CCOO portarà a la Fiscalia l’accident mortal del treballador sense contracte en Alboraia

 

Actualització 19/02/2021 a les 11.46 hores. El sindicat CCOO denunciarà davant de la Inspecció de Treball i la Fiscalia el cas de la mort –divendres passat en Alboraia, l’Horta Nord (València), després de caure d’un andami– d’un treballador «sense contracte de treball» i amb una «omissió d’auxili per part de l’empresari».

 

CCOO de Construcció i Serveis PV expressa la seua «repulsa total, vergonya i indignació davant de fets d’esta naturalesa. Que s’antepose la por a la sanció, per no tindre’l amb els papers en regla, a la vida del treballador, ens ha de fer pensar en els valors que s’anteposen, en alguns casos, als de la mateixa vida dels treballadors»,  manifesta en un comunicat.

 

«Els accidents –prosseguix l’organització sindical– no haurien d’ocórrer si es compliren les mesures preventives (en este cas no disposava de l’arnés de seguretat que podia haver evitat la caiguda en altura), però el tracte que se li ha donat és el més inconcebible i menyspreable que pot fer un ésser humà; l’omissió de l’actuació ràpida en l’ajuda escapa als adjectius per a qualificar esta actitud».

 

Per això, CCOO de Construcció i Serveis PV –que mostra les seues condolences i suport a la família del mort– presentarà davant d’Inspecció de Treball i davant la Fiscalia «les denúncies corresponents perquè s’investiguen els fets i s’establisquen les responsabilitats d’esta conducta tan negligent i temerària de l’empresari per al que estava prestant els seus servicis».

 

Un treballador sense contracte mor després de caure d’un andami en Alboraia

El passat divendres, 12 de febrer, un home de 55 anys va morir en l’Hospital Clínic de València, després de patir un accident laboral en l’obra a on treballava sense contracte en la localitat d’Alboraia, en la comarca de l’Horta Nord (València).

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el treballador va patir una caiguda des de l’andami que estava desmuntant en un edifici de tres plantes, a uns sis mestres d’altura, i va quedar greument ferit.

 

Després d’escoltar el fort colp, un company va acudir en auxili de la víctima i va telefonar al responsable de l’obra i propietari d’una empresa de reformes, qui segons pareix hauria decidit no avisar al telèfon d’Emergències 112 i en el seu lloc traslladar pels seus mitjans al ferit en una furgoneta fins a les Urgències de l’hospital Clínic per a després anar-se’n sense facilitar cap dada ni contacte.

 

Va tardar 45 minuts a rebre assistència mèdica

La víctima va morir poc després, al cap de poc temps d’ingressar en el Servici  d’Urgències. Immediatament, un metge va telefonar al 091 per a informar dels fets a la Policia Nacional, tal com establix el protocol sanitari, i es va iniciar una investigació que va culminar la Guàrdia Civil.

Segons l’autòpsia, la causa de la mort va ser una perforació pulmonar amb una costella fracturada. Uns treballadors que estaven en l’obra, han manifestat que la víctima va quedar inconscient després de la caiguda de l’andami i que van transcórrer uns 45 minuts fins que finalment va rebre assistència mèdica.

La família de l’home mort està indignada i no descarta emprendre accions judicials després de considerar que l’empresari i els companys de la víctima van actuar de manera negligent per no telefonar immediatament al servici d’emergències.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.