9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Un terratrémol de 7,5 deixa centenars de morts a Turquia i Síria

Un terratrémol de magnitud 7,5 a l’escala de Richter a la frontera entre Turquia i Síria deixa un balanç de més de 600 morts i milers de ferits.

Durant la matinada d’este dilluns un sisme ha sacsejat el centre de Turquia i el nord-oest de Síria deixant l’afonament de diversos edificis a tots dos països.

Les autoritats turques eleven les víctimes mortals a més de 300 i també parlen de milers d’almenys 2.232 ferides. A Síria, la xifra de morts arriba a 237 i la de ferits a 639, segons ha informat l’agència oficial de notícies SANA.

El ministre de l’Interior de Turquia, Süleyman Soylu ha anunciat que el govern ha decretat el grau 4 de l’estat d’alarma per poder sol·licitar l’ajuda internacional.

En Síria, s’ha decretat un “estat d’emergència” a la zona a causa de la “destrucció generalitzada” provocada pels sismes. L’organització de voluntaris, que opera exclusivament a zones del país controlades per l’oposició, assegura que treballa a la «capacitat màxima» per rescatar les víctimes i apel·len tots els actors presents a la zona a unir forces per respondre al desastre.

Espanya està preparant ajuda addicional per als països afectats

Las Ambaixades d’Espanya en la zona están estan seguint la situació i verificant els registres de viatgers, sense que a esta hora s’haja rebut cap trucada de ciutadans espanyols als seus números d’emergència.

Espanya ha mobilitzat immediatament efectius i drons de la Unitat Militar d’Emergències, que es desplaçaran a l’aeroport de Malatya, on les autoritats turques han instal·lat el centre d’ajuda internacional.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.