Uns trigèmins tornen a casa després d’un mes en UCI pediàtrica d’un hospital valencià

 

La història dels trigèmins Eva, Sofía i Miguel ha deixat empremta a l‘Hospital Vithas València 9 d’Octubre. La setmana passada, l’UCI pediàtrica va viure un moment molt entranyable amb l’alta hospitalària dels bebés, després de l’enorme repte d’esta gestació que albergava tres bebés en tres bosses diferents alimentats per dos placentes.

 

Este part múltiple va ser assistit pel doctor Ángel Blanes Espí. Va ser un embaràs complex des de l’inici, ja que la principal dificultat requeia en ser una gestació bicorial triamniótica que albergava tres bebés en tres bosses diferents alimentats per dues placentes, ja que Eva i Sofía compartien una d’elles.

 

La mare, María Tebar, embarassada de 33 setmanes i tres dies, va ingressar per contraccions i es va fer la cesària després de la maduració pulmonar dels xicotets. Un part en el que van nàixer Miguel, amb 1.850 grams, i Eva i Sofía amb 1.450 i 1.600.

 

Els tres van evolucionar bé des del principi

Per protocol s’ha d’intentar aguantar com a màxim fins a la setmana 34. Si no, en les últimes setmanes d’embaràs podrien aparéixer problemes al no poder alimentar les placentes a tots els bebés, pel que haver arribat fins a les 33 setmanes més tres dies va ser un «grandíssim èxit».

 

Afortunadament, els tres van evolucionar bé des del principi. «Les estades prolongades en les unitats neonatals, sobretot en els casos de gestacions múltiples com esta, posen a prova tant la resistència dels pares com la capacitat de l’hospital per a adaptar-nos a les seues necessitats, i facilitar el màxim possible el contacte inicial i la relació normal entre els pares i els seus fills», explica el doctor Miranda.

 

Tot i les circumstàncies excepcionals per la pandèmia, es va decidir mantindre el lliure accés, el suport a la lactància i, quan les circumstàncies clíniques ho van permetre, un cert grau de privacitat en un espai aïllat. En esta línia, l’hospital contempla una reestructuració dels espais per a facilitar el treball al personal i l’estada a les famílies. 

 

El primer a rebre l’alta va ser Miguel, després de qui Eva i Sofía van eixir la setmana passada. A l’eixida de l’UCI, la mare va expressar el seu agraïment a tot l’equip, manifestant el seu més sincer afecte i respecte a tot l’hospital per com els van tractar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València està en mans de multiarrendadors

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València pertany a propietaris amb dos o més pisos, en un mercat cada vegada més concentrat en grans tenidors i persones jurídiques.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

La Guàrdia Civil deté a Cullera a un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys. El jutge li deixa en llibertat amb mesures cautelars mentres s'investiguen els fets.

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.