13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Tres persones detingudes per estafar a una anciana més de 68.000 euros

 

 

Agents de la Policia Nacional de Castelló, han identificat, localitzat i detingut a dos conductors de taxi i a una dona, per delicte d’estafa, després de l’apropiació fraudulenta de més de 68.000 euros en 300 càrrecs fraudulents realitzats a la targeta d’una anciana.

La investigació es va iniciar després de la denúncia interposada a Granada per una dona que manifestava haver sigut víctima d’una estafa, perpetrada durant diversos mesos, en els quals havien sigut efectuats càrrecs fraudulents en el seu compte bancari, per un import superior als 68.000 euros. La víctima, d’avançada edat, es va adonar de l’estafa, transcorreguts diversos mesos des del seu inici.

En el transcurs de la investigació, amb l’anàlisi i estudi exhaustiu dels documents i dades financeres obtingudes, els investigadors de la Policia Nacional han pogut determinar que el modus operandi dels autors consistia, d’una banda, a contractar i gaudir serveis abonats amb càrrec al compte bancari de la víctima, i per una altra, en l’obtenció de diners en efectiu.

Els estafadors, després d’obtindre les dades associades a la targeta bancària, se li feien els càrrecs com a forma de pagament de serveis i productes, incloent-hi, entre altres, quotes de contractes i estades en hotels. Per a això, introduïa de manera manual de les dades de la targeta en els datàfons dels comerços i empreses mitjançant una manera específica de pagament.

D’altra banda, com a forma d’obtenció de diners en efectiu, l’autora dels fets realitzava pagaments a través del datàfon d’un taxi per serveis que en realitat mai es van arribar a produir. A continuació, els dos taxistes transferien una part d’aqueixes quantitats de diners a l’autora, repartint-se d’aquesta manera els beneficis entre els tres implicats.

Una de les detingudes compta amb antecedents policials per fets similars.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana recorre la doble seu del consorci estatal de teràpies avançades

La Generalitat ha recorregut l'adjudicació de Precisa a Madrid i Barcelona. Defén el projecte de La Fe i busca que siga centre productor acadèmic i de limfòcits T.

El PSPV exigix a Pérez Llorca expulsar a la regidora del PP que va insultar a Sánchez

El PSPV-PSOE ha demanat a Juanfran Pérez Llorca l'expulsió d'una edil del PP de Vallanca que va insultar a Pedro Sánchez en un míting i ha criticat la falta de condemna.

El Suprem remitent la peça de Ábalos i Cerdán del cas Koldo a l’Audiència Nacional

El Suprem ha enviat a l'Audiència Nacional la peça separada del cas Koldo després de la renúncia de Ábalos i la consegüent pèrdua d'aforament. El juí per les màscares seguirà, previsiblement, en l'alt tribunal.

Un estudi de la UPV avala que els aiguamolls artificials protegixen la qualitat de l’aigua

La UPV ha demostrat que els aiguamolls artificials actuen com a sistemes tampó: retenen fins prop del 80% dels sòlids en suspensió i reduïxen el nitrogen amoniacal. Un bon disseny hidràulic, amb cel·les en paral·lel, millora el temps de residència i l'eficiència del tractament.

Sanitat reduïx a 7 dies el pas de la sospita de càncer a la primera consulta hospitalària

L'Estratègia en Càncer 2026-2030 fixa un màxim de set dies entre la sospita en Atenció Primària i la primera consulta hospitalària. El pla reforça la psico-oncologia, impulsa el diagnòstic genètic i preveu prototeràpia en 2026.

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.