Tres persones detingudes per estafar a una anciana més de 68.000 euros

 

 

Agents de la Policia Nacional de Castelló, han identificat, localitzat i detingut a dos conductors de taxi i a una dona, per delicte d’estafa, després de l’apropiació fraudulenta de més de 68.000 euros en 300 càrrecs fraudulents realitzats a la targeta d’una anciana.

La investigació es va iniciar després de la denúncia interposada a Granada per una dona que manifestava haver sigut víctima d’una estafa, perpetrada durant diversos mesos, en els quals havien sigut efectuats càrrecs fraudulents en el seu compte bancari, per un import superior als 68.000 euros. La víctima, d’avançada edat, es va adonar de l’estafa, transcorreguts diversos mesos des del seu inici.

En el transcurs de la investigació, amb l’anàlisi i estudi exhaustiu dels documents i dades financeres obtingudes, els investigadors de la Policia Nacional han pogut determinar que el modus operandi dels autors consistia, d’una banda, a contractar i gaudir serveis abonats amb càrrec al compte bancari de la víctima, i per una altra, en l’obtenció de diners en efectiu.

Els estafadors, després d’obtindre les dades associades a la targeta bancària, se li feien els càrrecs com a forma de pagament de serveis i productes, incloent-hi, entre altres, quotes de contractes i estades en hotels. Per a això, introduïa de manera manual de les dades de la targeta en els datàfons dels comerços i empreses mitjançant una manera específica de pagament.

D’altra banda, com a forma d’obtenció de diners en efectiu, l’autora dels fets realitzava pagaments a través del datàfon d’un taxi per serveis que en realitat mai es van arribar a produir. A continuació, els dos taxistes transferien una part d’aqueixes quantitats de diners a l’autora, repartint-se d’aquesta manera els beneficis entre els tres implicats.

Una de les detingudes compta amb antecedents policials per fets similars.

Últimes notícies

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.