Sis persones detingudes per intentar saltar-se un control policial de tancament perimetral d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional que formaven part del dispositiu establit per al control del tancament perimetral de la ciutat d’Alacant amb la finalitat de vigilar el compliment de les noves mesures sanitàries, han detingut a sis persones que van intentar, fent cas omís de les instruccions dels policies, saltar-se un control i accedir a la ciutat.

 

Els agents estaven esta vesprada de dissabte en un dels controls establits en la ciutat d’Alacant amb la finalitat de fer complir les restriccions d’accés i eixida de la ciutat dictades per la presidència de la Generalitat Valenciana,  concretament en la rotonda de Mèxic sent un dels punts principalment usats per a entrar i eixir de la ciutat en vehicle.

 

En un determinat moment dos cotxes es van aproximar al dispositiu, que eren dos taxis, i els agents de la Policia Nacional, conjuntament amb altres efectius de la Policia Local d’Alacant, van donar l’alt als cotxes. Un dels conductors dels taxis va explicar als policies que venien de la localitat d’Almeria i que cada un transportava tres ocupants que havien pagat el viatge fins a Alacant. 

 

Van baixar dels taxis i van fugir

Els agents els van informar que l’accés a la ciutat no estava permés, ja que no es trobaven emparats per cap de les excepcions existents per a això, que per tal motiu havien de donar la volta i tornar al seu punt d’origen. I també els van confirmar que anaven a ser proposats per a sanció per esta infracció.

 

D’esta forma els dos taxis van començar a circular per la rotonda per a abandonar la zona, si bé en estar un dels semàfors en roig van detindre la seua marxa, moment usat pels sis usuaris dels taxis per a obrir les portes dels vehicles i fugir a la carrera.

 

En eixe moment va començar una persecució a la carrera que es va produir per diferents carrers de la ciutat fins a arribar a l’Estació d’Autobusos d’Alacant, lloc que els fugitius havien triat per a refugiar-se, i a on van ser localitzats i detinguts per agents de la Policia Nacional.

 

Els sis arrestats, d’edats compreses entre els 18 i els 32 anys, van ser acusats d’un presumpte delicte de resistència i desobediència per a posteriorment ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.  Els detinguts es van negar a declarar en les dependències de la Comissaria Provincial d’Alacant i no van voler donar explicacions sobre les raons per a accedir a la ciutat.

Últimes notícies

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.

La UPV revalida el títol de millor politécnica d’Espanya en la llista de Shanghái 2026

La Universitat Politècnica de València torna a destacar en la classificació de Shanghái 2026 com a única politécnica espanyola entre les 500 millors del món, mentres que Espanya situa 30 universitats en el top 1.000, sis menys que l’any anterior.