Tres morts i huit ferits en un tiroteig en un col·legi

Un estudiant de 15 anys ha obert foc aquest dimarts en una escola secundària en una zona rural de l’estat de Michigan, en el nord dels Estats Units, matant a tres joves abans de ser detingut.

Segons ha informat la policia, altres huit persones, inclòs un docent, van resultar ferides en el tiroteig, que va tindre lloc poc després del migdia en la localitat d’Oxford, a uns 65 quilòmetres al nord de Detroit, segons un comunicat de l’oficina de l’agutzil del comtat.

L’oficina de l’agutzil va informar que els morts eren tots menors d’edat: un xic de 16 anys i dos xiques de 14 i 17 anys. Entre els ferits, sis es trobaven en una condició estable, mentre que els dos restants se sotmetrien a cirurgies.

El presumpte autor dels trets va ser detingut i se li va confiscar una pistola, però no es van donar explicacions sobre el motiu de l’atac. Les autoritats van dir que no va haver-hi resistència durant l’arrest i que el sospitós va sol·licitar un advocat.

«És una situació molt tràgica», va declarar als periodistes l’agutzil Michael McCabe. «Tenim tres víctimes mortes en aquest moment, que es creu que són estudiants», va precisar.

La policia va dir haver rebut més de 100 trucades d’emergència al número d’emergència 911 poc després del migdia, i va afirmar que l’atacant va realitzar entre 15 i 20 trets durant uns cinc minuts amb una pistola semiautomàtica, amb més d’un carregador de municions.

El sospitós va ser detingut al cap de cinc minuts de la primera telefonada al 911, segons les autoritats.
El jove havia estat en classes aquest dimarts i semblava haver consumat l’atac ell només. «No ens està parlant en aquest moment», va aclarir l’agutzil a periodistes.

Segons McCabe, la policia estava examinant l’escena a l’escola secundària, d’uns 1.800 estudiants, i que voldrà entrevistar a qui tinga informació sobre el sospitós.

 

L’arma del tiroteig en institut dels EUA va ser comprada per pare de sospitós

 

L’arma que va ser utilitzada va ser comprada fa quatre dies pel pare del sospitós, un estudiant de 15 anys d’aqueix centre.

Això va explicar en una roda de premsa el xèrif del comtat d’Oakland (Michigan, els EUA), Michael Bouchard, en la qual el funcionari no va identificar al sospitós per ser menor d’edat ni a les víctimes del tiroteig de l’Escola Secundària d’Oxford «per respecte a les famílies«.

A més, Bouchard va dir que els pares del sospitós han prohibit al seu fill parlar amb les autoritats i han contractat un advocat per a la seua defensa.

«No hem tingut una conversa amb ell ni els seus pares, així que no hi ha col·laboració en aqueix sentit», va apuntar Bouchard sobre aquest tema.

En ser menor d’edat, el sospitós va ser ingressat aquest dimarts en un centre de menors després de ser detingut per les autoritats i es troba sota un règim de vigilància intensiva, cada 15 minuts, per a evitar el seu possible suïcidi.

Últimes notícies

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.