CCOO portarà a la Fiscalia l’accident mortal del treballador sense contracte en Alboraia

 

Actualització 19/02/2021 a les 11.46 hores. El sindicat CCOO denunciarà davant de la Inspecció de Treball i la Fiscalia el cas de la mort –divendres passat en Alboraia, l’Horta Nord (València), després de caure d’un andami– d’un treballador «sense contracte de treball» i amb una «omissió d’auxili per part de l’empresari».

 

CCOO de Construcció i Serveis PV expressa la seua «repulsa total, vergonya i indignació davant de fets d’esta naturalesa. Que s’antepose la por a la sanció, per no tindre’l amb els papers en regla, a la vida del treballador, ens ha de fer pensar en els valors que s’anteposen, en alguns casos, als de la mateixa vida dels treballadors»,  manifesta en un comunicat.

 

«Els accidents –prosseguix l’organització sindical– no haurien d’ocórrer si es compliren les mesures preventives (en este cas no disposava de l’arnés de seguretat que podia haver evitat la caiguda en altura), però el tracte que se li ha donat és el més inconcebible i menyspreable que pot fer un ésser humà; l’omissió de l’actuació ràpida en l’ajuda escapa als adjectius per a qualificar esta actitud».

 

Per això, CCOO de Construcció i Serveis PV –que mostra les seues condolences i suport a la família del mort– presentarà davant d’Inspecció de Treball i davant la Fiscalia «les denúncies corresponents perquè s’investiguen els fets i s’establisquen les responsabilitats d’esta conducta tan negligent i temerària de l’empresari per al que estava prestant els seus servicis».

 

Un treballador sense contracte mor després de caure d’un andami en Alboraia

El passat divendres, 12 de febrer, un home de 55 anys va morir en l’Hospital Clínic de València, després de patir un accident laboral en l’obra a on treballava sense contracte en la localitat d’Alboraia, en la comarca de l’Horta Nord (València).

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el treballador va patir una caiguda des de l’andami que estava desmuntant en un edifici de tres plantes, a uns sis mestres d’altura, i va quedar greument ferit.

 

Després d’escoltar el fort colp, un company va acudir en auxili de la víctima i va telefonar al responsable de l’obra i propietari d’una empresa de reformes, qui segons pareix hauria decidit no avisar al telèfon d’Emergències 112 i en el seu lloc traslladar pels seus mitjans al ferit en una furgoneta fins a les Urgències de l’hospital Clínic per a després anar-se’n sense facilitar cap dada ni contacte.

 

Va tardar 45 minuts a rebre assistència mèdica

La víctima va morir poc després, al cap de poc temps d’ingressar en el Servici  d’Urgències. Immediatament, un metge va telefonar al 091 per a informar dels fets a la Policia Nacional, tal com establix el protocol sanitari, i es va iniciar una investigació que va culminar la Guàrdia Civil.

Segons l’autòpsia, la causa de la mort va ser una perforació pulmonar amb una costella fracturada. Uns treballadors que estaven en l’obra, han manifestat que la víctima va quedar inconscient després de la caiguda de l’andami i que van transcórrer uns 45 minuts fins que finalment va rebre assistència mèdica.

La família de l’home mort està indignada i no descarta emprendre accions judicials després de considerar que l’empresari i els companys de la víctima van actuar de manera negligent per no telefonar immediatament al servici d’emergències.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’entrenador del València Basket júnior: ‘Escoltàvem explosions però no véiem res’

El València Basket júnior va tornar a Espanya després de quatre dies bloquejat a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El seu tècnic va relatar que van sentir explosions i van seguir protocols.

El Suprem fixa el 7 d’abril el juí a Ábalos i Koldo i cita a més de 75 testimonis

El Tribunal Suprem ha assenyalat el 7 d'abril per a la vista oral contra José Luis Ábalos, Koldo García i Víctor de Aldama pels contractes de màscares. Desestima les qüestions prèvies, admet més de 75 testimonis i rebutja citar a Pedro Sánchez, però sí a Francina Armengol i Ángel Víctor Torres.

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.