Troben un taller clandestí de taxidèrmia a Sant Vicent del Raspeig

 

El mes d’abril passat, la Guàrdia Civil d’Alacant va trobar en la localitat de Sant Vicent del Raspeig un taller il·legal dedicat a la taxidèrmia d’animals de caça, on entre altres peces, es va localitzar la d’un senglar suposadament caçat mitjançant una tècnica il·legal com és el llaç.

Agents de SEPRONA Alacant, en el mateix acte van poder identificar tant al presumpte caçador de l’animal com al presumpte taxidermista que explotava el local. Tots dos han sigut proposats per a sancions administratives que poden aconseguir un màxim de 6.000 i 60.000 euros respectivament.

En atenció a la prevenció i control de la caça furtiva en terrenys de règim especial (vedats de caça, regits per pla tècnic de caça), i terrenys de zona comuna (terrenys de caça no regits amb pla tècnic de caça, la qual cosa comú es denominen terrenys lliures), la Guàrdia Civil d’Alacant realitza periòdicament inspeccions i controls per a la prevenció de la caça furtiva.

En el marc d’este servei, agents pertanyents al Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx van tindre coneixement de la captura d’un senglar amb un llaç i que l’animal es trobava naturalitzant-se (dissecant-se) en un taller de taxidèrmia de la localitat de Sant Vicent del Raspeig.

Este mètode de caça consisteix a usar un cable d’acer disposant-lo en forma de llaç en una senda per on se sap que passen els animals, estos introdueixen el cap involuntàriament i en continuar el seu camí el llaç es va tancant escanyant-los, fins i tot si introdueixen en comptes del cap alguna altra extremitat, l’animal queda atrapat sense possibilitat d’escapar.

Este art de caça està prohibit, ja que no es tracta d’una forma de caça selectiva perquè es pot capturar qualsevol espècie, fins i tot protegida, i perquè afig un sofriment agonitzant a l’animal.

Com a resultat de les actuacions i investigació realitzades es va localitzar el lloc on possiblement estava el senglar, comprovant-se que es tractava d’una caseta de ferramentes, transformat en taller de taxidèrmia, en l’interior de la qual es van trobar diversos animals naturalitzats, cranis i banyes, entre ells el senglar suposadament capturat de manera il·legal.

Fruit d’esta inspecció, els agents van descobrir que en este lloc s’exercia l’activitat de taxidèrmia i que es trobava equipat de tota l’eina, maquinària i productes necessaris per a això.

Davant el requeriment de la Unitat actuant, els agents van comprovar la manca de cap mena de Llicència ambiental o autorització, en la qual s’inclouen les pròpies d’autònom de la Seguretat Social, declaració Agència Tributària, registre del taller de taxidèrmia en la Conselleria de Medi Ambient, lliure registre d’entrada i eixida dels animals que es dissequen, registre i gestió de residus SANDACH o l’autorització de Confederació Hidrogràfica del Jucar de la correcta gestió de les aigües residuals, per la qual cosa el taller resultava completament il·legal.

En esta mateixa inspecció es va procedir a la identificació de la persona que presumptament va caçar el senglar sense autorització de la Conselleria de Medi Ambient i al taxidermista que suposadament exercia allí la seua activitat.

Una vegada realitzada les comprovacions de la manca de documentació obligatòria per a conéixer de la legal procedència dels trofeus que es trobaven en el taller, es va procedir a decomissar el cap i la taula d’ullals caçat sense autorització, quedant immobilitzat en el citat taller a la disposició de la Conselleria de Medi Ambient per mancar de la preceptiva documentació. Pel mateix motiu i d’igual forma es van immobilitzar 16 peces entre les quals es trobaven un cap de sarrio, sis cranis de mufló, quatre arruis, un crani d’arruí i quatre cranis de cabirol.

A causa de les irregularitats observades el presumpte caçador del senglar s’enfronta a una possible infracció greu a la normativa de caça, la qual porta aparellades sancions de caça de 3.000 € a 6.000 € i inhabilitació d’obtindre d’un a dos anys la llicència de caça.

D’altra banda, l’exercici de l’activitat de taxidèrmia de manera il·legal o irregular suposa una infracció greu a la normativa sanitària animal amb sancions de 3.000 € a 60.000 € a la normativa de Medi Ambient, per la qual cosa els agents del SEPRONA van procedir a la corresponent formulació dels informes de denúncies en concordança amb la LLEI 13/2004 DE CAÇA DE LA COMUNITAT VALENCIANA, R.D 1528/2012 regula normes aplicables a subproductes animals no destinats a consum humà i Llei 6/2003 de ramaderia de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.