Almenys 13 ferits en un tiroteig en el metro de Nova York

Almenys tretze persones han resultat ferides en un incident violent ocorregut en el matí del dimarts en una estació de metro de Brooklyn, a Nova York. La policia investiga possibles explosions, artefactes sense detonar trobats en el lloc i un tiroteig a la multitud.


L’atac va ocórrer a les 8.30 del matí hora local (14.30 a Espanya) en l’estació del carrer 36 de Brooklyn, en Sunset Park, un barri amb una àmplia presència de comunitat hispana i xinesa.

És una estació per la qual passen dos metros en direcció a Manhattan i l’incident va ocórrer en hora punta, amb molts veïns anant cap al treball o de classe.

La policia està buscant a un home amb una màscara de gas i un jupetí de construcció taronja com a possible sospitós de l’atac, assenyalen aqueixes mateixes fonts.

Imatges distribuïdes en les xarxes socials mostren a diverses persones ferides i cobertes de sang sent ateses en una andana de l’estació del carrer 36 a Brooklyn, en el barri de Sunset Park, una zona amb una gran població mexicana.


«Al principi creia que era un treballador del metre, no li vaig prestar molta atenció», va explicar una testimoni, Clair, a ‘The New York Post’. Després va sentir diversos trets, tants que va assegurar perdre el compte«.

Un portaveu del Departament de Bombers de Nova York va assegurar que s’havien trobat artefactes sense detonar i un grup especial d’artificis de la policia es va personar en el lloc.

Nova York viu una onada de tirotejos, a més d’incidents d’inseguretat en el metre, dos assumptes que s’han convertit en una prioritat per a l’alcalde, Eric Adams, que va inaugurar el seu mandat el passat 1 de gener.
Fins al passat 3 d’abril, s’han registrat 296 tirotejos enguany, comparats amb els 260 del mateix període de 2021.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.