Mastodon
24.6 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

S’investiga a dos veïns de Carlet per maltractar dos cavalls al barranc d’Alfarp

 

Continua la investigació de la Guàrdia Civil sobre la troballa de cavalls morts en un barranc del riu Magre. Ara ha estretat el cercle d’investigació i se centra en dos homes que podrien estar darrere d’aquest maltractament animal. La Guàrdia Civil de Llombai i el Seprona de València van iniciar este estiu l’operació ‘Ecuus’ després de l’aparició en el barranc i en l’Azud d’Alfarp, a la Ribera Alta de diversos cavalls morts, els quals presentaven signes evidents d’haver sigut maltractats.

La majoria d’equins no tenien xip identificatiu, bé perquè no se’ls va incorporar al principi o perquè els havien extret amb l’objectiu d’evitar la seua localització dels amos. Les gestions de la Guàrdia Civil de Llombai van poder identificar a un dels amos d’un dels cavalls morts. Van esbrinar que el cavall va ser venut fraudulentament en diverses ocasions a diferents propietaris de localitats de València i Castelló, fins a arribar finalment a dos veïns de Carlet. Estos dos homes es dedicaven a realitzar compravenda de cavalls sense fer els registres oficials, evitant el pagament d’impostos corresponents per les transaccions realitzades, és a dir, de manera fraudulenta.

Segons sembla, l’obtenció dels equins d’aquesta manera suposava per als seus propietaris, en el cas que emmalaltiren greument o moriren, una despesa de 300 i 400 euros, el cost de l’arreplegada i la incineració d’un cavall no registrat i per tant no assegurat. Les diligències instruïdes van ser entregades a la Fiscalia del Medi Ambient de València, segons va informar ahir la mateixa Guàrdia Civil.

El primer acte d’aquest tipus registrat va ser en juliol, quan es van trobar tres cossos. Després en agost se’n van sumar cinc, i l’any anterior també va ocórrer amb altres quatre cadàvers de cavalls. Els pobres animals van ser llançats a un barrant en un abocador il·legal al costat del Magre. Un dels cinc cavalls que es van localitzar en agost es trobaven a meitat de la pendent. Cadascun d’ells tenia un estat de descomposició diferent, o siga que cadascú havia sigut llançat en moments diferents. Els que portaven més temps es torbaven al fons i es confonien amb la resta de deixalles de l’abocador il·legal. L’ajuntament va ser qui va posar una denúncia davant el Seprona per a que s’obrira una investigació al considerar que existia un delicte mediambiental.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.