Tres persones detingudes per estafar a una anciana més de 68.000 euros

 

 

Agents de la Policia Nacional de Castelló, han identificat, localitzat i detingut a dos conductors de taxi i a una dona, per delicte d’estafa, després de l’apropiació fraudulenta de més de 68.000 euros en 300 càrrecs fraudulents realitzats a la targeta d’una anciana.

La investigació es va iniciar després de la denúncia interposada a Granada per una dona que manifestava haver sigut víctima d’una estafa, perpetrada durant diversos mesos, en els quals havien sigut efectuats càrrecs fraudulents en el seu compte bancari, per un import superior als 68.000 euros. La víctima, d’avançada edat, es va adonar de l’estafa, transcorreguts diversos mesos des del seu inici.

En el transcurs de la investigació, amb l’anàlisi i estudi exhaustiu dels documents i dades financeres obtingudes, els investigadors de la Policia Nacional han pogut determinar que el modus operandi dels autors consistia, d’una banda, a contractar i gaudir serveis abonats amb càrrec al compte bancari de la víctima, i per una altra, en l’obtenció de diners en efectiu.

Els estafadors, després d’obtindre les dades associades a la targeta bancària, se li feien els càrrecs com a forma de pagament de serveis i productes, incloent-hi, entre altres, quotes de contractes i estades en hotels. Per a això, introduïa de manera manual de les dades de la targeta en els datàfons dels comerços i empreses mitjançant una manera específica de pagament.

D’altra banda, com a forma d’obtenció de diners en efectiu, l’autora dels fets realitzava pagaments a través del datàfon d’un taxi per serveis que en realitat mai es van arribar a produir. A continuació, els dos taxistes transferien una part d’aqueixes quantitats de diners a l’autora, repartint-se d’aquesta manera els beneficis entre els tres implicats.

Una de les detingudes compta amb antecedents policials per fets similars.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.

Trenta protestes en la Comunitat Valenciana este cap de setmana contra la guerra a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra crida a participar en una trentena de concentracions en la Comunitat Valenciana i en mobilitzacions en 200 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment a la seua inquilina a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home de 59 anys per agredir sexualment a una inquilina en una vivenda de la seua propietat a Villena i li imposa una indemnització de 20.000 euros.

Ford Europa reafirma el paper clau de la planta de València en la seua transformació de negoci

La presidència de Ford Europa destaca la factoria d'Almussafes com a peça central en la transformació del negoci en el continent, mentres UGT vincula este paper al futur llançament d'un nou model multienergia i a la progressiva eixida de l'ERTO Xarxa.

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.