Tres morts i huit ferits en un tiroteig en un col·legi

Un estudiant de 15 anys ha obert foc aquest dimarts en una escola secundària en una zona rural de l’estat de Michigan, en el nord dels Estats Units, matant a tres joves abans de ser detingut.

Segons ha informat la policia, altres huit persones, inclòs un docent, van resultar ferides en el tiroteig, que va tindre lloc poc després del migdia en la localitat d’Oxford, a uns 65 quilòmetres al nord de Detroit, segons un comunicat de l’oficina de l’agutzil del comtat.

L’oficina de l’agutzil va informar que els morts eren tots menors d’edat: un xic de 16 anys i dos xiques de 14 i 17 anys. Entre els ferits, sis es trobaven en una condició estable, mentre que els dos restants se sotmetrien a cirurgies.

El presumpte autor dels trets va ser detingut i se li va confiscar una pistola, però no es van donar explicacions sobre el motiu de l’atac. Les autoritats van dir que no va haver-hi resistència durant l’arrest i que el sospitós va sol·licitar un advocat.

«És una situació molt tràgica», va declarar als periodistes l’agutzil Michael McCabe. «Tenim tres víctimes mortes en aquest moment, que es creu que són estudiants», va precisar.

La policia va dir haver rebut més de 100 trucades d’emergència al número d’emergència 911 poc després del migdia, i va afirmar que l’atacant va realitzar entre 15 i 20 trets durant uns cinc minuts amb una pistola semiautomàtica, amb més d’un carregador de municions.

El sospitós va ser detingut al cap de cinc minuts de la primera telefonada al 911, segons les autoritats.
El jove havia estat en classes aquest dimarts i semblava haver consumat l’atac ell només. «No ens està parlant en aquest moment», va aclarir l’agutzil a periodistes.

Segons McCabe, la policia estava examinant l’escena a l’escola secundària, d’uns 1.800 estudiants, i que voldrà entrevistar a qui tinga informació sobre el sospitós.

 

L’arma del tiroteig en institut dels EUA va ser comprada per pare de sospitós

 

L’arma que va ser utilitzada va ser comprada fa quatre dies pel pare del sospitós, un estudiant de 15 anys d’aqueix centre.

Això va explicar en una roda de premsa el xèrif del comtat d’Oakland (Michigan, els EUA), Michael Bouchard, en la qual el funcionari no va identificar al sospitós per ser menor d’edat ni a les víctimes del tiroteig de l’Escola Secundària d’Oxford «per respecte a les famílies«.

A més, Bouchard va dir que els pares del sospitós han prohibit al seu fill parlar amb les autoritats i han contractat un advocat per a la seua defensa.

«No hem tingut una conversa amb ell ni els seus pares, així que no hi ha col·laboració en aqueix sentit», va apuntar Bouchard sobre aquest tema.

En ser menor d’edat, el sospitós va ser ingressat aquest dimarts en un centre de menors després de ser detingut per les autoritats i es troba sota un règim de vigilància intensiva, cada 15 minuts, per a evitar el seu possible suïcidi.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.