Troben un taller clandestí de taxidèrmia a Sant Vicent del Raspeig

 

El mes d’abril passat, la Guàrdia Civil d’Alacant va trobar en la localitat de Sant Vicent del Raspeig un taller il·legal dedicat a la taxidèrmia d’animals de caça, on entre altres peces, es va localitzar la d’un senglar suposadament caçat mitjançant una tècnica il·legal com és el llaç.

Agents de SEPRONA Alacant, en el mateix acte van poder identificar tant al presumpte caçador de l’animal com al presumpte taxidermista que explotava el local. Tots dos han sigut proposats per a sancions administratives que poden aconseguir un màxim de 6.000 i 60.000 euros respectivament.

En atenció a la prevenció i control de la caça furtiva en terrenys de règim especial (vedats de caça, regits per pla tècnic de caça), i terrenys de zona comuna (terrenys de caça no regits amb pla tècnic de caça, la qual cosa comú es denominen terrenys lliures), la Guàrdia Civil d’Alacant realitza periòdicament inspeccions i controls per a la prevenció de la caça furtiva.

En el marc d’este servei, agents pertanyents al Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx van tindre coneixement de la captura d’un senglar amb un llaç i que l’animal es trobava naturalitzant-se (dissecant-se) en un taller de taxidèrmia de la localitat de Sant Vicent del Raspeig.

Este mètode de caça consisteix a usar un cable d’acer disposant-lo en forma de llaç en una senda per on se sap que passen els animals, estos introdueixen el cap involuntàriament i en continuar el seu camí el llaç es va tancant escanyant-los, fins i tot si introdueixen en comptes del cap alguna altra extremitat, l’animal queda atrapat sense possibilitat d’escapar.

Este art de caça està prohibit, ja que no es tracta d’una forma de caça selectiva perquè es pot capturar qualsevol espècie, fins i tot protegida, i perquè afig un sofriment agonitzant a l’animal.

Com a resultat de les actuacions i investigació realitzades es va localitzar el lloc on possiblement estava el senglar, comprovant-se que es tractava d’una caseta de ferramentes, transformat en taller de taxidèrmia, en l’interior de la qual es van trobar diversos animals naturalitzats, cranis i banyes, entre ells el senglar suposadament capturat de manera il·legal.

Fruit d’esta inspecció, els agents van descobrir que en este lloc s’exercia l’activitat de taxidèrmia i que es trobava equipat de tota l’eina, maquinària i productes necessaris per a això.

Davant el requeriment de la Unitat actuant, els agents van comprovar la manca de cap mena de Llicència ambiental o autorització, en la qual s’inclouen les pròpies d’autònom de la Seguretat Social, declaració Agència Tributària, registre del taller de taxidèrmia en la Conselleria de Medi Ambient, lliure registre d’entrada i eixida dels animals que es dissequen, registre i gestió de residus SANDACH o l’autorització de Confederació Hidrogràfica del Jucar de la correcta gestió de les aigües residuals, per la qual cosa el taller resultava completament il·legal.

En esta mateixa inspecció es va procedir a la identificació de la persona que presumptament va caçar el senglar sense autorització de la Conselleria de Medi Ambient i al taxidermista que suposadament exercia allí la seua activitat.

Una vegada realitzada les comprovacions de la manca de documentació obligatòria per a conéixer de la legal procedència dels trofeus que es trobaven en el taller, es va procedir a decomissar el cap i la taula d’ullals caçat sense autorització, quedant immobilitzat en el citat taller a la disposició de la Conselleria de Medi Ambient per mancar de la preceptiva documentació. Pel mateix motiu i d’igual forma es van immobilitzar 16 peces entre les quals es trobaven un cap de sarrio, sis cranis de mufló, quatre arruis, un crani d’arruí i quatre cranis de cabirol.

A causa de les irregularitats observades el presumpte caçador del senglar s’enfronta a una possible infracció greu a la normativa de caça, la qual porta aparellades sancions de caça de 3.000 € a 6.000 € i inhabilitació d’obtindre d’un a dos anys la llicència de caça.

D’altra banda, l’exercici de l’activitat de taxidèrmia de manera il·legal o irregular suposa una infracció greu a la normativa sanitària animal amb sancions de 3.000 € a 60.000 € a la normativa de Medi Ambient, per la qual cosa els agents del SEPRONA van procedir a la corresponent formulació dels informes de denúncies en concordança amb la LLEI 13/2004 DE CAÇA DE LA COMUNITAT VALENCIANA, R.D 1528/2012 regula normes aplicables a subproductes animals no destinats a consum humà i Llei 6/2003 de ramaderia de la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vila-real i Elx arriben amb la mateixa urgència i objectius oposats en La Ceràmica

Vila-real i Elx es veuen les cares amb l'obligació de guanyar: els locals miren a la Champions i els visitants a la permanència. El dol arranca a les 14.00.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha recolzat l'expulsió del PSOE de Toni González i ha subratllat que el partit se situa del costat de les víctimes enfront de l'assetjament.

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.