Treballadors protesten a València contra l’ERE salvatge d’H&M: Si no ens escolten, vaga

 

Els carrers de València han sigut testimonis de la concentració d’este matí dels treballadors d’H&M per a protestar contra el «Salvatge» Expedient de Regulació de Treball que prevé la companyia, amb el tancament de 30 tendes i que pot afectar fins a 1000 treballadors de tota Espanya. Al crit de «si no ens escolten, vaga«, han reclamat que la mercantil canvie la seua actitud durant les negociacions.

 

Protesta

Esta protesta, ha sigut convocada per les federacions FesMC UGT PV i Serveis CCOO PV, i ha arrancat al voltant de les 11:00 hores d’este dissabte davant la tenda que té la multinacional sueca té al carrer Colón de València. Que H&M done garantia de «mecanismes d’empleabilitat que reduïsquen de manera important el nombre de persones afectades, oferint unes condicions indemnitzatories que permeten adhesions voluntàries i garantint un seguiment del procés de transformació amb participació de la plantilla» és l’objectiu de la protesta.

 

El lema

El lema «En defensa del treball, no a l’ERE salvatge», ha sigut mostrat en una pancarta pels treballadors. A més han mostrat cartells amb missatges com «Contra els acomiadaments, som un equip», «Fam&Miseria» i «Tots tenim lloc, no vos feu els suecs».

En un moment de la manifestació, passades les 11:30 hores, un grup de manifestants han entrat en la tenda amb fila, de forma ordenada -i complint en tot moment les mesures de seguretat d’higienització de mans i prevenció del coronavirus–, ondejant les seues banderes sindicals i mostrant les seues pancartes. Han recorregut la tenda fins al pis superior corejant les consignes ‘No ens n’anem, no ens acomiaden’, ‘Si no ens escolten, vaga, vaga, vaga’ i ‘som un equip’.

Mar González, delegada del Comité d’Empresa de H&M en València per part d’UGT, ha explicat en declaracions a Europa Press que la concentració és una «senyal de protesta» en mig d’unes negociacions en les quals volen «fer pressió» per a evitar els 1000 acomiadaments i el tancament de 30 tendes, tres d’elles en València, així com «modificacions del contracte per l’article 41». «Ens n’anem directament a l’ERE, moltes famílies mengem del sou que tenim en H&M, on moltes som mares que depenem únicament d’este sou», ha lamentat.

«Ens han tingut un any entrant i eixint de l’ERTE i ara de sobte ens claven en un ERE quan a més ens han estat fent, per la digitalització, fer a tots els clients membres de H&M, per a tindre’ls enganxats en la part online, i ara que ja tenen gran majoria de clients, ens fan un ERE i ens envien al carrer, amb la precarietat de salaris que hem tingut durant tot un any», ha denunciat.

 

Pròximes vagues

Per tot açò és pel que els treballadors han convocat parar el dia 14 en torns de matí de 12.00 a 14.00 i altre a la vesprada de 18.00 a 20.00 i vagues de 24 hores els dies 19 i 21 coincidint amb les últimes reunions de les taules de negociacions, segons ha detallat la delegada sindical.

 

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.