S’investiga a dos veïns de Carlet per maltractar dos cavalls al barranc d’Alfarp

 

Continua la investigació de la Guàrdia Civil sobre la troballa de cavalls morts en un barranc del riu Magre. Ara ha estretat el cercle d’investigació i se centra en dos homes que podrien estar darrere d’aquest maltractament animal. La Guàrdia Civil de Llombai i el Seprona de València van iniciar este estiu l’operació ‘Ecuus’ després de l’aparició en el barranc i en l’Azud d’Alfarp, a la Ribera Alta de diversos cavalls morts, els quals presentaven signes evidents d’haver sigut maltractats.

La majoria d’equins no tenien xip identificatiu, bé perquè no se’ls va incorporar al principi o perquè els havien extret amb l’objectiu d’evitar la seua localització dels amos. Les gestions de la Guàrdia Civil de Llombai van poder identificar a un dels amos d’un dels cavalls morts. Van esbrinar que el cavall va ser venut fraudulentament en diverses ocasions a diferents propietaris de localitats de València i Castelló, fins a arribar finalment a dos veïns de Carlet. Estos dos homes es dedicaven a realitzar compravenda de cavalls sense fer els registres oficials, evitant el pagament d’impostos corresponents per les transaccions realitzades, és a dir, de manera fraudulenta.

Segons sembla, l’obtenció dels equins d’aquesta manera suposava per als seus propietaris, en el cas que emmalaltiren greument o moriren, una despesa de 300 i 400 euros, el cost de l’arreplegada i la incineració d’un cavall no registrat i per tant no assegurat. Les diligències instruïdes van ser entregades a la Fiscalia del Medi Ambient de València, segons va informar ahir la mateixa Guàrdia Civil.

El primer acte d’aquest tipus registrat va ser en juliol, quan es van trobar tres cossos. Després en agost se’n van sumar cinc, i l’any anterior també va ocórrer amb altres quatre cadàvers de cavalls. Els pobres animals van ser llançats a un barrant en un abocador il·legal al costat del Magre. Un dels cinc cavalls que es van localitzar en agost es trobaven a meitat de la pendent. Cadascun d’ells tenia un estat de descomposició diferent, o siga que cadascú havia sigut llançat en moments diferents. Els que portaven més temps es torbaven al fons i es confonien amb la resta de deixalles de l’abocador il·legal. L’ajuntament va ser qui va posar una denúncia davant el Seprona per a que s’obrira una investigació al considerar que existia un delicte mediambiental.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.