CCOO portarà a la Fiscalia l’accident mortal del treballador sense contracte en Alboraia

 

Actualització 19/02/2021 a les 11.46 hores. El sindicat CCOO denunciarà davant de la Inspecció de Treball i la Fiscalia el cas de la mort –divendres passat en Alboraia, l’Horta Nord (València), després de caure d’un andami– d’un treballador «sense contracte de treball» i amb una «omissió d’auxili per part de l’empresari».

 

CCOO de Construcció i Serveis PV expressa la seua «repulsa total, vergonya i indignació davant de fets d’esta naturalesa. Que s’antepose la por a la sanció, per no tindre’l amb els papers en regla, a la vida del treballador, ens ha de fer pensar en els valors que s’anteposen, en alguns casos, als de la mateixa vida dels treballadors»,  manifesta en un comunicat.

 

«Els accidents –prosseguix l’organització sindical– no haurien d’ocórrer si es compliren les mesures preventives (en este cas no disposava de l’arnés de seguretat que podia haver evitat la caiguda en altura), però el tracte que se li ha donat és el més inconcebible i menyspreable que pot fer un ésser humà; l’omissió de l’actuació ràpida en l’ajuda escapa als adjectius per a qualificar esta actitud».

 

Per això, CCOO de Construcció i Serveis PV –que mostra les seues condolences i suport a la família del mort– presentarà davant d’Inspecció de Treball i davant la Fiscalia «les denúncies corresponents perquè s’investiguen els fets i s’establisquen les responsabilitats d’esta conducta tan negligent i temerària de l’empresari per al que estava prestant els seus servicis».

 

Un treballador sense contracte mor després de caure d’un andami en Alboraia

El passat divendres, 12 de febrer, un home de 55 anys va morir en l’Hospital Clínic de València, després de patir un accident laboral en l’obra a on treballava sense contracte en la localitat d’Alboraia, en la comarca de l’Horta Nord (València).

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el treballador va patir una caiguda des de l’andami que estava desmuntant en un edifici de tres plantes, a uns sis mestres d’altura, i va quedar greument ferit.

 

Després d’escoltar el fort colp, un company va acudir en auxili de la víctima i va telefonar al responsable de l’obra i propietari d’una empresa de reformes, qui segons pareix hauria decidit no avisar al telèfon d’Emergències 112 i en el seu lloc traslladar pels seus mitjans al ferit en una furgoneta fins a les Urgències de l’hospital Clínic per a després anar-se’n sense facilitar cap dada ni contacte.

 

Va tardar 45 minuts a rebre assistència mèdica

La víctima va morir poc després, al cap de poc temps d’ingressar en el Servici  d’Urgències. Immediatament, un metge va telefonar al 091 per a informar dels fets a la Policia Nacional, tal com establix el protocol sanitari, i es va iniciar una investigació que va culminar la Guàrdia Civil.

Segons l’autòpsia, la causa de la mort va ser una perforació pulmonar amb una costella fracturada. Uns treballadors que estaven en l’obra, han manifestat que la víctima va quedar inconscient després de la caiguda de l’andami i que van transcórrer uns 45 minuts fins que finalment va rebre assistència mèdica.

La família de l’home mort està indignada i no descarta emprendre accions judicials després de considerar que l’empresari i els companys de la víctima van actuar de manera negligent per no telefonar immediatament al servici d’emergències.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.