Treballadors protesten a València contra l’ERE salvatge d’H&M: Si no ens escolten, vaga

 

Els carrers de València han sigut testimonis de la concentració d’este matí dels treballadors d’H&M per a protestar contra el “SalvatgeExpedient de Regulació de Treball que prevé la companyia, amb el tancament de 30 tendes i que pot afectar fins a 1000 treballadors de tota Espanya. Al crit de “si no ens escolten, vaga“, han reclamat que la mercantil canvie la seua actitud durant les negociacions.

 

Protesta

Esta protesta, ha sigut convocada per les federacions FesMC UGT PV i Serveis CCOO PV, i ha arrancat al voltant de les 11:00 hores d’este dissabte davant la tenda que té la multinacional sueca té al carrer Colón de València. Que H&M done garantia de “mecanismes d’empleabilitat que reduïsquen de manera important el nombre de persones afectades, oferint unes condicions indemnitzatories que permeten adhesions voluntàries i garantint un seguiment del procés de transformació amb participació de la plantilla” és l’objectiu de la protesta.

 

El lema

El lema “En defensa del treball, no a l’ERE salvatge”, ha sigut mostrat en una pancarta pels treballadors. A més han mostrat cartells amb missatges com “Contra els acomiadaments, som un equip”, “Fam&Miseria” i “Tots tenim lloc, no vos feu els suecs”.

En un moment de la manifestació, passades les 11:30 hores, un grup de manifestants han entrat en la tenda amb fila, de forma ordenada -i complint en tot moment les mesures de seguretat d’higienització de mans i prevenció del coronavirus–, ondejant les seues banderes sindicals i mostrant les seues pancartes. Han recorregut la tenda fins al pis superior corejant les consignes ‘No ens n’anem, no ens acomiaden’, ‘Si no ens escolten, vaga, vaga, vaga’ i ‘som un equip’.

Mar González, delegada del Comité d’Empresa de H&M en València per part d’UGT, ha explicat en declaracions a Europa Press que la concentració és una “senyal de protesta” en mig d’unes negociacions en les quals volen “fer pressió” per a evitar els 1000 acomiadaments i el tancament de 30 tendes, tres d’elles en València, així com “modificacions del contracte per l’article 41”. “Ens n’anem directament a l’ERE, moltes famílies mengem del sou que tenim en H&M, on moltes som mares que depenem únicament d’este sou”, ha lamentat.

“Ens han tingut un any entrant i eixint de l’ERTE i ara de sobte ens claven en un ERE quan a més ens han estat fent, per la digitalització, fer a tots els clients membres de H&M, per a tindre’ls enganxats en la part online, i ara que ja tenen gran majoria de clients, ens fan un ERE i ens envien al carrer, amb la precarietat de salaris que hem tingut durant tot un any”, ha denunciat.

 

Pròximes vagues

Per tot açò és pel que els treballadors han convocat parar el dia 14 en torns de matí de 12.00 a 14.00 i altre a la vesprada de 18.00 a 20.00 i vagues de 24 hores els dies 19 i 21 coincidint amb les últimes reunions de les taules de negociacions, segons ha detallat la delegada sindical.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.