Uns trigèmins tornen a casa després d’un mes en UCI pediàtrica d’un hospital valencià

 

La història dels trigèmins Eva, Sofía i Miguel ha deixat empremta a l‘Hospital Vithas València 9 d’Octubre. La setmana passada, l’UCI pediàtrica va viure un moment molt entranyable amb l’alta hospitalària dels bebés, després de l’enorme repte d’esta gestació que albergava tres bebés en tres bosses diferents alimentats per dos placentes.

 

Este part múltiple va ser assistit pel doctor Ángel Blanes Espí. Va ser un embaràs complex des de l’inici, ja que la principal dificultat requeia en ser una gestació bicorial triamniótica que albergava tres bebés en tres bosses diferents alimentats per dues placentes, ja que Eva i Sofía compartien una d’elles.

 

La mare, María Tebar, embarassada de 33 setmanes i tres dies, va ingressar per contraccions i es va fer la cesària després de la maduració pulmonar dels xicotets. Un part en el que van nàixer Miguel, amb 1.850 grams, i Eva i Sofía amb 1.450 i 1.600.

 

Els tres van evolucionar bé des del principi

Per protocol s’ha d’intentar aguantar com a màxim fins a la setmana 34. Si no, en les últimes setmanes d’embaràs podrien aparéixer problemes al no poder alimentar les placentes a tots els bebés, pel que haver arribat fins a les 33 setmanes més tres dies va ser un «grandíssim èxit».

 

Afortunadament, els tres van evolucionar bé des del principi. «Les estades prolongades en les unitats neonatals, sobretot en els casos de gestacions múltiples com esta, posen a prova tant la resistència dels pares com la capacitat de l’hospital per a adaptar-nos a les seues necessitats, i facilitar el màxim possible el contacte inicial i la relació normal entre els pares i els seus fills», explica el doctor Miranda.

 

Tot i les circumstàncies excepcionals per la pandèmia, es va decidir mantindre el lliure accés, el suport a la lactància i, quan les circumstàncies clíniques ho van permetre, un cert grau de privacitat en un espai aïllat. En esta línia, l’hospital contempla una reestructuració dels espais per a facilitar el treball al personal i l’estada a les famílies. 

 

El primer a rebre l’alta va ser Miguel, després de qui Eva i Sofía van eixir la setmana passada. A l’eixida de l’UCI, la mare va expressar el seu agraïment a tot l’equip, manifestant el seu més sincer afecte i respecte a tot l’hospital per com els van tractar.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.