Un terratrémol de 7,5 deixa centenars de morts a Turquia i Síria

Un terratrémol de magnitud 7,5 a l’escala de Richter a la frontera entre Turquia i Síria deixa un balanç de més de 600 morts i milers de ferits.

Durant la matinada d’este dilluns un sisme ha sacsejat el centre de Turquia i el nord-oest de Síria deixant l’afonament de diversos edificis a tots dos països.

Les autoritats turques eleven les víctimes mortals a més de 300 i també parlen de milers d’almenys 2.232 ferides. A Síria, la xifra de morts arriba a 237 i la de ferits a 639, segons ha informat l’agència oficial de notícies SANA.

El ministre de l’Interior de Turquia, Süleyman Soylu ha anunciat que el govern ha decretat el grau 4 de l’estat d’alarma per poder sol·licitar l’ajuda internacional.

En Síria, s’ha decretat un «estat d’emergència» a la zona a causa de la «destrucció generalitzada» provocada pels sismes. L’organització de voluntaris, que opera exclusivament a zones del país controlades per l’oposició, assegura que treballa a la «capacitat màxima» per rescatar les víctimes i apel·len tots els actors presents a la zona a unir forces per respondre al desastre.

Espanya està preparant ajuda addicional per als països afectats

Las Ambaixades d’Espanya en la zona están estan seguint la situació i verificant els registres de viatgers, sense que a esta hora s’haja rebut cap trucada de ciutadans espanyols als seus números d’emergència.

Espanya ha mobilitzat immediatament efectius i drons de la Unitat Militar d’Emergències, que es desplaçaran a l’aeroport de Malatya, on les autoritats turques han instal·lat el centre d’ajuda internacional.

Últimes notícies

Tanquen el port de Sagunt per a carregar avions contra l’incendi de la Vall d’Uixó

El port de Sagunt ha tancat este dilluns el trànsit marítim per facilitar la càrrega dels avions que lluiten contra l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 6.500 hectàrees i manté actius importants mitjans aeris i terrestres.

Les marques xineses redibuixen el mapa de l’automoció a Espanya

L’arribada de Geely a la planta d’Almussafes consolida l’avenç de les marques xineses en la indústria de l’automòbil a Espanya, amb noves fàbriques i aliances que esquiven aranzels i reactiven plantes històriques.

Sangaré, Affengruber i Josan ja treballen en la pretemporada de l’Elx

Buba Sangaré, David Affengruber i Josan Ferrández s’han incorporat als entrenaments de pretemporada de l’Elx i ja estan a les ordres de Martín Anselmi.

València desactiva el protocol per contaminació en millorar la qualitat de l’aire

L’Ajuntament de València ha desactivat el protocol per contaminació atmosfèrica activat diumenge, després de reduir-se les partícules en l’aire. La millora seguix a l’episodi de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, com el de La Vall d’Uixó.

Veïns amb ganes de tornar a casa després del foc de la Vall d’Uixó i respecte al confinament

La segona nit d’incendi a la Vall d’Uixó i altres municipis de Castelló s’ha viscut amb més calma, encara que els 16.000 evacuats esperen poder tornar a casa, mentres els 64.000 confinats respecten en general la mesura.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa més de 7.000 hectàrees i força milers d’evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat un poc més de 7.000 hectàrees i ha obligat a evacuar 16.000 persones i a confinar-ne 64.000, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Agraïment a Aragó, Balears i Catalunya per reforçar l’extinció a la Vall d’Uixó

El president Juanfran Pérez Llorca ha agraït a Aragó, Balears i Catalunya el ràpid enviament de mitjans al foc de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 7.000 hectàrees.

La Venus romana de la platja de l’Almadrava es posa en mans d’un gran expert

L’Ajuntament d’Alacant ha encomanat al catedràtic d’Arqueologia José Miguel Noguera l’estudi exhaustiu de la Venus romana trobada a la platja de l’Almadrava. La peça, una cabeça de marbre del segle II dC, ja es considera clau per a la història de la ciutat.