8.1 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Treballadors protesten a València contra l’ERE salvatge d’H&M: Si no ens escolten, vaga

 

Els carrers de València han sigut testimonis de la concentració d’este matí dels treballadors d’H&M per a protestar contra el “SalvatgeExpedient de Regulació de Treball que prevé la companyia, amb el tancament de 30 tendes i que pot afectar fins a 1000 treballadors de tota Espanya. Al crit de “si no ens escolten, vaga“, han reclamat que la mercantil canvie la seua actitud durant les negociacions.

 

Protesta

Esta protesta, ha sigut convocada per les federacions FesMC UGT PV i Serveis CCOO PV, i ha arrancat al voltant de les 11:00 hores d’este dissabte davant la tenda que té la multinacional sueca té al carrer Colón de València. Que H&M done garantia de “mecanismes d’empleabilitat que reduïsquen de manera important el nombre de persones afectades, oferint unes condicions indemnitzatories que permeten adhesions voluntàries i garantint un seguiment del procés de transformació amb participació de la plantilla” és l’objectiu de la protesta.

 

El lema

El lema “En defensa del treball, no a l’ERE salvatge”, ha sigut mostrat en una pancarta pels treballadors. A més han mostrat cartells amb missatges com “Contra els acomiadaments, som un equip”, “Fam&Miseria” i “Tots tenim lloc, no vos feu els suecs”.

En un moment de la manifestació, passades les 11:30 hores, un grup de manifestants han entrat en la tenda amb fila, de forma ordenada -i complint en tot moment les mesures de seguretat d’higienització de mans i prevenció del coronavirus–, ondejant les seues banderes sindicals i mostrant les seues pancartes. Han recorregut la tenda fins al pis superior corejant les consignes ‘No ens n’anem, no ens acomiaden’, ‘Si no ens escolten, vaga, vaga, vaga’ i ‘som un equip’.

Mar González, delegada del Comité d’Empresa de H&M en València per part d’UGT, ha explicat en declaracions a Europa Press que la concentració és una “senyal de protesta” en mig d’unes negociacions en les quals volen “fer pressió” per a evitar els 1000 acomiadaments i el tancament de 30 tendes, tres d’elles en València, així com “modificacions del contracte per l’article 41”. “Ens n’anem directament a l’ERE, moltes famílies mengem del sou que tenim en H&M, on moltes som mares que depenem únicament d’este sou”, ha lamentat.

“Ens han tingut un any entrant i eixint de l’ERTE i ara de sobte ens claven en un ERE quan a més ens han estat fent, per la digitalització, fer a tots els clients membres de H&M, per a tindre’ls enganxats en la part online, i ara que ja tenen gran majoria de clients, ens fan un ERE i ens envien al carrer, amb la precarietat de salaris que hem tingut durant tot un any”, ha denunciat.

 

Pròximes vagues

Per tot açò és pel que els treballadors han convocat parar el dia 14 en torns de matí de 12.00 a 14.00 i altre a la vesprada de 18.00 a 20.00 i vagues de 24 hores els dies 19 i 21 coincidint amb les últimes reunions de les taules de negociacions, segons ha detallat la delegada sindical.

 

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.