Treballadors protesten a València contra l’ERE salvatge d’H&M: Si no ens escolten, vaga

 

Els carrers de València han sigut testimonis de la concentració d’este matí dels treballadors d’H&M per a protestar contra el «Salvatge» Expedient de Regulació de Treball que prevé la companyia, amb el tancament de 30 tendes i que pot afectar fins a 1000 treballadors de tota Espanya. Al crit de «si no ens escolten, vaga«, han reclamat que la mercantil canvie la seua actitud durant les negociacions.

 

Protesta

Esta protesta, ha sigut convocada per les federacions FesMC UGT PV i Serveis CCOO PV, i ha arrancat al voltant de les 11:00 hores d’este dissabte davant la tenda que té la multinacional sueca té al carrer Colón de València. Que H&M done garantia de «mecanismes d’empleabilitat que reduïsquen de manera important el nombre de persones afectades, oferint unes condicions indemnitzatories que permeten adhesions voluntàries i garantint un seguiment del procés de transformació amb participació de la plantilla» és l’objectiu de la protesta.

 

El lema

El lema «En defensa del treball, no a l’ERE salvatge», ha sigut mostrat en una pancarta pels treballadors. A més han mostrat cartells amb missatges com «Contra els acomiadaments, som un equip», «Fam&Miseria» i «Tots tenim lloc, no vos feu els suecs».

En un moment de la manifestació, passades les 11:30 hores, un grup de manifestants han entrat en la tenda amb fila, de forma ordenada -i complint en tot moment les mesures de seguretat d’higienització de mans i prevenció del coronavirus–, ondejant les seues banderes sindicals i mostrant les seues pancartes. Han recorregut la tenda fins al pis superior corejant les consignes ‘No ens n’anem, no ens acomiaden’, ‘Si no ens escolten, vaga, vaga, vaga’ i ‘som un equip’.

Mar González, delegada del Comité d’Empresa de H&M en València per part d’UGT, ha explicat en declaracions a Europa Press que la concentració és una «senyal de protesta» en mig d’unes negociacions en les quals volen «fer pressió» per a evitar els 1000 acomiadaments i el tancament de 30 tendes, tres d’elles en València, així com «modificacions del contracte per l’article 41». «Ens n’anem directament a l’ERE, moltes famílies mengem del sou que tenim en H&M, on moltes som mares que depenem únicament d’este sou», ha lamentat.

«Ens han tingut un any entrant i eixint de l’ERTE i ara de sobte ens claven en un ERE quan a més ens han estat fent, per la digitalització, fer a tots els clients membres de H&M, per a tindre’ls enganxats en la part online, i ara que ja tenen gran majoria de clients, ens fan un ERE i ens envien al carrer, amb la precarietat de salaris que hem tingut durant tot un any», ha denunciat.

 

Pròximes vagues

Per tot açò és pel que els treballadors han convocat parar el dia 14 en torns de matí de 12.00 a 14.00 i altre a la vesprada de 18.00 a 20.00 i vagues de 24 hores els dies 19 i 21 coincidint amb les últimes reunions de les taules de negociacions, segons ha detallat la delegada sindical.

 

Últimes notícies

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.