Un terratrémol de 7,5 deixa centenars de morts a Turquia i Síria

Un terratrémol de magnitud 7,5 a l’escala de Richter a la frontera entre Turquia i Síria deixa un balanç de més de 600 morts i milers de ferits.

Durant la matinada d’este dilluns un sisme ha sacsejat el centre de Turquia i el nord-oest de Síria deixant l’afonament de diversos edificis a tots dos països.

Les autoritats turques eleven les víctimes mortals a més de 300 i també parlen de milers d’almenys 2.232 ferides. A Síria, la xifra de morts arriba a 237 i la de ferits a 639, segons ha informat l’agència oficial de notícies SANA.

El ministre de l’Interior de Turquia, Süleyman Soylu ha anunciat que el govern ha decretat el grau 4 de l’estat d’alarma per poder sol·licitar l’ajuda internacional.

En Síria, s’ha decretat un «estat d’emergència» a la zona a causa de la «destrucció generalitzada» provocada pels sismes. L’organització de voluntaris, que opera exclusivament a zones del país controlades per l’oposició, assegura que treballa a la «capacitat màxima» per rescatar les víctimes i apel·len tots els actors presents a la zona a unir forces per respondre al desastre.

Espanya està preparant ajuda addicional per als països afectats

Las Ambaixades d’Espanya en la zona están estan seguint la situació i verificant els registres de viatgers, sense que a esta hora s’haja rebut cap trucada de ciutadans espanyols als seus números d’emergència.

Espanya ha mobilitzat immediatament efectius i drons de la Unitat Militar d’Emergències, que es desplaçaran a l’aeroport de Malatya, on les autoritats turques han instal·lat el centre d’ajuda internacional.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.