Tres morts i huit ferits en un tiroteig en un col·legi

Un estudiant de 15 anys ha obert foc aquest dimarts en una escola secundària en una zona rural de l’estat de Michigan, en el nord dels Estats Units, matant a tres joves abans de ser detingut.

Segons ha informat la policia, altres huit persones, inclòs un docent, van resultar ferides en el tiroteig, que va tindre lloc poc després del migdia en la localitat d’Oxford, a uns 65 quilòmetres al nord de Detroit, segons un comunicat de l’oficina de l’agutzil del comtat.

L’oficina de l’agutzil va informar que els morts eren tots menors d’edat: un xic de 16 anys i dos xiques de 14 i 17 anys. Entre els ferits, sis es trobaven en una condició estable, mentre que els dos restants se sotmetrien a cirurgies.

El presumpte autor dels trets va ser detingut i se li va confiscar una pistola, però no es van donar explicacions sobre el motiu de l’atac. Les autoritats van dir que no va haver-hi resistència durant l’arrest i que el sospitós va sol·licitar un advocat.

«És una situació molt tràgica», va declarar als periodistes l’agutzil Michael McCabe. «Tenim tres víctimes mortes en aquest moment, que es creu que són estudiants», va precisar.

La policia va dir haver rebut més de 100 trucades d’emergència al número d’emergència 911 poc després del migdia, i va afirmar que l’atacant va realitzar entre 15 i 20 trets durant uns cinc minuts amb una pistola semiautomàtica, amb més d’un carregador de municions.

El sospitós va ser detingut al cap de cinc minuts de la primera telefonada al 911, segons les autoritats.
El jove havia estat en classes aquest dimarts i semblava haver consumat l’atac ell només. «No ens està parlant en aquest moment», va aclarir l’agutzil a periodistes.

Segons McCabe, la policia estava examinant l’escena a l’escola secundària, d’uns 1.800 estudiants, i que voldrà entrevistar a qui tinga informació sobre el sospitós.

 

L’arma del tiroteig en institut dels EUA va ser comprada per pare de sospitós

 

L’arma que va ser utilitzada va ser comprada fa quatre dies pel pare del sospitós, un estudiant de 15 anys d’aqueix centre.

Això va explicar en una roda de premsa el xèrif del comtat d’Oakland (Michigan, els EUA), Michael Bouchard, en la qual el funcionari no va identificar al sospitós per ser menor d’edat ni a les víctimes del tiroteig de l’Escola Secundària d’Oxford «per respecte a les famílies«.

A més, Bouchard va dir que els pares del sospitós han prohibit al seu fill parlar amb les autoritats i han contractat un advocat per a la seua defensa.

«No hem tingut una conversa amb ell ni els seus pares, així que no hi ha col·laboració en aqueix sentit», va apuntar Bouchard sobre aquest tema.

En ser menor d’edat, el sospitós va ser ingressat aquest dimarts en un centre de menors després de ser detingut per les autoritats i es troba sota un règim de vigilància intensiva, cada 15 minuts, per a evitar el seu possible suïcidi.

Últimes notícies

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.

La Generalitat denuncia una retallada de més del 70 % en els fons per a menors migrants

La Generalitat ha criticat que el Govern central haja reduït més d un 70 % la finançació per a l atenció de menors migrants no acompanyats, mentre manté els trasllats entre comunitats autònomes. La consellera Elena Albalat alerta que el sistema valencià de protecció està col·lapsat i reclama un finançament estable i suficient.

Alerten a València de tetraplegies greus per cabussades imprudents en piscines i platges

Especialistes del servei de Raquis i Lesió Medul·lar de La Fe alerten que les cabussades de cap en aigua poc profunda poden provocar tetraplegia o fins i tot la mort, sobretot en contextos d’oci estival amb alcohol i salts des d’alçària.