de València, segons va informar ahir la mateixa Guàrdia Civil.

El primer acte d’aquest tipus registrat va ser en juliol, quan es van trobar tres cossos. Després en agost se’n van sumar cinc, i l’any anterior també va ocórrer amb altres quatre cadàvers de cavalls. Els pobres animals van ser llançats a un barrant en un abocador il·legal al costat del Magre. Un dels cinc cavalls que es van localitzar en agost es trobaven a meitat de la pendent. Cadascun d’ells tenia un estat de descomposició diferent, o siga que cadascú havia sigut llançat en moments diferents. Els que portaven més temps es torbaven al fons i es confonien amb la resta de deixalles de l’abocador il·legal. L’ajuntament va ser qui va posar una denúncia davant el Seprona per a que s’obrira una investigació al considerar que existia un delicte mediambiental.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.