CCOO portarà a la Fiscalia l’accident mortal del treballador sense contracte en Alboraia

 

Actualització 19/02/2021 a les 11.46 hores. El sindicat CCOO denunciarà davant de la Inspecció de Treball i la Fiscalia el cas de la mort –divendres passat en Alboraia, l’Horta Nord (València), després de caure d’un andami– d’un treballador «sense contracte de treball» i amb una «omissió d’auxili per part de l’empresari».

 

CCOO de Construcció i Serveis PV expressa la seua «repulsa total, vergonya i indignació davant de fets d’esta naturalesa. Que s’antepose la por a la sanció, per no tindre’l amb els papers en regla, a la vida del treballador, ens ha de fer pensar en els valors que s’anteposen, en alguns casos, als de la mateixa vida dels treballadors»,  manifesta en un comunicat.

 

«Els accidents –prosseguix l’organització sindical– no haurien d’ocórrer si es compliren les mesures preventives (en este cas no disposava de l’arnés de seguretat que podia haver evitat la caiguda en altura), però el tracte que se li ha donat és el més inconcebible i menyspreable que pot fer un ésser humà; l’omissió de l’actuació ràpida en l’ajuda escapa als adjectius per a qualificar esta actitud».

 

Per això, CCOO de Construcció i Serveis PV –que mostra les seues condolences i suport a la família del mort– presentarà davant d’Inspecció de Treball i davant la Fiscalia «les denúncies corresponents perquè s’investiguen els fets i s’establisquen les responsabilitats d’esta conducta tan negligent i temerària de l’empresari per al que estava prestant els seus servicis».

 

Un treballador sense contracte mor després de caure d’un andami en Alboraia

El passat divendres, 12 de febrer, un home de 55 anys va morir en l’Hospital Clínic de València, després de patir un accident laboral en l’obra a on treballava sense contracte en la localitat d’Alboraia, en la comarca de l’Horta Nord (València).

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el treballador va patir una caiguda des de l’andami que estava desmuntant en un edifici de tres plantes, a uns sis mestres d’altura, i va quedar greument ferit.

 

Després d’escoltar el fort colp, un company va acudir en auxili de la víctima i va telefonar al responsable de l’obra i propietari d’una empresa de reformes, qui segons pareix hauria decidit no avisar al telèfon d’Emergències 112 i en el seu lloc traslladar pels seus mitjans al ferit en una furgoneta fins a les Urgències de l’hospital Clínic per a després anar-se’n sense facilitar cap dada ni contacte.

 

Va tardar 45 minuts a rebre assistència mèdica

La víctima va morir poc després, al cap de poc temps d’ingressar en el Servici  d’Urgències. Immediatament, un metge va telefonar al 091 per a informar dels fets a la Policia Nacional, tal com establix el protocol sanitari, i es va iniciar una investigació que va culminar la Guàrdia Civil.

Segons l’autòpsia, la causa de la mort va ser una perforació pulmonar amb una costella fracturada. Uns treballadors que estaven en l’obra, han manifestat que la víctima va quedar inconscient després de la caiguda de l’andami i que van transcórrer uns 45 minuts fins que finalment va rebre assistència mèdica.

La família de l’home mort està indignada i no descarta emprendre accions judicials després de considerar que l’empresari i els companys de la víctima van actuar de manera negligent per no telefonar immediatament al servici d’emergències.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.

Denuncien a un coordinador de seguretat per no auxiliar a un vigilant amb símptomes d’infart en FGV

Alternativa Sindical denúncia a un coordinador de seguretat d'FGV per una presumpta omision de socors a un vigilant que sufria sintomas d'infart en el lloc de comandament de València.

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.