Si t’arriba aquest SMS per Nadal, no ho òbrigues, és un frau

Les estafes via SMS (smishing) són relativament fàcils d’identificar per als qui tenim una certa experiència digital. Solen tindre faltes d’ortografia, els missatges són genèrics i l’URL de la web és massa estranya. Són els clàssics senyals que ens serveixen d’advertiment per a evitar caure en aquestes estafes.

El cas que està ocorrent aquests dies amb MRW, l’empresa de paqueteria és considerablement més complex, perquè no sols és un missatge més cura, també inclou dades reals que en principi cap atacant hauria de tindre accés.

Aquest hackeig ho ha denunciat la pròpia companyia, que ha adjuntat una prova dels missatges de text falsificats. En ells, l’usuari rep un avís que ha d’abonar les despeses de l’enviament i un link on suposadament fer-se càrrec d’aqueixos costos.

 

 

La pròpia entitat remet a la seua pàgina web per a explicar les comprovacions de seguretat que fer abans de punxar en aqueix enllaç. Entre les pistes que dona per a saber que els SMS són falsos, que MRW ”únicament cobra per les despeses derivades dels enviaments oficials realitzats amb MRW, no sol·licitant en cap moment mitjançant un enllaç el pagament de cap quantitat per a realitzar el lliurament”.

 

A més, explica que no envien e-mails ni SMS amb enllaços que dirigeixen a pàgines web potencialment perilloses.

No és casualitat que el frau, conegut com a smishing, es desenvolupe en plenes festivitats, època de regals, enviaments i una activitat incessant per a empreses de repartiment com MRW.

 

SMS falsos, però amb dades reals

 

MRW explica que si hem rebut un SMS indicant que hem d’abonar unes despeses d’enviament, no ho fem. En concret, aquesta estafa de SMS de MRW segueix el patró següent:

Actualment la pàgina falsa de ‘envios-mrw.com‘ ja no està disponible, però no es descarta que la campanya de SMS fake continue amb una altra direcció similar. Aquesta pàgina fraudulenta té un disseny molt semblant al de l’original de MRW i després de mostrar-nos dades del nostre enviament, ens deriva a una web de pagaments on afegir la targeta bancària per a fer un suposat pagament de 0,99 € per a les falses despeses d’enviament.

Si l’usuari entra en l’enllaç que rep a través del SMS, s’accedirà a la web falsa de MRW però on queden reflectits algunes dades correctes com el nom, la localitat a la qual es realitza l’enviament i el localitzador o número d’albarà real. Una dada que només hauria d’estar en mans de qui envia el producte.

De moment no s’han confirmat els detalls de la bretxa de seguretat, però des de MRW expliquen que estan «intentant solucionar-ho al més prompte possible», evidenciant que es tracta d’un problema també pel seu costat i no únicament un intent de phishing alié a l’empresa de paqueteria.

 

Què fer si s’ha ‘picat’ en l’estafa

 

L’Incibe recomana contactar com més prompte millor amb l’entitat bancària del titular per a informar de la situació i dels possibles pagaments que s’hagen pogut fer. Si s’han facilitat dades personals, convé revisar quina informació privada apareix en internet i quins usos se li està donant, afig l’organisme, abans de prendre mesures legals.

Sobre l’aparença del lloc web fals, aquest té un disseny molt semblant al de l’empresa suplantada, alguna cosa que no fa sospitar a l’usuari de trobar-se davant una pàgina fraudulenta. La manera de comprovar-ho és revisant l’URL de la web, que no es tracta del domini legítim, sinó d’un que tracta de simular el legítim en utilitzar el nom de l’empresa.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.