Sis persones detingudes per intentar saltar-se un control policial de tancament perimetral d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional que formaven part del dispositiu establit per al control del tancament perimetral de la ciutat d’Alacant amb la finalitat de vigilar el compliment de les noves mesures sanitàries, han detingut a sis persones que van intentar, fent cas omís de les instruccions dels policies, saltar-se un control i accedir a la ciutat.

 

Els agents estaven esta vesprada de dissabte en un dels controls establits en la ciutat d’Alacant amb la finalitat de fer complir les restriccions d’accés i eixida de la ciutat dictades per la presidència de la Generalitat Valenciana,  concretament en la rotonda de Mèxic sent un dels punts principalment usats per a entrar i eixir de la ciutat en vehicle.

 

En un determinat moment dos cotxes es van aproximar al dispositiu, que eren dos taxis, i els agents de la Policia Nacional, conjuntament amb altres efectius de la Policia Local d’Alacant, van donar l’alt als cotxes. Un dels conductors dels taxis va explicar als policies que venien de la localitat d’Almeria i que cada un transportava tres ocupants que havien pagat el viatge fins a Alacant. 

 

Van baixar dels taxis i van fugir

Els agents els van informar que l’accés a la ciutat no estava permés, ja que no es trobaven emparats per cap de les excepcions existents per a això, que per tal motiu havien de donar la volta i tornar al seu punt d’origen. I també els van confirmar que anaven a ser proposats per a sanció per esta infracció.

 

D’esta forma els dos taxis van començar a circular per la rotonda per a abandonar la zona, si bé en estar un dels semàfors en roig van detindre la seua marxa, moment usat pels sis usuaris dels taxis per a obrir les portes dels vehicles i fugir a la carrera.

 

En eixe moment va començar una persecució a la carrera que es va produir per diferents carrers de la ciutat fins a arribar a l’Estació d’Autobusos d’Alacant, lloc que els fugitius havien triat per a refugiar-se, i a on van ser localitzats i detinguts per agents de la Policia Nacional.

 

Els sis arrestats, d’edats compreses entre els 18 i els 32 anys, van ser acusats d’un presumpte delicte de resistència i desobediència per a posteriorment ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.  Els detinguts es van negar a declarar en les dependències de la Comissaria Provincial d’Alacant i no van voler donar explicacions sobre les raons per a accedir a la ciutat.

Últimes notícies

Així seran els dies grans de les Fogueres d’Alacant: mascletades, ‘plantà’ i ‘cremà’

Alacant enceta els dies grans de les Fogueres de Sant Joan amb la primera mascletà en Luceros, la ‘plantà’ de més de 180 monuments i la ‘cremà’ final en la nit del 24 al 25 de juny.

Carrasco assegura que PP i Vox ja han complit quasi tot el pacte de govern a Castelló

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, afirma que el govern PP-Vox ja ha executat o té en marxa el 87% del seu acord de govern i destaca avanços en vivenda, empleu i rebaixa fiscal quan es complixen tres anys del mandat.

Catalá posa el focus en les urnes davant un possible congrés del PP valencià

L'alcaldessa de València, María José Catalá, rebutja entrar en el debat sobre un congrés regional del PP i insistix que la prioritat és preparar-se per a les pròximes eleccions, descartant alhora una candidatura seua a la Generalitat.

PSPV i Compromís acusen PP i Vox de tindre Les Corts segrestades i frenar el control al Consell

PSPV i Compromís denuncien que PP i Vox tenen Les Corts 'segrestades', amb unes 600 preguntes i peticions sense resposta i limitant la tasca de l'oposició. PP i Vox neguen el bloqueig i acusen l'esquerra de fer teatre parlamentari.

Alliberen un peix lluna atrapat en una xarxa de pesca il·legal a El Campello

La Guàrdia Civil ha alliberat un jove peix lluna atrapat en una xarxa de pesca il·legal a la deriva davant la costa dEl Campello, on també han trobat sis dorades mortes i una gavina sense vida.

Els docents de la concertada protesten a Les Corts per exigir avanços en la jubilació parcial

Cinc sindicats de l’ensenyament concertat es concentren davant Les Corts en plena jornada de vaga per denunciar la falta d’avanços en la jubilació parcial, les plantilles i l’ordre de pagament delegat.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 superen el primer tràmit en Les Corts

Els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions d’euros, continuen la tramitació en Les Corts després que PP i Vox hagen tombat les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís, que en demanaven la devolució al Consell.

Awa Fam, del València Basket a la WNBA: així viu el seu somni americà

La pívot valenciana Awa Fam s’ha guanyat en pocs dies un lloc com a titular en les Seattle Storm i ja pensa en el Mundial FIBA de setembre a Alemanya.