Troben un taller clandestí de taxidèrmia a Sant Vicent del Raspeig

 

El mes d’abril passat, la Guàrdia Civil d’Alacant va trobar en la localitat de Sant Vicent del Raspeig un taller il·legal dedicat a la taxidèrmia d’animals de caça, on entre altres peces, es va localitzar la d’un senglar suposadament caçat mitjançant una tècnica il·legal com és el llaç.

Agents de SEPRONA Alacant, en el mateix acte van poder identificar tant al presumpte caçador de l’animal com al presumpte taxidermista que explotava el local. Tots dos han sigut proposats per a sancions administratives que poden aconseguir un màxim de 6.000 i 60.000 euros respectivament.

En atenció a la prevenció i control de la caça furtiva en terrenys de règim especial (vedats de caça, regits per pla tècnic de caça), i terrenys de zona comuna (terrenys de caça no regits amb pla tècnic de caça, la qual cosa comú es denominen terrenys lliures), la Guàrdia Civil d’Alacant realitza periòdicament inspeccions i controls per a la prevenció de la caça furtiva.

En el marc d’este servei, agents pertanyents al Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx van tindre coneixement de la captura d’un senglar amb un llaç i que l’animal es trobava naturalitzant-se (dissecant-se) en un taller de taxidèrmia de la localitat de Sant Vicent del Raspeig.

Este mètode de caça consisteix a usar un cable d’acer disposant-lo en forma de llaç en una senda per on se sap que passen els animals, estos introdueixen el cap involuntàriament i en continuar el seu camí el llaç es va tancant escanyant-los, fins i tot si introdueixen en comptes del cap alguna altra extremitat, l’animal queda atrapat sense possibilitat d’escapar.

Este art de caça està prohibit, ja que no es tracta d’una forma de caça selectiva perquè es pot capturar qualsevol espècie, fins i tot protegida, i perquè afig un sofriment agonitzant a l’animal.

Com a resultat de les actuacions i investigació realitzades es va localitzar el lloc on possiblement estava el senglar, comprovant-se que es tractava d’una caseta de ferramentes, transformat en taller de taxidèrmia, en l’interior de la qual es van trobar diversos animals naturalitzats, cranis i banyes, entre ells el senglar suposadament capturat de manera il·legal.

Fruit d’esta inspecció, els agents van descobrir que en este lloc s’exercia l’activitat de taxidèrmia i que es trobava equipat de tota l’eina, maquinària i productes necessaris per a això.

Davant el requeriment de la Unitat actuant, els agents van comprovar la manca de cap mena de Llicència ambiental o autorització, en la qual s’inclouen les pròpies d’autònom de la Seguretat Social, declaració Agència Tributària, registre del taller de taxidèrmia en la Conselleria de Medi Ambient, lliure registre d’entrada i eixida dels animals que es dissequen, registre i gestió de residus SANDACH o l’autorització de Confederació Hidrogràfica del Jucar de la correcta gestió de les aigües residuals, per la qual cosa el taller resultava completament il·legal.

En esta mateixa inspecció es va procedir a la identificació de la persona que presumptament va caçar el senglar sense autorització de la Conselleria de Medi Ambient i al taxidermista que suposadament exercia allí la seua activitat.

Una vegada realitzada les comprovacions de la manca de documentació obligatòria per a conéixer de la legal procedència dels trofeus que es trobaven en el taller, es va procedir a decomissar el cap i la taula d’ullals caçat sense autorització, quedant immobilitzat en el citat taller a la disposició de la Conselleria de Medi Ambient per mancar de la preceptiva documentació. Pel mateix motiu i d’igual forma es van immobilitzar 16 peces entre les quals es trobaven un cap de sarrio, sis cranis de mufló, quatre arruis, un crani d’arruí i quatre cranis de cabirol.

A causa de les irregularitats observades el presumpte caçador del senglar s’enfronta a una possible infracció greu a la normativa de caça, la qual porta aparellades sancions de caça de 3.000 € a 6.000 € i inhabilitació d’obtindre d’un a dos anys la llicència de caça.

D’altra banda, l’exercici de l’activitat de taxidèrmia de manera il·legal o irregular suposa una infracció greu a la normativa sanitària animal amb sancions de 3.000 € a 60.000 € a la normativa de Medi Ambient, per la qual cosa els agents del SEPRONA van procedir a la corresponent formulació dels informes de denúncies en concordança amb la LLEI 13/2004 DE CAÇA DE LA COMUNITAT VALENCIANA, R.D 1528/2012 regula normes aplicables a subproductes animals no destinats a consum humà i Llei 6/2003 de ramaderia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El PP incorpora la prioritat valenciana en l’accés a la vivenda pública a petició de Vox

El PP ha acceptat una esmena de Vox per incloure el principi de prioritat nacional en l’accés a vivenda pública en la Comunitat Valenciana, en una jornada de Les Corts centrada en la crisi d’habitatge. L’oposició critica l’acord i reclama mesures per contindre els preus i protegir el parc públic.

Els llauradors valencians se sumen a una gran tractorada a Madrid el 28 d’octubre

Les principals organitzacions agràries de la Comunitat Valenciana participaran el 28 d’octubre en una gran manifestació-tractorada a Madrid per reclamar mesures urgents davant l’encariment dels costos i la falta de rendibilitat.

La Mostra de València distingix Iciar Bollaín amb la Palmera d’Honor

La Mostra de València-Cinema del Mediterrani concedix la Palmera d’Honor de la 41a edició a la directora Iciar Bollaín, de trajectòria socialment compromesa i amb un vincle destacat amb València i la Comunitat Valenciana.

Sagunt obri el Museu Industrial i de la Memòria Obrera amb entrada gratuïta

El Museu Industrial i de la Memòria Obrera del Port de Sagunt obrirà al públic el 15 d’octubre amb entrada gratuïta fins al 31 de desembre i una exposició permanent sobre la siderúrgia i la lluita obrera.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el 89 % d’ocupació durant el pont

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 88,9 % durant el pont del 9 d’Octubre i el 12 d’octubre, 3,5 punts per damunt de les previsions, amb Benidorm, Peníscola i València ciutat per damunt del 90 %.

Hortensia Herrero torna a ser l’única col·leccionista espanyola en la llista mundial Top 200

Hortensia Herrero ha sigut inclosa per tercer any seguit en la llista internacional 'Top 200 Collectors' de la revista ARTnews, on és l’única col·leccionista espanyola, un reconeixement que reforça el paper del CAHH com a referent cultural a València.

Cinc actes a aficionats del Sevilla al Ciutat de València i investigació per una gran baralla

La Policia ha alçat cinc actes a seguidors del Sevilla per incidents dins i fora del Ciutat de València i investiga una multitudinària baralla prèvia al partit contra el Levante.

Pérez Llorca garanteix que Alicante continuarà lligada a The Ocean Race

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat que prompte hi haurà notícies sobre el futur vincle de The Ocean Race amb Alicante, després del trasllat del port d’eixida a Porto. L’alcalde Luis Barcala també confia que la ciutat mantinga un paper destacat en la regata més enllà de 2027.