Un terratrémol de 7,5 deixa centenars de morts a Turquia i Síria

Un terratrémol de magnitud 7,5 a l’escala de Richter a la frontera entre Turquia i Síria deixa un balanç de més de 600 morts i milers de ferits.

Durant la matinada d’este dilluns un sisme ha sacsejat el centre de Turquia i el nord-oest de Síria deixant l’afonament de diversos edificis a tots dos països.

Les autoritats turques eleven les víctimes mortals a més de 300 i també parlen de milers d’almenys 2.232 ferides. A Síria, la xifra de morts arriba a 237 i la de ferits a 639, segons ha informat l’agència oficial de notícies SANA.

El ministre de l’Interior de Turquia, Süleyman Soylu ha anunciat que el govern ha decretat el grau 4 de l’estat d’alarma per poder sol·licitar l’ajuda internacional.

En Síria, s’ha decretat un «estat d’emergència» a la zona a causa de la «destrucció generalitzada» provocada pels sismes. L’organització de voluntaris, que opera exclusivament a zones del país controlades per l’oposició, assegura que treballa a la «capacitat màxima» per rescatar les víctimes i apel·len tots els actors presents a la zona a unir forces per respondre al desastre.

Espanya està preparant ajuda addicional per als països afectats

Las Ambaixades d’Espanya en la zona están estan seguint la situació i verificant els registres de viatgers, sense que a esta hora s’haja rebut cap trucada de ciutadans espanyols als seus números d’emergència.

Espanya ha mobilitzat immediatament efectius i drons de la Unitat Militar d’Emergències, que es desplaçaran a l’aeroport de Malatya, on les autoritats turques han instal·lat el centre d’ajuda internacional.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.