Submissió química en quatre dones diuen haver sentit punxades

Almenys quatre dones van acudir en la matinada del dissabte al diumenge als serveis d’emergència en les Festes de Sant Fermín 2022 a Pamplona indicant haver patit burxades realitzades per persones desconegudes. A més, asseguren haver-se sentit marejades, fins i tot amb sensació de pèrdua de coneixement.

És a dir, l’administració de substàncies estupefaents a víctimes per a abusar sexualment d’elles o per a robar-los.

En tots els casos, en els quatre, es va activar el protocol de submissió química. Els casos es van produir en hores i llocs diferents de la ciutat.

El primer avís es va produir al voltant de les 21.00 hores del dissabte, al carrer Arrieta. Una segona dona va donar l’avís al voltant de les 22.50 hores. Aquesta última assegura haver perdut parcialment el coneixement en la zona del Redín.

Hores més tard, a les 02.00 hores, va haver-hi altres dos casos notificats en el lloc de DYA Navarresa en el Passeig de Sarasate.

Les dones, desorientes després d’una lleu burxada

Les dones es van sentir desorientades després de notar una lleu burxada al braç, similar al d’una agulla o una xeringa. A més d’activar-se el protocol de submissió química, que implica la recollida de mostres per a anàlisis, se’ls va oferir la possibilitat d’interposar denúncia. Tots els casos han sigut derivats a la Policia Foral, detalla el diari ‘Notícias de Navarra’.

En els últims mesos s’han registrat a França i en altres països d’Europa nombroses denúncies de dones que asseguren notar una burxada i, poc després, començar símptomes com a vertigen, nàusees o mal de cap.

Les anàlisis clíniques realitzades a França no han aconseguit determinar què és exactament la substància que s’administra, ni si és la mateixa en tots els casos. No obstant això, se sospita que pot ser èxtasi líquid, conegut com ‘la droga dels violadors‘, un narcòtic injectable que no es pot detectar en sang hores després de ser administrat.

Campanya contra la submissió química

Amb motiu de les festes de Sant Fermín 2022, el Govern de Navarra ha posat en marxa una campanya davant la possibilitat de situacions d’assetjament o agressió sexual sota els efectes de l’alcohol o drogues.

L’Executiu autonòmic ha instat la ciutadania a telefonar al 112 si s’és testimoni d’una situació d’assetjament. També si la persona es troba inconscient, sota els efectes de l’alcohol, drogues o altres substàncies.

Si es creu haver sigut víctima de submissió química, el Govern de Navarra recorda que el protocol d’actuació davant aquests casos és acudir a l’hospital de referència en la major brevetat possible.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia que un jutjat de Ceuta recolza el recurs contra el repartiment de menors migrants

El president ha informat en Les Corts d'una fallada del Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta favorable a la Generalitat i ha criticat la política migratòria estatal. També ha detallat mesures autonòmiques en matèria de protecció de menors i seguretat.

Un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors, segons Pérez Llorca

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs de la Generalitat contra el decret estatal de repartiment de menors no acompanyats.

Les Corts rebutgen la petició de Compromís de llevar privilegis als expresidents

El ple de Les Corts ha rebutjat la reforma de Compromís per a suprimir avantatges dels expresidents i manté oficina, xofera, dos assessors i opció al CJC. La majoria de PP i Vox ha frenat comissions d'investigació i han tirat avant iniciatives de PP i Vox.

Avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora

Aemet ha establit per a este divendres l'avís groc en la Comunitat Valenciana per precipitacions de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant hi haurà a més avís costaner per vent del sud-oest de 50-60 km/h i ones de 3 m; este dijous hi ha avisos per pluja en Castellon, València i el litoral nord d'Alacant.

Pérez Llorca insta l’oposició a aclarir irregularitats en vivendes protegides i no protegir els seus

Pérez Llorca ha demanat a l'oposició col·laboració per a esclarir possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes protegides i evitar blindatges partidistes. La sessió de control en Les Corts ha pujat de to amb crítiques de PSPV i Compromís i crits de 'Barcala dimissió'.

L’aeroport de Castelló creix un 22% al febrer i firma la seua millor dada del mes

L'aeroport de Castelló va tancar febrer amb 12.689 passatgers, un 22% més i la seua millor dada per a este mes. En el bimestre suma 24.809 viatgers i prepara 16 rutes en 2026.

Pérez Llorca assegura que un jutjat de Ceuta recolza el rebuig del Consell al repartiment de menors

El president ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta ha donat la raó a la Generalitat en el seu recurs contra el decret estatal. Segons la seua versió, la resolució qüestiona els criteris d'assignació de menors no acompanyats entre autonomies.

Detingudes cinc persones per robatoris en centres educatius de Borriana i Terrassa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en centres educatius de Borriana i Terrassa.