Si t’arriba aquest SMS per Nadal, no ho òbrigues, és un frau

Les estafes via SMS (smishing) són relativament fàcils d’identificar per als qui tenim una certa experiència digital. Solen tindre faltes d’ortografia, els missatges són genèrics i l’URL de la web és massa estranya. Són els clàssics senyals que ens serveixen d’advertiment per a evitar caure en aquestes estafes.

El cas que està ocorrent aquests dies amb MRW, l’empresa de paqueteria és considerablement més complex, perquè no sols és un missatge més cura, també inclou dades reals que en principi cap atacant hauria de tindre accés.

Aquest hackeig ho ha denunciat la pròpia companyia, que ha adjuntat una prova dels missatges de text falsificats. En ells, l’usuari rep un avís que ha d’abonar les despeses de l’enviament i un link on suposadament fer-se càrrec d’aqueixos costos.

 

 

La pròpia entitat remet a la seua pàgina web per a explicar les comprovacions de seguretat que fer abans de punxar en aqueix enllaç. Entre les pistes que dona per a saber que els SMS són falsos, que MRW ”únicament cobra per les despeses derivades dels enviaments oficials realitzats amb MRW, no sol·licitant en cap moment mitjançant un enllaç el pagament de cap quantitat per a realitzar el lliurament”.

 

A més, explica que no envien e-mails ni SMS amb enllaços que dirigeixen a pàgines web potencialment perilloses.

No és casualitat que el frau, conegut com a smishing, es desenvolupe en plenes festivitats, època de regals, enviaments i una activitat incessant per a empreses de repartiment com MRW.

 

SMS falsos, però amb dades reals

 

MRW explica que si hem rebut un SMS indicant que hem d’abonar unes despeses d’enviament, no ho fem. En concret, aquesta estafa de SMS de MRW segueix el patró següent:

Actualment la pàgina falsa de ‘envios-mrw.com‘ ja no està disponible, però no es descarta que la campanya de SMS fake continue amb una altra direcció similar. Aquesta pàgina fraudulenta té un disseny molt semblant al de l’original de MRW i després de mostrar-nos dades del nostre enviament, ens deriva a una web de pagaments on afegir la targeta bancària per a fer un suposat pagament de 0,99 € per a les falses despeses d’enviament.

Si l’usuari entra en l’enllaç que rep a través del SMS, s’accedirà a la web falsa de MRW però on queden reflectits algunes dades correctes com el nom, la localitat a la qual es realitza l’enviament i el localitzador o número d’albarà real. Una dada que només hauria d’estar en mans de qui envia el producte.

De moment no s’han confirmat els detalls de la bretxa de seguretat, però des de MRW expliquen que estan “intentant solucionar-ho al més prompte possible”, evidenciant que es tracta d’un problema també pel seu costat i no únicament un intent de phishing alié a l’empresa de paqueteria.

 

Què fer si s’ha ‘picat’ en l’estafa

 

L’Incibe recomana contactar com més prompte millor amb l’entitat bancària del titular per a informar de la situació i dels possibles pagaments que s’hagen pogut fer. Si s’han facilitat dades personals, convé revisar quina informació privada apareix en internet i quins usos se li està donant, afig l’organisme, abans de prendre mesures legals.

Sobre l’aparença del lloc web fals, aquest té un disseny molt semblant al de l’empresa suplantada, alguna cosa que no fa sospitar a l’usuari de trobar-se davant una pàgina fraudulenta. La manera de comprovar-ho és revisant l’URL de la web, que no es tracta del domini legítim, sinó d’un que tracta de simular el legítim en utilitzar el nom de l’empresa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.