Uns trigèmins tornen a casa després d’un mes en UCI pediàtrica d’un hospital valencià

 

La història dels trigèmins Eva, Sofía i Miguel ha deixat empremta a l‘Hospital Vithas València 9 d’Octubre. La setmana passada, l’UCI pediàtrica va viure un moment molt entranyable amb l’alta hospitalària dels bebés, després de l’enorme repte d’esta gestació que albergava tres bebés en tres bosses diferents alimentats per dos placentes.

 

Este part múltiple va ser assistit pel doctor Ángel Blanes Espí. Va ser un embaràs complex des de l’inici, ja que la principal dificultat requeia en ser una gestació bicorial triamniótica que albergava tres bebés en tres bosses diferents alimentats per dues placentes, ja que Eva i Sofía compartien una d’elles.

 

La mare, María Tebar, embarassada de 33 setmanes i tres dies, va ingressar per contraccions i es va fer la cesària després de la maduració pulmonar dels xicotets. Un part en el que van nàixer Miguel, amb 1.850 grams, i Eva i Sofía amb 1.450 i 1.600.

 

Els tres van evolucionar bé des del principi

Per protocol s’ha d’intentar aguantar com a màxim fins a la setmana 34. Si no, en les últimes setmanes d’embaràs podrien aparéixer problemes al no poder alimentar les placentes a tots els bebés, pel que haver arribat fins a les 33 setmanes més tres dies va ser un «grandíssim èxit».

 

Afortunadament, els tres van evolucionar bé des del principi. «Les estades prolongades en les unitats neonatals, sobretot en els casos de gestacions múltiples com esta, posen a prova tant la resistència dels pares com la capacitat de l’hospital per a adaptar-nos a les seues necessitats, i facilitar el màxim possible el contacte inicial i la relació normal entre els pares i els seus fills», explica el doctor Miranda.

 

Tot i les circumstàncies excepcionals per la pandèmia, es va decidir mantindre el lliure accés, el suport a la lactància i, quan les circumstàncies clíniques ho van permetre, un cert grau de privacitat en un espai aïllat. En esta línia, l’hospital contempla una reestructuració dels espais per a facilitar el treball al personal i l’estada a les famílies. 

 

El primer a rebre l’alta va ser Miguel, després de qui Eva i Sofía van eixir la setmana passada. A l’eixida de l’UCI, la mare va expressar el seu agraïment a tot l’equip, manifestant el seu més sincer afecte i respecte a tot l’hospital per com els van tractar.

Últimes notícies

Expulsen d’Espanya a huit detinguts per usar pirotècnia prohibida en les Falles

La Subdelegació del Govern a València ordena l'expulsió i cinc anys de veto d'entrada a huit ciutadans comunitaris per llançar pirotècnia prohibida i perillosa durant les últimes Falles.

Agents mediambientals confirmen que no van ser mobilitzats durant la dana en la Comunitat Valenciana

Dos agents mediambientals de la Generalitat van declarar davant el jutjat de Catarroja que durant la dana del 29 d'octubre de 2024 no van rebre orde de mobilització ni avís d'alerta hidrològica.

La jutgessa de la DANA manté a Mazón com a testimoni i li nega accés a la causa

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ratifica que Carlos Mazón continua sent testimoni, rebutja el seu recurs i li impedix accedir al sumari mentres no siga part en el procediment.

El València Basket estrena un museu en el Roig Arena que repassa tota la seua història

El València Basket inaugura un museu i tour en el Roig Arena que recorre la seua trajectòria des de 1986, amb zones interactives i un enfocament a crear nova afició.

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.