Es trenca el con del volcà de la Palma i un gran riu de lava es dirigeix a la mar

Ejemplo de shortcode con estilo
Durant el matí d’este dissabte s’ha obert una nova boca eruptiva en el volcà de La Palma i ja són quatre les que emeten lava des que s’iniciés l’erupció diumenge passat. Esta nova font lava es troba més a l’oest del focus principal en el moment en el qual el volcà viu les seues hores […]

Durant el matí d’este dissabte s’ha obert una nova boca eruptiva en el volcà de La Palma i ja són quatre les que emeten lava des que s’iniciés l’erupció diumenge passat. Esta nova font lava es troba més a l’oest del focus principal en el moment en el qual el volcà viu les seues hores més intenses.

Moments de major intencitat

La nova boca, de la qual es desconeix encara si té molta càrrega magmàtica, se suma a les dos que es van obrir el divendres i que va provocar el desallotjament d’unes 160 persones dels barris més pròxims a la zona del con volcànic. L’obertura d’una nova boca augmenta el risc d’esfondrament total o parcial del con volcànic.

Es recomana a la població que no isca al carrer

El núvol de cendra i pedres també han augmentat en les últimes hores, la qual cosa ha obligat, a més de les citades evacuacions, a tancar el cel aeri de la Palma per seguretat. Es recomana a la població que no isca al carrer, i si es fa, que ho faça amb protecció per als ulls i màscara.

El con es trenca i deixa una bugada enorme en direcció a la mar

La situació a la Palma empitjora. El con del volcà s’ha trencat i deixa «una bugada enorme» en direcció cap a la mar, segons ha constatat l’Institut Geològic i Miner d’Espanya (IGME) gràcies a les imatges dels drons.

L’erupció del volcà de la Cimera Vella a l’illa canària de la Palma segueix en curs, però ara amb fases més explosives. Els rius de lava han arrasat unes 190 hectàrees de terreny i unes 420 edificacions. Un nou focus, el tercer, ha obert este matí, segons informa l’Institut Volcanológico de Canàries (Involcan). Es localitza més a l’oest del principal, precisa l’organisme científic dependent del Cabildo de Tenerife.

Se suma a dos noves boques eruptives

Este focus se suma a les dos noves boques eruptives que es van obrir el divendres, que van obligar a evacuar als veïns que encara romanien en tres de les zones més amenaçades.

Últimes notícies

El Levante necessita punts en la visita al Celta a Balaídos

El Celta i el Levante s’enfronten diumenge a Balaídos amb la necessitat de sumar punts. Hugo Sotelo tornarà a l’estadi en un duel amb baixes i rotacions possibles.

Villarreal i Getafe busquen tancar les ferides europees

El Villarreal i el Getafe s’enfronten diumenge a La Cerámica, després de perdre a Europa. Els madrilenys també volen trencar la mala ratxa fora de casa.

El Levante busca punts a Vigo sense confiar-se del triomf anterior

Luís Castro ha advertit que la victòria de la temporada passada no dona punts al Levante en la visita d’este diumenge a Vigo. L’equip arriba després de dues derrotes seguides.

L’Elx busca el primer triomf a casa davant d’un Betis en ratxa

L’Elx rep el Betis el 7 de novembre a les 14.00. Els il·licitans busquen la primera victòria a casa, mentre els visitants defenen la quarta plaça.

Multitud de ciutadans s’acosten a Vivers per a disfrutar de l’oferta turística de la província en La Fira dels Comarques  

La Diputació de València acosta a la ciutat les nombroses propostes d'experiències turístiques que els municipis valencians oferixen per a gaudir i conéixer el nostre territori

Tallers a València ensenyen a previndre incendis i actuar en emergències

Les activitats de la XXI Setmana de la Prevenció d'Incendis han oferit tallers familiars, primers auxilis i demostracions a València. La programació continuarà diumenge amb un simulacre de trànsit.

Bernabé contraposa el model socialista al de Catalá i Ayuso

Bernabé defensa un model centrat en els barris i els servicis públics, davant les polítiques de vivenda de Catalá i Ayuso. També ha denunciat l’entrega de sòl públic a promotores privades.

Digital-IA porta la formació gratuïta en intel·ligència artificial a Segorbe

El Teatre Serrano acollirà el 9 de novembre una jornada gratuïta amb demostracions de robòtica i un taller pràctic d'intel·ligència artificial per a la ciutadania, les empreses i les administracions públiques.