Tres morts i huit ferits en un tiroteig en un col·legi

Un estudiant de 15 anys ha obert foc aquest dimarts en una escola secundària en una zona rural de l’estat de Michigan, en el nord dels Estats Units, matant a tres joves abans de ser detingut.

Segons ha informat la policia, altres huit persones, inclòs un docent, van resultar ferides en el tiroteig, que va tindre lloc poc després del migdia en la localitat d’Oxford, a uns 65 quilòmetres al nord de Detroit, segons un comunicat de l’oficina de l’agutzil del comtat.

L’oficina de l’agutzil va informar que els morts eren tots menors d’edat: un xic de 16 anys i dos xiques de 14 i 17 anys. Entre els ferits, sis es trobaven en una condició estable, mentre que els dos restants se sotmetrien a cirurgies.

El presumpte autor dels trets va ser detingut i se li va confiscar una pistola, però no es van donar explicacions sobre el motiu de l’atac. Les autoritats van dir que no va haver-hi resistència durant l’arrest i que el sospitós va sol·licitar un advocat.

«És una situació molt tràgica», va declarar als periodistes l’agutzil Michael McCabe. «Tenim tres víctimes mortes en aquest moment, que es creu que són estudiants», va precisar.

La policia va dir haver rebut més de 100 trucades d’emergència al número d’emergència 911 poc després del migdia, i va afirmar que l’atacant va realitzar entre 15 i 20 trets durant uns cinc minuts amb una pistola semiautomàtica, amb més d’un carregador de municions.

El sospitós va ser detingut al cap de cinc minuts de la primera telefonada al 911, segons les autoritats.
El jove havia estat en classes aquest dimarts i semblava haver consumat l’atac ell només. «No ens està parlant en aquest moment», va aclarir l’agutzil a periodistes.

Segons McCabe, la policia estava examinant l’escena a l’escola secundària, d’uns 1.800 estudiants, i que voldrà entrevistar a qui tinga informació sobre el sospitós.

 

L’arma del tiroteig en institut dels EUA va ser comprada per pare de sospitós

 

L’arma que va ser utilitzada va ser comprada fa quatre dies pel pare del sospitós, un estudiant de 15 anys d’aqueix centre.

Això va explicar en una roda de premsa el xèrif del comtat d’Oakland (Michigan, els EUA), Michael Bouchard, en la qual el funcionari no va identificar al sospitós per ser menor d’edat ni a les víctimes del tiroteig de l’Escola Secundària d’Oxford «per respecte a les famílies«.

A més, Bouchard va dir que els pares del sospitós han prohibit al seu fill parlar amb les autoritats i han contractat un advocat per a la seua defensa.

«No hem tingut una conversa amb ell ni els seus pares, així que no hi ha col·laboració en aqueix sentit», va apuntar Bouchard sobre aquest tema.

En ser menor d’edat, el sospitós va ser ingressat aquest dimarts en un centre de menors després de ser detingut per les autoritats i es troba sota un règim de vigilància intensiva, cada 15 minuts, per a evitar el seu possible suïcidi.

Últimes notícies

L’Audiència ratifica la condició d’investigat de l’exregidor Jorge Bellver en el cas Azud

La secció tercera de l’Audiència Provincial de València manté la situació d’investigat de l’exregidor del PP Jorge Bellver en el cas Azud, que analitza el presumpte pagament de comissions a càrrecs públics entre 1999 i 2013. El tribunal desestima el recurs d’apel·lació de la defensa i confirma les últimes resolucions del Jutjat d’Instrucció número 13 de València.

Jesús Lancis pren el relleu al Rectorat de la UJI després de formalitzar la transició amb Eva Alcón

Jesús Lancis ha assumit el Rectorat de la Universitat Jaume I després de formalitzar el traspàs institucional amb la rectora eixint, Eva Alcón, culminant així el procés obert amb les eleccions del 14 de maig i la publicació del seu nomenament en el DOGV.

Compromís demana en Les Corts reprovar Pérez Llorca i Ortí pel conflicte docent

Compromís ha registrat en Les Corts una proposta per a reprovar el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i la consellera d'Educació, Carmen Ortí, per la seua gestió de la vaga indefinida del professorat i per la seua manca de diàleg amb la comunitat educativa. La iniciativa reclama també la dimissió d'Ortí i que Pérez Llorca convoque eleccions.

Baldoví anirà a l’acte de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua proposta de confluència

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, confirma que assistirà el 19 de juny a València a l’acte conjunt de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua visió sobre possibles confluències electorals.

El Villarreal estrena una primera equipació groga amb més presència del blau

El Villarreal ha presentat la nova primera equipació per a la pròxima temporada, que manté el groc habitual però incorpora més detalls en blau i un nou disseny inspirat en el moviment de l’aigua.

Els taxistes autònoms acusen el decret de transport de permetre que els VTC facen de taxi

La Confederación de Taxistas Autónomos de Valencia critica que el nou decret de transport públic del Consell elimina el temps mínim de precontractació i permet als VTC operar quasi com a taxis per tota la Comunitat Valenciana. L’entitat acusa el conseller Vicente Martínez Mus de protegir les plataformes i multinacionals i d’haver actuat d’una forma deshonesta.

A la presó un jove per robar i amenaçar comerciants a Torrevieja a canvi de diners

Un jove de 21 anys ha sigut enviat a la presó provisional acusat de diversos robatoris amb violència i d’extorsionar comerciants de Torrevieja i voltants, exigint-los diners a canvi d’oferta de seguretat en els seus locals.

Presó preventiva per a dos hòmens acusats d’una vintena de robatoris a Moncada

Dos hòmens de 46 anys han ingressat en presó preventiva acusats de quasi una vintena de robatoris amb força a vivendes i comerços de Moncada, després de ser sorprésos quan assaltaven un domicili d’una urbanització del municipi.