CCOO portarà a la Fiscalia l’accident mortal del treballador sense contracte en Alboraia

 

Actualització 19/02/2021 a les 11.46 hores. El sindicat CCOO denunciarà davant de la Inspecció de Treball i la Fiscalia el cas de la mort –divendres passat en Alboraia, l’Horta Nord (València), després de caure d’un andami– d’un treballador «sense contracte de treball» i amb una «omissió d’auxili per part de l’empresari».

 

CCOO de Construcció i Serveis PV expressa la seua «repulsa total, vergonya i indignació davant de fets d’esta naturalesa. Que s’antepose la por a la sanció, per no tindre’l amb els papers en regla, a la vida del treballador, ens ha de fer pensar en els valors que s’anteposen, en alguns casos, als de la mateixa vida dels treballadors»,  manifesta en un comunicat.

 

«Els accidents –prosseguix l’organització sindical– no haurien d’ocórrer si es compliren les mesures preventives (en este cas no disposava de l’arnés de seguretat que podia haver evitat la caiguda en altura), però el tracte que se li ha donat és el més inconcebible i menyspreable que pot fer un ésser humà; l’omissió de l’actuació ràpida en l’ajuda escapa als adjectius per a qualificar esta actitud».

 

Per això, CCOO de Construcció i Serveis PV –que mostra les seues condolences i suport a la família del mort– presentarà davant d’Inspecció de Treball i davant la Fiscalia «les denúncies corresponents perquè s’investiguen els fets i s’establisquen les responsabilitats d’esta conducta tan negligent i temerària de l’empresari per al que estava prestant els seus servicis».

 

Un treballador sense contracte mor després de caure d’un andami en Alboraia

El passat divendres, 12 de febrer, un home de 55 anys va morir en l’Hospital Clínic de València, després de patir un accident laboral en l’obra a on treballava sense contracte en la localitat d’Alboraia, en la comarca de l’Horta Nord (València).

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el treballador va patir una caiguda des de l’andami que estava desmuntant en un edifici de tres plantes, a uns sis mestres d’altura, i va quedar greument ferit.

 

Després d’escoltar el fort colp, un company va acudir en auxili de la víctima i va telefonar al responsable de l’obra i propietari d’una empresa de reformes, qui segons pareix hauria decidit no avisar al telèfon d’Emergències 112 i en el seu lloc traslladar pels seus mitjans al ferit en una furgoneta fins a les Urgències de l’hospital Clínic per a després anar-se’n sense facilitar cap dada ni contacte.

 

Va tardar 45 minuts a rebre assistència mèdica

La víctima va morir poc després, al cap de poc temps d’ingressar en el Servici  d’Urgències. Immediatament, un metge va telefonar al 091 per a informar dels fets a la Policia Nacional, tal com establix el protocol sanitari, i es va iniciar una investigació que va culminar la Guàrdia Civil.

Segons l’autòpsia, la causa de la mort va ser una perforació pulmonar amb una costella fracturada. Uns treballadors que estaven en l’obra, han manifestat que la víctima va quedar inconscient després de la caiguda de l’andami i que van transcórrer uns 45 minuts fins que finalment va rebre assistència mèdica.

La família de l’home mort està indignada i no descarta emprendre accions judicials després de considerar que l’empresari i els companys de la víctima van actuar de manera negligent per no telefonar immediatament al servici d’emergències.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.