Tres morts i huit ferits en un tiroteig en un col·legi

Un estudiant de 15 anys ha obert foc aquest dimarts en una escola secundària en una zona rural de l’estat de Michigan, en el nord dels Estats Units, matant a tres joves abans de ser detingut.

Segons ha informat la policia, altres huit persones, inclòs un docent, van resultar ferides en el tiroteig, que va tindre lloc poc després del migdia en la localitat d’Oxford, a uns 65 quilòmetres al nord de Detroit, segons un comunicat de l’oficina de l’agutzil del comtat.

L’oficina de l’agutzil va informar que els morts eren tots menors d’edat: un xic de 16 anys i dos xiques de 14 i 17 anys. Entre els ferits, sis es trobaven en una condició estable, mentre que els dos restants se sotmetrien a cirurgies.

El presumpte autor dels trets va ser detingut i se li va confiscar una pistola, però no es van donar explicacions sobre el motiu de l’atac. Les autoritats van dir que no va haver-hi resistència durant l’arrest i que el sospitós va sol·licitar un advocat.

«És una situació molt tràgica», va declarar als periodistes l’agutzil Michael McCabe. «Tenim tres víctimes mortes en aquest moment, que es creu que són estudiants», va precisar.

La policia va dir haver rebut més de 100 trucades d’emergència al número d’emergència 911 poc després del migdia, i va afirmar que l’atacant va realitzar entre 15 i 20 trets durant uns cinc minuts amb una pistola semiautomàtica, amb més d’un carregador de municions.

El sospitós va ser detingut al cap de cinc minuts de la primera telefonada al 911, segons les autoritats.
El jove havia estat en classes aquest dimarts i semblava haver consumat l’atac ell només. «No ens està parlant en aquest moment», va aclarir l’agutzil a periodistes.

Segons McCabe, la policia estava examinant l’escena a l’escola secundària, d’uns 1.800 estudiants, i que voldrà entrevistar a qui tinga informació sobre el sospitós.

 

L’arma del tiroteig en institut dels EUA va ser comprada per pare de sospitós

 

L’arma que va ser utilitzada va ser comprada fa quatre dies pel pare del sospitós, un estudiant de 15 anys d’aqueix centre.

Això va explicar en una roda de premsa el xèrif del comtat d’Oakland (Michigan, els EUA), Michael Bouchard, en la qual el funcionari no va identificar al sospitós per ser menor d’edat ni a les víctimes del tiroteig de l’Escola Secundària d’Oxford “per respecte a les famílies“.

A més, Bouchard va dir que els pares del sospitós han prohibit al seu fill parlar amb les autoritats i han contractat un advocat per a la seua defensa.

“No hem tingut una conversa amb ell ni els seus pares, així que no hi ha col·laboració en aqueix sentit”, va apuntar Bouchard sobre aquest tema.

En ser menor d’edat, el sospitós va ser ingressat aquest dimarts en un centre de menors després de ser detingut per les autoritats i es troba sota un règim de vigilància intensiva, cada 15 minuts, per a evitar el seu possible suïcidi.

Últimes notícies

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.

L’Enforne Alacant reforça el seu lateral dret amb el portugués Rafael Vasconcelos fins a 2028

L'Enforne Alacant incorpora a l'internacional portugués Rafael Vasconcelos, cedit pel Sporting de Portugal fins a 2028, per a reforçar el lateral dret i la primera línia.

Educació obri el termini d’inscripció per a les proves d’accés a la universitat

Educació obri el termini d'inscripció a la PAU 2026 per a alumnat de secundària i posa en marxa un portal renovat amb tota la informació acadèmica i administrativa.