Almenys 13 ferits en un tiroteig en el metro de Nova York

Almenys tretze persones han resultat ferides en un incident violent ocorregut en el matí del dimarts en una estació de metro de Brooklyn, a Nova York. La policia investiga possibles explosions, artefactes sense detonar trobats en el lloc i un tiroteig a la multitud.


L’atac va ocórrer a les 8.30 del matí hora local (14.30 a Espanya) en l’estació del carrer 36 de Brooklyn, en Sunset Park, un barri amb una àmplia presència de comunitat hispana i xinesa.

És una estació per la qual passen dos metros en direcció a Manhattan i l’incident va ocórrer en hora punta, amb molts veïns anant cap al treball o de classe.

La policia està buscant a un home amb una màscara de gas i un jupetí de construcció taronja com a possible sospitós de l’atac, assenyalen aqueixes mateixes fonts.

Imatges distribuïdes en les xarxes socials mostren a diverses persones ferides i cobertes de sang sent ateses en una andana de l’estació del carrer 36 a Brooklyn, en el barri de Sunset Park, una zona amb una gran població mexicana.


«Al principi creia que era un treballador del metre, no li vaig prestar molta atenció», va explicar una testimoni, Clair, a ‘The New York Post’. Després va sentir diversos trets, tants que va assegurar perdre el compte«.

Un portaveu del Departament de Bombers de Nova York va assegurar que s’havien trobat artefactes sense detonar i un grup especial d’artificis de la policia es va personar en el lloc.

Nova York viu una onada de tirotejos, a més d’incidents d’inseguretat en el metre, dos assumptes que s’han convertit en una prioritat per a l’alcalde, Eric Adams, que va inaugurar el seu mandat el passat 1 de gener.
Fins al passat 3 d’abril, s’han registrat 296 tirotejos enguany, comparats amb els 260 del mateix període de 2021.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.