9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Detingut a Torrevieja per tres delictes d’abusos i agressions sexuals a menors

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació CAELUM, ha detingut a Torrevieja a un home, de 50 anys i de nacionalitat espanyola, com a presumpte autor de tres delictes d’abusos i agressions sexuals a menors de setze anys a Massamagrell i Mallorca.

La Guàrdia Civil va començar a investigar estos fets el mes de novembre passat de 2020.

Dos veïns de la localitat de Massamagrell, tots dos pares de dos menors d’edat, van denunciar que un presumpte adult, a través d’un joc en línia, s’havia posat en contacte amb els seus fills i, després d’intentar guanyar-se la confiança dels menors, els havia demanat fotografies de contingut sexual i fins i tot va expressar el seu desig de fer videotelefonades.

El presumpte autor els prometia als menors que, a canvi que compliren les seues pretensions, li faria lliurament d’una sèrie de monedes virtuals d’este joc.

Els agents, continuant amb les labors d’investigació, van aconseguir descobrir els Nick d’usuari (àlies que s’utilitza en la xarxa) que l’autor utilitzava en les diferents plataformes, aplicacions, comptes de correu i adreces IP´s (adreça que identifica a un dispositiu en la xarxa).

Igualment, es va localitzar una tercera denúncia pels mateixos fets en el municipi de Santanyi (Mallorca).

El 17 de juny del present mes, la Guàrdia Civil de Masaamgrell, va realitzar un registre domiciliari en el municipi de Torrevieja, intervenint diversos ordinadors, telèfons, discos durs, USB´s i diferent documentació. 

Este mateix dia, els investigadors, van procedir a la detenció d’un home, de 50 anys i de nacionalitat espanyola, com a presumpte autor de tres delictes d’abusos i agressions sexuals a menors de setze anys.

El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Torrevieja.

 Este jutjat va ser el competent per a regularitzar i comunicar el resultat de les actuacions policials al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Massamagrell.

Cal ressaltar, la gran complexitat de la investigació, sent innombrables la gran quantitat de perquisicions i indagacions que els agents han hagut de dur a terme per a, a la fi, haver aconseguit esta detenció.

Gràcies a esta intervenció, possiblement, s’ha evitat que més menors d’edat foren víctimes d’esta mena de delictes.

La Guàrdia Civil suggereix els següents consells als pares respecte a l’accés a menors d’edat a Internet

 

• Els pares han de controlar l’accés que tenen els seus fills menors a Internet, sense discriminar la forma en què ho facen: a través de jocs de videoconsoles, aplicacions de mòbils, ordinadors, etc…

• Existeixen programes de control parental que es poden instal·lar en els diferents dispositius tenint així coneixement d’on es connecten els menors.

• És convenient restringir horaris en els quals els menors tinga l’oportunitat de connectar-se a la xarxa: programes, web, etc…

 

Últimes notícies

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.