15.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Submissió química en quatre dones diuen haver sentit punxades

Almenys quatre dones van acudir en la matinada del dissabte al diumenge als serveis d’emergència en les Festes de Sant Fermín 2022 a Pamplona indicant haver patit burxades realitzades per persones desconegudes. A més, asseguren haver-se sentit marejades, fins i tot amb sensació de pèrdua de coneixement.

És a dir, l’administració de substàncies estupefaents a víctimes per a abusar sexualment d’elles o per a robar-los.

En tots els casos, en els quatre, es va activar el protocol de submissió química. Els casos es van produir en hores i llocs diferents de la ciutat.

El primer avís es va produir al voltant de les 21.00 hores del dissabte, al carrer Arrieta. Una segona dona va donar l’avís al voltant de les 22.50 hores. Aquesta última assegura haver perdut parcialment el coneixement en la zona del Redín.

Hores més tard, a les 02.00 hores, va haver-hi altres dos casos notificats en el lloc de DYA Navarresa en el Passeig de Sarasate.

Les dones, desorientes després d’una lleu burxada

Les dones es van sentir desorientades després de notar una lleu burxada al braç, similar al d’una agulla o una xeringa. A més d’activar-se el protocol de submissió química, que implica la recollida de mostres per a anàlisis, se’ls va oferir la possibilitat d’interposar denúncia. Tots els casos han sigut derivats a la Policia Foral, detalla el diari ‘Notícias de Navarra’.

En els últims mesos s’han registrat a França i en altres països d’Europa nombroses denúncies de dones que asseguren notar una burxada i, poc després, començar símptomes com a vertigen, nàusees o mal de cap.

Les anàlisis clíniques realitzades a França no han aconseguit determinar què és exactament la substància que s’administra, ni si és la mateixa en tots els casos. No obstant això, se sospita que pot ser èxtasi líquid, conegut com ‘la droga dels violadors‘, un narcòtic injectable que no es pot detectar en sang hores després de ser administrat.

Campanya contra la submissió química

Amb motiu de les festes de Sant Fermín 2022, el Govern de Navarra ha posat en marxa una campanya davant la possibilitat de situacions d’assetjament o agressió sexual sota els efectes de l’alcohol o drogues.

L’Executiu autonòmic ha instat la ciutadania a telefonar al 112 si s’és testimoni d’una situació d’assetjament. També si la persona es troba inconscient, sota els efectes de l’alcohol, drogues o altres substàncies.

Si es creu haver sigut víctima de submissió química, el Govern de Navarra recorda que el protocol d’actuació davant aquests casos és acudir a l’hospital de referència en la major brevetat possible.

Últimes notícies

Abascal qualifica de ‘estafa’ que el PP accepte les seues propostes a València i Guardiola les rebutge a Extremadura

Abascal ha avançat que Vox defendrà a Extremadura la mateixa agenda que en altres regions i ha titllat de 'estafa' que el PP l'accepte a València i la negue allí. També ha retret a Feijóo que no presente una moció de censura i preferisca convocar manifestacions.

El PP designa a Mazón com a portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts i cobrarà 634 euros més al mes

El PP ha designat a Carlos Mazón portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts, un càrrec amb un plus de 634,27 euros mensuals, prop de 8.879,78 a l'any. L'oposició ha criticat el nomenament i recorda que la comissió no aborda temes legislatius i no s'ha reunit en dos anys i mig.

La criminalitat puja un 2,3% en el tercer trimestre en la Comunitat Valenciana

La criminalitat ha pujat un 2,3% en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre respecte al mateix període de l'any anterior. Baixen diversos robatoris i homicidis consumats, però la cibercriminalidad creix amb força.

PP i Vox rebutgen la proposta de Zona de Baixes Emissions de l’oposició a València

El ple extraordinari ha rebutjat la moció de Compromís i PSPV per a implantar la ZBE en considerar-la inviable. L'oposició alerta de pèrdua d'ajudes i riscos per a la salut pública.

La causa de la dana incorporarà dos vídeos de l’entrada de Mazón al Centre d’Emergències

El jutjat de Catarroja afegirà a la causa penal dos gravacions que registren l'arribada de Carlos Mazón al CCE el 29 d'octubre. La diligència també comunica les transcripcions de dos testimonis i la personació de la defensa de Salomé Pradas.

Agricultura extrema la vigilància per la pesta porcina africana i el sector demana controlar el senglar

La Comunitat Valenciana intensifica la prevenció després del brot a Catalunya, sense casos detectats en el seu territori. El sector reclama més control del senglar.

Quasi 6.000 persones visiten els Sants Joans en el primer cap de setmana després de la seua reobertura

Més de 5.800 persones han passat per l'església dels Sants Joans en el seu primer cap de setmana després de reobrir, amb cues i entrades en línia esgotades. La restauració, finançada per la Fundació Hortensia Herrero, recupera el monument i incorpora l'experiència 'Barroc Immersive'.

Calero, convençut que salvaria al Llevant, s’acomiada sense retrets

El tècnic es va acomiadar de la banqueta després de la seua destitució reafirmant que hauria salvat al Llevant. Va agrair al club i va assumir la decisió sense retrets.