Un terratrémol de 7,5 deixa centenars de morts a Turquia i Síria

Un terratrémol de magnitud 7,5 a l’escala de Richter a la frontera entre Turquia i Síria deixa un balanç de més de 600 morts i milers de ferits.

Durant la matinada d’este dilluns un sisme ha sacsejat el centre de Turquia i el nord-oest de Síria deixant l’afonament de diversos edificis a tots dos països.

Les autoritats turques eleven les víctimes mortals a més de 300 i també parlen de milers d’almenys 2.232 ferides. A Síria, la xifra de morts arriba a 237 i la de ferits a 639, segons ha informat l’agència oficial de notícies SANA.

El ministre de l’Interior de Turquia, Süleyman Soylu ha anunciat que el govern ha decretat el grau 4 de l’estat d’alarma per poder sol·licitar l’ajuda internacional.

En Síria, s’ha decretat un “estat d’emergència” a la zona a causa de la “destrucció generalitzada” provocada pels sismes. L’organització de voluntaris, que opera exclusivament a zones del país controlades per l’oposició, assegura que treballa a la «capacitat màxima» per rescatar les víctimes i apel·len tots els actors presents a la zona a unir forces per respondre al desastre.

Espanya està preparant ajuda addicional per als països afectats

Las Ambaixades d’Espanya en la zona están estan seguint la situació i verificant els registres de viatgers, sense que a esta hora s’haja rebut cap trucada de ciutadans espanyols als seus números d’emergència.

Espanya ha mobilitzat immediatament efectius i drons de la Unitat Militar d’Emergències, que es desplaçaran a l’aeroport de Malatya, on les autoritats turques han instal·lat el centre d’ajuda internacional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.