12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Uns trigèmins tornen a casa després d’un mes en UCI pediàtrica d’un hospital valencià

 

La història dels trigèmins Eva, Sofía i Miguel ha deixat empremta a l‘Hospital Vithas València 9 d’Octubre. La setmana passada, l’UCI pediàtrica va viure un moment molt entranyable amb l’alta hospitalària dels bebés, després de l’enorme repte d’esta gestació que albergava tres bebés en tres bosses diferents alimentats per dos placentes.

 

Este part múltiple va ser assistit pel doctor Ángel Blanes Espí. Va ser un embaràs complex des de l’inici, ja que la principal dificultat requeia en ser una gestació bicorial triamniótica que albergava tres bebés en tres bosses diferents alimentats per dues placentes, ja que Eva i Sofía compartien una d’elles.

 

La mare, María Tebar, embarassada de 33 setmanes i tres dies, va ingressar per contraccions i es va fer la cesària després de la maduració pulmonar dels xicotets. Un part en el que van nàixer Miguel, amb 1.850 grams, i Eva i Sofía amb 1.450 i 1.600.

 

Els tres van evolucionar bé des del principi

Per protocol s’ha d’intentar aguantar com a màxim fins a la setmana 34. Si no, en les últimes setmanes d’embaràs podrien aparéixer problemes al no poder alimentar les placentes a tots els bebés, pel que haver arribat fins a les 33 setmanes més tres dies va ser un «grandíssim èxit».

 

Afortunadament, els tres van evolucionar bé des del principi. «Les estades prolongades en les unitats neonatals, sobretot en els casos de gestacions múltiples com esta, posen a prova tant la resistència dels pares com la capacitat de l’hospital per a adaptar-nos a les seues necessitats, i facilitar el màxim possible el contacte inicial i la relació normal entre els pares i els seus fills», explica el doctor Miranda.

 

Tot i les circumstàncies excepcionals per la pandèmia, es va decidir mantindre el lliure accés, el suport a la lactància i, quan les circumstàncies clíniques ho van permetre, un cert grau de privacitat en un espai aïllat. En esta línia, l’hospital contempla una reestructuració dels espais per a facilitar el treball al personal i l’estada a les famílies. 

 

El primer a rebre l’alta va ser Miguel, després de qui Eva i Sofía van eixir la setmana passada. A l’eixida de l’UCI, la mare va expressar el seu agraïment a tot l’equip, manifestant el seu més sincer afecte i respecte a tot l’hospital per com els van tractar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El primer ple de l’any de Les Corts Valencianes ha començat amb la presa de possessió d’una nova diputada

El primer ple de l'any i del nou període de sessions ha començat amb la presa de possessió de Raquel Cámara com a nova diputada del PSPV-PSOE, en substitució de Sonia Borruey. La renúncia de Borruey es va produir després del seu nomenament com a directora general de GESPA, un càrrec incompatible amb l'acta.

La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%

Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.