Anuncios

Submissió química en quatre dones diuen haver sentit punxades

Almenys quatre dones van acudir en la matinada del dissabte al diumenge als serveis d’emergència en les Festes de Sant Fermín 2022 a Pamplona indicant haver patit burxades realitzades per persones desconegudes. A més, asseguren haver-se sentit marejades, fins i tot amb sensació de pèrdua de coneixement.

És a dir, l’administració de substàncies estupefaents a víctimes per a abusar sexualment d’elles o per a robar-los.

Anuncios

En tots els casos, en els quatre, es va activar el protocol de submissió química. Els casos es van produir en hores i llocs diferents de la ciutat.

El primer avís es va produir al voltant de les 21.00 hores del dissabte, al carrer Arrieta. Una segona dona va donar l’avís al voltant de les 22.50 hores. Aquesta última assegura haver perdut parcialment el coneixement en la zona del Redín.

Hores més tard, a les 02.00 hores, va haver-hi altres dos casos notificats en el lloc de DYA Navarresa en el Passeig de Sarasate.

Les dones, desorientes després d’una lleu burxada

Les dones es van sentir desorientades després de notar una lleu burxada al braç, similar al d’una agulla o una xeringa. A més d’activar-se el protocol de submissió química, que implica la recollida de mostres per a anàlisis, se’ls va oferir la possibilitat d’interposar denúncia. Tots els casos han sigut derivats a la Policia Foral, detalla el diari ‘Notícias de Navarra’.

En els últims mesos s’han registrat a França i en altres països d’Europa nombroses denúncies de dones que asseguren notar una burxada i, poc després, començar símptomes com a vertigen, nàusees o mal de cap.

Les anàlisis clíniques realitzades a França no han aconseguit determinar què és exactament la substància que s’administra, ni si és la mateixa en tots els casos. No obstant això, se sospita que pot ser èxtasi líquid, conegut com ‘la droga dels violadors‘, un narcòtic injectable que no es pot detectar en sang hores després de ser administrat.

Campanya contra la submissió química

Amb motiu de les festes de Sant Fermín 2022, el Govern de Navarra ha posat en marxa una campanya davant la possibilitat de situacions d’assetjament o agressió sexual sota els efectes de l’alcohol o drogues.

L’Executiu autonòmic ha instat la ciutadania a telefonar al 112 si s’és testimoni d’una situació d’assetjament. També si la persona es troba inconscient, sota els efectes de l’alcohol, drogues o altres substàncies.

Si es creu haver sigut víctima de submissió química, el Govern de Navarra recorda que el protocol d’actuació davant aquests casos és acudir a l’hospital de referència en la major brevetat possible.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios